Skocz do zawartości

karol89pp

Members
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral
  1. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    Nie. Kupowałem go na zimno za tak śmieszne pieniądze, że nie liczyłem że wszystko jest ok. Liczyłem, że max 10 tyś będzie trzeba w niego wsadzić żeby doprowadzić do kultury. Na razie włożyłem 300 zł i wszystko śmiga oprócz tego ciągnięcia na zimno. A co do tych kropek to nie jest to pierwszy ciągnik jaki kupuję do remontu i nie są mi straszne roboty typu nieszczelności, naprawa dynashift czy pomp hydraulicznych itp. Ale uprzedzę od razu odpowiedzi: przed zakupem pomierzyłem wszystkie ciśnienia i wszystko jest ok. Traktor całą jesień tak przepracował i nadal chodzi. Grzebałem przy kalibracji sprzęgła ale znacznie się nie poprawiło.Trzeba do tego kogoś z miernikiem bo tam jest kilka czujników i trzeba je umiejętnie dopasować do siebie a ja niestety nie posiadam takiego miernika. Moim zdaniem to coś z wysprzęglaniem na pozycji ,,N" bo jak ma wbite bieg to go ciągnie a jak nie mam wbite biegu a jest na dźwigni do przodu albo do tyłu to go nie ciągnie. Co do tego pociągnięcia tego biegu to na zimnym to tragedia żeby wbić ale siłowo idzie, jak się rozgrzeje to czuję tylko delikatne pociągnięcie. Może tarczki na dynashift ciągną na zimnym oleju bo tak jak mówisz jest za gęsty. Bo wałęk od dynashift jest zamontowany w tarczę sprzęgłową. Źle wyspręgla na N, lekko trzyma na tarczy wtedy i ciągnie na tarczkach dynashift no i jedzie sam. Co kolego o tym myślisz?
  2. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    nie wiem na jakim jeżdżę bo dopiero go kupiłem. Będę lał Fuchs Agrifarm 10W30.
  3. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    Witam. Mam problem z massey ferguson 6499 tier 2 bez commonrail. 2005 rok prod. z panelem GTA. Problem polega na tym, że jak jest zimny olej w skrzyni to ciągnie go do przodu. Biegi i rewers są w pozycjach neutralnych. Gdy się rozgrzeje 5-10 min problem znika. Na zimnym oleju też ciężko wrzucić jakikolwiek bieg. Po lekkim rozgrzaniu oleju wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną? Olej w skrzyni nie był wymieniany bo dopiero go kupiłem . Pomoże kalibracja sprzęgła i rewersu? I jak to zrobić?Jaka może być inna przyczyna? Proszę o pomoc
  4. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    Witam. Mam problem z Mf 3075 a mianowicie po uruchomieniu silnika blokują hamulce. Czym może to być spowodowane?bo jak odkręcę odpowietrzniki to mimo tego że nie mam wduszone pedału hamulca to cały czas dosyć mocno leci z nich olej, tak jakby ciśnienie cały czas przechodziło przez pompki i blokowało cylinderki. Dodam ze mam go pod lewarowane i jak odłączyłem przewody od hamulców to kołami da się normalnie przekręcić, po podłączeniu od razu zblokują. Co może być przyczyną?jaką zasadę działania mają te pompki?jakie musi być ciśnienie na zasilaniu pompek? może to być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem i dlatego cylinderki od razu się wysuwają i blokują koła?Proszę o pomoc
  5. Witam. Mam problem z massey ferguson 3075 a mianowicie z dynashift. Odrazu napiszę, że ma nowe tarczki, pompę hydrauliczną i olej ponieważ stare tarczki się spaliły do takiego stopnia, że się aż przykleiły do przekładek. Pompa była w środku wybrana więc kupiłem nową ,,niby'' porządną. Sprawa wygląda tak: Podczas ruszania na D a następnie wciśnięciu sprzęgła ciągnik lekko hamuje. Podczas ruszania na C i wciśnięciu sprzęgła ciągnik bardziej hamuje. Podczas ruszania z A lub B i wciśnięciu sprzęgła to ciągnik gwałtownie się zatrzymuje. Podczas postoju i przekładaniu z A do D i na odwrót zauważyłem, że gdy schodzi np z A w kierunku D to silnik jakby z każdym stopniem miał lżej. Co może być jeszcze zepsute? Ciśnienie na tylnych wyjściach to 180 bar. Ciśnienie w miejscu czujnika w bocznej pokrywie to 13 bar na wolnych obrotach a na wysokich 20 bar. Pytałem serwisantów korbanka to mówili że musi mieć co najmniej 17 bar na te wszystkie elektro zawory i dynashift. Ludzie pomóżcie bo już mi się pomysły skończyły. Złożyłem już w życiu 9 takich dynashiftów i nigdy nie było żadnego problemu a teraz jak zaklęty i nie chce działać.Czy może byc gdzieś coś nieszczelne lub jeszcze coś zepsute?(uszczelnienia wszystkie nowe w dynashift, wom i załączaniu napędu) Proszę o pomoc. Korbanek tez rozkłada ręce
  6. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    Do Gustlik. Mf 3655. Uszczelnione wszystko było, nowe uszczelniacze. musze rozkręcić te zawory nad silnikiem bo jak zgasiłem traktor i na drugi dzień wsiadłem i pokręciłem kierownicą na zgaszonym silniku to szło bez problemu w lewo i w prawo kręcić. Coś musi być tam chyba zacięte albo orbitrol do naprawy
  7. Witam. Pojawił się u mnie kolejny problem. Mianowicie na wolnych obrotach silnika( 700-800 do 1000 obr/min) czasami ciężko się kręci kierownicą. Objawia się to takim jakby zacinaniem się podczas pokręcania kierownicą.Jak dokręce do końca kierownicą to strasznie pulsuje. Jak np. wcisnę sprzęgło i ruszam tak jakby na pół sprzęgle kręcąc kierownicą to cały czas się zacina. Nie idzie ukręcić. Jak dodam lekko gazu to jest ok ale tylko chwile. Podczas używania wraz z pokręcaniem kierownicy jakiegoś wyjścia hydraulicznego też mu coś odbije i zacina . Czy może to być zepsuty orbitrol?Może się coś w nim zacinać?Za co dokładnie odpowiada ten rozdzielacz nad silnikiem do którego jest podłączona pompka sprzęgła, hamulce,orbitrol i chłodniczka? Jest tam jakiś zawór w środku z tego co wiem. Może być źle ustawiony albo zużyty i dlatego ma takie objawy? Pompa hydrauliczna prawa(odpowiadająca za dynashifty, układ kierowniczy, WOM, hamulce, sprzęgło) jest nowa(porządna nie bubel) Lewa od podnośnika nie była wymieniana bo nie uległa awarii ale da się odczuć że podnośnik wolniej podnosi niż w MF z lepszą pompą. Czy są one jakoś połączone i ciśnienia z obu pomp się uśredniają?Jest to w ogóle możliwe? Bo jak wymieniałem to były połączone rurką ale nie wyglądało to na rurkę w której jest ciśnienie tylko bardziej połączonie dodatkowe ssania oleju. Każda z pomp ma swoją osobną rurę do wciągania oleju. Na tylnym wyjściu hydraulicznym ma ciśnienie 170 bar. Czy może to być zepsuty jakiś inny zawór w tej obudowie pompy?jakie ciśnienie powinien mieć na wyjściu? pomóżcie bo już mi ręce opadają
  8. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    Witam. Pojawił się u mnie kolejny problem. Mianowicie na wolnych obrotach silnika( 700-800 do 1000 obr/min) czasami ciężko się kręci kierownicą. Objawia się to takim jakby zacinaniem się podczas pokręcania kierownicą.Jak dokręce do końca kierownicą to strasznie pulsuje. Jak np. wcisnę sprzęgło i ruszam tak jakby na pół sprzęgle kręcąc kierownicą to cały czas się zacina. Nie idzie ukręcić. Jak dodam lekko gazu to jest ok ale tylko chwile. Podczas używania wraz z pokręcaniem kierownicy jakiegoś wyjścia hydraulicznego też mu coś odbije i zacina . Czy może to być zepsuty orbitrol?Może się coś w nim zacinać?Za co dokładnie odpowiada ten rozdzielacz nad silnikiem do którego jest podłączona pompka sprzęgła, hamulce,orbitrol i chłodniczka? Jest tam jakiś zawór w środku z tego co wiem. Może być źle ustawiony albo zużyty i dlatego ma takie objawy? Pompa hydrauliczna prawa(odpowiadająca za dynashifty, układ kierowniczy, WOM, hamulce, sprzęgło) jest nowa(porządna nie bubel) Lewa od podnośnika nie była wymieniana bo nie uległa awarii ale da się odczuć że podnośnik wolniej podnosi niż w MF z lepszą pompą. Czy są one jakoś połączone i ciśnienia z obu pomp się uśredniają?Jest to w ogóle możliwe? Bo jak wymieniałem to były połączone rurką ale nie wyglądało to na rurkę w której jest ciśnienie tylko bardziej połączonie dodatkowe ssania oleju. Każda z pomp ma swoją osobną rurę do wciągania oleju. Na tylnym wyjściu hydraulicznym ma ciśnienie 170 bar. Czy może to być zepsuty jakiś inny zawór w tej obudowie pompy?jakie ciśnienie powinien mieć na wyjściu? pomóżcie bo już mi ręce opadają
  9. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    witam. Mam problem z Massey Ferguson 3655. Mianowicie rozłącza mi WOM podczas pracy na niskich obrotach i gorącym oleju. Wspomnę że pompa hydrauliczna jest nowa. Cisnienie na wyjściach jest ok 180 bar. jak trzymam mu stałe obroty 1100 i wyżej to nie rozłącza i wszystko działa a jak już jest poniżej to zaraz rozłącza WOM, wariują dynaschifty i ciężko wrzucić bieg. tak jakby brakowało ciśnienia. Gdy WOM jest wylączony to wszystko jest ok. Co może być tego przyczyną? nieszczelność na tłoczku zalączającym WOM? czy może jakiś zawór ciśnieniowy? A może elektro zawór od zalączania WOM?
  10. witam. Mam problem z Massey Ferguson 3655. Mianowicie rozłącza mi WOM podczas pracy na niskich obrotach i gorącym oleju. Wspomnę że pompa hydrauliczna jest nowa. Cisnienie na wyjściach jest ok 180 bar. jak trzymam mu stałe obroty 1100 i wyżej to nie rozłącza i wszystko działa a jak już jest poniżej to zaraz rozłącza WOM, wariują dynaschifty i ciężko wrzucić bieg. tak jakby brakowało ciśnienia. Gdy WOM jest wylączony to wszystko jest ok. Co może być tego przyczyną? nieszczelność na tłoczku zalączającym WOM? czy może jakiś zawór ciśnieniowy? A może elektro zawór od zalączania WOM?
  11. witam. potrzebne jest mi ksero homologacji kombajnu claas mega 360 lub innego modelu do projektu na uczelni. Bez tej homologacji nie weźmie mi projektu. Jeżeli ktoś posiada takie świadectwo proszę o pilną odpowiedz
  12. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    taki mf 3650 bedzie pali w granicach 15-16 L na ha zaoranego pola przy obracanym pługu 5 skibowym Kverneland. Bynajmniej mi tyle wychodzi w moim 3655. Przy siewie agregatem uprawowo siewnym biernym 4 m kverneland accord wychodzi w granicach 4 L na ha a na godz roboty 12 L czyli sieje 3 ha na godz. Ogolnie jest bardzo oszczedny. Ta oszczednosc jeszcze jest uzalezniona od tego jaka masz dawke na pompie i czy masz dobre wtryski. bo jak leja to bedzie palil wiecej. takze przed zakupem dobrze go obejzyj, ocen jak zapala, jak kopci, jaki kolor dymu jest itp
  13. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    a czy moze miec wine sprzeglo?tzn sprzeglo bylo cale robione ale mam wrazenie ze jak na zimnym oleju i trzymam sprzeglo to lekko probuje go do przodu pociagac. wstawialem mu nowa pompke sprzeglowa ale czy jest to mozliwe ze jest za mala i do konca nie wciska mi sprzegla?ma to jakies znaczenie w powiazaniu z tym zmienianiem A B?jakie musi byc cisnienie tego sprezonego powietrza zeby mi to przesunelo podczas regulacji?
  14. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z synchronizatora bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym?
  15. karol89pp

    Wszystko o Massey Ferguson

    regulowalem skrzynie bo wczesniej wyskakiwaly kulki ze sprezynkami z synchronizatorowa bo byl za duzy luz miedzi kolami zebatymi i wyregulowalem szczelinomierzem. akurat uszczelnienia to nie wymienialem takze warto to sprawdzic. a co mogloby byc w takim razie z tym zaworem sterujacym?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...