Skocz do zawartości

drobert

Members
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • LOCATION
    Płock
  1. Jeśli nabyłeś ciągnik jako Vatowiec to napewno 22% od faktury. Jeśli ciągnik był Twoją własnością przed przejściem na Vat to sprzedajesz go na umowę K-S nie wystawjając faktury:)
  2. drobert

    Dobry Paszowóz

    Zdania są podzielone ja uważam że wozy paszowe Sano są niezłe i mają najlepszy serwis
  3. Też tak kiedyś myślałem:) Niestety wszystko zależy od interpretacji danego US U mnie jest tak jak napisałem, a w US się nie dyskutuje. Poprostu nie przyjmą CI deklaracjj VAT-R jak nie przyniesiesz REGON:(
  4. Jeśli chcesz przejść na Vat to musisz wykazać w roku poprzedzającym przejście na Vat dochód minimum 20 tyś zl. udokumentowany fakturami, przez 3 miesiące wcześniej prowadzić ksziązkę przychodów i rozchodów(wystarczy,że daty w tej książce będą się zgadzały możesz ją założyć w dniu zkładania deklaracjj VAT 7R w urzędzie skarbowym wpisy też można wziąć z sufitu---chodzi o to że jest to tylko wymóg formalny:) Na Vat możesz przejść w każdym miesiącu jeśli złożysz deklaracje w grudniu to watowcem będziesz o 1 stycznia itd. Do urzędu zabiesz koniecznie zaświadczenie z banku o posiadaniu konta majlepiej żeby to było konto na : Gospodarstwo Rolne(imię i nazwisko) włściciela konta--- zaoszczędzisz sobie wizyt w banku, decyzje o nadaniu REGON -do załatwienia w urzędzie statystycznym. Jeśli chodzi o twoje pytania: 1. Maszyny, ciągniki , przyczepy które były twoją własnością przed przejściem na Vat możesz sprzedawać bez faktur tak jak dotychczas. 2. Jeśli kupisz np. ciągnik odliczysz od niego 22 Vatu. Sprzedając go za rok musisz wystawić fakturę Vat i oddać go do skarbówki(policzyć amortyzację ale po roku to będzie niewiele i cały vat i tak zwrócisz, ze sprzedażą musisz czekać minimum 5 lat wtedy jest możliwość zamortyzowania maszyny i wtedy oddajesz grosze lub wcale. 3. Jeśli kupisz samochód osobowy nie możesz sobie odliczyć od niego VAtu więc sprzedajesz jak dotychczas Jeśli kupisz samochód Z homologacją na ciężarowy i kupisz go na gospodarstwo to odliczysz sobie coś około 6 tyś max .Przy sprzedaży wiadomo faktura lub kombinwać z amortyzacją Pozdrawiam
  5. Ani bank ani US nie ma nic do tego, że bierze się kredyt na ryczałcie później przechodzi się na VAT i występuje o zwrot. Problem leży pośrodku i jest nim ARIMR. Bo jeśli bierze się kredyt z dopłatami do oprocentowania (preferencyjny)To jednym z wymogow ARIMR jest udokumentowana wpłata własna 20%. Jeśli jesteś ryczałtowcem to nie ma problemu wpłacasz 20% i wporzo. Ale jeśli przeszłeś na VAT a kredyt wziąłeś na ryczłcie to jest problem. W tym momencie nie masz udokumentowanej wpałty własnej (wpłaciłeś 20%, a odzyskaleś 22% VATu = 0% wpłaty własnej) W tym przypadku ARIMR podczas kontroli w banku i nie daj Boże u ciebie wszystko wygrzebie i zabiera dopłaty do oprocentowania od początku kredytowania Ale ze wszystkiego jest wyjście: 1 Rezygnujesz ze zwrotu VAtu w US 2Dostałeś kredyt od wartości brutto, więc przyznajesz się w banku że jesteś vatowcem .Kredyt masz przyznany więc klamka zapadła (biznesplanu zmieniać nie trzeba) Składasz oświadczenie w banku o niecelowości wykorzystania kredytu powyżej wartości netto zakupu + zaświadczenie z US podleganiu VAT W tym przypadku dostaniesz zwrot podatku VAT I ARIMR się nie przyczepi bo wpłata wlasna była od wartości brutto faktury. w tym przypadku masz też stratę: hipoteka od wrtości brutto , biznesplan od wartości brutto i prowizja. 3Idziesz do ODRu i prosisz o aneks do biznesplanu na inne maszyny do wysokości Vatu który odzyskąłeś Dołączasz to do pierwszego biznes planu w banku + fakture na te maszyny. Nie będzie z tym najmniejszego problemu. Wtedy kredyt masz do wysokości brutto pierwszego biznesplanu, vat odzyskałeś, kupiłeś parę fajnych maszyn i jesteś cwaniak
  6. Na forum panuje przekonanie, że wersje SE John Deera produkowane są wyłącznie na polski rynek. Niedawno byłem u naszych zachodnich sąsiadów i widziałem dużo takich ciągników, szczególnie 6620. A co do ich wykonania, to bardzo interesuje mnie ten problem, bo mam zamiar w tym roku zakupić johna około 130 KM. Zuważylem. że jeśli chodzi o silnik to wersja Premium ma PowerTech i SE również. Różnią się tylko tym, że w Premium jest CR, a w SE pompa wtryskowa. Pozatym w silniku zadnych różnic nie ma. Oczywiście piszę o wersji 6x20. Wersja 6x30 ma już turbinę o zmiennej geometrii i ona w przyszłości też będzie miała swoją wersję SE. Jeśli chodzi o konstrukcję skrzyni przekładniowej wersji 6x20 SE i Premium to jest identyczna - PowerQuad - Róznica jest niewielka. W SE i Premium grupy biegow włączane są identycznie ABCDEF. W każdej z grup są tkz. wzmacniacze momentu ( 4) włączane pod obciążeniem, czyli cztery biegi wchodzą bez sprzęgła w każdej z grup. W SE dźwignią którą popychamy do przodu (1-2-3-4) lub pociągamy do siebie Jedyną różnicą w skrzyni jest to,że w Premium te 4 biegi bez sprzęgła przełączamy przyciskami ( to się nazywa PowerQuad Plus na skrzyni zamontowane są cewki które przełączają biegi zamiast dźwigni) Jeszcze jest jedna różnica w SE jest mniejsza pompa hydrauliczna ( wydatek 63 litry SE, a 90 Premium) Pozatym różnic w budowie skrzyni i silnika -brak Oczywiście mówiąc o podstawowych wersjach tych dwóch modeli SE kotra Premium Różnice są w kabinie i to spore - więcej bajerów ma oczywiście Premium. Pozatym ciągniki Premium i SE montowane są na jednej linii technologicznej do mometu założenia kół jezdnych. Dopiero montaż kabiny i osprzętu silnika odbywa sie indywidualnie A wiem to wszystko bo miałem okazję być fabryce John DEER w Manheim w Niemczech Pozdrawiam wszystkich
×
×
  • Dodaj nową pozycję...