Skocz do zawartości
Marek Sz

Wszystko o ciągnikach Fendt

Rekomendowane odpowiedzi

poszukiuje danych do fenta 312 LSA PROSZE O KONTAKT jeśli ktoś posiada takie informacje na gg 1750035

 

 

Na stronie 9 tego forum użytkownik Zyga26 napisał ,że ma instrukcje ( między innymi do tego modelu ) skontaktuj się z nim może ma dane których potrzebujesz .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od niedawna posiadam ciagnik fendt 514 i mam z nim mały klopot na monitorze wyskakuje komunikat o niedzialającym przełaczniku mocy a kod o bledzie jest taki 5180 i 5190 i niewiem co teraz zrobic gdzie wogole znajduje sie ten czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprostowanie

nie działa czujnik nadzoru przełanczania mocy, gdzie on sie znajduje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę tomgli - może jakaś mała sugestja co do producenta ?

A tak na marginesie , wymieniłem już olej w silniku - wlałem TURDUS 15 W 40 API : CH-4 , a do układu kierowniczego poszedł BOXOL 26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten turdus....., zobacz czy po 100-150 mth jest mocno czarny, ja kupiłem po wymianie chyba bo był czysty, zrobiłem 100mth i wymieniłem na Neste 15w40, po 220mth był przyczrniały ale nie jak typowy superol itp.W kazdym bądz razie na palcu był czystawy.

Moze nie ma co porównywać, ale i cena od przedstawiciela w cenie turdusa była wiec warto.

Jak by ktos zainteresowany był to mam gdzies nr tel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprostowanie

nie działa czujnik nadzoru przełanczania mocy, gdzie on sie znajduje?

 

Jesli pokazuja ci sie bledy 5180 i 5190 to oznaczaja one awarie czujnika obrotow silnika....a ze te bledy sa podobne i wystapily dwa naraz to istnieje prawdopodobienstwo ze cos jest nie tak w wiazkach z przewodami a prosciej mowiac jest to problem twojej instalacji elektrycznej w ciagniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprostowanie

nie działa czujnik nadzoru przełanczania mocy, gdzie on sie znajduje?

 

a znajduje sie on z prawej strony silnika za rozrusznikiem. Mozna go zmierzyc jak sie ma do tego sprzet i wie jakie wartosci w danym momencie musi pokazywac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie każdy nowy olej się zabrudzi - jest to związane z tym , że nie da się spuścić starego oleju w całości - zawsze trochę zostanie w różnych zakamarkach w silniku . Oczywiście trzeba też pamiętać o wymianie filtra oleju . Zabrudzenie się nowego oleju to nie tragedia - nadal zachowuje on swoje właściwości .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie takie zabrudzenia miałem na myśli. Chodziło mi o zachowywanie własciwosci smarujacych i myjących oleju, a tym samym odporność na ''przepalanie''

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto zwrocic uwage ze przy uzywaniu "biodiesla" czas pomiedzy wymiana oleju silnikowego skraca sie do polowy, a nawet wedlug niektorych zalecen producentow silnikow, olej i filtr powinny zostac wymienione juz po 1/3 normalnego czasu wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra będę miał tego TURDUSa na oku bo na oleju nie ma co oszczędzać - zawsze taniej jest kupić nowy olej niż robić remont silnika

A do przedniego mostu zalałem taki olej:

FUCHS TITAN GEAR LS 90

SAE 90

API : GL - 5 / GL - 4 / GL - 3

API : GL - 5 LS ( LS - Limited Slip )

Podzwoniłem trochę po serwisach i taki mi polecili , szkoda , że jest dostępny tylko w opakowaniach 20 litrowych - koszt takiej bańki to około 500 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze ktos wie dla czego po kazdej wymianie oleju hydraulicznego wspomaganie raz mi dziala raz nie? po kilku dniach uzywania wspomaganie araca na stale do nasteponej wymiany. mam 312lsa. jakos moze sie odpowietrza wspomaganie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonar z tym mostem to chyba przesadziłeś. Taaki drogi olej. Do skrzyni to jeszcze... W końcu w moscie nie ma nic skomplikowanego. Czytałem instrukcje od nowego 309CI i do mostu było : FENDT SUPER TRANS 85W... lub inny zgodny z API-GL5 SAE85W90 itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie - DROGO - ale przynajmniej mam pewność , że zalałem olej dobrej jakości ( no i jeszcze mi ponad 10 litrów w bańce zostało )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie na oleju nie ma co oszczedzac....w koncu jak cos "padnie to czesci sa tak drogie ze wyjdzie sie jak "zablocki na mydle". Moze i przedni most nie jest az tak skomplikowany w budowie ale w caly ukladzie dziaja potezne sily...a szczegolnie majac wlaczony naped na 4 kola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oleje z domieszka skladnikow LS sa niestety takie drogie, ale bardzo wazne jest ich stosowanie w osce przedniej, i to nie tyle w przekladni wyrownawczej jak bardziej w bocznych piastach napedu. Niestosowanie tego rodzaju oleju prowadzi do powstawania szumow w osce w czasie jazdy i do nieszczelnosci bocznej piasty przedniej. A najwazniejsza rzecza przy wymianie oleju jest wlasciwa ilosc, ( lepiej troche mniej niz za duzo)...bo prowadzi to rowniez do nieszczelnosci piasty. Tak wiec podsumowujac: w srodku oski przedniej normalny API-GL5 SAE85W90 , a na bokach API-GL5 SAE85W90 LS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz pytanie za dziesięć punktów -

ile oleju wchodzi maksymalnie do skrzyni biegów ?

przypominam - ciągnik FENDT 610 LS TURBOMATIK 120 KM .

Wiem wiem - powiecie " masz miarkę pod siedzeniem i sobie sprawdzaj ile wlałeś " - niestety miarka została złamana przez poprzedniego właściciela - i teraz muszę kombinować .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A teraz pytanie za dziesięć punktów -

ile oleju wchodzi maksymalnie do skrzyni biegów ?

przypominam - ciągnik FENDT 610 LS TURBOMATIK 120 KM .

Wiem wiem - powiecie " masz miarkę pod siedzeniem i sobie sprawdzaj ile wlałeś " - niestety miarka została złamana przez poprzedniego właściciela - i teraz muszę kombinować .

 

36 litrow a jesli masz naped na 4 kola to 42 litry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sie , że coś pokręciłem więc po kolei :

FENDT FAVORIT 610 LS TURBOMATIK napęd 4x4 moc silnika 120 PS ( koni mechanicznych )

Jeśli poprzednio coś pokręciłem to przepraszam , a jeśli chodzi o moc traktorów FENDT 610 LS to są różne - dziś na www traktorpool de widziałem taki o mocy 150 PS

http://www.traktorpool.de/search/detail/index/machine_id/1149269/

i taki o mocy 90 PS

http://www.traktorpool.de/search/detail/index/machine_id/896780/

oba są z 1977 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W fendzie 309ls podczas prac z włączonym przednim napędem jeśli ciągnik ma ciężko to przedni napęd zaczyna przerywać i słychać jakieś piski. Tylne koła ciągną a przednie raz ciągną a raz nie i wydobywa się pisk. Najbardziej zauważalne to jest podczas ładowania turem obornika z pryzmy jak się wbijam w pryzmę to tylne koła ciągną a przednie przerywają (raz ciągną a raz nie) albo w ogóle nie ciągną i słychać taki pisk a tylne w tym czasie ciągle ciągną. Taka sytuacja dzieje się tylko jeśli jest załączony przedni napęd. Czy jest tam jakieś oddzielne sprzędło od tylnego napędu i od przedniego?

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem lub wie jaka może być tego przyczyna.

We wcześniejszych latach nie było takiego problemu.

Z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzegło masz kolego tylko od przedniego napedu, przeciez nie ma opcji zeby wył. tył . Nie wiem jak w twoim modelu , ale jak masz załączanie elektrohydraulicznie to padają ci tarczki -sa na allegro do kupienia

No cóż , w turze tak bywa, w koncu całe obciazenie jest na przedniej osi, a tył prawie nie ciagmie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedni napęd załączany jest ręcznie dźwignią wyciąganą z podłogi a dalej co ta dźwignia robi to już za bardzo się nie orientuje. To przypuszczasz że będzie trzeba wymienić jakieś tarczki? To będzie trzeba ciągnik rozpoławiać czy te tarczki znajdują się w pobliży tego wałka co wychodzi do przedniego napędu.

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomgli dobrze mówi to na 99% są tarczki zjechane. Na razie jeszcze nie wiem jak jest z ich wymianą ale pewnie nie trzeba rozpoławiać. Do wymiany tarczek od WOM na 100% nie trzeba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do niejakiego zyga 26: poszukuję katalogu do 311 a wyczytalem wczesniej ze takowy posiadasz. Prosilbym o kontakt pod gg: 5496462 pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...