Skocz do zawartości

Ades

Members
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • LOCATION
    Sępólno Krajeńskie
  1. interesuje mnie wasze zdanie na temat JD 3140 3640 lub 3350
  2. Ades

    Ciągnik Władimirec T-25.

    temat mocy był już poruszany w tym temacie, moc 25 KM to jest moc ciągnika [moc skuteczna czyli ta wykorzystywana do właściwej pracy], a silnik ma te 31 KM. te 6 KM jest wykorzystywane na pokonanie oporów toczenia się samego ciągnika, napęd pompy hydraulicznej oraz straty w przekładni
  3. do tomek22 należy zlikwidować luzy i odpowiednio ustawić zawór sterujący oraz ślimak w układzie kieroniczym, luzy mogą być w następujących miejscach: - przguby kulowe na drążkach - zamocowanie ramienia kierowniczego do kolumny (z dołu nakrętką 46 proponuje przewiercić wałek i dokręcić na maxa kluczem o długości 1 m dorobioną koronkową nakrętką i wsadzić zawleczke) - na wałku pomiędzy kierownicą a układem kier na połączeniach frezowych złączki przechodzącej przez chłodnice [lub nad w starszej wersj] to trzeba wymienić bo tulejka ferowa musi się swobodnie przesuwać na wałku wychodzącym z kolumny!!! i należy to połączenie smarować na pokrywie kolumny jest śruba do regulacji pionowej wałka pionowego w kolumnie którą należy dokręcić z wyczuciem, aby nie było za ciasno ale zeby wałek ten nie mógł sie przesować góra - dół poza tym należy ustawić mimośrodowo zamocowany ślimak aby wyeliminować nadmierne luzy na przekładni ślimakowej, przekręcając tulejkę w której znajduje sie ślimak a robi sie to odkręcając śrube zabezpieczjąca obok wejścia wałka od kierownicy następnie wkładając łyżke w wycięcie i odpowiednio obracają poza tym wymieniamy wszystkie uszczelki w zaworze sterującym i ciśnieniowym oraz w cylindrze hydraulicznym i eliminujemu luz pomiędzy trzpieniem siłownika a zębatką [tzw listwą zębatą] dając odpowiednie podkładki powinno być ok a koła na sporych nierównościach i tak będą się same lekko skręcać i to nie jest żadna wada tylko jest to zupełnie normalne przy tego typu serwo układach kierowniczych co jest raczej zaletą gdyż umożliwia kontrole nad kołami gdyż czujemy co sie dzieje z nimi na kierownicy
  4. Nie ma takiej możliwości zeby podpiać sie du hydrauliki w mtz aby nie używać rozdzielacza, można natomiast założyć drugi układ hydrauliczny gdzie druga pompe podłącza sie do lewego wyjścia ze skrzyni oraz montuje sie dodatkowy zbiornik tak jak to ma miejsce w koparko-spycharkach na bazie belarusa, co niesie za soba duże koszty...
  5. Do Gościa: poczytaj moje posty znajdziesz tam z całą pewnością odpowiedź na swoje pytanie jeśli Ci to nie wystarczy pisz na gg lub wyślij prywatną wiadomość..
  6. Ades

    Ciągnik Władimirec T-25.

    należy wykonać dwa pierścienie i przyspawać do nich odpowiednio wyprofilowane blachy z dziurami, w pierscieniu wywiercić 4 dziury i przykręcić na osłone łożyska zwolnicy, zamiast łańcuchów proponuje wiązanie teleskopowe z sprężyną gdyż proponowane mocowanie nie jest zbyt wytrzymałe, ale z powodzeniem stosowane w żubroniach, pozdrawiam
  7. najprawdopodobniej posypało się łożysko na wałku sprzęgłowym w skrzynce biegów jestem ciekaw ile masz oleju w skzyni i jak czesto go wymieniasz?
  8. różnią się tłokami [inny kształt denka tłoka] głowicą, sekcjami w pompie wtryskowej i końcówką wału korbowego wchodzącą w koło pasowe, no i 80 KM ma zawsze przeciwciężary na wale a 60 KM niekoniecznie czasem były montowane czasem nie [silniki MTZ'ów o mocy ok 60 KM były co najmniej trzy : D-50 (D-244) 57 KM (DIN,SAE??); D-60 60 KM (DIN); D-242 62 KM (DIN,SAE??)], także nie warto tego przerabiać, lepiej kupić silnik D-243 lub mocniejszy np D-245.5 i nie kombinować!
  9. Tak jak pisałem to sprawdziłem jak jest doprowadzony napęd na przód w skrzyniach nowszego typu i okazuje sie ze nie jest a sztywno jak "Gość" intuicyjnie napisał ale role tego sprzęła spełnia tarczowe mokre sprzęgło załączające wałek do napędu które jest w skrzyni.
  10. sprzęgła przeciązeniowe sa w tych MTZ'ach gdzie jest skrzynka załączająca przedni napęd z prawej strony skrzyni biegów( trzyczęściowy korpus)[ogólnie w słabszych MTZ'ach] bezpośrednio ze skrzyni naped bez tego sprzęgła mamay tam gdzie jest dwuczęściowy korpus skrzyni biegów i mostu. niestety nie miałem do czynienie z tego typu skrzyniami pod względem praktycznym i nic więcej konkretnego nie mogę powiedzieć, jak znajde wiarygodne info to się podziele z Wami, bo możliwe ze takie sprzęgło jest tyle ze w skrzyni w środku - sprawdze to,
  11. ansu nie znasz mnie, nie wiesz kim jestem nie wiesz co robiłem przy ciągnikach MTZ i przy innych pojazdach nie masz pojęcia czy mam MTZ'a i nie jesteś w stanie udowodnić rzadnego stwierdzenia ze swojej wypowiedzi, co niestety świadczy o jej bezsensowności nielogiczności i niespójności a to z kolei niestety fatalnie świadczy o Twoim intelekcie; z całym szacunkiem nie wypowiadaj sie jeśli nie masz nic do powiedzenia
  12. wąskie są w staandartowym ustawieniu kół, po to zeby wałki w przednim moście się nie ukręcały jest wielotarczowe mokre sprzęgło przeciązeniowe, jak ktoś w tym kombinuje, nie dba o to żeby był tam olej, lub było źle złożone to nic dziwnego ze się ukręcają, a silnik no cóż każdy wolnossący diesel z jednostopniowym bezpośrednim wtryskiem będzie "stukał"
  13. do Dawida 19 jaka jest Twoim zdaniem róznica pomiędzy mechanizmem różnicowym stożkowym a krzyżakowym?? /edit no i jeszcze do Dawida 19 co to znaczy wg Ciebie "troche lipny", "nie za rewelacyjnie chodzący silnik", "pieprzący się przedni most"???? To może oznaczać wszystko a do tego brzmi banalnie /edit tak dla wyjaśnienia tym którzy mają jeszcze wątpliwości po moich reorycznych pytaniach, mechanizm róznicowy stożkowy i krzyżakowy to jedno i to samo, bo nie ma krzyżakowych bez kół stożkowych i stożkowych bez krzyżaka pozdro
  14. znam gościa który sprzedaje tego MTZ mieszka kilka km od gospodarstwa moich rodziców, on ma kilkanaście MTZ'ów i możliiwe ze jest w idealnym stanie ale możliwe ze chce tylko zarobić, swego czasu sprowadzal ogromne ilości tych ciągników z niemiec zaopatrując niemal cała okolice, Teraz zdaje sie robi konkretne remonty i sprzedaje te które są już nie potrzebne w jego gospodarstwie. Zbyt wiele nie moge powiedzieć na jego temat bo byłem tam tylko pare razy.
  15. do Rolnika z W widze że niebardzo mnie rozumiesz, nie chodzi mi o dociążanie narzędzi uprawowych, czyli wciskanie ich w ziemię, ale dociążanie tylnych kół w celu poprawienia przyczepności wykorzystując niepotrzebny ciężar przyczepianych narzędzi. Działa to nastepująco: mamy np pług ważący 3 t i mamy słabe ziemie takze pług wchodzi w nią bez problemu i wchodził by w nią nawet gdyby pług ważył 1 t. wiec ustawiamy ciśnienie na zaworze odpowiadające maksymalnemu udźwigowi na ramionach rownych 2000 kG przestawiamy dźwignię w pozycję "podnoszenie" i mimo ze pług nie wychodzi z ziemi uzyskujemy na tylnych kołach dociązenie równe 2000 kG czyli jakbyśmy założyli dodatkowo obciązniki na koła o masie 1 t na każde koło i ciągnęli pług o masie 3 t. Tak to działa. Działające siły przedstawiłem w wielkim uproszczeniu zeby można było szybko zrozumieć o co chodzi. Przy tym jest odciążany przedni most, zaleznie od długości przykładowego pługa. Natomiast różnica pomiedzy hydraulika w MTZ 82 z 93 a z 96 polega jedynie na innym regulatorze siłowo pozycyjnym, gdzie w starszej wersji mamy dwa układy: wykorzystujacy regulator i taki który nie wykorzystuje regulatora - czyli bezpośrednio z rozdzielacza jest doprowadzane ciśnienie do siłownika i tu mamy mozliwości: 1) podnoszenie, 2)brak podnoszenia i opuszczania ["na sztywno"], 3) opuszczanie swobodne - pod cięzarem własnym narzędzia, 4) i wkońcu wspomniane przez Ciebie "dociążanie" czyli wciskanie narzędzia w ziemie [ cisnienie docisku w tym układzie jest znacznie mniejsze niż ciśnienie używane do podnoszenia narzędzi i nie da się podnieść ciągnika na ramionach]to steriowanie odbywa sie przy pomocy trzeciej dźwigni od kierownicy. drugi układ w starszej wersji idzie przez regulator siłowopozycyjny starszej wersji [z regulacją szybkości reakcji za pomocą dźwigienki zwanej zapałką] do regulacji położenia tylnych ramion słuzy dźwignia z prawej strony siedzenia kierowcy i mozemy podnosić, utrzymywać sztywno narzędzie lub swobodnie opuszczać do wyregulowanego położenia lub do odpowiedniej siły działającej na zaczeb śruby francuskiej. W nowszej wersji która juz była montowana w 96 jest regulator siłowopozycyjny z regulacją prędkości reakcji za pomocą pokrętła i nie prawda jest ze nie ma dociążenia [może jedynie nie działać], jednak dociążenie tutaj działa w inny sposób i jest sterowane przez regulator sił-poz. a nie przez rozdzielacz jak w starszej wersji. dźwignie przy kierownicy [sterujące rozdzielacz] służą tylko i wyłącznie do hydrauliki zewnętrznej. Natomiast dociązenie uzyskuje sie przesuwając dźwignię przy siedzeniu maksymalnie do przodu. jesli nie ma efektów dociązenia to trzeba wyregulować cięgna łaczące dźwignie z regulatorem. Nie jeden załozył do 80 przedni napęd i wszystko działa tak jak trzeba tylko 80 maja z tyłu często koła 18,4 R30 i trzeba dopasować odpowiednie przednie opony wg tego co pisałem lub zmianić tylne koła.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...