Skocz do zawartości

piotrz

Members
  • Liczba zawartości

    71
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • LOCATION
    Jerzyce kujawsko-pomorskie
  • INTERESTS
    informatyka, mechanika
  1. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Witam, Sprawdź, czy głowice nie mają pęknięć. Kiedyś widziałem taż przypadek pęknięcia tulei cylindrowej u samej góry, tam gdzie nagar się gromadzi. Pęknięcie było widać dopiero po oczyszczeniu nagaru.
  2. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Do 'JACUS' - nie wiem dokładnie czy chodzi ci o skrzynię czy tylny most. W skrzyni nie ma trybów 5-tego biegu, jest tylko sprzęgiełko które łączy wałek sprzęgłowy z wałkiem głównym.
  3. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Do sprawdzenia rozdzielacz, zawór przeciążeniowy przy tłoczysku, szczelność połączenia rurki od rozdzielacza do tłoczyska. A to że nie opuszcza tur-a to inna sprawa, bo tur jest na listwie od kipru. Pozdro.
  4. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Sprawdziłbym jeszcze napęd pompy olejowej - ktoś kiedyś opowiadał że słyszał przypadek ścięcia klina na pompie i wtedy właśnie czym większe obroty tym ciśnienie było mniejsze. Nie wiem czy to możliwie, ale sprawdzić można. Te objawy nie są typowe do np. uszkodzenie wału, ale kto wie....
  5. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Po zamontowaniu kół można w miarę sprawnie sprawdzić czy będą cicho chodziły (ja tak ustawiałem), trzeba szybko pokręcać ręką dużym kołem w jedną i drugą stronę i słuchać czy współpraca kół odbywa się cicho. Trzeba przy tym zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie dźwigni reduktora (polowe - luz - szosowe), bo to może zmylić jeśli ciągnik nie jest rozjechany między skrzynią a tylnym mostem. Jeśli stare tryby cicho pracowały, to nie kombinowałbym nic z podkładkami ustalającymi koło ataku, natomiast luz międzyzębny ustawia się na papier (np. ze zwykłej gazety) składając go między tryby i przekręcając. Papier nie może być przecinany. Za ciasne skręcenie objawi się cięciem papieru jak nożyczkami. Najlepiej ustawić z początku trochę ciaśniej a potem popuszczać minimalnie aż przestanie ciąć papier.
  6. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Do 'wodzums' - po wyjęciu zwolnic należy z prawej strony odkręcić osłonę łożyska i blokady (odłączyć przedtem blokadę z cięgła). Trzeba uważać gdyż sprężyna od blokady mocno odbije. Wyjmujemy sprzęgło blokady. Z lewej strony też odkręcamy osłonę łożyska z simmeringiem. Następnie odkręcamy i wyjmujemy obudowę łożyska z łożyskiem stożkowym po obu stronach, po czym wyjmujemy cały kosz satelit z kołem talerzowym (trochę waży). Zostaje tylko potem odbezpieczenie i odkręcenie nakrętki trzymającej koło ataku. Jakoś tak to chyba było, w razie czego niech ktoś mnie poprawi (dawno już to robiłem). PS. ważna jest prawidłowa regulacja nowych kół po zamontowaniu. Polecam koła od Zetora (ciszej pracują).
  7. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Dzięki wielkie za cenne rady
  8. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Chodzi Ci o wymianę tulejek w korbowodach?
  9. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Zdjąłem głowice i zawiozłem do regeneracji. Koszt to 280 zł. Nie były w stanie tragicznym, ale jak już zrobić to dobrze. Martwi mnie jeszcze to, że na głowicach było dużo nagaru i obawiam się że przez zużyte pierścienie, tłoki i tuleje też pobiera już olej. Jak ruszam tłokami to delikatny luz jest. Może bym i wymienił komplety naprawcze (mam upatrzone Zetorowskie), ale nie wiem czy wał też muszę dać do szlifu jeżeli trzyma dobrze ciśnienie? To jest najtrudniejsze do oceny. Może ktoś z Was ma jakieś sugestie w tej sprawie?
  10. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Dziękuję za rady, niedługo zrzucę głowice i zobaczy się co dalej.
  11. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    To w 360 są uszczelniacze trzonka zaworu?
  12. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Mam problem, mianowicie przy łączeniu głowica - kolektor wydechowy na jednej z głowic zauważyłem niewielkie zawilgocenie. I teraz pytanie co to może być i dlaczego tak się dzieje? Sześćdziesiątka jeszcze nie remontowana od nowości, ok. 4000 - 5000 mtg/h. Końcówki wtrysków dwa lata temu zmieniane. Wszelkie sugestie mile widziane.
  13. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Chciałbym do swojej sześćdziesiątki założyć atak od Zetora aby wyciszyć pracę tylnego mostu. Wiem jednak że tryb atakujący jest trochę węższy od oryginalnego. Teraz pytanie ile jest węższy i czy podkładkami regulacyjnymi pod wałek ataku da się to wyregulować? Czy ktoś ma jakieś info na ten temat?
  14. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Pompa daje dobrze, a jak sprawdzić zawór na cylindrze?
  15. piotrz

    Wszystko o Ursus C-360

    Dzięki za schemat. Założyłem rozdzielacz do podnośnika i nadal nic - nie unosi nawet samych ramion, zero reakcji. Na gniazda zewnętrzne olej idzie, a na tłoczysko podnośnika nic. Chyba ratuje tylko nowy rozdzielacz Dziwne jest tylko że nic nie reaguje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...