Skocz do zawartości

arturplus

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Converted

  • LOCATION
    pomorskie
  • AOL
    3541536
  1. Kontrola strat ziarna - brak reakcji monitor lub czujnika strat. Witam. Tym razem problem dotyczy kombajnu Claas Dominator 106. Po przekręceniu kluczyka na zacisku zasilania monitora strat ziarna pojawia się napięcie ponad 12V i świecą się dolne lampki (czyli zasilany jest ok), ponadto połączenia są sprawne. Ale monitor nie reaguje na ziarno sypane na czujnik. Ziarno było sypane dość obficie ręką. Podczas pomiarów zmienialiśmy czułość pokrętłami w kabinie ale nie przynosiło to żadnych efektów (monitor wskazywał brak strat) Jaka może być przyczyna braku reakcji monitora strat? Do czego służy mała śrubeczka na czujniku strat (nie wygląda na konstrukcyjną, bardziej na regulacyjną)? PS Testy były przeprowadzane przy nie odpalonym silniku (naprawa przy silniku nie pozwala). Lecz wg mojego przekonania odpalenie nie powinno tu nic zmienić. PPS Pomiary. Czujnik oddzielony jest od kombajnu gumami (izolacja drgań) dlatego masa dochodzi do czujnika przewodem. Ponadto masa(biegnąca kabelkiem) chyba nie bezpośrednio jest połączona z obudową czujnika bo: Pomiar 1: Wskazanie multimetru to ponad 20 Ohm rezystancji pomiędzy masą a obudową czujnika (sytuacja jest podobna dla czujnika sit jak i wytrząsaczy). Pomiar 2: Rezystancja bardzo bliska zeru dla wszystkich przewodów (sprawdzałem czy przewody nie uszkodzone, odłączone). Pomiar 3: Wskazanie woltomierza pomiędzy masą kombajnu a kabelkiem wchodzącym do czujnika to niecałe 9V (sytuacja podobna dla drugiego czujnika więc chyba jest ok) Pozdrawiam. Schemat połączeń
  2. Drgający wariator - problem rozwiązany. Podziękowania dla jahooo i tekmie za szybkie i konkretne odpowiedzi. Wszystkie te możliwości braliśmy pod uwagę. Istotnie kolejność elementów składowych, w tym tarcz, dolnego koła wariatora była dobra, lecz założyliśmy te tarcze niejako obrócone wzgłędem siebie co do pierwotnego ustawienia. Odnaleźliśmy pierwotne ustawienie metodami "detektywistycznymi" (ślady farby, zadrapań itp.) Teraz wariator pracuje idealnie PS Myślałem, że te tarcze wariatora są wyważane oddzielnie i nie ma wpływu względny między nimi obrót przy składaniu. A tu jednak. PPS No chyba, że przyczyna leży w geometrii. Może przekręcenie względem siebie tarcz koła zaburza symetrie, przez co pas jest prowadzony nierównomiernie, nieco wyginany i powoduje wibracje. Mniejsza o to ważne, że działa. Ogólnie klasyka - jak się coś rozbiera to lepiej to złożyć tak jak było, lub wiedzieć jak to było kiedyś złożone
  3. Witam. Mam problem z wariatorem. Przy 600 obr/min zaczyna wpadać w wibracje przy 800 to przez 30min by się rozpadł. Co może być przyczyną ? PS Wariator był naprawiany ponieważ były problemy ze zmianą obrotów. Przyczyną problemów była gęsta maź na tulei po której suwa się tarcza wariatora. Utrudniała ona ruch tłoka przez co kombajn nie chciał wchodzić na wysokie obroty. PPS Nasz kombajn to Claas Dominator 85
  4. Może to coś pomoże w naprawie - katalog części Claas http://www.claas.com/countries/generator/cl-pw/pl/services/parts_doc/start,lang=pl_PL.html Trzeba wybrać: Polski, Akceptuje..., kliknąć login, i wybrać maszynę
  5. Witam W Claasie Dominatorze 85 nie mogę zejść na niskie obroty bębna. Myślę, że wina leży po stronie wariatora pasowego - jego tarcze nie schodzą się dostatecznie, z jakiegoś powodu... Może sprężyna za słabo dociska, może coś go od środka blokuje. Próbuje rozebrać, ale mam problem. Pierwsza tarcza dolnego koła pasowego (bo o nie chodzi) zeszła bez problemu. Ale nie wiem jak zdjąć drugą. Kombinuję i nic. Wrzucam zdjęcie, może ktoś to kiedyś rozkręcał i pomoże. Pozdrawiam! Uploaded with ImageShack.us
  6. Witam. Pękła mi opona w dominatorze 85. Rozmiar to 23.1-26. Ma ktoś może namiary na jakąś składnice używanych opon w województwie pomorskim?
  7. Mam taki problem... Jak idzie za dużo zbioru w przenośnik pochyły to coś drży i głośno jęczy. Doszliśmy do tego, że to puszcza sprzęgło cierne od napędu przenośnika pochyłego. Czy dociskał ktoś tarcze tego sprzęgła? Wygląda to tak: Jak dla mnie trochę dziwnie. Przez łebki śrub przeciągnięty jest jakiś drut. Czy to zabezpieczenie przed ruszaniem tego. Myślicie, że można go wyciągnąć i kręcić? I rozkręcać czy dokręcać kiedyś sąsiad mówił o takim sprzęgle w prasie claasa, w którym, żeby je docisnąć trzeba było śruby trochę odkręcić. W katalogu to wygląda tak:
  8. Przeciek naprawiony Wystarczyło założyć ściągacz i obręcze zeszły.
  9. Trochę na raty robię ten przeciek (dobrze, że deszcz pada ) Teraz mam problem ze zdjęciem pierwszej tarczy wariatora. Najpierw ściągnąłem łożysko - to na zdjęciu: Za nim poszła tarcza. Tylko, że przesunęła się do pewnego momentu i stoi: Coś może jeszcze ją blokować? Czy po prostu wsadzić łom i porządnie szarpnąć?
  10. to zalezy gdzie przecieka...tu gdzie zamontowany jest przewod... czy na cylindrze, tu gdzie przewod to odkrecasz go zdejmujesz seger i ostroznie podwazasz jest tam uszczelniacz typu u 3 mm srednicy wiec ostroznie zeby nie uszkodzic... jak spod wariatora to odkrecasz przewod zapierasz sie i zdejmujesz z tarcza wariatora i masz tam 3 uszczelniacze typu u i oring... nic trudnego Przeciek jest spod wariatora, ale żeby wyjąć siłownik z tarczą wariatora, muszę wykręcić osłonę, która trzyma również drugi wariator. A ten drugi musi mieć jakąś sprężynę, która dociska pasek. To jeśli zdejmę osłonę i razem z nią ten drugi wariator to czy go później włożę z powrotem (bo to chyba jest nie taka mała sprężynka). Może go jakoś zablokować?
  11. Witam. Kupię używaną żmijkę do zboża. Najlepiej długość 6m i silnik jakieś 2,2kW. Kontakt: arturplus@gmail.com
  12. Witam. Mam dość duży przeciek z siłownika przy wariatorze pasowym, tym od regulacji obrotów bębna, przy kombajnie Claas Dominator 85. Czy miał ktoś jakieś doświadczenia przy tego typu naprawie? Nie wiem, czy samemu warto się za to zabierać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...