Skocz do zawartości
romanczajkowski

Jak nazywa się to urządzenie [Mleczarstwo]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem studentem i mam mały kłopot.

 

sprzetdj1.th.jpg

 

Oto zdjęcie urządzenia z którym ostatnio miałem okazję sie spotkać przy okazji ćwiczeń z budowy i działania dojarki. nie było z tym problemu póki chłop nie pokazał nam tego cuda.

Z tego co wiem to po prawej jest pulsator, po lewej kolektor?

Dostosowuje ilość powietrza do ilości wypływającego mleka?

 

Pytanie brzmi:

1) Po co to stosujemy? [podejrzewam ze w celu poprawy komfortu doju)

2) Jaka jest zasada działania?

 

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

he he takie same jak u mnie kolektor ma w środku pływak i na tym pływaku umieszczony jest mały magnes. Podczas doju, gdy mleko wpływa do kolektora, pływak podnosi się do góry zmieniając cykl doju z masażu na dój właściwy. Gdy ilość mleka zmniejsza się, na koniec doju, pływak opada zmieniając cykl pracy z doju na masaż. Kolektor wykonany jest z przezroczystego plastiku żeby dojarz mógł na bierząco kontrolować ilośc i jakość mleka. Ten "grzybek" na górze pokazuje w jakim cyklu pracuje aparat. Pozycja taka jak na zdjeciu to jest dój a grzybek opadniety to jest masaz. pytania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magnes jest zamocowany dołu pływaka jeśli się nie mylę?

jeśli tak to wszystko jasne w kwestii budowy.

Jeszcze tylko pytanko czy ten niebieski element (rączka /uchwyt), co się w nim znajduje? o ile w ogóle orientujesz się co tam siedzi?

 

No i po co stosuje się to urządzenie .... aha no i jak to się w ogóle nazywa prawidłowo. Prowadzący nazywał to... bo ja wiem... brzmiało jak Duowag zdaje się ?

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach