
*SSaPeRR*
Members-
Liczba zawartości
117 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralConverted
-
LOCATION
Lelkowo
-
INTERESTS
Rolnictwo, mechanika.
-
OCCUPATION
Technik agrobiznesu na roli!!
-
AOL
41271070
-
Ja bym nawet proponował 3 skiby na średnią klasę ziemi. No jeśli nie masz górek. Lemken Opal 90 3 skibowy do 60-tki to odpowiedni pług. Waga około 450-500kg. Więc i podnośnik za bardzo nie będzie dostawał.
-
Z tego co się orientuję: Kabina sport 15L. Kabina duża z nagrzewnicą 17L. Ciągnik z podgrzewaczem i dużą kabiną 18-18.5L.
-
Też nie posiadam gniotownika, ale z tego co wiem to przyswajalność ziarna gniecionego to około 95% a śrutowanego tylko 70%. Przy gniecieniu ziarno się nie nagrzewa tak jak przy śrutowaniu. A nagrzewanie się ziarna powoduje straty w białku które mogą sięgać nawet 30%. Gniotowniki pobierają około 1/2 energii co śrutownik o takiej samej wydajności.
-
Z tego co wiem to "nowy typ" władziów szedł od 92-93 roku. Wtedy były już świece żarowe w głowicach, ogólnie silnik to nie był już D21 A1 jak stary typ, a chyba D 120... No i w bloku skrzyni było wyjście na przedni napęd. No ale na 100% nie jestem pewien tego rocznika wypuszczenia nowego typu...
-
Tak. Trzeba zdjąć lewą pochwę i dalej odkręcić taki kołpak w którym siedzi uszczelniacz no i już masz widełki i tuleję blokady.
-
I jak tam się wyciąga te kulki z kół zębatych na wałku głównym? Pytam się żebym na przyszłość wiedział. Jak już tyle masz rozbebeszone to zobacz czy dyfer na łożyskach nie lata, lub czy nie są rozbite tuleje w których łożyska od dyfera siedzą. Sprawdź luz na satelitkach i koronkach. Lubi się wycierać ten wałeczek na których są satelitki. Jak wałek będzie OK to najwyżej dołóż podkładki pod satelitki.
-
To jest z lewej strony tylko, bo z prawej strony wałek ma takie wypusty.... Z tych podkładek z lewej strony rewersu 2 ostatnie robią za zabezpieczenie. Na tej ostatniej będą zagięte takie 2 skrzydełka. Odegnij je, przekręć tą podkładkę i wszystko już będzie luźne. Fotki wrzuć na jakąś stronkę, np Fotosik czy podobną... Albo wbijaj na GG...
-
A odkręciłeś od bloku tuleję i obudowę łożyska? Inaczej Ci nie wyjdzie. No i te zabezpieczenie na podkładkach rewersu tak samo ściągnij. Zrób parę fotek jak to masz rozbebeszone. Tego drugiego wałka nie wyciągałem ani razu. Ale tam chyba się odkręca z obydwu stron nakrętki, w jakiś sposób(ale nie wiem w jaki) wyciąga się śruty z kół zębatych i wyjeżdża wałkiem na bok. Tam już chyba w obojętnie którą stronę można. Jakby co to pisz też na GG 41271070.
-
Nie ma szans bo się oprze na kole rewersu bo wałek ma takie wypusty. Tylko na prawo. Jak już z łożyska zejdzie to ręką go wyciągniesz.
-
Koło zębate 2 i 4 biegu jest na wałku pośrednim(tym z rewersem) jak dobrze pamiętam. Rozumiem że już masz odkręcone od bloku osłony, a z prawej strony ciągnika zdjętą tuleję i obudowę łożyska. Z lewej strony jest tylko pierścień zabezpieczający. Później przy kołach rewersu są takie podkładki. Na ostatniej jest zabezpieczenie. Odegnij blaszki i już powinien wałek wychodzić na bok- na prawą stronę. Dawno przy tym nie grzebałem to mogłem coś pominąć...
-
To może jeszcze popluć olejem przez kolejne 10-15 MTH. Z głowic może olej przedostawać się na tłoki jeśli wytłuczone są prowadniczki zaworów. Ile tego oleju ubyło? Pierścienie dobrze pozakładane? A tak poza tematem na ile pierścieni masz tłoki? 4 czy 5?
-
Ile MTH masz wyjeżdżone po wymianie pierścieni? Tak do 25 MTH może rzucać olejem i kopcić bo pierścienie się jeszcze nie ułożyły. Głowice rozumiem że w porządku są?
-
Lub* Szkoda że nie ma edycji postów...
-
A jak wkręcasz w wąs śrubę to szczelina zamyka się na nim?? Jeśli tak to spróbuj ją flexem rozszlifować żeby mocniej się zaciskał na wałku. A jak nie pomoże to wymiana wąsa i wałka lup najprostszy sposób - przy punktowanie spawarką. Bo chyba przerobienie na klin nic ie da...
-
Witam. Luz teoretycznie likwiduje się dociskając łożysko na wałku ramienia(tym z rolką). Z prawej strony za rozdzielaczem, u dołu kolumny jest korek chyba na klucz 30 lub 32. Odkręca się go i za nim jest docisk wałka ramienia (na klucz imbusowy). Ale to zmniejsza luz o około 10%, czyli praktycznie nic. Najlepiej wymienić rolkę, ślimak, łożysko na wałku poziomym i łożyska na ślimaku. Koszt: Rolka około 35-40zł Ślimak około 70-75zł (cały wałek ze ślimakiem około 110zł) Za 3 łożyska ogólnie około 40-50zł