Skocz do zawartości

darek

Members
  • Liczba zawartości

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Zawartość dodana przez darek

  1. witam>>>> może ktoś pracuje opryskiwaczem na komputerze agrotronik u-10 ?????? http://www.agrotronik.pl/sys_u10.php prosiłbym o opinie i ewentualne oceny i podpowiedzi pozdrawiam:):)
  2. czy ktoś moze podac sim tractor z kodami obojętnie jaką wersje ???
  3. sprzedam głowice potrójne do opryskiwacza kompletne na wąż z zamocowaniami na gwint M6 po 19 zł za szt.
  4. Zakładając ten temat byłem choler.... zbulwersowany ale cóż......mówi sie trudno i żyje się dalej. Wypełniłem, ocyganiłem i zapłaciłem 180 zł z 50 ha. Co z tego mam????>>spokojną głowę ze przy jakichkolwiek staraniach o pomoc z unii (naprzykład o zwrot cześci kosztów na materiał siewny) nie będa sie mnie czepiać a ponoć od nowego roku system agencji nasiennej ma kożystać z danych ARiRM(tak słyszałem). Dalej jednak to mnie wk.......... i wk...... będzie:):)
  5. darek

    Pszenżyto

    A ja zasiałem 10 sierpnia 45 kilogramów DINARO na hektar za namową doradcy i w piątek zrobiłem w nim chwasty. jest w fazie początku krzewienia. Może powiecie ze jestem walnięty ale to tylko doświadczenie polowe na własne ryzyko. W tym roku 10 stycznia była ładna pogoda więc pojechałem na pole i zasiałem jęczmień jary JUSTINA !!!!!!!!!!!! 45 arów na próbę>>>sąsiedzi mówili ze mi chyba odbiło a jęczmieniek przezimował, MTZ była większa prawie o 10 gram od sianego w terminie a plon ok 900 kilogramów wyższy he he he>>>>i co wy na to>>>>a tak w temacie to polecam właśnie DINARO...nie do zagięcia:):)):
  6. darek

    Rzepak

    Witajcie:):):) Rzepaczek w tym roku zajefajnie się zapowiada więc i skracanie trza zacząć pewnie już od jesieni. Mnie doradca namawia na Carambę w dawce od 0,6 do 1 l na hektar w zaleznosci od kondycji i przedplonu. A tak poza tym to jak u was jest z myszami ????>>>u mnie na jednym polu zabierają sie od jednej miedzy dość ostro do konsumowania młodego rzepaku i dostały dawke zatrutego ziarna. Zobaczymy co będzie dalej Powodzenia
  7. Witam jakiś czas temu przyszło do mnie listem poleconym mnóstwo papieru z agencji nasiennej >>olałem sprawę ale teraz przysłali ponaglenie i chyba to już nie przelewki. Chodzi o to by płacić opłaty hodowlane za nasiona wykorzystywane do zasiewów pochodzące z własnej produkcji. >>>>>!!!!!Czy ktoś z Was dostał takie bzdety i jak sobie z tym poradzić by nie płacić??????!!!!!! Ogólnie to walą nas z każdej strony a materiał siewny jest już i tak kur....drogi więc kolejne wyciąganie szmalu jest nam nie na rękę :(:( Darek
  8. na kołek Nie kosztowałem się na inne bo nie mam kamieni. Jesli sie jakiś znajdzie to niezbyt wielki więc nie ma problemu A kliknij mi czym go ciągasz .
  9. witam Ja właśnie kupiłem sobie 3+1 Gregorie Besson no i rewelka!!!!!!!! Mam 110 koni na czterech garkach i daje sobie spoko rady a co do jakości orki to dosłownie błysk!!! ( a o Ibisach to nawet nie myślcie bo to takie radła a nie pługi . Cena też jest wszędzie podobna a różnica to góra 4 tysiaki za podobny wypas
  10. sprzedam pług 5-skibowy zagonowy Unia Grudziądz 30 cm na korpus z odkładniami półśrubowymi, podwyższony w stanie bdb. cena 2500 zł ( fotka na mojej stronce)
  11. darek

    Pszenica

    ja mam zamiar na prubę zasiać w tym sezonie Tuareg'a z 3 ha. ponoć hit sezonu (ale zobaczymy po zbiorach) Jak wyjdzie jak z j.oź Vanessą to będzie bomba!!!!!
  12. darek

    Pszenica

    w sumie to ten modrak wielkiego ambarasu mi nie zrobił bo nie ma go presji na polu ale jak kto ma to trza się zabezpieczyć
  13. darek

    Pszenica

    ja zjechałem na 3,5 litra (za poradą doradcy) na lżejszych ziemiach i wytrzymał z powodzeniem!!!! Trzeba uwazać jednak na modrak bo Maraton ogólnie hu... mu robi.
  14. ostatnio większą wagę przywiązuje sie do dostępności składników dla rośliny i możliwości jego pobrania a nie do ilości procentowaj samego składnika w nawozie. W tym roku pod rzepak skusiłem się na TiMac. Ci co go stosowali twierdzą że jest rewelka i nie wrócą do soli i superfosfatu czy fosforanu.Pożyjemy zobaczymy (a ja na własnej skórze ha ha ha)
  15. darek

    Pszenica

    zależy od gleby i występowania chwaściorów ale ja polecam Maraton z Gleanem, a na wiosnę śpisz i nie stresujesz się ze temperatura nie taka albo że deszcze ciagle popadują
  16. darek

    Rzepak

    to podobnie jak po IPU. wygląda przywalony a na wiosne staryuje jak ogłupiały i całkiem nieźle się buja.Wiem to z własnego doświadczenia bo prysnąłem go w zeszłym roku na cześci uprawy i w tym zrobię to samo z całością
  17. darek

    Jak oceniacie nowe produkty LNB ?

    hej chłopaki >>>nie tak ostro (nie wypada) Ja karmie też na LNB premiksami Herba i jest nieżle ale prosięta kupuje więc nie wiem jak jest z asortymentem do prosiąt do wagi 18-22 kg.
  18. Za packomat to musisz wypluć z 30 tyś!!!! a coś podobnego i taksamo skuyecznego zrobisz za 3 tyś w swoim zakresie. Ja tej zimy zrobiłem grubera na 2,6 m to wyszedł mnie na gotowo ok 4 tyś!!!
  19. Trudno mi powiedzieć, bo nie mam takich trudnych gleb.. Według mnie to moze lepiej było by jak masz pług obrotowy Kvernelanda doczepić do niego Packomat i pokruszyć te bryły łącznie z wyrównaniem i ubiciem zaraz przy orce. Ja mam trójkę obrotową i dorobiłem do niej taki wał-kolczatkę na wzór Packomatu........to częściowo na cięższych, zlewniejszych glebach pacyny usuwa.Było by jeszcze lepiej jak miała by ta kolczatka większa mase, lecz limitował mi to udzwig podnośnika w ciągniku. Teraz zmieniłem sprzęt i jak na jesieńkupię czwórkę obracaną to zaraz dorabiam do niej coś na wzór Packomatu albo jakiś wał przerzucany na przedni TUZ do orki.
  20. Wał zrobiłem dopiero przed siewami w zeszłym roku więc pracuję nim dopiero sezon ale sprawdza sie super.(siałem z nim rzepak i zboża) Fajnie dobija glebe i ją wyrównuje a agregat można wtedy zpłycić do minimum i to jest kolejna zaleta. Bliźniaków nie używam bo mam dosyć szerokie opony (P 420 T 520). Jeśli chodzi o obciązenia to wcale ich nie czuć bo wał ma zaledwie 850 kg na 2,7 metra, zużycia paliwa nie testowałem bo czas mi nie pozwalał ale raczej nie wzrosło znacząco bo większy pobór mocy przeznaczony na wał rekompensuje/ort duzo mniejszy poślizg na ubitej glebie i brak efektu zapadania się kół ciągnika. W efekcie rzeczywista prędkość zestawu na tych samych obrotach silnika z takim wałem jest minimalnie nawet wyższa niż bez niego. Myśle ze co nieco ci napisałem >>>jesli masz jakieś pytanka jeszcze to dawaj!!>>>chętnie odpowiem jeśli bedę mógł.
  21. Ja robię z croskillem na przednim tuzie z agregatem 2,7 m
  22. darek

    Kukurydza w żywieniu świń

    No hej Łukaszek Wiesz.......jak cos piszę na forum to raczej oriętuję sie w temacie i staram sie nie tykać żeczy o których niewiele wiem. Apropo o kukurydzy i produkcji tucznika to wiem dużo bo długo w tym siedzę. Sam tez kukurydze sieję, sprzatam i susze i nie raz przechowywałem w silosie nabitym po brzegi wiec mam jakies doświadczenie (a wilgotność sprawdzam regularnie bo mam swój wilgotnościomierz) Jeśli chodzi o toksyny to tyczy sie to nie tylko kukurydzy ale także innych produktów a w szczegulności soii( przechowywanie itp...) Co do Twoich rad z dawką pokarmową to ja mam luza z białkiem na maxa bo gdzies mam jakies normy>>>>> sam praktykuję jak jest najlepiej w moim przypadku a jak nie,>>do świezo kupionych prosiaków daje kukurydzę pszenżyto (ok 50 % ) troche jeczmienia i 23% mączki mięsno kostnej, cynk a później siarczan miedzi, (0% soi w całym okresie tuczu !!!) >>>>>czy to miesci sie w jakis normach????? Pewnie ze nie, ale dla mnie jest to pewne , sprawdzone no i najważniejsze ze EKONOMICZNE !!!
  23. darek

    Elektryka w ciągnikach

    a obroty będą pasowały
  24. Zobacz na mojej stronce( daję link) Ja sam zrobiłem agregat 2 7 m do starego poznaniaka i ciągałem go MTZ-tem a wszystko grało idealnie. http://edkp.w.interia.pl/index.html
  25. darek

    Ciekawe pomysły rolników

    jeśli chodzi o opcje to dokładnie: Regulacje płynne -wysokośći podnoszenia -położenia roboczego -szybkie zagłębianie -szybkości reakcji -płynne przejście od regulacji siłowej do pzycyjnej -amortyzacja drgań w transporcie -blokada w położeniu górnym -system wykrywania usterek (sygnalizacja diodą leed poprzez wyświetlanie kodów) -sygnalizacja sposobu pracy w danej chwili (potrzeba zmiany któregoś z parametrów) /edit Grześ ma rację -jeśli chcesz się w to bawić to kup elektrozawór hydrauliczny od jakiejś maszyny (trzeba by poszukać od jakiej),podłącz styczniki i regulowane wyłączniki krańcowe,dodaj akumulator gazowy o odpowiedniej charakterystyce z zaworem elektrohydraulicznym i jak to wszystko zagra to daj znać bo też mam jeszcze MTZ-ta
×
×
  • Dodaj nową pozycję...