
piotrz
Members-
Liczba zawartości
71 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralConverted
-
LOCATION
Jerzyce kujawsko-pomorskie
-
INTERESTS
informatyka, mechanika
-
Witam, Sprawdź, czy głowice nie mają pęknięć. Kiedyś widziałem taż przypadek pęknięcia tulei cylindrowej u samej góry, tam gdzie nagar się gromadzi. Pęknięcie było widać dopiero po oczyszczeniu nagaru.
-
Do 'JACUS' - nie wiem dokładnie czy chodzi ci o skrzynię czy tylny most. W skrzyni nie ma trybów 5-tego biegu, jest tylko sprzęgiełko które łączy wałek sprzęgłowy z wałkiem głównym.
-
Do sprawdzenia rozdzielacz, zawór przeciążeniowy przy tłoczysku, szczelność połączenia rurki od rozdzielacza do tłoczyska. A to że nie opuszcza tur-a to inna sprawa, bo tur jest na listwie od kipru. Pozdro.
-
Sprawdziłbym jeszcze napęd pompy olejowej - ktoś kiedyś opowiadał że słyszał przypadek ścięcia klina na pompie i wtedy właśnie czym większe obroty tym ciśnienie było mniejsze. Nie wiem czy to możliwie, ale sprawdzić można. Te objawy nie są typowe do np. uszkodzenie wału, ale kto wie....
-
Po zamontowaniu kół można w miarę sprawnie sprawdzić czy będą cicho chodziły (ja tak ustawiałem), trzeba szybko pokręcać ręką dużym kołem w jedną i drugą stronę i słuchać czy współpraca kół odbywa się cicho. Trzeba przy tym zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie dźwigni reduktora (polowe - luz - szosowe), bo to może zmylić jeśli ciągnik nie jest rozjechany między skrzynią a tylnym mostem. Jeśli stare tryby cicho pracowały, to nie kombinowałbym nic z podkładkami ustalającymi koło ataku, natomiast luz międzyzębny ustawia się na papier (np. ze zwykłej gazety) składając go między tryby i przekręcając. Papier nie może być przecinany. Za ciasne skręcenie objawi się cięciem papieru jak nożyczkami. Najlepiej ustawić z początku trochę ciaśniej a potem popuszczać minimalnie aż przestanie ciąć papier.
-
Do 'wodzums' - po wyjęciu zwolnic należy z prawej strony odkręcić osłonę łożyska i blokady (odłączyć przedtem blokadę z cięgła). Trzeba uważać gdyż sprężyna od blokady mocno odbije. Wyjmujemy sprzęgło blokady. Z lewej strony też odkręcamy osłonę łożyska z simmeringiem. Następnie odkręcamy i wyjmujemy obudowę łożyska z łożyskiem stożkowym po obu stronach, po czym wyjmujemy cały kosz satelit z kołem talerzowym (trochę waży). Zostaje tylko potem odbezpieczenie i odkręcenie nakrętki trzymającej koło ataku. Jakoś tak to chyba było, w razie czego niech ktoś mnie poprawi (dawno już to robiłem). PS. ważna jest prawidłowa regulacja nowych kół po zamontowaniu. Polecam koła od Zetora (ciszej pracują).
-
Dzięki wielkie za cenne rady
-
Chodzi Ci o wymianę tulejek w korbowodach?
-
Zdjąłem głowice i zawiozłem do regeneracji. Koszt to 280 zł. Nie były w stanie tragicznym, ale jak już zrobić to dobrze. Martwi mnie jeszcze to, że na głowicach było dużo nagaru i obawiam się że przez zużyte pierścienie, tłoki i tuleje też pobiera już olej. Jak ruszam tłokami to delikatny luz jest. Może bym i wymienił komplety naprawcze (mam upatrzone Zetorowskie), ale nie wiem czy wał też muszę dać do szlifu jeżeli trzyma dobrze ciśnienie? To jest najtrudniejsze do oceny. Może ktoś z Was ma jakieś sugestie w tej sprawie?
-
Dziękuję za rady, niedługo zrzucę głowice i zobaczy się co dalej.
-
To w 360 są uszczelniacze trzonka zaworu?
-
Mam problem, mianowicie przy łączeniu głowica - kolektor wydechowy na jednej z głowic zauważyłem niewielkie zawilgocenie. I teraz pytanie co to może być i dlaczego tak się dzieje? Sześćdziesiątka jeszcze nie remontowana od nowości, ok. 4000 - 5000 mtg/h. Końcówki wtrysków dwa lata temu zmieniane. Wszelkie sugestie mile widziane.
-
Chciałbym do swojej sześćdziesiątki założyć atak od Zetora aby wyciszyć pracę tylnego mostu. Wiem jednak że tryb atakujący jest trochę węższy od oryginalnego. Teraz pytanie ile jest węższy i czy podkładkami regulacyjnymi pod wałek ataku da się to wyregulować? Czy ktoś ma jakieś info na ten temat?
-
Pompa daje dobrze, a jak sprawdzić zawór na cylindrze?
-
Dzięki za schemat. Założyłem rozdzielacz do podnośnika i nadal nic - nie unosi nawet samych ramion, zero reakcji. Na gniazda zewnętrzne olej idzie, a na tłoczysko podnośnika nic. Chyba ratuje tylko nowy rozdzielacz Dziwne jest tylko że nic nie reaguje.