Skocz do zawartości
Marek Sz

Wszystko o ciągnikach Fendt

Rekomendowane odpowiedzi

Zdecydowałem sie prawie na fendta 312lsa 1991 rok i mam pytanie. po prawej stronie przy kierownicy znajduje sie wajcha to są jakieś półbiegi w sensie tak jakby zółw zając i mam pytanie czy można zmieniać to pod obciążeniem to znaczy bez sprzęgła czy jak?? Jest na tym taki czerwony guziczek do czego on służy?? Powiedzcie jak to jest.... jak go naciskam coś cyka i jakby światła przygasają o co wogóle w tym chodzi nie chciałem próbować zmieniania biegów w ten sposób bez sprzęgła??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oli007 a wytlumacz nam dlaczego niby bez zwolnic jest lepszy moim zdaniem ze zwolnicami jest lepszy 312lsa jest na zwolnicach ta dzwignia przy kierownicy to pulbiegi przełaczane ze sprzegłem sa tam 3 przelozenia 1 do tyłu 2 do przodu i 3 naciskasz czerwony przycisk i do tyłu (w miejsce 1) faktycznie po naciskniecju cyka w skrzyni biegow wodzik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No myślałem że rozwiązanie to jest słabsze ale już też sie do tego przekonałem obejrzałem i stwierdziłem że równie mocne a ponoć do tego cichsze (poprzednie przekonanie spowodowane było doświadczeniami ze zwolnicami w c-360):P. A powiedz mi które półbiegi są jakie pod względem szybkości?? Są tam trzy pozycje do góry chyba szybkie po środku neutralna na dół wolniejsze a to z guzikiem i na dół?? i jeszcze jedno jest po lewej stronie u góry w rogu deski deski rozdzielczej takie pokrętełko i 2 kontrolki coś jakby napędy na osie z obrazków można wywnioskować i co tym pokrętełkiem sie zmienia ( zapalają sie wtedy poszczególne kontrolki)?? Dzięki za odp pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem Fendtem 312 lsa zrobiłem nim 150km bo od sprzedawcy przyjechałem na kołach:) Komfort nieporównywalny do polskich ciągników...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o półbiegi to jest tak,wajcha do samego dołu L-półbieg najwolniejszy,powrót do góry M-średnia prędkość,i z powrotem wmiejsce L trzymając przy tym wciśnięty czerwony guzik masz najwyższą prędkość S.

Na tablicy powinieneś mieć nalepkę z prędkośćami półbiegów do każdego biegu.A wajcha na środku to masz tzw. luz.

Jeżeli chodzi o pokrętło to w zależności od pozycji pokazuje obroty (na zegarze) silnika,druga pozycja obroty wałka przekaźnika mocy trzecia obroty wałka z przodu.Mam taki sam model z 90r. i jak do tej pory spisuje się dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo:) U to ja całą droge jechałem na drugim półbiegu czyli wajcha do góry i jechałem 40 jak to jest?? To na tym trzecim on jedzie jeszcze szybciej?? wiesz może gdzie zagląda sie do oleju od turbomatika?? Bo nie mam pojęcia gdzie tego szukać dokładnie jedna miarka jest z tyłu a jeszcze jeden baniak z olejem jest po prawej stronie pod maską a gdzie ten poziom w sprzęgle sie sprawdza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o półbiegi to one nie działają na biegach szosowych ( 25,30,40km\h) aczy masz tabelkę na tablicy rozdzielczej zprędkościami biegów.Co do wymiany oleju w sprzęgle to parę postów wcześniej opisuje"kizo"serie 500 w312 jest podobnie .

Jak pojeździsz trochę to sam się we wszystkim połapiesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do turbosprzęgła nie ma miarki a sprawdza się na zasadzie podobnej jak jest w zwolnicach często czy skrzyniach biegów tzn. odkręca się wlew i "tankuje" do pełna. Opisywałem to kilka postów wcześniej. Jednak jak na wolnych obrotach ładnie ci ciągnie to nawet nie zawracaj sobie tym głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Postanowiłem trochę odświerzyć moją 312 a zacznę od nowego lakieru żeby sie ładnie prezentowała. Jak wiadomo żeby to przyniosło efekty lakier musi być idealnie dobrany ( tak jak robią to handlarze). Mam pytanie czy ktoś wie gdzie mogę zobaczyć numery poszczególnych lakierów pasujących bardzo dobrze do oryginałów a może ktoś z was już to przetestował?? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bierz jakis element nie wyblakniety i do sklepu ( mieszalni lakierów Dorób lakier i napewno bedzie idealnie przynajmniej zielony bo jesli chodzi o szary i czerwony to dobierz podobny tanszy z gotowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi która kontrolka na zegarach z elektronicznym licznikiem w Fendcie 312 jest od smarowania silnika?? Bo mi sie żadna nigdy nie pali ani na początku ani jak zgasze tylko taka od ładowania z literką g bodajrze i od grzania świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzcie mi która kontrolka na zegarach z elektronicznym licznikiem w Fendcie 312 jest od smarowania silnika?? Bo mi sie żadna nigdy nie pali ani na początku ani jak zgasze tylko taka od ładowania z literką g bodajrze i od grzania świec.

Pierwsza kontrolka od góry po lewej stronie zegara przy wskażniku paliwa szkoda ze przed zakupem tego nie zauważyłes obys niemial wiekszego problemu z cisnieniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze że przy czujniku jakiś kabelek sie odłamał ( według mnie ze starości a nie przecięty) więc to może być przyczyna... zresztą jak ciągnik był 4.5 godz na maxymalnych obrotach non stop to byłoby widać chyba efekty:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze że przy czujniku jakiś kabelek sie odłamał ( według mnie ze starości a nie przecięty) więc to może być przyczyna... zresztą jak ciągnik był 4.5 godz na maxymalnych obrotach non stop to byłoby widać chyba efekty:)

Mój ciagnik pracowal kilkadziesiat mth jak kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotach mój brat tak jezdził i dopiero mi powiedział po kilku dniach myslałem ze silnik mi zajechał ale utrzymywał go tak zeby sie nie paliła kontrolka podłączyłem zegar do silnika i na wolnych obrotach było ponizej 1 MPa odkreciłem miske olejowo patrze a tam pompa sie rusza poprostu sruby pofolgowały az mi ulzyło panewek nieruszyło żadnej poskładałem i ciśnienie 4,5 MPa uwazam ze to najmocniejsze silniki wiec gratuluje zakupu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie gdzie jest czujnik temperatury płynu bo nigdzie nie moge sie go dopatrzeć?? Bo czujnik ciśnienia oleju jest przy filtrze taka banieczka malutka odchodzą od niej 2 kabelki zgadza sie??. U mnie o to chodzi że wogóle sie nie pali kontrolka a widze że jeden kabel jest ułamany więc myśle że to od tego. Jutro się za to pewnie zabiorę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jaki związek ma podłączenie czujnika cisnienia oleju ze wskazaniami cyfrowych ekranów od prędkosci i obrotów... dziwna sprawa ponieważ gdy miałem odłamany kabel od czujnika do pewnie zegara to zegary normalnie pokazywały ale nie paliła sie zadna kontrolka od smarowania, po podłączeniu kontrolka gdy przekręciłem kluczyk tylko mignęła i odrazu sie zgasiła razem z wyświetlaczami, Zamieniłem kable na czujniku to paliła sie kontrolka i zegary potem zapalały sie tylko niektóre znaczki na zegarach jednym słowem co chwile to inaczej. Nie wiem o co w tym chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ogladalem ze 4 fendty 311-312 lata95-98 i w zadnym ani kontrolki nie dzialaly ani wyswietlacz

to jakas wada fabryczna czy co

sam mam zamiar taki kupic

a gdzie te czujniki sa ??- gdyby ktos powiedział byl bym wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1Mpa= 10 atm 4,5Mpa=45 atmosfer

Mój błąd 4,5 bar lub krc/cm2 ja mierzyłem tym ruskim zegarem przepraszam za błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ogladalem ze 4 fendty 311-312 lata95-98 i w zadnym ani kontrolki nie dzialaly ani wyswietlacz

to jakas wada fabryczna czy co

sam mam zamiar taki kupic

a gdzie te czujniki sa ??- gdyby ktos powiedział byl bym wdzieczny

Czesto wlasciciel odłacza specialnie bo nie zdąrzył cofnąć mth sam sie przekonałem te fendty mają czesto 10 tys. mth a nawet więcej a potem cwaniak gada ze mało pracował a na zegarze 6-7 tys.mth handlarz to taka hiena ale zobacz jak silnik pracuje ładnie to długo jeszcze pochodzi silniki mają mocne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem z czujnikiem już załatwiony po prostu kabel był w jednym miejscu złamany i głupiał:) Ale niestety ciągle nie wiem gdzie może być czujnik temperatury płynu??? Bo nigdzie nie moge go sie dopatrzyć... Prosze o pomoc..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy w 312 95r jest jakas kontrolka od smarowania? bo ja nie moge wypatrzec? a ten wskaznik cyfrowy nie dziala. Szukalem czujnika i znalazem tylko jakis na 2 kabelki kolo filtra oleju -czy to ten??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ten jest właśnie od ciśnienia oleju i jeżeli któryś z tych kabelków nie będzie miał styku to licznik nie będzie działał z tego co zauważyłem. A kontrolka ciśnienia to pierwsza od góry po prawej stronie zaraz pod wskaźnikiem stanu paliwa i mruga ona równocześnie z trójkątem od hamulców jeszcze. Ale gdzie czujnik temperatury??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...