Skocz do zawartości

wandryskowski

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • LOCATION
    Sierakowice / Pomorze
  1. Do mostu i zwolnic ciągników serii 3000, 3100 i 3600 należy używać olej w klasie GL-5.
  2. Nie będę wnika w ten WOM, ale zmiana półbiegu na niskim ciśnieniu powoduje efekt "obciążenia" silnika. Zmiana półbiegu polega na jednoczesnym hydraulicznym przesterowaniu 2 tarcz ciernych. Jedna (większa) jest dociskana przez sprężynę pierścieniową a druga (mniejsza, wewnętrzna) dociskana ciśnieniem oleju. Przy zbyt niskim ciśnieniu powstaje efekt "blokowania" się, jednoczesnej pracy obu półbiegów bo: ciśnienie jest na tyle silne aby dociskać tarcze mniejsze,ale zbyt słabe aby pokonać opór sprężyny na tarczach zewnętrznych (dużych). I powstaje sytuacja kiedy moc przenoszą obie tarcze, a tak nie powinno być !Moc jest przenoszona normalnie albo przez jedną albo drugą tarczę. Zainteresowanych zapraszam do przestudiowania książki warsztatowej. Nominalne ciśnienie na sterowaniu elektrohydrauliką to 17 bar. Czujnik zapala kontrolkę i odłącza sterowanie poniżej 9 bar. Czasem i to za mało aby przesterować speedshift. Przypuszcam, że ma Pan kłopoty z pompą, filtrem oleju, wewnętrznymi przeciekami. Należy podłączyć precyzyjny manometr i pomierzyć ciśnienia na wejściu na orbitrol (185 bar). Przelew z orbitrolu idzie na sterowanie elektrohydrauliką. Zawór sterujący 17 i 5 bar znajduje się nad silnikiem nieco z przodu przed orbitrolem jako niezależny element. Przelew 5 bar idzie na chłodnicę oleju i dalej przez zawór 1,5 bar na smarowanie górnych łożysk w skrzyni. Efekt poślizgu na sprzęgle może być spowodowany właśnie długą wadliwą eksploatacją na niskim ciśnieniu półbiegów. Może to spowodować silne zużycie wspomnianych tarcz.
  3. Najczęściej, Panowie, przyczyną zużycia frezów na wałku przedniego mostu jest luz na mocowaniu przedniego mostu. W zależności czy most "ciągnie" czy hamuje ciągnik, most pochyla się do przodu lub do tyłu. To z kolei powoduje że wał napędowy - sztywny - bez żadnych przegubów nie pracuje w prostej osi. Tak więc naprawiony napawaniem wałek bez skasowania luzów na moście i tak się zużyje. Luzy można zweryfikować unosząc przód ciągnika. ja regenerowałem wałek od przedniego napędu ten pod silnikiem nadspwałem frezy elektrodą nierdzewną i wyfrezowałem zrobiłem 500 mtg i nie widać żadnego zużycia ale czy wałek atakujący nie ulegnie rozhartowaniu od spawania tego nie wiem i nie polecał bym tej metody
  4. Cytat z "Szczegółowej Uprawy Roślin" wyd. Wrocław 1999 r: str. 109 "Plon z brakujących rzędów w znacznej części rekompensuje lepsza krzewistość rzędów brzegowych i sąsiednich. Polskie badania wykazały, że przy rozstawie ścieżek co 8 m nieobsiana powierzchnia wynosi 8 %, a spadek plonu - zaledwie 0,7 %. Przy rozstawie ścieżek co 18 m nieobsiana powierzhnia wynosi 3,6 %, a spadek plonu 0,4 % (Niemczyk, 1993)" To że nie "było widać różnicy" mnie jako inżyniera nie interesuje. Mi zależy na wyniku finansowym - czytaj - plonie. Rozjechane ciągnikiem rośliny są atakowane przez choroby, i na pewno plon jest symboliczny to takim "łagodnym potraktowaniu". Szkoda że tego rodzaju wypowiedzi mogą stanowić niechlubny wzór dla innych.
  5. Jestem szczęśliwym użytkownikiem Massey Ferguson 3095. Uważam że to w danym zakresie cenowym i rocznikowym najlepsze ciągniki. Ale mimo to czasami zdarzają się kłopoty. A to EHR nie działa, a to u znajomego lżej kręci się kierownicą. Ja nie filozofowałem, ani nie wymądrzałem się jak to czasem na forum można spotkać. Zabrałem się do pracy i zakupiłem książkę warsztatową - instrukcję napraw do wszystkich ciągników serii 30XX i 01XX. Dzięki zawartemu w niej schematowi instalacji elektrycznej EHR zweryfikowałem i naprawiłem ten system. W życiu bym nie doszedł do przyczyny jaką było uszkodzenie 1 żyły w przewodzie do indukcyjnego czujnika wysokości położenia (były podane oporności jakie winny być na wyjściach z tego czujnika). A przyczyną różnic w oporach obrotu kierownicą jest regulacja zaworu przelewowego w rodzielaczu wspomagania. A odczytać to mogę dzięki schematowi systemu hydraulicznego. Jesli jesteś zainteresowany tą książką warsztatową napisz na wandryskowski@poczta.onet.pl Do serii 36XX mam też.
  6. Posiadam w wersji pdf instrukcję napraw do Massey Ferguson wszytkie modele 3050 3055 3060 3065 3070 3075 3080 3085 3090 3095 3110 3115 3120 3125. Wersja po niemiecku. Zawiera 700 stron opisów napraw, de - i montażu, weryfikacji podzespołów mechanicznych, elekrycznych, elektronicznych, hydraulicznych, schamaty WSZYSTKICH systemów. Jesli masz MF w tej serii MUSISZ ją mieć !!! Twój ciągnik ma prawie 20 lat i zaczną się awarie !!! Dzięki tej instrukcji zdiagnozowałem awarię EHR w moim MF 3095 ( nieprawidłowa wartość oporności w sensorze pozycji ramion podnośnika - sensor dał się naprawić) oraz u kolegi ożywiłem AUTOTRONIK - a byłem 11-tym człowiekiem podchodzącym do problemu. Udało się wyłącznie dzięki posiadaniu schematu układu kontroli trakcji. Jestem inżynierem ale sądzę że każdemu posiadającemu zacięcie mechaniczno-elektryczne przyda się. Sam nie znam niemieckiego ale przecież nie trzeba czytać i tłumaczyć 700 stron. Oprócz tego posiadam katalogi do MF 3070 3095 3670. javascript:emoticon('Rolling Eyes') Rolling Eyes wandryskowski@poczta.onet.pl Rolling Eyes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...