Skocz do zawartości
Marek Sz

Wszystko o ciągnikach Fendt

Rekomendowane odpowiedzi

gdzie mogę dostać poszerzenia do tylnego błotnika do 306, starszego typu.

chodzi mi o takie plastiki dopinane.

tylko w ludzkiej cenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz może instrukcje obsługi do tego fendta 308 i jaki to rocznik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Może ktoś pomoże!!!

Mam fenda 600 ls z 81 r wymienilem pompe hydrauliczą i filtr oleju w skrzyni i bardzo mi pieni olej i grzeje się pompa raz daje cisnienie raz nie o co to może chodzić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy istnieje możliwość "łapania" powietrza na obwodzie ssania?Nie wiem jak jest montowana i dlatego to pytanie.Między innymi jeżeli pompa będzie"łapać"powietrze to olej będzie się pienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli wymieniaqłes filtr "na ssaniu", to sprawdz, czy go dobrze włozyłeś...jeśli on jest zle włożony, to może powodować niedrożność.czasem przy wymianie filtra "zgania" stare brudy w kanały w obudowie filtra i to tez może powodować niedrożność.miałem tez przypadek,że gospodarz wymienił olej i filtr i spieniło mu olej i grzała sie pompa.okazało sie ze nalał oleju innego producenta..zrobiłóo sie masło do tego stopnia,że własnie kanały dolotowe były prawie całkiem zaklajstrowane.a że pompa była juz trochę podchodzona, to nie bardzo mogła się odpowietrzyć.po przemyciu filtra wraz z obudową wszystko wróciło do normy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chce kupić fendta o mocy od 110-130 km i mam duży dylemat, mam do wyboru model 512C Favorit lub 311 LSA Turbomatik. Wolałbym 512 bo jest mlodsza i w ogole ladniej juz sie prezentuje i o nim mowa, ciagnik ma 9000mth raczej zadbany jest cena konkurencyjna bo 70tys złotych plus transport (francja). Interesuje mnie jaki ma on silnik, nadal MWM? Dodam ze jest to 95r. Jak kształtuje sie awaryjnośc tych maszyn, czy spotkał sie ktos z powaznymi usterkami?

Jaką posiada skrzynie biegów bo wiem ze są polbiegi bez sprzegła i z tego co slyszlem jest to samo co w massey ferguson czyli troche pochodzi i kosztowny remont (chodzi o jakies tarczki itd)

Prosze o wyrazenie swoich opini !! dzieki za pomoc. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam luzy w przedładni układu kierowniczego ( FENDT 610 LS ) - czy ktoś wie jak rozkręcić tą przekładnię i co może być przyczyną luzów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sprawie przekładni kierowniczej - wiem już co było nie tak - pękła iglica przytrzymująca niektóre części na swoim miejscu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jakie moze byc cisnienie oleju? Bo u mnie manometr pokazuje na zimnym silniku 8.5 atm a na ciepłym 6 atm. Czy to normalne jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kosti68 widzę , że znasz się na olejach ( i nie tylko ) - jaki olej byś mi polecił do skrzyni biegów w starym ciągniku FENDT 610 LS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna jest mi regulacja luzu na zaworach dokładnie dane do tej regulacji. Pozdrawiam i proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebne mi są dane do regulacji luzu na zaworach w fendt 612LS Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od tygodnia jestem posiadaczem ciągnika Fendt 311 LSA Turbomatik. Sprzedawca był spoko uczciwy koleś i od razu powiedział, że do płynu przedostaje się olej. Znajomy mechanik stwierdził, że to wina jakiejś małej chłodniczki (nie znam się na tym, dopiero zgłębiam tematykę Fendtów), która można ominąć. Zastosowaliśmy ten manewr jednak olej dalej się przedostaje do płynu. Wyczytałem tu na forum, że może uszczelkę pod głowicą wydmuchało. Co jeszcze może być przyczyną w/w sytuacji i jak można dojść do tego i zlokalizować przyczynę?

Z góry dziękuję za informacje i uwagi.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Nie mam takiego ciągnika,więc nie znam dokładnych szczegółów budowy.Mam takie uwagi ogólne-czy chłodniczka oleju była sprawdzona sprężonym powietrzem(potwierdzenie uszkodzenia),czy układ chłodzenia był dokładnie wypłukany z resztek oleju?Dodatkowe żródła możliwych przecieków to uszkodzenie uszczelki między kanałem olejowym a chłodzącym,lub mikro pęknięcie głowicy.Czy płyn chłodniczy dostaje się do oleju?Czy po zapaleniu ciągnika dmucha do chłodnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Fendta 306 LSA z 1985 roku. Podpowiedzcie jaki olej najlepiej zalac do skrzyni i ile mniej wiecej moze go wchodzic? I jeszcze jedno, czy nic sie nie bedzie działo jeśli olej w hydraulice wymienie na Agrol?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę popytałem , poczytałem i wyszło , że do skrzyni do mojego FENDTa 610 LS TURBOMATIC mogę zalać FUCHS TITAN HYDRAMOT 10 W 40 mc .

 

Dodaję charakterystykę tego oleju :

 

TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC jest uniwersalnym, półsyntetycznym olejem mającym zastosowanie jako olej silnikowy, olej przekładniowy i olej hydrauliczny w maszynach i ciągnikach rolniczych, a także w samochodach ciężarowych. Zalecany także do zespołów o wymaganiach LS ( Limited Slip ).

Klasyfikacja :

Olej TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC odpowiada olejom silnikowym klasy: - SAE 10W-40 - API CD/CE/SF/SG - CCMC D4/PD 2/G4/G5 - MB 227.1, MAN 271, MF-M-1144, ZF TE-ML 06B/07B, STOU/ MFO, UTTO, TOU

Olej TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC odpowiada olejom przekładniowym klasy : - SAE 80W, 85W, 90, 85W-90, 80W-90 - API GL-3/GL-4/GL-5, Limited Slips (LS)

Olej TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC odpowiada olejom hydraulicznym klasy : - HLP/HLP-D/HVLP - ISO VG 32, VG 46, VG 68, VG 100 - SAE 10 W, SAE 15 W, SAE 20W-20, SAE 30, SAE 40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. ostatnio po zimie w moim fendtcie 312 lsa grzeje sie olej hydrauliczny. przed zima tego nie bylo. przed pracami polowymi wymienilem pompe na nowa bo stara juz slaba byla, olej oraz filtry. nie mam pojecia co mu sie moglo stac. dodam jeszcze ze wydaje mi sie jak by teraz wolniej podnosil. ktos ma jakis pomysl co mu moze dolegac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
poszukuję instrukcji obsługi w j.polskim ciągnika Fendt favorit 611LSA turbo matik 1989 rok

 

Fendt nigdy nie wydal instrukcji obslugi do tych ciagnikow w jezyku polskim, wiec ich nie znajdziesz. Natomiast jesli bylbys zainteresowany profesjonalnymi materialami do napraw tych ciagnikow to napisz do mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę popytałem , poczytałem i wyszło , że do skrzyni do mojego FENDTa 610 LS TURBOMATIC mogę zalać FUCHS TITAN HYDRAMOT 10 W 40 mc .

 

Dodaję charakterystykę tego oleju :

 

TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC jest uniwersalnym, półsyntetycznym olejem mającym zastosowanie jako olej silnikowy, olej przekładniowy i olej hydrauliczny w maszynach i ciągnikach rolniczych, a także w samochodach ciężarowych. Zalecany także do zespołów o wymaganiach LS ( Limited Slip ).

Klasyfikacja :

Olej TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC odpowiada olejom silnikowym klasy: - SAE 10W-40 - API CD/CE/SF/SG - CCMC D4/PD 2/G4/G5 - MB 227.1, MAN 271, MF-M-1144, ZF TE-ML 06B/07B, STOU/ MFO, UTTO, TOU

Olej TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC odpowiada olejom przekładniowym klasy : - SAE 80W, 85W, 90, 85W-90, 80W-90 - API GL-3/GL-4/GL-5, Limited Slips (LS)

Olej TITAN HYDRAMOT 10W-40 MC odpowiada olejom hydraulicznym klasy : - HLP/HLP-D/HVLP - ISO VG 32, VG 46, VG 68, VG 100 - SAE 10 W, SAE 15 W, SAE 20W-20, SAE 30, SAE 40

 

No niestety ale do tego typu ciagnikow nie powinno uzywac sie olejow z typu 10W-40MC,. Zalecany jest olej 20W-20. A reszta specyfikow jest opisana w instrukcji obslugi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc ten olej powinien być dobry :

FUCHS TITAN UTTO HYDRA

SAE 20W-20

SAE 80W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam Fendta 311lsa i ostatnio uprawiałem na 2 biegu (i miałem włączony przyspieszać "S") i wszystko było OK, a dzisiaj wyjechałem na pole przejechałem kawałek i przy większy obciążeniu wybiło mi dźwignie reduktora (polowe-szosowe) z szosowych na luz... gdy załączyłem ją ponownie to zaczęło mi wybijać dźwignie przy kierownicy(LMS)... nie wiem co się mogło stać:/ albo to że za długo uprawiałem na przyspieszaczu ''S"... a teraz jak włączę bieg i przejadę kawałek i puszcze gaz to tak wyje coś w skrzyni:/ wie ktoś co by to mogło być? a i mam pytanie czy jest możliwość dźwignięcie kabiny tak jakby na zawiasach do tyłu? za wszystko z góry dzięki;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnieś kabinę i spróbuj podregulować na wodzikach. Jeśli to nie pomoże to będzie trzeba rozpołowić i rzucić okiem na skrzynie mogą być luzy na łożyskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oferuje pomoc przy zakupie części do ciągników Fendt bezpośrednio z niemieckiego serwisu. Służę również pomocą przy tłumaczeniu tabel kodów usterek. Ze względu na to ze przez 15 lat naprawiałem ciągniki marki Fendt moje tłumaczenia się są tylko tłumaczeniami "suchymi" ale zawierają również wiele rożnych wskazówek wziętych z własnego doświadczenia i wieloletniej praktyki.

Oczywiście do tłumaczeń dołączone są materiały. Wszystko z faktura VAT. Służę również w pośrednictwie zakupu części do maszyn firmy Fendt i Valtra.

 

Jeśli jesteś zainteresowany, napisz do mnie:

 

kosti1968@o2.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam posiadam fendta farmera 308ci 2 letniego z przebiegiem 1300mth. Wróciłęm z pola zaparkowałem traktor, wszystko było w porządku lecz gdy poszedłem odpalic ciągnik odpalił po kilku sekundach zgasł i juz nie chce odpalic, po odpaleniu było słychac jakis gruchot w silniku. Bardzo prosze o rade, byc moze ktos wie co się stało.... Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...