Skocz do zawartości

kelwinik

Members
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral
  1. naprawa pompy to do pompiarza lub autoryzowanego serxisu BOScHA i tam ci ją naprawią - mam taki serwis w okolicy AUTORYZOWANY SERWIS BOSCH - (mówię o tym serwisie bo to jest chyba pompa BOSCHa w inter 845 - tak jest u mnie). Poszukaj na necie BOSCH SERWIS WOLIŃSKI w miejscowości Wierzchowiska - podobno dobrze robią i dają gwarancję, no i robią to wysyłkowo tylko trzeba sią dogadać. A koszt to niestety nie wiem, ale na oko to jakieś w okolicach 1000zł-1500zł
  2. No nie wiem a zktórego roku to cudo?? Bo na moje oko to z takimi usterkami to trochę nie przy dużo kasy... Wyskakuje 2 a to jest praktycznie główny bieg przy robocie w polu jak i z turem!!! A to że się nie załącza przód to też nie jest dobra sprawa. koszt naprawy tego napędu to kilka tysięcy złotych + koszt naprawy skrzyni biegów też w granicach 1-3 tyś( bo dużo rozbierania). Można by powiedzieć po co mi 2 - bieg bo będę jeździł 1 czy 3 ale 2 to praktycznie główny bieg przy robotach. A brak przedniego napędu, no niby konie te same , jednak w praktyce przedni napęd swoje robi , zwłaszcza przy ciągniku z TUREM i o mocy ponad 100KM - powie to każdy kto miał okazję pracować z przodkiem i bez. Jednak wszystko da się naprawić i wtedy będziesz miał ciągnik w niezłym stanie. Pytanie tylko czy ta cena jest ok co do stanu tego sprzętu a mi się wydaje że raczej nie!!! Jeżeli jest to jeden z młodszych roczników i z niwielkim prbiegiem to cena w okolicy 18 000zł była by do przyjęcia. No jednak mam INTERNATIONALA ale mniejszego bo 845xl i wiem że części do ciągników zachodnich są dość drogie (zmieniałem półoś w przednim napędzie - wałek dł. 25cm z jednej strony wieloklin a z drugiej widełki do przegubu i koszt takiej części zamiennika to 1450zł-1800zł ) jednak są bardziej trwałe.
  3. tak jest połączony.ok 40litrów koniecznie półsyntetyk.ja mam fuchs'a Hydramot Nie zgadzam się olej do skrzyni w Internationalu 845 nie jest połączony z hydraulicznym!!! Mam ten ciągnik i hydrauliczny olej jest jedynie w bloku podnośnika i ewentualnie w dodatkowym zbiorniku o ile taki ciągnik posiada. Natomiast skrzynia biegów i tylni most są połączone, jednak mają dwa otwory do spuszczania oleju 1 pod skrzynią a 2 pod tylnim mostem. Dlatego 2 spusty ponieważ ciągnik nie jest wypoziomowany spodem, tylko ma spadek w stronę tylnej osi. Nie wiem jeszcze wszystkiego, ale kilka rzeczy już w tym ciągniku naprawiałem. PS. połączony zbiornik hydr. i skrzyni występuje w Internationalu 885 UWAGA. !! Wymieniałem olej w hydraulice w swoim International 845xl(1983r). Wiem już na pewno że olej hydrauliki nie jest połaczony z olejem w skrzyni!!! Olej spuszczałem przez wykręcenie w bloku podnośnika po lewej u dołu śruby( w moim przypadku rozgałęziacza), i tym otworem spuściłem olej z bloku podnośnika. Odkręcałem też w miarę możliwości przewody hydrauliczne od wspomagania itp. Obczyściłem filtr hydrauliki znajdujący się ok 50cm po lewo od pompy oleju - wykręca się taką metalową szklankę i w niej jest filtr hydrauliki. Oprucz tego obczyściłem też filtr drugi który znajduje się w takiej plastikowej czerwonej puszce wkręconej w blok podnośnika u góry po środku ,między ramionami - ta puszka ma też miarkę do mierzenia stanu oleju. UWAGA. Przed spuszczaniem starego oleju polecam aby ciągnik trochę pochodził aby zagrzać olej w układzie hydraulicznym, wtedy szybciej zleci. Po konsultacji z doradcą firmy LOTOS zdecydowałęm się na zastosowanie oleju AGROL STOU 10W30 ok. 200zł - LOTOSU ( jest też olej ORLENU AGRO STOU 10W30 ok. 230zł). Niestety w sklepie nie mieli żadnego z tych olejów. Mieli olej firmy ARAL SUPER TRACTORAL STOU 10W30 ok. 250zł i taki kupiłem. Zalałem olej w blok podnośnika - na początek weszło ok 13-15 litrów. Następnie odpaliłem ciągnik i poczekałem chwilę aż układ się odpowietrzy ( można w tym celu poluzować śrubę znajdującą się na filtrem oleju hydr.) i później dolałem oleju do bloku podnośnika. Tak w sumie to weszło mi prawie całe 20 litrów. Jeszcze w polu niewiele robiłem na tym nowym oleju ale jest dużo lepiej niż wcześniej( przed wymianą było mało oleju ok. 8-10l i układ mi się często zapowietrzał). Rozsiewałem nawozy i bronowałem ok 1ha i wszystko ok. Napiszę jak będzie później ale na razie polecam do stosowania do hydrauliki do INTER 845 xl oleje ????? STOU 10W30. Ja zastosowałem olej ARAL-niby niemiecki ale sądzę że oleje ORLENU czy LOTOSU też by się nadawały. Jednak mając do wyboru do zachodniej maszyny olej polski i zachodni w podobnej cenie, to oczywiście bym wybrał zachodni. Po prostu widać po maszynach rolniczych czy samochodach jak tam jest wszystko w dobrym stanie technicznym, czasami w ciągniku wszystko jest zniszczone ale silnik i podzespoły są w bardzo dobrym stanie - a to chyba zasługa poniekąd olejów jakie stosują ( anie są to chyba polskie oleje). PZDR Jak chcecie coś się więcej dowiedzieć to piszcie na forum lub GG: 2501924.
  4. Niestety nie wiem , zale może byś jakieć fotki pokazał?? nie napisałem precyzyjnie. Chodzi mi o to że może masz jakieś zdjęcia ciągnika i na zdjęciu by coś było widać?? ja mam INTER 845 xl i u mnie pompa hydrauliki jest na zewnątrz z przodu ciągnika przy rozrządzie. I na jednym z przewodów hydraulicznych jest taka metalowa "szklanka" odkręcana na klucz i u mnie w ciągniku w niej jest filtr oleju hydraulicznego. No i jeszcze jest drugi filtr z tyłu w bloku podnośnika umnieszczony w takiej czerwonej puszce( ta puszka ma miarkę olejy hydr.). Tak więc może u ciebie jest podobnie??
  5. Niestety nie wiem , zale może byś jakieć fotki pokazał??
  6. Wiem, że sama orka nie jest szybsza, ale przy nawracaniu jest sporo szybciej. Mam pole 2,8ha- (pole nieforemno i klin z każdej strony) i pługiem obrotowym 3x 35 orałem to pole ok 3-4 godz natomiast pługiem 4 x 40 orałem ok 4-5 godz. przynajmniej tak pamiętam.
  7. Witam. nie wiem o którą część ci c hodzi, ale może mówisz o rurce od "odmy", u mnie taka rurka jest po stronie pompy hydraulicznej i jest ona w takim deklu przykręcanym - jest ona skierowana do dołu Ni ejestem mechanikiem ale ta rurka jest po to aby zrobić ujście gazom powstającym w silniku podczas jego pracy i chyba to normalne że wydobywa sie z niej jakiś gaz ( spaliny) UWAGA!!! Ale nie chcę wprowadzić cię w błąd gdyż nie jestem pewien, u mnie tak jest i jeżdżę już prawie rok bez żadnych problemów - słyszałem że jeśłi odmą idzie olej to już jest silnik do remontu ale to tylko opinia jednego handlarza. Jednak jeśli przyłożysz rękę do niej podczas pracy silnika i ręka nie będzie zabryzgana olejem to raczej nie masz się czym martwić.... A jeśłi silnik już bierze olej i ciężko pali i odmą pluje olejem to silnik do remontu. Niestety to nie c360 i zestaw naprawczy nie będzie kosztował 600-700zł ale ok 2000-2500zł + szlify wału + uszczelki + itp... Ale jednak ten remont będzie na dłuższy okres czasu niż w c360 a i robota całkiem inna. Ja mam INTER 845xl i pali niewiele więcej niż c360 a komfort całkiem inny, nie wspomnę że 1ha oram ok 1,5 godz.(pług 4x40cm) a nie 3,5 godz - c 360 (pług 3x35cm). A ty długo posiadasz już ten ciągnik?? Coś w nim już naprawiałeś - podzil sie doswiadczeniami. Zastanawiam się czy mój INTER 845xl jest w stanie pociągnąć i obrócić pług 4 skibowy obrotowy, pracowałem nim pługiem zagonowym 4 x 40 cm idawał sobie radę bez przedniego napędu, więc pomyśłałem o obrotówce też 4 skibowym. Może ktos podpowie jakie są za i przeciw tej obrotówki, i może mi ktoś coś doradzi_______???????-----------//////??????
  8. tak jest połączony.ok 40litrów koniecznie półsyntetyk.ja mam fuchs'a Hydramot Nie zgadzam się olej do skrzyni w Internationalu 845 nie jest połączony z hydraulicznym!!! Mam ten ciągnik i hydrauliczny olej jest jedynie w bloku podnośnika i ewentualnie w dodatkowym zbiorniku o ile taki ciągnik posiada. Natomiast skrzynia biegów i tylni most są połączone, jednak mają dwa otwory do spuszczania oleju 1 pod skrzynią a 2 pod tylnim mostem. Dlatego 2 spusty ponieważ ciągnik nie jest wypoziomowany spodem, tylko ma spadek w stronę tylnej osi. Nie wiem jeszcze wszystkiego, ale kilka rzeczy już w tym ciągniku naprawiałem. PS. połączony zbiornik hydr. i skrzyni występuje w Internationalu 885
  9. Chcę zakupić większą ilość oleju Hydrauliczno-przekładnioweg jakiejś dobrej marki, jednak potrzebuję połowy tego co chcę kupić. Chcę kupić beczkę 208 l a potrzebuję tylko połowy. Myśałem o oleju FUCHS Titan UTTO 10W40, lub innym podobnej jakości oleju. Napiszcie co polecacie i czy jesteście zainteresowani kupnem?? Jeśłi by się zanlazł chętny kupiec z woj . Lubelskiego to prosze o kontakt na forum - codziennie zaglądam.
  10. Przecież piszesz śmieszne rzeczy że Agrol jest zły a UTTO dobry, to tak jak byś napisał olej rzepakowy do frytek jest zły ale olej z rzepaku jest dobry.Chodzi mi o to że UTTO jest tylko oznaczeniem przeznaczemnia oleju a nie marką. Przecież jest AGROL UTTO, FUCHS UTTO, itp. ... A mnie chodzi który zastosować czy polski czy zagraniczny??
  11. ja ciągle jeszcze nie jestem pewien jaką markę oleju wybrać polski czy zagraniczny?? Mam jeszcze pytanie bo pisałem z osobą która Internationala 845 i napisał mi że olej do skrzyni nie jest tym samym olejem co do hydrauliki. Podobno do hydrauliki wlewa się olej z tyłu ciągnika otworem w bloku podnośnika - i faktycznie jest u mnie taki otwór z wkręconą miarką( taka czerwona puszka-tak jak by filtr siatkowy w środku, z miarką). Powiem wam też że może i faktycznie tak jest bo sprawqdzałem olej w skrzyni biegów to jest taki bardziej przepracowany - ciemny brązowy, natomiast ten w hydraulice wydaje mi się być olejem czystym - jasny kolor. Być może olej jest takich samych parametrów i w skrzyni i w hydraulice ale chyba jednak skrzynia i ukł. hydr. maja osobne zbiorniki. Może ktoś się jeszcze o tym wypowie bo bo ciągle nie jestem pewiern.
  12. DZięki za odpowiedź. Napisz w czym stosujesz ten AGROL UTTO, jaka maszyna i w jakim układzie masz go zalanego. Tak właściwie to też uważam że Polskie Oleje nie są złe- ludzie na nie nażekają bo leją najgorszej jakości SUPEROLE do starych URSUSÓW i co 3-5 lat trzeba robić remonty silnika i skrzyni, a gdybo były one zalane lepszymi - np. półsyntetykami to może by było lepiej. U mnie w c 360w skrzyni jest np. przepracowany olej silnikowy i nie ma się co dziwic że pompa siada po kilku latach i skrzynia również a siłownik opada po kilku miesiącach - po prostu olej jest zanieczyszczony i przepracowany i nie ma już swoich właściwości smarnych i przeciwzużyciowych. Tak więc chyba sprubuję tego AGRO UTTO, chociaż ten FUCHS UTTO też mi chodzi po głowie, jak mi nikt nie odradzi to wezmę AGROLA. Pomużcie więc z tym olejem bo nie chciałbym zniszczyć pompy w moim ciągniku(International 845xl)???!!!
  13. No właśnie, przecież AGROL jest również UTTO, więc powinien spełniać parametry, jest też 10W30 - półsyntetyk Zerknijcie sobie na tę aukcję: http://www.allegro.pl/item669109132_olej_agro_utto_10w_30_glogow.html Ten olej przechodzi testy CASE i innych producentów maszyn, więc czemu nie polecacie go, tylko inne zachodnie??? Podpowiedzcie bo już sam nie wiem jakim Olejkiem zalać swojego Internationala 8454 ???
  14. olej hydraulicznyagrol lub coś o podobnych kosystencjach pewnie żaden AGROL ja mam Hydramot FUCHS 10W40.mozna tez oleje klasy 15W40.AGROL jest zbyt gesty. Szukam właśnie oleju do CASE 845 (International) - podobno do skrzyni i hydrauliki leje się , Oryginalnie "HY TRAN Plus", jednak są zamienniki np. oleje FUSH TITAN, czy inne..., w tym Olei AGROL UTTO który spełnia parametry różnych produentów maszyn, w tym CASE - czytałem specyfikację i chyba się na niego zdecyduję bo cena jest prawie o połowe niższa niż olej FUSH czy oryginalny HY TRAN, jednak spuszczę cały olej z ciągnika i zaleję nowym. PS. ten AGROL UTTO ma chyba parametry 10W30 więc to chyba półsyntetyk, A olej FUSH też jeste 10W30, natomiast parametrów oleju HY TRAN nigdzie nie mogę znaleść, Napiszcie co sądzicie o tym co piszę, przecież olej o parametrach 10W30 ma taką samą gęstość i lepkość bez względu na to jakiej jest firmy - no chyba że się mylę??? kolego poczytaj sobie o oznaczeniach jakie mają oleje i o czym mówią będziesz wszystko wiedział. http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html No właśnie o tym napisałem, olej czy FUSH czy STATOIL czy AGROL czy innej marki posiadający parametry np. 10w30 jest identyczny poza domieszkami uszlachetniającymi. Przecież FUCHS TITAN UTTO F 10W30 ma właśnie takie parametry jak AGROL UTTO 10W30 parametry . Te strona którą mi podałeś, po przeczytaniu sądzę że mam rację, jeśli nie to sprostuj mnie. Czemu FUCHS(zachodnia marka, drogi, trudniej dostępny niż polskie oleje) a nie AGROL(łatwiej dostępny i tańszy)
  15. olej hydraulicznyagrol lub coś o podobnych kosystencjach pewnie żaden AGROL ja mam Hydramot FUCHS 10W40.mozna tez oleje klasy 15W40.AGROL jest zbyt gesty. Szukam właśnie oleju do CASE 845 (International) - podobno do skrzyni i hydrauliki leje się , Oryginalnie "HY TRAN Plus", jednak są zamienniki np. oleje FUSH TITAN, czy inne..., w tym Olei AGROL UTTO który spełnia parametry różnych produentów maszyn, w tym CASE - czytałem specyfikację i chyba się na niego zdecyduję bo cena jest prawie o połowe niższa niż olej FUSH czy oryginalny HY TRAN, jednak spuszczę cały olej z ciągnika i zaleję nowym. PS. ten AGROL UTTO ma chyba parametry 10W30 więc to chyba półsyntetyk, A olej FUSH też jeste 10W30, natomiast parametrów oleju HY TRAN nigdzie nie mogę znaleść, Napiszcie co sądzicie o tym co piszę, przecież olej o parametrach 10W30 ma taką samą gęstość i lepkość bez względu na to jakiej jest firmy - no chyba że się mylę???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...