luki21 0 Napisano 6 Maja 2007 a oto moja własna konstrukcja lekkiego agregatu o szerokości roboczej 2m przystosowanego do współpracy z ciągnikiem rolniczym T-25. co prawda maszyna jeszcze nie skończona bo w tym roku będzie dodany jeszcze jeden wałem o mniejszej średnicy! wszystko zrobiłem sam tylko tarcze do wałka zrobił tokarz ale wykonanie, spawanie to moja robota! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek76 0 Napisano 6 Maja 2007 Bardzo mi się podoba,szczególnie wał strunowy.Może też taki zrobię.[/code] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 6 Maja 2007 dzieki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Maja 2007 wedłub mnie to powinieneś dociążyć brony.a drugi wałek proponuje zamontować ruchomo względem pierwszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarcinC-360 0 Napisano 6 Maja 2007 Naprawde niezła robota.Gratuluje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 6 Maja 2007 wedłub mnie to powinieneś dociążyć brony.a drugi wałek proponuje zamontować ruchomo względem pierwszego. tak brony będą dociążane i zęby będą wymieniane na nowe lekko zagięte a co masz na myśli mówiąc o wałku ruchomym względem pierwszego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buchaj 0 Napisano 6 Maja 2007 Nie wiem czy andrzejowi dokładnie o to chodziło, ale myślę, że miał na myśli to, że powinieneś podzielić wałek strunowy na 2 tak aby lepiej dopasowywał do terenu. A tak nawiasem mówiąc, to niezły sprzęcik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Maja 2007 przy takim zamocowaniu wałka to jak bedo 2 to musisz mieć tak ustawiony aby oba równo brały co jest nie możliwe bo to pole a nie droga. Jak będzie za bardzo rozkręcona ta górna śuba to będzie brał mocno tylny wałek a jak będzie za krutka to przedni. jak byśmiał zrobić dwa wałki na sztywnej ramie to przerób mocowanie tych wałków.najlepie i naj łatwie to zrobić takie mocowanie http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?automodule=gallery&req=si&img=14064http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?automodule=gallery&req=si&img=13524ważne aby wałek był ciągnięty przez łańcuch a rama tylko go dociskał i podnosiła. Nie rub tak jak ja mam że górna rama nie ma możlowości się przesówać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 6 Maja 2007 a co wy na to żeby zrobić walem z kolczatki z tych gwiazdek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Maja 2007 a jako masz ziemie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 6 Maja 2007 III klasa dobrze sie uprawiają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej2110 0 Napisano 6 Maja 2007 jak nie masz problemu z bryłami to wystarczy strunowy. Ja na niektórych polach mam bryły ale dzięki ciążkiej bronie ładnie się kruszo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki21 0 Napisano 7 Maja 2007 też mi sie wydaje że wystarczy strunowy?a jeszcze jedno co daje w wałku strunowym to że sie ponacina struny robiąc takie ząbki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
W3reWolf 0 Napisano 25 Maja 2007 Wahałem, się, gdzie umieścić mojego posta (tutaj, czy w temacie o przyczepach), ale postanowiłem, że umieszczę go tutaj. A więc tak:Zapewne kilku z Was robiło dla siebie przyczepki samochodowe. Możecie powiedzieć, jaki jest wtedy koszt rejestracji takiej przyczepki SAM?Oraz na co trzeba zwracać uwagę przy budowie własnej przyczepki? (podobno na przeglądzie sprawdzają jakość spawów) Oraz coś słyszałem, że jak taką przyczepkę rejestruje się do 750kg, to tylko przegląd jest jednorazowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 25 Maja 2007 Trzeba mieć rachunek za koła i za zamek w zaczepie, nie wiem czy i nie za oś>? Koszt chyba około 400 zł ale moge się mylić dobrze nie pamiętam, rysunek techniczny przyczepki z wymiarami chyba też jest potrzebny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Izydor 0 Napisano 26 Maja 2007 Zaożyłem alternator od poloneza do ciapk, były małe problemy z podłaczeniem ale teraz działa.Napięcie ładowania na wolnych obrotach w [V] voltach przy 800 obr/minNapięcie ładowania przy ponad 1400 obr/min Alternator działa ładuje tylko się grzeje, jak dotknbie sie obudowy to jest ciepła, Może jest to spowodowane zmianą kierunku wirowaniabo przy poloneniz wirował zgodnie ze wskazówkami zrgara a teraz przeciwnie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 26 Maja 2007 Grzeje się, bo wentylatorek alternatora chodzi w drugą strone , oraz też musiałeś mieć bardzo niedoładowany aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 26 Maja 2007 kierunek wirowania w alternatorze nie ma znaczenia poza kierunkiem chłodzenia. Czy aby na pewno w Polonezie odwrotnie wiruje?? Poza tym, z tego co widzę, to masz za duże napięcie ładowania ,max. to 14.3V i być może dlatego si grzeje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 26 Maja 2007 Najczęstszą przyczyną grzania alternatora czy prądnicy są łożyska i to często nawet nowe tak robią popieram przemówcę że jest zbyt duży prąd ładowania i jeszcze przez to można uszkodzić akumulatory bo będzie ubywać elektrolitu ( a raczej wody w nim ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
małorolny2 0 Napisano 26 Maja 2007 A według mnie to jest wina regulatora napięcia ładowania. Miałem taki sam regulator jak u Ciebie i też grzało mi alternator. Wywaliłem go i zamontowałem od Poloneza ten w plastikowej obudowie i problem zniknął jak ręką odjął ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Izydor 0 Napisano 26 Maja 2007 Kolego masz chyaba racje bo dzisiaj obróciłem łopaty przybliżyłem je do alternatora ale i tak sie gzrzeje. Łozyska są nowe. A ładowanie jest zbyt mocne bo w cieczy w akumulatorze robią się bomble ja przy ładowaniu prostownikiem. Szkoda ze nie mam innego regulatora. ale to pewno jest jego wina. Jak przegazuje bez właczonych świateł tj 16 V a jak ze swiatłami to 14 V. ale grzać się lekko powinien ale nie az tak mocno można sie poparzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
małorolny2 0 Napisano 26 Maja 2007 Kolego masz chyaba racje bo dzisiaj obróciłem łopaty przybliżyłem je do alternatora ale i tak sie gzrzeje. Łozyska są nowe. A ładowanie jest zbyt mocne bo w cieczy w akumulatorze robią się bomble ja przy ładowaniu prostownikiem. Szkoda ze nie mam innego regulatora. ale to pewno jest jego wina. Jak przegazuje bez właczonych świateł tj 16 V a jak ze swiatłami to 14 V. ale grzać się lekko powinien ale nie az tak mocno można sie poparzyć. Nie chyba tylko na pewno Kup regulator od poloneza ten w plastiku wydatek chyba 12 lub 17 zł a efekt natychmiastowy ! Szkoda instalacji oraz akumulatorów bo ich może trafić s .......... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 26 Maja 2007 Kolego masz chyaba racje bo dzisiaj obróciłem łopaty przybliżyłem je do alternatora ale i tak sie gzrzeje. Łozyska są nowe. A ładowanie jest zbyt mocne bo w cieczy w akumulatorze robią się bomble ja przy ładowaniu prostownikiem. Szkoda ze nie mam innego regulatora. ale to pewno jest jego wina. Jak przegazuje bez właczonych świateł tj 16 V a jak ze swiatłami to 14 V. ale grzać się lekko powinien ale nie az tak mocno można sie poparzyć. Nie chyba tylko na pewno Kup regulator od poloneza ten w plastiku wydatek chyba 12 lub 17 zł a efekt natychmiastowy ! Szkoda instalacji oraz akumulatorów bo ich może trafić s .......... Według mnie przyczyną wytważania tych 16v przez alternator może być to że jest za duże przełożenie na tym alternatorze(za małe koło pasowe) w wyniku czego alternator szybciej zasuwa i wytważa wieksze napięcie,proponowałbym założyć koło pasowe takie jak jest w żuku-(jest takiej wielkości jak w prądnicy i idealnie pasuje na piastę).A jak tak już byś chciał kupować regulator napięcia to popatrz jaki masz alternator(chodzi mi o ilość diód,polonezy zazwyczaj miały 9 diód,fiaty żuki po 6 diód) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 26 Maja 2007 Przecież od benzyniaka to i tak alternator chodzi wolno w traktorze, a od regulacji napięcia to jest regulator, a nie rozmiar koła pasowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macin2 0 Napisano 26 Maja 2007 Przecież od benzyniaka to i tak alternator chodzi wolno w traktorze, a od regulacji napięcia to jest regulator, a nie rozmiar koła pasowego Regulator napięcia ma za zadanie"pilnowanie'aby prąd nie przepływał spowrotem z akumulatora do alternatora(mógłby go uszkodzić).Piszesz że rozmiar koła pasowego nie ma wpływu na napiącię to węż sobie tak na chłopski rozum pomyśl masz rower jedziesz na światłach-im szybciej będziesz kręcił tym jaśniej będąte te światła świeciły,tak samo jest z alternatorem im szybciej kręci tym większe napięcie wytważa,napięcie w alternatorze można też zmniejszyć przestawiając go na diodach(słyszałem od znajomego elektryka) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach