Skocz do zawartości
bzyku123456

Własne konstrukcje i pomysły

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż, nie wiem kolego, dlaczego twierdzisz, że w polonezie alternator kręci się w inną stronę niż w ciągniku. To czy jest zamontowany po prawej czy po lewej stronie silnika nie ma nic do rzeczy. Zapewniam Cię, że kręci się w tą samą stronę. Jeśli chodzi o wielkość koła pasowego to można je śmiało zmniejszyć i nic do nie ma wspólnego z grzaniem się alternatora. Jedyny problem związany z małym kołem pasowym alternatora to niższa trwałość paska klinowego, a plus to oczywiście ładowanie przy niższych obrotach silnika (u mnie ładuje nawet na wolnych obrotach). Radzę zrobić porządek z napięciem ładowania, bo może się uszkodzić alternator i/lub akumulator. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś wrzucić fotkę tego regulatora, byłbym bardzo wdzieczny bo nie wiem jak on wygląda a u nas w agromie mają tylko taki jak na zdjeciu podanym kilka postów niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłby ktoś wrzucić fotkę tego regulatora, byłbym bardzo wdzieczny bo nie wiem jak on wygląda a u nas w agromie mają tylko taki jak na zdjeciu podanym kilka postów niżej.

Fotki nie wrzucę, ale dobrze by było, abyś ustalił czy masz alternator 9-diodowy czy 6-diodowy i zakupił odpowiedni regulator(trzeba szukać do poloneza, fiata125 lub żuka). Jeśli polonez z którego wyciągałeś alternator był wyprodukowany po 1986r to prawdopodobnie jest 9-diodowy. Możesz też zamontować regulator elektroniczny wyciągnięty z jakiegoś starego poloneza lub fiata (np dobre były ERNA9D-taki mam u siebie). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mógłby ktoś wrzucić fotkę tego regulatora, byłbym bardzo wdzieczny bo nie wiem jak on wygląda a u nas w agromie mają tylko taki jak na zdjeciu podanym kilka postów niżej.

 

 

Regulator napięcia kupisz w sklepie z częsciami samochodowymi a w agromie napewno nie będa mieli takiego jak potrzeba !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia ma za zadanie"pilnowanie'aby prąd nie przepływał spowrotem z akumulatora do alternatora(mógłby go uszkodzić).Piszesz że rozmiar koła pasowego nie ma wpływu na napiącię )

Owszem rozmiar koła pasowego ma znaczenie na napięcie wychodzące z alternatora, ale po to właśnie wymyślono regulator by je trzymać w określonym zakresie. Czy alternator od benzyniaka kręcącego do około 6000 obrotów, będzie kręcił się zbyt szybko w ciągniku którego silnik kręci max do 2500 obrotów przecież koło pasowe na wale nie jest aż tak dużo większe.

W dodatku alternator nie tylko daje prąd, ale go zarazem pobiera na wzbudzenie i na małych obrotach może rozładowywać akumulator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator jest napewno 9 diodiowy z jedną szczotjką umasowioną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda gadać. Wystarczy przecież wziąć byle jaka książkę o eksploatacji maszyn, i skończą się te Wasze problemy. Tylko, z czego ja się potem będę śmiał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulator napięcia ma za zadanie"pilnowanie'aby prąd nie przepływał spowrotem z akumulatora do alternatora(mógłby go uszkodzić).Piszesz że rozmiar koła pasowego nie ma wpływu na napiącię )

Owszem rozmiar koła pasowego ma znaczenie na napięcie wychodzące z alternatora, ale po to właśnie wymyślono regulator by je trzymać w określonym zakresie. Czy alternator od benzyniaka kręcącego do około 6000 obrotów, będzie kręcił się zbyt szybko w ciągniku którego silnik kręci max do 2500 obrotów przecież koło pasowe na wale nie jest aż tak dużo większe.

W dodatku alternator nie tylko daje prąd, ale go zarazem pobiera na wzbudzenie i na małych obrotach może rozładowywać akumulator.

 

kserkes chodzi mi o koło pasowe na alternatorze a nie na wale,ze zdjeć widziałem ze jest takie jak we fiacie czy polonezie czyli dwukrotnie mniejsze z czego wynika ze duzo szybciej sie obraca,wystarczy założyć koło pasowe takiej wielkosci jak jest w zuku i wszystko będzie ok.Zakładałem kiedyś znajomemu w c-360 alternator z małym kołem pasowym kontrolka od ładowania gasła od razu przy zapaleniu i też pokazywał 14,5~15v,założyłem koło pasowe od żuka i wszystko jest w porządku(kontrolka ładowania gasła przy ok 800obr/min) nawet szerokość paska pasowała w to koło,alternator w benzyniaku musi szybciej sie kręcić i wytważać większy prąd bo benzyniak(konkretnie instalacja zapłonowa) potrzebuje tego prądu do wytwożenia iskry a potem zapłonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

alternator w benzyniaku musi szybciej sie kręcić i wytważać większy prąd bo benzyniak(konkretnie instalacja zapłonowa) potrzebuje tego prądu do wytwożenia iskry a potem zapłonu

 

 

Czyżby ?

A po co jest akumulator ?

 

Sciąg sobie całkiem pasek klinowy w benzyniaku z alternatora ! Gwarantuję ci że silnik bedzie dalej pracował ! Oczywiscie tylko jakiś czas !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może jakiś pomysł gdzie można zamontować aplikator do zakiszania na prasie, bardzo byłbym wdzięczny za fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kiedyś że coś takiego zrobiłeś ale fot niewidziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kserkes chodzi mi o koło pasowe na alternatorze a nie na wale,
Chyba liczy się stosunek obu kół do siebie, a do zapłonu prądu nie idzie dużo, gdyby odłączyć wszystkie inne odbiorniki to na akumulatorze możesz przejechać kilka godzin. Przy pastuchu bateria wystarcza na kilka miesięcy, a działanie tego jest zbliżone do zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar koła pasowego nie ma nic wspólnego z napięciem ładowania. Od tego jest regulator napięcia. Miałem w swoich ciągnikach i kombajnie już kilka alternatorów samochodowych i wszystko było ok. Jeżeli masz za wysokie napięcie to jest problem z samym alternatorem lub regulatorem. Miałem kiedyś w polonezie (na oryginalnym alternatorze) napięcie ładowania około 18-20 volt (H4 świeciły prawie jak xsenony). Najprawdopodobniej przepalona była któraś dioda w alternatorze, bo po wymianie całego mostka diód (wziąłem go z innego alternatora) wszystko wróciło do normy. Takrze przy uszkodzonym uzwojeniu (przebicie) może być za duże napięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kserkes chodzi mi o koło pasowe na alternatorze a nie na wale,
Chyba liczy się stosunek obu kół do siebie, a do zapłonu prądu nie idzie dużo, gdyby odłączyć wszystkie inne odbiorniki to na akumulatorze możesz przejechać kilka godzin. Przy pastuchu bateria wystarcza na kilka miesięcy, a działanie tego jest zbliżone do zapłonu.

 

Tak kserkes zgadzam się z tobą,im koło napędzane jest mniejsze tym szybciej alternator się kręci i co za tym idzie wytważa większe napięcie,ja tylko opisuję swój przypadek bo w moim zmiana koła napędzanego była w 100% trafna,alternator od kilku lat chodzi do tej pory, akumulatory w c-360 wytrzymują już 5 sezon i jak narazie dobrze się trzymają i co najważniejsze nie 'gotuje'ich.pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator był cały sprawdzony. Wina leżała w regulatoże jak jeden z kolegów napisał. Był to regulator od poloneza i od malucza ale pasował on do alternatorów z nieumasowioną szczotką i dlatego ładowanie było aż 16 V. Wymieniłem n a regulator od Poloneza, FSO 1500, Żuka, Tarpana i teraz na pełnym gazie jest 14,5 V. Kontrolka gaśnie zaraz po zapaleniu i zaczyna sie zarzyc przy obrotach ok k 400 obr/min. Na wolnych 800obr/min jest 13.5 V i rosnie powoli ale bynajmniej w oda w akumulatorach tak nie bulgoce. Zmieniłem koło na ciut mniejsze ale mogłobyć jeszcze mniejsze bo by lepiej ładował na wolnych i miał by lepsze chłodznie. Alternator ten zaczyna ładować od 1400 obr/min tak jest podane w książce. Przełożenie wał-alternator jest powyżej 2:1. Mógłbym roznitowac koło pasowe i międy taleze łożyć podkąłdke to pasek wszedłby głębiej i jeszcze szybciej alternator by sie kręcił. Ale narazie jest dobrze. Zrobie fote regulatora to wrzuce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Alternator był cały sprawdzony. Wina leżała w regulatoże jak jeden z kolegów napisał. Był to regulator od poloneza i od malucza ale pasował on do alternatorów z nieumasowioną szczotką i dlatego ładowanie było aż 16 V. Wymieniłem n a regulator od Poloneza, FSO 1500, Żuka, Tarpana i teraz na pełnym gazie jest 14,5 V. Kontrolka gaśnie zaraz po zapaleniu i zaczyna sie zarzyc przy obrotach ok k 400 obr/min. Na wolnych 800obr/min jest 13.5 V i rosnie powoli ale bynajmniej w oda w akumulatorach tak nie bulgoce. Zmieniłem koło na ciut mniejsze ale mogłobyć jeszcze mniejsze bo by lepiej ładował na wolnych i miał by lepsze chłodznie. Alternator ten zaczyna ładować od 1400 obr/min tak jest podane w książce. Przełożenie wał-alternator jest powyżej 2:1. Mógłbym roznitowac koło pasowe i międy taleze łożyć podkąłdke to pasek wszedłby głębiej i jeszcze szybciej alternator by sie kręcił. Ale narazie jest dobrze. Zrobie fote regulatora to wrzuce.

 

Czyli trafiłem w sedno sprawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i dlatego dla ciebie wielkie dzięki.

Poniżej fotka regulatora trochę niewyraźna, i łopat trochę je zakrzywiłem żeby lepiej tłoczyły powietrze.

7fa7e2c92e29282d.jpg

70466e9b6d9ccdd9.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poniżej fotka regulatora trochę niewyraźna, i łopat trochę je zakrzywiłem żeby lepiej tłoczyły powietrze.

Jak to tłoczyły? One mają wysysać a nie tłoczyć. Jak najszybciej przywróć im pierwotny kształt, To jest typowy wentylator promieniowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie kupiłeś regulator od czego i za ile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek44 racja alternator obraca sie takjak w polonezie "w prawo od strony napędu" więc łopatki były dobrze powinny wyciagać powietrze z alternatora. Ale jak zrobiłem to ładnie dmuucha i sie nie grzeje ale zmienie to dzisiaj.

Regulator kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za 22 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Potrzebuje zrobic zsyp do zboża/kukurydzy w przyczepie a nie wiem jak to zrobic. jezeli ktos cos takiego ma albo robil to prosilbym o pomoc w tej sprawie albo zdjecia.

 

Mam ponadto pytanie jak cos takiego sie sprawdza w przyczepach bez kipra czyli sztywnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyciąć kwadratowy otwór np 30 na 30 cm w podłodze (sztywna) lub w burcie (wywrot), po brzegach wspawać prowadnice i z blachy 2 lub 3 mm dociąć zasuwę. Przy wywrocie to się sprawdza rewelacyjnie ale przy sztywnej to troszkę zleci po otwarciu a resztę łopatą (najlepiej do śniegu) trzeba dygować. Ale do żmijki to chyba najlepsze rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...