SONAR 0 Napisano 29 Marca 2009 poszukiuje danych do fenta 312 LSA PROSZE O KONTAKT jeśli ktoś posiada takie informacje na gg 1750035 Na stronie 9 tego forum użytkownik Zyga26 napisał ,że ma instrukcje ( między innymi do tego modelu ) skontaktuj się z nim może ma dane których potrzebujesz . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gembus89 0 Napisano 1 Kwietnia 2009 Witam od niedawna posiadam ciagnik fendt 514 i mam z nim mały klopot na monitorze wyskakuje komunikat o niedzialającym przełaczniku mocy a kod o bledzie jest taki 5180 i 5190 i niewiem co teraz zrobic gdzie wogole znajduje sie ten czujnik? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gembus89 0 Napisano 1 Kwietnia 2009 sprostowanienie działa czujnik nadzoru przełanczania mocy, gdzie on sie znajduje? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SONAR 0 Napisano 2 Kwietnia 2009 Dzięki za radę tomgli - może jakaś mała sugestja co do producenta ?A tak na marginesie , wymieniłem już olej w silniku - wlałem TURDUS 15 W 40 API : CH-4 , a do układu kierowniczego poszedł BOXOL 26 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 2 Kwietnia 2009 Ten turdus....., zobacz czy po 100-150 mth jest mocno czarny, ja kupiłem po wymianie chyba bo był czysty, zrobiłem 100mth i wymieniłem na Neste 15w40, po 220mth był przyczrniały ale nie jak typowy superol itp.W kazdym bądz razie na palcu był czystawy.Moze nie ma co porównywać, ale i cena od przedstawiciela w cenie turdusa była wiec warto. Jak by ktos zainteresowany był to mam gdzies nr tel. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 3 Kwietnia 2009 sprostowanienie działa czujnik nadzoru przełanczania mocy, gdzie on sie znajduje? Jesli pokazuja ci sie bledy 5180 i 5190 to oznaczaja one awarie czujnika obrotow silnika....a ze te bledy sa podobne i wystapily dwa naraz to istnieje prawdopodobienstwo ze cos jest nie tak w wiazkach z przewodami a prosciej mowiac jest to problem twojej instalacji elektrycznej w ciagniku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 3 Kwietnia 2009 sprostowanienie działa czujnik nadzoru przełanczania mocy, gdzie on sie znajduje? a znajduje sie on z prawej strony silnika za rozrusznikiem. Mozna go zmierzyc jak sie ma do tego sprzet i wie jakie wartosci w danym momencie musi pokazywac. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SONAR 0 Napisano 4 Kwietnia 2009 Po wymianie każdy nowy olej się zabrudzi - jest to związane z tym , że nie da się spuścić starego oleju w całości - zawsze trochę zostanie w różnych zakamarkach w silniku . Oczywiście trzeba też pamiętać o wymianie filtra oleju . Zabrudzenie się nowego oleju to nie tragedia - nadal zachowuje on swoje właściwości . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 5 Kwietnia 2009 Nie takie zabrudzenia miałem na myśli. Chodziło mi o zachowywanie własciwosci smarujacych i myjących oleju, a tym samym odporność na ''przepalanie'' Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 5 Kwietnia 2009 Warto zwrocic uwage ze przy uzywaniu "biodiesla" czas pomiedzy wymiana oleju silnikowego skraca sie do polowy, a nawet wedlug niektorych zalecen producentow silnikow, olej i filtr powinny zostac wymienione juz po 1/3 normalnego czasu wymiany. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SONAR 0 Napisano 8 Kwietnia 2009 Dobra będę miał tego TURDUSa na oku bo na oleju nie ma co oszczędzać - zawsze taniej jest kupić nowy olej niż robić remont silnika A do przedniego mostu zalałem taki olej: FUCHS TITAN GEAR LS 90 SAE 90 API : GL - 5 / GL - 4 / GL - 3 API : GL - 5 LS ( LS - Limited Slip )Podzwoniłem trochę po serwisach i taki mi polecili , szkoda , że jest dostępny tylko w opakowaniach 20 litrowych - koszt takiej bańki to około 500 zł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusin 0 Napisano 8 Kwietnia 2009 a moze ktos wie dla czego po kazdej wymianie oleju hydraulicznego wspomaganie raz mi dziala raz nie? po kilku dniach uzywania wspomaganie araca na stale do nasteponej wymiany. mam 312lsa. jakos moze sie odpowietrza wspomaganie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 9 Kwietnia 2009 Sonar z tym mostem to chyba przesadziłeś. Taaki drogi olej. Do skrzyni to jeszcze... W końcu w moscie nie ma nic skomplikowanego. Czytałem instrukcje od nowego 309CI i do mostu było : FENDT SUPER TRANS 85W... lub inny zgodny z API-GL5 SAE85W90 itd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SONAR 0 Napisano 9 Kwietnia 2009 Faktycznie - DROGO - ale przynajmniej mam pewność , że zalałem olej dobrej jakości ( no i jeszcze mi ponad 10 litrów w bańce zostało ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 9 Kwietnia 2009 Dokladnie na oleju nie ma co oszczedzac....w koncu jak cos "padnie to czesci sa tak drogie ze wyjdzie sie jak "zablocki na mydle". Moze i przedni most nie jest az tak skomplikowany w budowie ale w caly ukladzie dziaja potezne sily...a szczegolnie majac wlaczony naped na 4 kola. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 9 Kwietnia 2009 Oleje z domieszka skladnikow LS sa niestety takie drogie, ale bardzo wazne jest ich stosowanie w osce przedniej, i to nie tyle w przekladni wyrownawczej jak bardziej w bocznych piastach napedu. Niestosowanie tego rodzaju oleju prowadzi do powstawania szumow w osce w czasie jazdy i do nieszczelnosci bocznej piasty przedniej. A najwazniejsza rzecza przy wymianie oleju jest wlasciwa ilosc, ( lepiej troche mniej niz za duzo)...bo prowadzi to rowniez do nieszczelnosci piasty. Tak wiec podsumowujac: w srodku oski przedniej normalny API-GL5 SAE85W90 , a na bokach API-GL5 SAE85W90 LS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SONAR 0 Napisano 10 Kwietnia 2009 A teraz pytanie za dziesięć punktów -ile oleju wchodzi maksymalnie do skrzyni biegów ?przypominam - ciągnik FENDT 610 LS TURBOMATIK 120 KM .Wiem wiem - powiecie " masz miarkę pod siedzeniem i sobie sprawdzaj ile wlałeś " - niestety miarka została złamana przez poprzedniego właściciela - i teraz muszę kombinować . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kosti68 0 Napisano 10 Kwietnia 2009 A teraz pytanie za dziesięć punktów -ile oleju wchodzi maksymalnie do skrzyni biegów ?przypominam - ciągnik FENDT 610 LS TURBOMATIK 120 KM .Wiem wiem - powiecie " masz miarkę pod siedzeniem i sobie sprawdzaj ile wlałeś " - niestety miarka została złamana przez poprzedniego właściciela - i teraz muszę kombinować . 36 litrow a jesli masz naped na 4 kola to 42 litry. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 11 Kwietnia 2009 A tak własciwie to od kiedy 610LS ma 120KM?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SONAR 0 Napisano 11 Kwietnia 2009 Zdaje sie , że coś pokręciłem więc po kolei : FENDT FAVORIT 610 LS TURBOMATIK napęd 4x4 moc silnika 120 PS ( koni mechanicznych )Jeśli poprzednio coś pokręciłem to przepraszam , a jeśli chodzi o moc traktorów FENDT 610 LS to są różne - dziś na www traktorpool de widziałem taki o mocy 150 PS http://www.traktorpool.de/search/detail/index/machine_id/1149269/i taki o mocy 90 PShttp://www.traktorpool.de/search/detail/index/machine_id/896780/oba są z 1977 roku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
309LS 0 Napisano 22 Kwietnia 2009 W fendzie 309ls podczas prac z włączonym przednim napędem jeśli ciągnik ma ciężko to przedni napęd zaczyna przerywać i słychać jakieś piski. Tylne koła ciągną a przednie raz ciągną a raz nie i wydobywa się pisk. Najbardziej zauważalne to jest podczas ładowania turem obornika z pryzmy jak się wbijam w pryzmę to tylne koła ciągną a przednie przerywają (raz ciągną a raz nie) albo w ogóle nie ciągną i słychać taki pisk a tylne w tym czasie ciągle ciągną. Taka sytuacja dzieje się tylko jeśli jest załączony przedni napęd. Czy jest tam jakieś oddzielne sprzędło od tylnego napędu i od przedniego?Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub wie jaka może być tego przyczyna. We wcześniejszych latach nie było takiego problemu.Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomgli 0 Napisano 22 Kwietnia 2009 sprzegło masz kolego tylko od przedniego napedu, przeciez nie ma opcji zeby wył. tył . Nie wiem jak w twoim modelu , ale jak masz załączanie elektrohydraulicznie to padają ci tarczki -sa na allegro do kupieniaNo cóż , w turze tak bywa, w koncu całe obciazenie jest na przedniej osi, a tył prawie nie ciagmie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
309LS 0 Napisano 22 Kwietnia 2009 Przedni napęd załączany jest ręcznie dźwignią wyciąganą z podłogi a dalej co ta dźwignia robi to już za bardzo się nie orientuje. To przypuszczasz że będzie trzeba wymienić jakieś tarczki? To będzie trzeba ciągnik rozpoławiać czy te tarczki znajdują się w pobliży tego wałka co wychodzi do przedniego napędu.Dzięki za zainteresowanie tematem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kizo 0 Napisano 22 Kwietnia 2009 @tomgli dobrze mówi to na 99% są tarczki zjechane. Na razie jeszcze nie wiem jak jest z ich wymianą ale pewnie nie trzeba rozpoławiać. Do wymiany tarczek od WOM na 100% nie trzeba Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychoo@ 0 Napisano 23 Kwietnia 2009 Ja do niejakiego zyga 26: poszukuję katalogu do 311 a wyczytalem wczesniej ze takowy posiadasz. Prosilbym o kontakt pod gg: 5496462 pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach