Skocz do zawartości
bzyku123456

Własne konstrukcje i pomysły

Rekomendowane odpowiedzi

a oto moja własna konstrukcja lekkiego agregatu o szerokości roboczej 2m przystosowanego do współpracy z ciągnikiem rolniczym T-25. co prawda maszyna jeszcze nie skończona bo w tym roku będzie dodany jeszcze jeden wałem o mniejszej średnicy! wszystko zrobiłem sam tylko tarcze do wałka zrobił tokarz ale wykonanie, spawanie to moja robota!

 

60eee7093b1ba0f7.html

733be8ca2385420a.html

d000d5f2e96e9824.html

9d5127b055a4ce1a.html

818e6273fcb79e81.html

5adb3076e42c4a3f.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi się podoba,szczególnie wał strunowy.Może też taki zrobię.[/code]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wedłub mnie to powinieneś dociążyć brony.

a drugi wałek proponuje zamontować ruchomo względem pierwszego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wedłub mnie to powinieneś dociążyć brony.

a drugi wałek proponuje zamontować ruchomo względem pierwszego.

 

tak brony będą dociążane i zęby będą wymieniane na nowe lekko zagięte a co masz na myśli mówiąc o wałku ruchomym względem pierwszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy andrzejowi dokładnie o to chodziło, ale myślę, że miał na myśli to, że powinieneś podzielić wałek strunowy na 2 tak aby lepiej dopasowywał do terenu. A tak nawiasem mówiąc, to niezły sprzęcik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy takim zamocowaniu wałka to jak bedo 2 to musisz mieć tak ustawiony aby oba równo brały co jest nie możliwe bo to pole a nie droga. Jak będzie za bardzo rozkręcona ta górna śuba to będzie brał mocno tylny wałek a jak będzie za krutka to przedni. jak byśmiał zrobić dwa wałki na sztywnej ramie to przerób mocowanie tych wałków.

najlepie i naj łatwie to zrobić takie mocowanie

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?automodule=gallery&req=si&img=14064

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?automodule=gallery&req=si&img=13524

ważne aby wałek był ciągnięty przez łańcuch a rama tylko go dociskał i podnosiła. Nie rub tak jak ja mam że górna rama nie ma możlowości się przesówać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co wy na to żeby zrobić walem z kolczatki z tych gwiazdek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie masz problemu z bryłami to wystarczy strunowy. Ja na niektórych polach mam bryły ale dzięki ciążkiej bronie ładnie się kruszo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mi sie wydaje że wystarczy strunowy?

a jeszcze jedno co daje w wałku strunowym to że sie ponacina struny robiąc takie ząbki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wahałem, się, gdzie umieścić mojego posta (tutaj, czy w temacie o przyczepach), ale postanowiłem, że umieszczę go tutaj.

 

A więc tak:

Zapewne kilku z Was robiło dla siebie przyczepki samochodowe.

 

Możecie powiedzieć, jaki jest wtedy koszt rejestracji takiej przyczepki SAM?

Oraz na co trzeba zwracać uwagę przy budowie własnej przyczepki? (podobno na przeglądzie sprawdzają jakość spawów)

 

Oraz coś słyszałem, że jak taką przyczepkę rejestruje się do 750kg, to tylko przegląd jest jednorazowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba mieć rachunek za koła i za zamek w zaczepie, nie wiem czy i nie za oś>? Koszt chyba około 400 zł ale moge się mylić dobrze nie pamiętam, rysunek techniczny przyczepki z wymiarami chyba też jest potrzebny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaożyłem alternator od poloneza do ciapk, były małe problemy z podłaczeniem ale teraz działa.

cb5c874cd4af2953.jpg

0eb23c53c886fce2.jpg

Napięcie ładowania na wolnych obrotach w [V] voltach przy 800 obr/min

859169b1b274203f.jpg

Napięcie ładowania przy ponad 1400 obr/min

565a0e23599fecbb.jpg

 

Alternator działa ładuje tylko się grzeje, jak dotknbie sie obudowy to jest ciepła, Może jest to spowodowane zmianą kierunku wirowaniabo przy poloneniz wirował zgodnie ze wskazówkami zrgara a teraz przeciwnie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzeje się, bo wentylatorek alternatora chodzi w drugą strone , oraz też musiałeś mieć bardzo niedoładowany aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kierunek wirowania w alternatorze nie ma znaczenia poza kierunkiem chłodzenia. Czy aby na pewno w Polonezie odwrotnie wiruje?? Poza tym, z tego co widzę, to masz za duże napięcie ładowania ,max. to 14.3V i być może dlatego si grzeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą przyczyną grzania alternatora czy prądnicy są łożyska i to często nawet nowe tak robią popieram przemówcę że jest zbyt duży prąd ładowania i jeszcze przez to można uszkodzić akumulatory bo będzie ubywać elektrolitu ( a raczej wody w nim ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A według mnie to jest wina regulatora napięcia ładowania. Miałem taki sam regulator jak u Ciebie i też grzało mi alternator. Wywaliłem go i zamontowałem od Poloneza ten w plastikowej obudowie i problem zniknął jak ręką odjął !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz chyaba racje bo dzisiaj obróciłem łopaty przybliżyłem je do alternatora ale i tak sie gzrzeje. Łozyska są nowe. A ładowanie jest zbyt mocne bo w cieczy w akumulatorze robią się bomble ja przy ładowaniu prostownikiem. Szkoda ze nie mam innego regulatora. ale to pewno jest jego wina. Jak przegazuje bez właczonych świateł tj 16 V a jak ze swiatłami to 14 V. ale grzać się lekko powinien ale nie az tak mocno można sie poparzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego masz chyaba racje bo dzisiaj obróciłem łopaty przybliżyłem je do alternatora ale i tak sie gzrzeje. Łozyska są nowe. A ładowanie jest zbyt mocne bo w cieczy w akumulatorze robią się bomble ja przy ładowaniu prostownikiem. Szkoda ze nie mam innego regulatora. ale to pewno jest jego wina. Jak przegazuje bez właczonych świateł tj 16 V a jak ze swiatłami to 14 V. ale grzać się lekko powinien ale nie az tak mocno można sie poparzyć.

 

 

Nie chyba tylko na pewno Kup regulator od poloneza ten w plastiku wydatek chyba 12 lub 17 zł a efekt natychmiastowy ! Szkoda instalacji oraz akumulatorów bo ich może trafić s ..........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego masz chyaba racje bo dzisiaj obróciłem łopaty przybliżyłem je do alternatora ale i tak sie gzrzeje. Łozyska są nowe. A ładowanie jest zbyt mocne bo w cieczy w akumulatorze robią się bomble ja przy ładowaniu prostownikiem. Szkoda ze nie mam innego regulatora. ale to pewno jest jego wina. Jak przegazuje bez właczonych świateł tj 16 V a jak ze swiatłami to 14 V. ale grzać się lekko powinien ale nie az tak mocno można sie poparzyć.

 

 

Nie chyba tylko na pewno Kup regulator od poloneza ten w plastiku wydatek chyba 12 lub 17 zł a efekt natychmiastowy ! Szkoda instalacji oraz akumulatorów bo ich może trafić s ..........

 

Według mnie przyczyną wytważania tych 16v przez alternator może być to że jest za duże przełożenie na tym alternatorze(za małe koło pasowe) w wyniku czego alternator szybciej zasuwa i wytważa wieksze napięcie,proponowałbym założyć koło pasowe takie jak jest w żuku-(jest takiej wielkości jak w prądnicy i idealnie pasuje na piastę).A jak tak już byś chciał kupować regulator napięcia to popatrz jaki masz alternator(chodzi mi o ilość diód,polonezy zazwyczaj miały 9 diód,fiaty żuki po 6 diód)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież od benzyniaka to i tak alternator chodzi wolno w traktorze, a od regulacji napięcia to jest regulator, a nie rozmiar koła pasowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież od benzyniaka to i tak alternator chodzi wolno w traktorze, a od regulacji napięcia to jest regulator, a nie rozmiar koła pasowego

 

Regulator napięcia ma za zadanie"pilnowanie'aby prąd nie przepływał spowrotem z akumulatora do alternatora(mógłby go uszkodzić).Piszesz że rozmiar koła pasowego nie ma wpływu na napiącię to węż sobie tak na chłopski rozum pomyśl masz rower jedziesz na światłach-im szybciej będziesz kręcił tym jaśniej będąte te światła świeciły,tak samo jest z alternatorem im szybciej kręci tym większe napięcie wytważa,napięcie w alternatorze można też zmniejszyć przestawiając go na diodach(słyszałem od znajomego elektryka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...