
walbed
Members-
Liczba zawartości
25 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 Neutral-
walbed obserwuje zawartość → Wszystko o Ursus C-330
-
Może zasysa powietrze? Należy wymienić oring 30,2x3 na połączeniu łącznika wlotowego pomy i korpusu tylnego mostu.
-
Jako pierwsza powinna zacząć hamować przyczepa czy ciągnik? A może równocześnie? Proszę o odpowiedź.
-
Tutaj: http://www.labijak.pl/oferta2.asp?id_kat=140 lub tutaj: http://www.abs.lublin.pl/ofertab.html Najlepiej zamówić na telefon z literą B (40x65x10 B). Litera B oznacza uszczelnienie kierunkowe prawoskrętne, pożądane w tym przypadku.
-
Załóż simering kierunkowy firmy Corteco. Jest droższy ale problem na pewno zniknie.
-
A może zaciąga olej z filtra powietrza. Na próbę zdejmij dolną pokrywę z filtra.
-
Prawdopodobnie są zużyte zęby na wieńcu koła zamachowego. Można wieniec zamontować w położeniu odwróconym, jeżeli zużycie zębów w miejscu współpracy z kołem zębatym rozrusznika nie przekracza połowy długości.
-
Na blok i korpus zużyłem 2 litry emalii chlorokauczukowej firmy Pillak - kolor popielaty.
-
Ja pomalowałem silnik i korpus ciągnika farbą chlorokałczukową. Wcześniej wszystko solidnie odtłuściłem. Minął drugi rok a ciągnik wygląda jak świeżo malowany.
-
W gnieździe, do którego wsuwany jest łącznik wlotowy pompy są dwa pierścienie uszczelniające (30,2x3 i 22,3x2,4). Gdy oringi z upływem czasu stwardnieją, pompa zaczyna zasysać powietrze.
-
Ja kupiłem z Hydrotoru i jest OK. http://www.hydrotor.com.pl/index.php?id=6&jp=2&jl=3&idw=PZ18AT&idg=Pompy%20z%EAbate&idg2=Do%20ci%B1gnik%F3w%20rolniczych Wcześniej miałem aluminową mocowaną na dwie śruby z Troxal-a ale szybko straciła swą siłę. http://www.hydraulikasilowa-troxal.pl/pompy_hydrauliczne1
-
Okazało się, że winny był filtr powietrza. Miał źle wspawaną wewnętrzną rurę (porównałem ze starym filtrem). Była o 1 cm za długa i jej koniec zanurzał się w oleju. Tym samych ciapek przy wyższych obrotach zaciągał olej i strasznie dymił.
-
Oto fragment książki z 1979 roku: "W silniku ciągnika Ursus C-330 zastosowano dwa odrębne obiegi olejowe. W obudowie pompy olejowej tego silnika znajdują się dwie pary kół zębatych, które stanowią dwie pompy. Jedna tłoczy olej do miejsc smarowania silnika, druga tylko do odśrodkowego filtru oleju, z którego olej spływa do miski olejowej." Rysunek do tego opisu mogę przesłać na e-maila. walbed@poczta.onet.pl
-
Opis ustawiania zapłonu wg. "Instrukcji napraw": "- Wkręcić na króciec pompy wtryskowej pierwszego cylindra przezroczystą rurkę (kapilarę). - Ustawić pompę wtryskową na maksymalną dawkę paliwa (dźwignię ręczną dawkowania paliwa przesunąć do tyłu). - Wykonać kilka obrotów wałem wykorbionym silnika do chwili ukazania się paliwa w kapilarze. - Włożyć kołek ustalający w otwór obudowy tylnej. - Pokręcać wałem wykorbionym w prawo dociskając kołek ustalający ręką do koła zamachowego aż kołek wpadnie w pierwszy otwór (otwór kontrolny początku wtrysku) na kole zamachowym. Uwaga ! Aby upewnić się, że kołek ustalający jest umieszczony w pierwszym otworze (początek wtrysku) koła zamachowego, trzeba wysunąć go z otworu koła zamachowego i obrócić wał wykorbiony w prawo; po niewielkim obrocie wału wykorbionego (o kąt 30°) kołek ustalający powinien trafić w drugi otwór kontrolny na kole zamachowym (GMP dla tłoka pierwszego cylindra). Obrócić wał w lewo, minąć pierwszy otwór - obrócić w prawo i włożyć kołek ustalający w pierwszy otwór kontrolny (początek wtrysku). - Poluzować trzy śruby mocujące koło zębate pompy do piasty. - Pokręcać wolno wałkiem pompy wtryskowej w prawo za pomocą klucza nasadowego do chwili drgnięcia menisku paliwa w kapilarze. - Dokręcić w tym położeniu trzy śruby mocujące koło pompy do piasty (rysa ze znakiem ,,0" na piaście powinna znaleźć się na osi otworu w kole zębatym pompy). Uwaga ! Ustawienie początku wtrysku paliwa jest prawidłowe, jeżeli przy obracaniu wałem wykorbionym dociskany kotek ustalający wskoczy w pierwszy otwór na kole zamachowym przy jednoczesnym drgnięciu menisku paliwa w kapilarze. - Wyjąć z otworu obudowy tylnej kotek ustalający i wkręcić częścią gwintowaną. - Dokręcić śruby mocujące koło zębate pompy momentem 12 - 13 Nm. - Wymienić uszczelkę pokrywy na nową - Wymontować kapilarę." powodzenia walbed
-
Muszę sprawdzić jak chodzi bez filtra powietrza. Ktoś już mi o tym wspomniał ale zignorowałem to. Kąt zapłonu ustawiam zgodnie z "Instrukcją napraw" wydawnictwa WEMA (kapilara założona na przewód wysokiego ciśnienia pierwszego cylindra itd., itp.).