
BOOBU
Members-
Liczba zawartości
46 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralConverted
-
LOCATION
WIEś
-
Dziękuję tekmie. Chciałem się upewnić bo już gdzieś znalazłem te wartości i wydaje mi się trochę mało w porównaniu do innych silników.
-
Witam. Jaki jest moment dokręcania łożysk głównych wału korbowego?
-
Ten dekielek jak pisze luki21 przykręcany jest na dwie śruby na klucz 14mm. Po odkręceniu należy jedną śrubę wkręcić w otwór gwintowany tłoczka prowadzącego (jeżeli sam nie wyszedł) i wyciągnąć go następnie sprężynę i właściwy tłoczek powycierać to w czystą szmatę poskładać i powinno działać.Jeżeli będzie się to powtarzać to musisz wyczyścić filtr który jest przy zbiorniku z lewej strony.
-
Sprawdź najpierw śruby które łączą gwiazdę koła z obręczą jak dostaną choć trochę luzu to tak się robi muszą być mocno dokręcone. Czasami nie da się już dokręcić to należy wymienić lub podłożyć podkładki.
-
Taka różnica ma wpływ na pracę i objawia się taką pracą jak opisałeś .Należy ustawić wg. instrukcji którą napisałeś i ponownie sprawdzić tak jak to teraz zrobiłeś. Miałem kilka przypadków że nowe fabrycznie ,,władki" miały tak ustawiony kąt początku wtrysku i ich praca była tak jak opisałeś. Nie musi być ustawiony idealnie może być nawet troszkę później ale nie wcześniej.
-
Tak po zaworach można rozpoznać cykle pracy silnika i GMP tłoka a do ustawienia pompy potrzebny jest jeszcze kąt wyprzedzenia wtrysku ( w opisach podawany w stopniach przed GMP co przekłada się na położenie tłoka np. w mm przed GMP co pewnymi metodami można ustalić) Dalsze twoje rozważania nie wiem czy dobrze rozumie ale mimo wszystko nie ma co za dużo kombinować bo ruscy i tak z prostych rzeczy robią kombinacje.
-
Nie zawsze na nowym kole są znaki wówczas przy wymianie należy nanieść te znaki wg. oryginalnego koła. Jak nie ma tej blaszki to najlepiej wziąć wzór z innego aby doprowadzić to wszystko do oryginału i mieć pewność. Są inne warsztatowe sposoby ale to ale ciężko to tak opisać - to się dopiero rodzi w potrzebie.
-
Pierwszy od przodu
-
luki21 ten opis przedstawia ustawienie kąta początku wtrysku i jest OK. Ale w silniku który ,,chodzi"" należy najpierw sprawdzić kąt początku wtrysku żeby wiedzieć czy jest prawidłowy w tym celu należy: 1 odkręcić przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od króćca sekcji pierwszego cylindra (momentoskop można sobie darować bo kto go ma? wystarczy obserwować kiedy zacznie podnosić się paliwo w króćcu) 2 Dźwignię sterującą dopływem paliwa ustawić w położeniu pełnego dopływu- czyli pełny gaz 3 Obracając wałem korbowym zgodnie z kierunkiem obrotów silnika obserwować kiedy zacznie podnosić się paliwo w króćcu pompy- należy uchwyci sam moment kiedy zaczyna podnosić się paliwo w króćcu i zatrzymać kręcenie wałem. 4 Po wykonaniu czynności w punkcie 3 należy sprawdzić położenie znaków na kole pasowym według znacznika na pokrywie rozrządu. 5 Dla wiarygodności wskazań czynność należy powtórzyć i jeżeli znaki na kole pasowym nie pokrywają się ze znacznikiem dopiero można przejść do czynności ustawiania
-
,, Na oko" nie ma czegoś takiego żeby silnik nie miał znaków do ustawiania początku wtrysku (zapłonu). W T25 znaki są na kole pasowym i jest wskaźnik - taka blaszka przy tym kole od strony alternatora.Ale takie rzeczy to lepiej żeby sprawdzał i ustawiał ktoś kto ma o tym pojęcie bo jak się nie wie jak to się robi to wyjdzie ,,na oko" albo jeszcze gożej.
-
A może jest jakiś akt notarialny w którym jest ujęty.
-
Nie czytałem tematu(leniwy na starość się robię).Zapominasz o innej głowicy. Pompa moze zostać ta sama, tylko dawkę trzeba zwiększyć . Jaka przeróbka? Ktoś Cię w maliny wpuszcza. Z pompom można i tak ale prawidłowo to jest całkiem inna (regulator obrotów z korektorem podciśnieniowym +wyłącznik dawki rozruchowej sterowany centralnym smarowaniem a sekcie też są inne - większe chodzi o czas trwania wtrysku przy większej dawce. O tłokach jeszcze nie było mowy też są inne.
-
Tak to jest ta śruba. Popuszczasz ją tyle żeby szło przesuwać cały ten włącznik tak jak wcześniej opisałem. Odmierz sobie odległość od obudowy pompy lub zaznacz żeby wiedzieć ile przesunąłeś.
-
Nie. Ta śruba jest do regulacji max. obrotów. Czytasz nie uważnie albo nie rozumiesz co czytasz. Śruba o której pisałem jest na tamtym zdjęciu tylko jej nie widać bo zasłania ją rurka paliwowa przykręcona do pompy, jest po prostu za nią.