
erolnik
Members-
Liczba zawartości
61 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 Neutral-
erolnik obserwuje zawartość → Ursus 4514, Spółki wodne, UGmax lub inne tego rodzaju preparaty????? i oraz 1 inny
-
Jeśli w tych gniazdach są wżery, to zakłady naprawcze roztaczają je i wstawiają redukcje.
-
Kolego @andrews musisz zmierzyć napięcie na zacisku 15 regulatora, jeśli mieści się w normie a napięcie na wyjściu alternatora jest wyższe, to znaczy że na połączeniach kabli doprowadzających prąd do zacisku 15 regulatora (stacyjka, skrzynka bezpieczników, wszelkie połączenia) występują duże spadki napięć. Regulator napięcia tak steruje prądem wzbudzenia alternatora by na swoim wejściu (zacisk 15) utrzymać takie napięcie na jakie został ustawiony, co znaczy że napięcie wyjściowe alternatora będzie podwyższone o sumę spadków napięć na drodze zasilania regulatora napięcia. Możesz to sprawdzić łącząc na czas próby wyjście alternatora z zaciskiem 15 regulatora, jeśli napięcie na wyjściu alternatora będzie wtedy w normie, to znaczy że w instalacji występują opisane wyżej spadki napięć. Jeżdżenie na światłach (lub obniżanie napięcia poprzez włączanie innych odbiorników prądu) w takim wypadku grozi uszkodzeniem alternatora. Mam też pytanie. Czy ktoś wie co może oznaczać kod 5EU2 na wyświetlaczu komputera w kombajnie JD 2064, oraz czy "szczekanie"silnika (dźwięk podobny do wydawanego przez silnik kombajnu Vistula) w pewnym zakresie obrotów jest typowe dla tego modelu?
-
Kolego @andrews musisz zmierzyć napięcie na zacisku 15 regulatora, jeśli mieści się w normie a napięcie na wyjściu alternatora jest wyższe, to znaczy że na połączeniach kabli doprowadzających prąd do zacisku 15 regulatora (stacyjka, skrzynka bezpieczników, wszelkie połączenia) występują duże spadki napięć. Regulator napięcia tak steruje prądem wzbudzenia alternatora by na swoim wejściu (zacisk 15) utrzymać takie napięcie na jakie został ustawiony, co znaczy że napięcie wyjściowe alternatora będzie podwyższone o sumę spadków napięć na drodze zasilania regulatora napięcia. Możesz to sprawdzić łącząc na czas próby wyjście alternatora z zaciskiem 15 regulatora, jeśli napięcie na wyjściu alternatora będzie wtedy w normie, to znaczy że w instalacji występują opisane wyżej spadki napięć. Jeżdżenie na światłach (lub obniżanie napięcia poprzez włączanie innych odbiorników prądu) w takim wypadku grozi uszkodzeniem alternatora. Mam też pytanie. Czy ktoś wie co może oznaczać kod 5EU2 na wyświetlaczu komputera w kombajnie JD 2064, oraz czy "szczekanie"silnika (dźwięk podobny do wydawanego przez silnik kombajnu Vistula) w pewnym zakresie obrotów jest typowe dla tego modelu?
-
Kolego @andrews musisz zmierzyć napięcie na zacisku 15 regulatora, jeśli mieści się w normie a napięcie na wyjściu alternatora jest wyższe, to znaczy że na połączeniach kabli doprowadzających prąd do zacisku 15 regulatora (stacyjka, skrzynka bezpieczników, wszelkie połączenia) występują duże spadki napięć. Regulator napięcia tak steruje prądem wzbudzenia alternatora by na swoim wejściu (zacisk 15) utrzymać takie napięcie na jakie został ustawiony, co znaczy że napięcie wyjściowe alternatora będzie podwyższone o sumę spadków napięć na drodze zasilania regulatora napięcia. Możesz to sprawdzić łącząc na czas próby wyjście alternatora z zaciskiem 15 regulatora, jeśli napięcie na wyjściu alternatora będzie wtedy w normie, to znaczy że w instalacji występują opisane wyżej spadki napięć. Jeżdżenie na światłach (lub obniżanie napięcia poprzez włączanie innych odbiorników prądu) w takim wypadku grozi uszkodzeniem alternatora. Mam też pytanie. Czy ktoś wie co może oznaczać kod 5EU2 na wyświetlaczu komputera w kombajnie JD 2064, oraz czy "szczekanie"silnika (dźwięk podobny do wydawanego przez silnik kombajnu Vistula) w pewnym zakresie obrotów jest typowe dla tego modelu?
-
Dziękuję bardzo.
-
Dzięki. Mam rozumieć że części z Z056 pasują i możliwa jest przeróbka z Z050 na Z056?
-
Witam. Czy ktoś może wskazać mi różnice między Bizonem Z050 a Z056?
-
Z własnych obserwacji wiem że im później zasiana pszenica, tym zdrowsza rośnie.
-
Sąsiad w swoim C-360 od kilku lat ma jeden 12V/72Ah i rozrusznik z przekładnią. Zestaw jest tak sprawny że zapomniał że jeździ na jednym akumulatorze. Nie zakładajcie do ciągników akumulatorów większych niż oryginalne bo będą niedoładowane, czasy kiedy jeden ciągnik obrabiał również gospodarstwa sąsiadów już dawno minęły.
-
Poczytaj tutaj o przekaźnikach w bizonie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/19249-bizon-z056/
-
Witam. Też zamierzam zamontować w swoim C-360 świecę płomieniową. Jeśli chodzi o przepuszczanie paliwa, to zamierzam na jego dopływie zastosować elektrozawór benzyny z samochodowej instalacji gazowej. Myślę też że na przecieki może mieć wpływ położenie świecy, powinna być montowana poziomo, tak jak w ciągnikach MF ale z tego co słyszę to też potrafi przepuszczać. Poniżej cytat z książki "Podręcznik traktorzysty". "Dobre wyniki dają urządzenia podgrzewające powietrze odparowanym, zapalonym paliwem typu Thermostart Mark III . Urządzenia takie są stosowane w silnikach SMD-14 i w silnikach Perkins. Urządzenie jest wkręcone w kanał dolotowy silnika w położeniu poziomym. Do króćca doprowadzone jest paliwo z filtru paliwowego. Przepływ jest zamknięty zaworem kulkowym. W stanie nienagrzanym kulka jest dociskana przez pręt zamocowany na końcu rurkowego korpusu, na którym nawinięte jest uzwojenie podgrzewające, przechodzące następnie w uzwojenie zapalające. Po włączeniu prądu rurkowy korpus nagrzany przez uzwojenie wydłuża się i zamocowany na jego końcu pręt cofając się otwiera zawór kulkowy, umożliwiając przepływ paliwa. Paliwo to w szczelinie pomiędzy korpusem i prętem szybko odparowuje i wytryskując zostaje zapalone przez uzwojenie zapalające. Przepływające przez otwory osłony powietrze porywa zapalone cząsteczki paliwa, które spalając się w kanale dolotowym ogrzewają powietrze zasysane do cylindrów. Po wyłączeniu prądu rurkowy korpus szybko stygnie w strumieniu przepływającego powietrza, kurczy się i pręt dociskowy zamyka dalszy przepływ paliw." Nie mam możliwości zrobienia skanu.
-
Tak odpowiada za ładowanie obu akumulatorów, dwa styki pomocnicze. Podczas rozruchu, jeden styk odłącza jeden akumulator od masy, drugi styk odłącza drugi akumulator od plusa a styki główne łączą oba akumulatory szeregowo. W tym samym czasie trzeci styk pomocniczy (zwierno-rozwierny) odłącza alternator od akumulatorów i łączy napięcie 24V z elektromagnesem rozrusznika (cienki przewód). Można próbować oczyścić styki ale nie zdażyło mi się jeszcze by to długo pochodziło. Zanim zdecydujesz się na wymianę, zrób tak jak pisałem wcześniej. Dodam jeszcze że podczas pracy silnika, napięcie na obu akumulatorach powinno być identyczne.
-
Andrews, z tego co piszesz wnioskuję że masz przełącznik 12/24. Możliwe że, nie łączy w nim jeden ze styków pomocniczych, co powoduje brak ładowania jednego akumulatora. Prosty test. Zdejmij klemy z jednego akumulatora (uważaj żeby ich nie zetknąć) i podłącz do nich żarówkę 12V o mocy największej jaką masz (może być z reflektora), ma zaświecić tak, jak podłączona bezpośrednio do nieodłączonego akumulatora. Jeżeli jest róznica w świeceniu (jaśniej przy akumulatorze) to przełącznik do wymiany (można oczyścić styki ale to niewiele pomaga).
-
Ten wyłącznik masy szajs, prawie taki jak kable rozruchowe z marketu. Jego prąd przewodzenia to 50A. Ja je wyrzucam. Kabel plusowy od rozrusznika odłączam od zegara ładowania. A w to miejsce wstawiam wyłącznik o minimalnym prądzie 30A, jako główny wyłącznik prądu. Minus akumulatora łącze bezpośrednio do masy ciągnika a nie kabiny. Generalnie, to między akumulatorem a rozrusznikiem, powinno być jak najmniej połączeń. W cią gnikach z rozruchem na 24V nie można łączyć alternatora bezpośrednio z rozrusznikiem. Z tego co słyszałem, to w Belarusach do ładowania akumulatorów, jest stosowana elektroniczna przetwornica 12/24V. Stąd, ze względu na straty mocy na radiatorze, stosowany jest alternator o mocy 1150W. Moim zdaniem rozwiązanie z przełącznikem 12/24V jest lepsze, choć niestety też zawodne (brak ładowania jednego akumulatora po wypaleniu jednego ze styków pomocniczych). Niska temperatura nie obniża pojemności akumulatora tylko jego sprawność (gęściejszy elektrolit to wolniejsza reakcja a zatem wolniejsze oddawanie prądu).
-
Tutaj masz coś o tych nawozach http://azoty.tarnow.pl/pl/category/index/450 http://azoty.tarnow.pl/pl/category/index/167 Ja stosuje siarczan i saletrzak (ze względu na niskie pH) w stosunku 1:1, (również na pszenice) najwceśniej jak się da w pole wjechać.