oli007 0 Napisano 29 Listopada 2007 Zdecydowałem sie prawie na fendta 312lsa 1991 rok i mam pytanie. po prawej stronie przy kierownicy znajduje sie wajcha to są jakieś półbiegi w sensie tak jakby zółw zając i mam pytanie czy można zmieniać to pod obciążeniem to znaczy bez sprzęgła czy jak?? Jest na tym taki czerwony guziczek do czego on służy?? Powiedzcie jak to jest.... jak go naciskam coś cyka i jakby światła przygasają o co wogóle w tym chodzi nie chciałem próbować zmieniania biegów w ten sposób bez sprzęgła?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 30 Listopada 2007 Oli007 a wytlumacz nam dlaczego niby bez zwolnic jest lepszy moim zdaniem ze zwolnicami jest lepszy 312lsa jest na zwolnicach ta dzwignia przy kierownicy to pulbiegi przełaczane ze sprzegłem sa tam 3 przelozenia 1 do tyłu 2 do przodu i 3 naciskasz czerwony przycisk i do tyłu (w miejsce 1) faktycznie po naciskniecju cyka w skrzyni biegow wodzik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 30 Listopada 2007 No myślałem że rozwiązanie to jest słabsze ale już też sie do tego przekonałem obejrzałem i stwierdziłem że równie mocne a ponoć do tego cichsze (poprzednie przekonanie spowodowane było doświadczeniami ze zwolnicami w c-360):P. A powiedz mi które półbiegi są jakie pod względem szybkości?? Są tam trzy pozycje do góry chyba szybkie po środku neutralna na dół wolniejsze a to z guzikiem i na dół?? i jeszcze jedno jest po lewej stronie u góry w rogu deski deski rozdzielczej takie pokrętełko i 2 kontrolki coś jakby napędy na osie z obrazków można wywnioskować i co tym pokrętełkiem sie zmienia ( zapalają sie wtedy poszczególne kontrolki)?? Dzięki za odp pozdrawiam:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 1 Grudnia 2007 widze mało jest użytkowników fendtów... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 2 Grudnia 2007 Właśnie wróciłem Fendtem 312 lsa zrobiłem nim 150km bo od sprzedawcy przyjechałem na kołach:) Komfort nieporównywalny do polskich ciągników... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelika 0 Napisano 2 Grudnia 2007 Jeżeli chodzi o półbiegi to jest tak,wajcha do samego dołu L-półbieg najwolniejszy,powrót do góry M-średnia prędkość,i z powrotem wmiejsce L trzymając przy tym wciśnięty czerwony guzik masz najwyższą prędkość S.Na tablicy powinieneś mieć nalepkę z prędkośćami półbiegów do każdego biegu.A wajcha na środku to masz tzw. luz.Jeżeli chodzi o pokrętło to w zależności od pozycji pokazuje obroty (na zegarze) silnika,druga pozycja obroty wałka przekaźnika mocy trzecia obroty wałka z przodu.Mam taki sam model z 90r. i jak do tej pory spisuje się dobrze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 2 Grudnia 2007 Dziękuje bardzo:) U to ja całą droge jechałem na drugim półbiegu czyli wajcha do góry i jechałem 40 jak to jest?? To na tym trzecim on jedzie jeszcze szybciej?? wiesz może gdzie zagląda sie do oleju od turbomatika?? Bo nie mam pojęcia gdzie tego szukać dokładnie jedna miarka jest z tyłu a jeszcze jeden baniak z olejem jest po prawej stronie pod maską a gdzie ten poziom w sprzęgle sie sprawdza? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angelika 0 Napisano 3 Grudnia 2007 jeżeli chodzi o półbiegi to one nie działają na biegach szosowych ( 25,30,40km\h) aczy masz tabelkę na tablicy rozdzielczej zprędkościami biegów.Co do wymiany oleju w sprzęgle to parę postów wcześniej opisuje"kizo"serie 500 w312 jest podobnie .Jak pojeździsz trochę to sam się we wszystkim połapiesz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kizo 0 Napisano 3 Grudnia 2007 Do turbosprzęgła nie ma miarki a sprawdza się na zasadzie podobnej jak jest w zwolnicach często czy skrzyniach biegów tzn. odkręca się wlew i "tankuje" do pełna. Opisywałem to kilka postów wcześniej. Jednak jak na wolnych obrotach ładnie ci ciągnie to nawet nie zawracaj sobie tym głowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 5 Grudnia 2007 Witam. Postanowiłem trochę odświerzyć moją 312 a zacznę od nowego lakieru żeby sie ładnie prezentowała. Jak wiadomo żeby to przyniosło efekty lakier musi być idealnie dobrany ( tak jak robią to handlarze). Mam pytanie czy ktoś wie gdzie mogę zobaczyć numery poszczególnych lakierów pasujących bardzo dobrze do oryginałów a może ktoś z was już to przetestował?? Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 5 Grudnia 2007 bierz jakis element nie wyblakniety i do sklepu ( mieszalni lakierów Dorób lakier i napewno bedzie idealnie przynajmniej zielony bo jesli chodzi o szary i czerwony to dobierz podobny tanszy z gotowych Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 6 Grudnia 2007 Powiedzcie mi która kontrolka na zegarach z elektronicznym licznikiem w Fendcie 312 jest od smarowania silnika?? Bo mi sie żadna nigdy nie pali ani na początku ani jak zgasze tylko taka od ładowania z literką g bodajrze i od grzania świec. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 7 Grudnia 2007 Powiedzcie mi która kontrolka na zegarach z elektronicznym licznikiem w Fendcie 312 jest od smarowania silnika?? Bo mi sie żadna nigdy nie pali ani na początku ani jak zgasze tylko taka od ładowania z literką g bodajrze i od grzania świec. Pierwsza kontrolka od góry po lewej stronie zegara przy wskażniku paliwa szkoda ze przed zakupem tego nie zauważyłes obys niemial wiekszego problemu z cisnieniem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 7 Grudnia 2007 Widze że przy czujniku jakiś kabelek sie odłamał ( według mnie ze starości a nie przecięty) więc to może być przyczyna... zresztą jak ciągnik był 4.5 godz na maxymalnych obrotach non stop to byłoby widać chyba efekty:) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 7 Grudnia 2007 Widze że przy czujniku jakiś kabelek sie odłamał ( według mnie ze starości a nie przecięty) więc to może być przyczyna... zresztą jak ciągnik był 4.5 godz na maxymalnych obrotach non stop to byłoby widać chyba efekty:) Mój ciagnik pracowal kilkadziesiat mth jak kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotach mój brat tak jezdził i dopiero mi powiedział po kilku dniach myslałem ze silnik mi zajechał ale utrzymywał go tak zeby sie nie paliła kontrolka podłączyłem zegar do silnika i na wolnych obrotach było ponizej 1 MPa odkreciłem miske olejowo patrze a tam pompa sie rusza poprostu sruby pofolgowały az mi ulzyło panewek nieruszyło żadnej poskładałem i ciśnienie 4,5 MPa uwazam ze to najmocniejsze silniki wiec gratuluje zakupu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 7 Grudnia 2007 Mam pytanie gdzie jest czujnik temperatury płynu bo nigdzie nie moge sie go dopatrzeć?? Bo czujnik ciśnienia oleju jest przy filtrze taka banieczka malutka odchodzą od niej 2 kabelki zgadza sie??. U mnie o to chodzi że wogóle sie nie pali kontrolka a widze że jeden kabel jest ułamany więc myśle że to od tego. Jutro się za to pewnie zabiorę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 7 Grudnia 2007 1Mpa= 10 atm 4,5Mpa=45 atmosfer Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 8 Grudnia 2007 Powiedzcie mi jaki związek ma podłączenie czujnika cisnienia oleju ze wskazaniami cyfrowych ekranów od prędkosci i obrotów... dziwna sprawa ponieważ gdy miałem odłamany kabel od czujnika do pewnie zegara to zegary normalnie pokazywały ale nie paliła sie zadna kontrolka od smarowania, po podłączeniu kontrolka gdy przekręciłem kluczyk tylko mignęła i odrazu sie zgasiła razem z wyświetlaczami, Zamieniłem kable na czujniku to paliła sie kontrolka i zegary potem zapalały sie tylko niektóre znaczki na zegarach jednym słowem co chwile to inaczej. Nie wiem o co w tym chodzi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Izydor 0 Napisano 8 Grudnia 2007 Mógłbyś zapodac fotki t obędzie łatwiej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 8 Grudnia 2007 ogladalem ze 4 fendty 311-312 lata95-98 i w zadnym ani kontrolki nie dzialaly ani wyswietlaczto jakas wada fabryczna czy cosam mam zamiar taki kupic a gdzie te czujniki sa ??- gdyby ktos powiedział byl bym wdzieczny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 9 Grudnia 2007 1Mpa= 10 atm 4,5Mpa=45 atmosfer Mój błąd 4,5 bar lub krc/cm2 ja mierzyłem tym ruskim zegarem przepraszam za błąd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardens 0 Napisano 9 Grudnia 2007 ogladalem ze 4 fendty 311-312 lata95-98 i w zadnym ani kontrolki nie dzialaly ani wyswietlaczto jakas wada fabryczna czy cosam mam zamiar taki kupic a gdzie te czujniki sa ??- gdyby ktos powiedział byl bym wdzieczny Czesto wlasciciel odłacza specialnie bo nie zdąrzył cofnąć mth sam sie przekonałem te fendty mają czesto 10 tys. mth a nawet więcej a potem cwaniak gada ze mało pracował a na zegarze 6-7 tys.mth handlarz to taka hiena ale zobacz jak silnik pracuje ładnie to długo jeszcze pochodzi silniki mają mocne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 10 Grudnia 2007 Problem z czujnikiem już załatwiony po prostu kabel był w jednym miejscu złamany i głupiał:) Ale niestety ciągle nie wiem gdzie może być czujnik temperatury płynu??? Bo nigdzie nie moge go sie dopatrzyć... Prosze o pomoc.. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 11 Grudnia 2007 czy w 312 95r jest jakas kontrolka od smarowania? bo ja nie moge wypatrzec? a ten wskaznik cyfrowy nie dziala. Szukalem czujnika i znalazem tylko jakis na 2 kabelki kolo filtra oleju -czy to ten?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 11 Grudnia 2007 No ten jest właśnie od ciśnienia oleju i jeżeli któryś z tych kabelków nie będzie miał styku to licznik nie będzie działał z tego co zauważyłem. A kontrolka ciśnienia to pierwsza od góry po prawej stronie zaraz pod wskaźnikiem stanu paliwa i mruga ona równocześnie z trójkątem od hamulców jeszcze. Ale gdzie czujnik temperatury?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach