dzik 0 Napisano 23 Listopada 2007 witamspotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!napiszcie cos mądrego.pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchodolak 0 Napisano 23 Listopada 2007 Tak jest ale z blokada 4x4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 23 Listopada 2007 Najlepiej jeździć na automacie który załącza wtedy gdy tylne koła się ślizgają, na sztywno załączać jest niedobrze, ale robić na niewłączonym to można go nie zdążyć włączyć na czas, gdy będzie niezbędny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
małorolny2 0 Napisano 23 Listopada 2007 witamspotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!napiszcie cos mądrego.pozdrawiam Szkoda słów . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin82 0 Napisano 23 Listopada 2007 witamspotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!napiszcie cos mądrego.pozdrawiam zmień znachora Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LewY 0 Napisano 23 Listopada 2007 witamspotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!napiszcie cos mądrego.pozdrawiam wiadomo ze nienależy używac przedniego napedu np jak jedziesz z pustą przyczepą pod góre na asfalcie ale o takiej opini pierwszy raz słysze,a niby czemu według tego fachowca nie można używać przedniego napedu np podczas orki??Przecież przedni napęd jest właśnie po to aby żwiekszyć uciąg traktora podczas praac polowych Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 23 Listopada 2007 Ja powiem krótko: znachor do dupy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 24 Listopada 2007 Oj to ten znachor nigdy nie jeździł ciągnikiem z napędem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gedii 0 Napisano 24 Listopada 2007 (edytowane) no ja dojeżdzam na pole włączam przedni napęd i wyłączam go dopiero jak jade do domu. na asfalcie pod górecze jak jaede z dwiema pelnymi przyczepkami też używam przedniego napędu. a tu tekst serwisanta z pronaru(znajomykupiłpronara i zaprośił mnie żebym zobaczył go )"nie wolno skręcać z włączonym przednim napędem" koleś smigał z pługiem i co dojeżdzał do końca to wyłączał przedni napęd (ale miałem pompke) Edytowane 24 Listopada 2007 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 24 Listopada 2007 Oj to ten znachor nigdy nie jeździł ciągnikiem z napędem Jeździć może jeździł mtz z przodem stożkowym, a tak naprawde to podczas szybkiej jazdy po polu to chyba nienależy włączać przodu, i o co chodzi z tym automatycznym załączaniem da sie tak ustawić w ursusie lub zetorze zamias na stałe bo na stałe to cały czas szybciej troche przód idzie tak? Podczas pracy na twardym placu zładowaczem należy używac przedniego napędu gdy tył się nie kopie? Myśle ze te ruszanie i cofanie i szarpanie chyba bardziej szkodzi naprzód jak jazda z włączonym? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gedii 0 Napisano 24 Listopada 2007 jak jeżdzisz po miękim z włączonymprzednim napedem zostawiaszza sobą mniejsze koleiny. z przednim napęde popolusmigam do około 20km/h Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario98 0 Napisano 24 Listopada 2007 Ja MTZ-em jak jeżdże po polu z ładowaczem, zawsze włączam przedni napęd. A z tym skręcaniem bez napędu to rzeczywiście dobra pompka. znachor? co to za znachor? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita 0 Napisano 24 Listopada 2007 w mtz jest urządzenie które załącza przedni napęd gdy koła są wyprostowane (reguluje się to linką która idzie do kolumny w przodzie) tak że można jeżdzić cały czas na włączonym ale tylko po polu inaczej łatwo pozrywać sprzęgło ponieważ przedni napęd lekko nadbiera i przy braku poślizgu kół w najlepszym przypadku idą tarczki sprzęgiełkanie wiem jak to jest z innymi a ciekawi mnie john dere z lat 95 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzik 0 Napisano 24 Listopada 2007 witamdzieki za opinie mysle ze został poruszony fajny temat. ze sowjego (małego) doswiadczenia wiem ze sprawa jest prosta dla mostów krzyzakowych onaczej jest w mtz z napedem przenoszonym w sposób łamany.....spotkałem sie z przypadkiem gdzie w agrotronie podczas jazdy po asfalcie na właczonym nap. wypadła skrzynia biegów-dosłownie a tryby rozleciały sie po rowach. spotkałem sie tez z przypadkiem gdzie zabrakło oleju w przednim moscie-w zyciu nie widziałem tak fioletowego metalu.co do mechanika to jego opinie/teorie zawsze dziele na 4 i odejmuje 1.ale wg mojego zwyczaju nie wchodze w duskusje z kims kto ma wieksze dosw. w danej dziedzinie-poprostu to nie jest moja profesja wiec nie musze sie na tym znac. jeszcze raz dzieki za posty Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 24 Listopada 2007 jak jeżdzisz po miękim z włączonymprzednim napedem zostawiaszza sobą mniejsze koleiny. z przednim napęde popolusmigam do około 20km/h Przy takiej predkosci powstaja wieksze tarcia napedu gedii na asfalcie uzywasz przedniego napedu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 24 Listopada 2007 Nita ta linka słóży do blokady tylnedo mostu a nie napędu. Jak skręcisz kołami to rozłancza. To sie tyczy modeli z serwomechanizmem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 24 Listopada 2007 Jedni krzyczą ze używają przedniego napędu tylko jak muszą inni robią wszystko w polu z włączonym przodem, tam gdzie jest mokro to nawet ze zgrabiarką lepiej żeby nie kopał się chwilami i niszczył darń, no ale jak np. sieje zwykłym siewnikiem zbożowym to co z przodem będzie mniej znać ślady na polu za siewnikiem??? Co się najbardziej wyrabia w przodzie na krzyżakach i najszybciej wymaga wymiany? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nita 0 Napisano 24 Listopada 2007 marian892 zgadza się pomyliłem z blokadą napęd przedni mam wrażenie że w każdym ciągniku ma minimalny nadbieg w celu eleminacji luzów dlatego można go łatwo rozwalić gdy wszystkie koła są dobrze zaparte bez poślizgu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin82 0 Napisano 24 Listopada 2007 Idąc dalej tym trybem myślenia nie opłaca sie na polu używać kierownicy, przecież zużywa się siłownik od wspomagania, pompa... bedziesz się grzebał na polu i myslał czy włączyć bo przecież się zużywa?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
osa21 0 Napisano 24 Listopada 2007 to po co wogóle przedni napęd jak mam go tylko uzywać w ostateczności. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gedii 0 Napisano 24 Listopada 2007 gedii na asfalcie uzywasz przedniego napedu tylkojak lece z pełnymi DB10000 pod górki na których musze redukować biegi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 24 Listopada 2007 To bez przedniego nie daje rady to po jakich gorkach ty jezdzisz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suchodolak 0 Napisano 24 Listopada 2007 to po co wogóle przedni napęd jak mam go tylko uzywać w ostateczności.ludzie sami nie wiedza co pisza , a co z samochodami które maja przedni naped załączany na stale ? Po to jest przycisk do wyłączania napedu aby ciągnik mniej spalil w transporcie ,wolniej zdzieraly się laczki no i skrzynia miała lżej . Wyłącza się ale blokadę ponieważ przy skrecaniu może się rozlecieć skrzynia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 24 Listopada 2007 Co oznacza w tym przypadku ostateczność? jak już tył ciągnika siedzi na dupie? po to jest napęd 4x4 w ciągniku, żeby go używać, a nie tylko mieć. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian892 0 Napisano 24 Listopada 2007 a może napęd to tylko dodatkowy bajer?? tak jak radio z MP3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach