tomgli 0 Napisano 6 Maja 2008 marcin 1984 skad jestes dokładniej , bo widze tez k. Ciechanowa, jakiego masz fendta?? i skąd go brałes, agromer moze?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin1984 0 Napisano 6 Maja 2008 witam podam gg to tam moge popisac z toba tomgil 6270103jesli chodzi o fenda to jednak z agromer ,a dokladnie grezów ,tez z tamtad masz swojego ??pozdrówki dla wszyskich Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek19690213 0 Napisano 6 Maja 2008 Dziękuję Tomgli za wyjaśnienie w sprawie turbomatika w Fendcie.Jest tak , że np. jak oram to przy 1500-1600 obrotów ciągnik przyśpiesza(i gaśnie czerwona kontrolka na desce po lewej stronie) Na końcu pola przy nawrocie,czerwona lampka nie świeci i przyśpieszenie jest włączone .Ciężko wtedy ruszyć i słychać chrobotanie w skrzyni biegów.lecz chwilę postoję i włącza sięczerwona kontrolka i jest OK.Tak jest czasami , lecz najczęsciej jak olej jest już gorący.A do tego jeszcze 3 dni temu zaczeła migać czerwona kontrolka na zegarze (po lewej stronie na samym dolez kroplą oleju).Co myślisz o tym ? Pisałeś o oleju w turbosprzęgle - gdzie i jak sprawdzić? Dziękuję i pozdrawiam.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 7 Maja 2008 http://konedata.net/Traktorit/traktorit.htm tu sa wszystkie modele fenda cała prawie historia Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 7 Maja 2008 dla jasnosci turbomatik to to ze jak puszczasz sprzegło to ciagnik stoi,- i to nie ma nic wspólnego z kontrolkami U Ciebie cos sie dzieje raczej z połówkami -zółw- zając i tu bym cos rozpatrywał, nie powiem ci nic wiecej bo sam mam fendta od paru m-cy i to 312 96r Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarek19690213 0 Napisano 7 Maja 2008 Dzięki za radę.... przy ursusie sprawa jest prosta a teraz mając taki sprzęt człowiek się gubi !!! Sam sobie nie poradzisz a kasy szkoda. Mam znajomego mechanika , ponoć Fendta to po ciemku złoży.Zobaczę co mi powie? Mimo tych dolegliwości praca Fandtem to przyjemność!!! Pozdrawiam wszystkich posiadaczy..... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 7 Maja 2008 sprubuj w AGROMER GRĘZÓW MA NAALLEGRO JAKIES FENDTY I SZEROKIE KOŁA DO FENDTA , oni naprawiaja Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_zx6r 0 Napisano 10 Maja 2008 Witam, chcialbym sie dowiedziec czy ktos z was uzytkuje fendta 306/307, starszy model cos kolo 90 roku. Jak to sie sprawuje, czy calkiem niezawodne tak samo jak 307 farmer, no i jak ze spalaniem, z gory dzieki za jakiekolwiek info, pozdr, Fend i tak bedzie lepszy od Valtry Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kizo 0 Napisano 22 Maja 2008 Ja od marca posiadam 308LSA 91 r. Co prawda nieco kasy w niego już włożyłem ale prawdę mówiąc to tylko moja wina bo za słabo obejrzałem ciągnik przed kupnem a jednocześnie przyznam że i sprzedawca nam tego nie ułatwił bo postawił ciągnik w takim bagnie że podejść się nie dało . Jednak te usterki co usunąłem nie są takie tragiczne tzn. wymiana oringów na tulejach i panewek korbowodowych przy okazji, remont turbo sprężarki ( w 306 nie ma turbo) no i ostatnio wymiana pompy hydraulicznej. Z pompami niestety tak jest że na zimnym oleju podnosi ładnie a jak już się nagrzeje to cienko i niezbyt się da to sprawdzić podczas oględzin przed kupnem no chyba że ktoś by zapiął ciągnik do jakiejś maszyny i z pół godziny go "pokatował" No dobrze a teraz plusy: sprzęgło hydrauliczne, dobre załączanie przedniego napędu i blokady tylnego mostu, oddzielny zbiornik oleju hydraulicznego, duży udźwig podnośnika, dobra obsługa EHR oraz możliwość przełączenia na obsługę dźwignią krzyżową. Co do skrzyni biegów to biegi ładnie chodzą nic nie zgrzyta jedynie co mogę zarzucić to fakt że są za ciasne tzn. są zbyt małe luzy pomiędzy poszczególnymi biegami i na początek zdarza się włączyć nie ten bieg co trzeba. Co do zużycia paliwa to na razie się nie wypowiem jednak cudów niema w końcu to ponad 80 km, jednak ja bym polecał model 307 ze względu na 3 cylindry co może mieć dobry wpływ na zuzycie paliwa przy drobnych pracach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 26 Maja 2008 Witam, wczoraj byłem u jednego handlarza i znalazłem fajnego Fendta 312 rok produkcji 1990, sprowadzony z niemiec, 10700mtg, opony super tylko ma uszczelke pod głowicą wydmuchaną, goś wycenił go na 58 tys. ciągnik w środku jest trochę zajechany ale śilniczek chodzi perfekcyjnie. Chciałbym się coś więcej dowiedzieć o tym ciągniku zwłaszcza od użytkowników i na co zwracać uwagę podczas kupna właśnie takiego ciągnika. Będę wdzięczny za odp. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andzio 0 Napisano 26 Maja 2008 tylko ma uszczelke pod głowicą wydmuchaną(...) ale śilniczek chodzi perfekcyjnie. No to chwila - to gdzie on ma te wydmuchanie? Na zewnatrz? Jestes pewny ze nie ma przedmuchu do kanalow olejowych/wodnych? Bo jezeli tak to wspolczuje przyszlego zakupu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 26 Maja 2008 tylko ma uszczelke pod głowicą wydmuchaną(...) ale śilniczek chodzi perfekcyjnie. No to chwila - to gdzie on ma te wydmuchanie? Na zewnatrz? Jestes pewny ze nie ma przedmuchu do kanalow olejowych/wodnych? Bo jezeli tak to wspolczuje przyszlego zakupu. Gościu powiedział, że usunie tą usterkę, a co dokładniej chodzi bardzo duży koszt naprawy czy co takiego???? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andzio 0 Napisano 26 Maja 2008 Gościu powiedział, że usunie tą usterkę, a co dokładniej chodzi bardzo duży koszt naprawy czy co takiego???? Zalezy w jaki sposob wydmuchalo. Jezeli tak jak pisalem przedmuch z cylindra jest np do kanalu wodnego/olejowego lub wogole te kanaly sa teraz polaczone i jezeli woda dostala sie do oleju to wyobraz sobie co sie moze stac kiedy ktos uruchamia silnik z woda zmieszana z olejem.Wszystko to mozna sprawdzic obserwujac jakosc oleju (czy nie ma piany itp) i patrzac na wode (czy nie plywaja w niej kropelki oleju) itp.Tak wogole to wydmuchanie uszczelki swiadczy zazwyczaj o jakiejs powazniejszej awarii (np turbafka mogla sie rozsypac wczesniej i olej z niej mogl sie np dostac do cylindra). Mozliwosci jest wiele - rozumiem przedmuch w jakichs 20-letnich ursusach, ale nie w fendzie. Traktor musial byc albo tak ostro katowany na maxymalnych obrotach, albo przegrzany calkowicie np na skutek braku plynu w ukladzie chlodzenia ze wydmuchalo uszczelke.naprawa polega na zdjeciu glowicy i wymianie uszczelki - o ile przedmuch nie spowodowal innych usterek - a skoro piszesz ze byl odpalany to raczej pewne ze dalej sie cos posypalo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
a1980 0 Napisano 26 Maja 2008 Gościu powiedział, że usunie tą usterkę, a co dokładniej chodzi bardzo duży koszt naprawy czy co takiego???? Zalezy w jaki sposob wydmuchalo. Jezeli tak jak pisalem przedmuch z cylindra jest np do kanalu wodnego/olejowego lub wogole te kanaly sa teraz polaczone i jezeli woda dostala sie do oleju to wyobraz sobie co sie moze stac kiedy ktos uruchamia silnik z woda zmieszana z olejem.Wszystko to mozna sprawdzic obserwujac jakosc oleju (czy nie ma piany itp) i patrzac na wode (czy nie plywaja w niej kropelki oleju) itp.Tak wogole to wydmuchanie uszczelki swiadczy zazwyczaj o jakiejs powazniejszej awarii (np turbafka mogla sie rozsypac wczesniej i olej z niej mogl sie np dostac do cylindra). Mozliwosci jest wiele - rozumiem przedmuch w jakichs 20-letnich ursusach, ale nie w fendzie. Traktor musial byc albo tak ostro katowany na maxymalnych obrotach, albo przegrzany calkowicie np na skutek braku plynu w ukladzie chlodzenia ze wydmuchalo uszczelke.naprawa polega na zdjeciu glowicy i wymianie uszczelki - o ile przedmuch nie spowodowal innych usterek - a skoro piszesz ze byl odpalany to raczej pewne ze dalej sie cos posypalo.nie przesadzaj to sie zdarza Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 27 Maja 2008 Może mi jakiś użytkownik powiedzieć jak się pracuje takim Fendtem i ile on pali??? I czy wart jest zachodu, bo chiciałbym takiego sprowadzić z Niemiec właśnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 31 Maja 2008 Posiadm niemal wszystkie materialy do napraw do ciagnikow Fendt i Claas, jak rowniez instrukcje obslugi.W razie zanteresowania rosze do mnie pisac:technika@kostencki.eu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 31 Maja 2008 Ja osobiście wybrał bym Fendzie 936 bo mi się bardziej podoba i tu masz racje...bardzo dobra maszyna....jezdzilem nia juz wiele razy ....mam nawet do nie instrukcje po polsku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cyngiel 0 Napisano 1 Czerwca 2008 Witam. Mam pytanie odnośnie fendta 312 LSA.Przy ruszaniu z wyższego biegu lub przy dużym obciążeniu ciągnika gdy ruszam słychać taki ;pisk, zgrzyt; jakby sprzęgło się ślizgało .Natomiast gdy jedzie i puszczę nogę z gazu to się zatrzyma i nie slychać żadnego pisku więc sprzęgło chyba jest OK.Co to może być proszę o pomoc.To może też być problem z hamulcem na wale! Proponuję 2-3 razy zachamować, nie za ostro, tak normalnie i sprawdzić temp. tej tarczy. Prawdopodobnie wystarczy odpowietrzyć! Przynajmniej było tak w moim przypadku. To jest tarcza do wymiany, na 95% i ew. do wyrównania docisk i koło zamachowe. A objawy takie ze jak ,,dajesz zrywa'' to pisko-zgrzytTarcza w grene ok. 300zł, mnie tez to czeka niestety , ale poczekam az zacznie mnie to denerwować. Witam ja mam podobny problem od jakiegoś czasu lekko zgrzytał na wolnych biegach R,1,2,3 natomiast teraz podczas włączania biegów szybkich 25,30 warczy zgrzyta aż czuć wibracje na całej maszynie i rusza z niby poślizgiem, zgrzytem. Tarcza wydaje mi sie ok widziałem gorsze natomiast układ hamulcowym nie wiem, w którym miejscu i co mam odpowietrzyć.. docisk pracuje ok. Pomocy!!! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 1 Czerwca 2008 ja pisałem o tarczy sprzegłowej oczywiscie, nie hamulcowej, i jesli tarcza popuszcza to raczej na wyzszych biegach, np przy ruszaniu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sowa92 0 Napisano 1 Czerwca 2008 Witam.Czy może mi ktoś napisać po kolei od czego są kontrolki na desce rozdzielczej w Fendt Turbomatik 612 SL Favorit? JEst ich osiem - cztery z lewej i cztery z prawej strony. Dzięki.Pozdrawiam.Tomek. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli007 0 Napisano 11 Czerwca 2008 Może mi jakiś użytkownik powiedzieć jak się pracuje takim Fendtem i ile on pali??? I czy wart jest zachodu, bo chiciałbym takiego sprowadzić z Niemiec właśnie. pracuje sie bardzo wygodnie a pali mniej niż 6 cylindrowe zetory i ursusy przy tej samej pracy. Cicho nic nie zgrzyta a ehr fajna sprawa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 11 Czerwca 2008 Wie ktoś może czym się róźni Fendt 612 od 312 i którego lepiej wybrać??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 11 Czerwca 2008 wybrac najlepej 512 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
globus0007 0 Napisano 12 Czerwca 2008 wybrac najlepej 512 Tylko na 512 to trzeba minimum 90tys...... a nie każdy tyle posiada na traktor tylko.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 13 Czerwca 2008 OK pewnie miałes na mysli 312 LSA, do 93r chybajesli juz to chyba lepiej 6-śćsetkę , zawsze to zapas podzespołów bo byly przewidziane do 160KM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach