Skocz do zawartości
TUUURBINA

Ciągniki o mocy ponad 120KM

Rekomendowane odpowiedzi

Przestańcie z tym że "turbina żyłuje silnik" czy coś podobnego, pewnie gdzieś to zasłyszałeś i powtarzasz? To bzdura, takie opinie słychac tylko od osób ktore nie miały turbiny w swoich maszynach lub jak handlarz chce ci sprzedać taki ciągnik. Mam turbine w ciągniku i kombajnie i nie ma z nimi żadnego kłopotu mimo iż nawet mało kto zwraca na nią uwage ,chyba tylko ja. A co do tego czy 1614 czy 1224 to ja bym wybrał 1614 . Mój ojciec stał przed takim wyborem 8lat temu, wzięliśmy 1614 i dobrze, zapas mocy nigdy nie zaszkodzi a z tego co ja wiem jak niektórzy piszą że do 1224 zawsze można założyć póżniej turbinę to też braliśmy taką możliwość pod uwagę ale po rozmowach z mechanikami dowiedzeiliśmy sie że tam sa różniece w samym silniku w tych modelach i żeby było jak należy to nie jest takie proste więc wzięliśmy 1614 , no i może jak ktoś później zakłada turbinę na swoją rekę to może i śa później kłopoty?

A ja i tak się z Tobą nie zgodzę znajomy ma 1014 i narzeka mniej więcej tyle samo ma przejechane co moja 914. Moja nie bierze oleju a jego ma przedmuchy na odpowietrzniku i olej mu podbiera. Dużo mocniej dymi przy B201 5 skibowym a ja targałem PHX 6 po sąsiedzku i wcale tak żle nie miał. Inny znajomy miał właśnie 1224 i sobie bardzo chwalił mówił że zrobiła swoją robotę targał nim też PHX6 mówił że nie miało co robić chyba że mocno wpuścił w ziemię. Dokupił ziemi i zmienił na 16245 mówi że zetor jest mocniejszy i szybszy ale ogólne wrażenie jednak 1224 robiło na nim lepsze. Teraz kupił JD 6300 i bardzo mu się spodobał i zastanawia się nad opchnienciem zetora i kupnem czegoś podobnego mocą ale zachodniego. Tamte silniki chodzą ponad 10 000 mtg i dużo się nie psują a nasze z takim przebiegiem mają już 80 % części wymienionych. Na twoim areale to zapewne szybko nie zajedziesz takiej maszyny. Twoke pieniądze i Twoja wola.Nie mówię zachodnie silniki one są wykonane z innego materiału i mają inną żywotność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O turbine trzeba dbac, wymieniac regularnie olej silnikowy i utrzymywac jego poziom. A przede wszystkim pracujac z duzym obciarzeniem, nie gasic silnika odrazu gdy jest mocno rozgrzany (turbina wtedy jest piekielnie goraca), dac mu chwile bez obciazenia by turbina sie schlodzila! Kazdy serwis od Turbo wam to powie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Co do turbiny to zgadza sie że trzeba o nią dbac i podobne zalecenia dotyczą każdego silnika nawet wolnossącego tez przecierz nie wolno gasić obciążonego z wysokich obrotów czy gazować nie rozgrzanego. Tylko chyba niewielu ludzi robi to jak należy a szczególnie pracownicy i jakoś z turbinami nie ma żadnego problemu, przynajmniej u mnie. Poprostu nie trafiają do mnie wypowiedzi w stylu "tylko wolnossący bo turbina żyłuje silnik".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy warto w 1614 założyć koła bliźniacze z tyłu?Zwłaszcza do pracy z rozrzutnikiem na 16 ton czy agregatem lub głęboszem?Czy koła bliżniacze znacząco zwiększą uciąg i jak to zniosą zwolnice, skrzynia itd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przestańcie z tym że "turbina żyłuje silnik" czy coś podobnego, pewnie gdzieś to zasłyszałeś i powtarzasz? To bzdura, takie opinie słychac tylko od osób ktore nie miały turbiny w swoich maszynach lub jak handlarz chce ci sprzedać taki ciągnik. Mam turbine w ciągniku i kombajnie i nie ma z nimi żadnego kłopotu mimo iż nawet mało kto zwraca na nią uwage ,chyba tylko ja. A co do tego czy 1614 czy 1224 to ja bym wybrał 1614 . Mój ojciec stał przed takim wyborem 8lat temu, wzięliśmy 1614 i dobrze, zapas mocy nigdy nie zaszkodzi a z tego co ja wiem jak niektórzy piszą że do 1224 zawsze można założyć póżniej turbinę to też braliśmy taką możliwość pod uwagę ale po rozmowach z mechanikami dowiedzeiliśmy sie że tam sa różniece w samym silniku w tych modelach i żeby było jak należy to nie jest takie proste więc wzięliśmy 1614 , no i może jak ktoś później zakłada turbinę na swoją rekę to może i śa później kłopoty?

A ja i tak się z Tobą nie zgodzę znajomy ma 1014 i narzeka mniej więcej tyle samo ma przejechane co moja 914. Moja nie bierze oleju a jego ma przedmuchy na odpowietrzniku i olej mu podbiera. Dużo mocniej dymi przy B201 5 skibowym a ja targałem PHX 6 po sąsiedzku i wcale tak żle nie miał. Inny znajomy miał właśnie 1224 i sobie bardzo chwalił mówił że zrobiła swoją robotę targał nim też PHX6 mówił że nie miało co robić chyba że mocno wpuścił w ziemię. Dokupił ziemi i zmienił na 16245 mówi że zetor jest mocniejszy i szybszy ale ogólne wrażenie jednak 1224 robiło na nim lepsze. Teraz kupił JD 6300 i bardzo mu się spodobał i zastanawia się nad opchnienciem zetora i kupnem czegoś podobnego mocą ale zachodniego. Tamte silniki chodzą ponad 10 000 mtg i dużo się nie psują a nasze z takim przebiegiem mają już 80 % części wymienionych. Na twoim areale to zapewne szybko nie zajedziesz takiej maszyny. Twoke pieniądze i Twoja wola.Nie mówię zachodnie silniki one są wykonane z innego materiału i mają inną żywotność.

 

 

Z tym że zachodnie silniki to są aż tak zajebiste to sie nie zgodze . Rok temu znajomy robił perkinsa po 8000 ja takich progów w 360 po 7000 nie miałem a zetor z takim przebiegim to prawie nie miał.

Mam mfa 3 lata ma 900 godzin od nowości chla olej a rope to jak smok wawelski 6 w 1234 pali mniej i spokojnie do dychy dobije

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak zetory z rocznika 80 wzwyz maja mocne silniki ja ostatnio robiłem w 7211 wymiane pierscieni bo olej wywiewało chciałem wymienac tuleje ale progów prawie nie dało sie wyczuc palcem wiec była wymiana samych pierscieni a ten ciagnik ma prawie 15000 mgh no ale nie był uzywany do ciezkich robót np przy agregacie czy pługu jest u nas od nowsci czyli 15 lat juz mineło mocna maszyna gdyby nowe takie produkowali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak zetory z rocznika 80 wzwyz maja mocne silniki ja ostatnio robiłem w 7211 wymiane pierscieni bo olej wywiewało chciałem wymienac tuleje ale progów prawie nie dało sie wyczuc palcem wiec była wymiana samych pierscieni a ten ciagnik ma prawie 15000 mgh no ale nie był uzywany do ciezkich robót np przy agregacie czy pługu jest u nas od nowsci czyli 15 lat juz mineło mocna maszyna gdyby nowe takie produkowali

 

Te są o niebo lepsze od tych co teraz robią , koło 60 koni to niema bardzo co nowego kupić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
tak zetory z rocznika 80 wzwyz maja mocne silniki ja ostatnio robiłem w 7211 wymiane pierscieni bo olej wywiewało chciałem wymienac tuleje ale progów prawie nie dało sie wyczuc palcem wiec była wymiana samych pierscieni a ten ciagnik ma prawie 15000 mgh no ale nie był uzywany do ciezkich robót np przy agregacie czy pługu jest u nas od nowsci czyli 15 lat juz mineło mocna maszyna gdyby nowe takie produkowali

 

Te są o niebo lepsze od tych co teraz robią , koło 60 koni to niema bardzo co nowego kupić

 

Albo to była pomyłka i chciałeś napisać 1500 mth a napisałeś 15 tysiecy motogodzin albo stratujecie w konkursie na najwieksze bujde roku 2006 na forum ppr.Niekórzy posylwestrze jeszcze są na gazie bo jak przeczytałem wasze wypowiedzi to prawie spadłem z krzesła. Wychodzi na to ze te zetory są najtrwalszymi maszynami w naszej galaktyce rok 2005 był pod znakiem wypisyawania bzdur na temat 360 a rok 2006 ma być rokiem rokiem wypisywania bzdur o 7211 1000 motogodzin rocznie to chyba żadko kiedy ten 7211 był gaszony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

jak się czyta takie bzdury to sie nuz w kieszeni otwiera co wam z tego przychodzi że popiszecie sobie takie bzdurki Mam 7211 i wymieniałem tuleje po 7000 motogodzin a ten cap ralf po 15 000 to dopiero pierscienie zmieniał To pewnie po 40 000 mtg wymieni tuleje i tłoki, moje gratulacje, moze się zamienimi zetorkami, mój jest rocznik 88, jeśli twój jest żeczywiście taki mocny to dopłacę ci jeszcze 50 000 zł do tej zamiany. Co ty na to ralf?Odpowiadają ci warunki???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
tak zetory z rocznika 80 wzwyz maja mocne silniki ja ostatnio robiłem w 7211 wymiane pierscieni bo olej wywiewało chciałem wymienac tuleje ale progów prawie nie dało sie wyczuc palcem wiec była wymiana samych pierscieni a ten ciagnik ma prawie 15000 mgh no ale nie był uzywany do ciezkich robót np przy agregacie czy pługu jest u nas od nowsci czyli 15 lat juz mineło mocna maszyna gdyby nowe takie produkowali

 

Te są o niebo lepsze od tych co teraz robią , koło 60 koni to niema bardzo co nowego kupić

 

pozostawiam bez komentarza. Nie ma co się zniżać do ich poziomu i się z nimi kłócić.Pozdrawiam wszystkich NORMALNYCH forumowiczów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak zetory z rocznika 80 wzwyz maja mocne silniki ja ostatnio robiłem w 7211 wymiane pierscieni bo olej wywiewało chciałem wymienac tuleje ale progów prawie nie dało sie wyczuc palcem wiec była wymiana samych pierscieni a ten ciagnik ma prawie 15000 mgh no ale nie był uzywany do ciezkich robót np przy agregacie czy pługu jest u nas od nowsci czyli 15 lat juz mineło mocna maszyna gdyby nowe takie produkowali

 

Te są o niebo lepsze od tych co teraz robią , koło 60 koni to niema bardzo co nowego kupić

 

pozostawiam bez komentarza. Nie ma co się zniżać do ich poziomu i się z nimi kłócić.Pozdrawiam wszystkich NORMALNYCH forumowiczów

 

mój komentarz jest taki:mój 7245 jest złom w porównaniu do 7211 ralfa, bo mój ciągnik to sie z ciągnikiem ralfa nie porówna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekajcie moze cos sprostuje a nie na niego najeżdżacie... Każdy moze popełnić błąd w pisaniu czyż nie?? Wiec może chciał napisać 5 zamiast 15 ale nie wyszło... a wy tu już jedziecie odrazu każdego... do tego to tu nie brakuje ludzi Nawet turbina który przecież w życiu by czegoś takiego ,,nie napisał" musiał wtracić swoje 3 grosze Poczekajmy to zobaczymy... być może wasze oceny sa słuszne a być może nie:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Poczekajcie moze cos sprostuje a nie na niego najeżdżacie... Każdy moze popełnić błąd w pisaniu czyż nie?? Wiec może chciał napisać 5 zamiast 15 ale nie wyszło... a wy tu już jedziecie odrazu każdego... do tego to tu nie brakuje ludzi Nawet turbina który przecież w życiu by czegoś takiego ,,nie napisał" musiał wtracić swoje 3 grosze Poczekajmy to zobaczymy... być może wasze oceny sa słuszne a być może nie:P

 

nawet jakby sie jeden pomylił to czemu drugi to potwierdza???.Czy to forum musi być pełne takich bajeczek przeciez jak ktoś tu przychodzi to chce sie czegoś dowiedzieć, a nie słyszeć przechwałki co to czyjś traktor nie potrafi i jak mało mu pali w orce, jaki jest wytrzymały itd.Przecież są jakieś granice przyzwoitości, ludzie pomyślcie 10 razy zanim coś napiszecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
tak zetory z rocznika 80 wzwyz maja mocne silniki ja ostatnio robiłem w 7211 wymiane pierscieni bo olej wywiewało chciałem wymienac tuleje ale progów prawie nie dało sie wyczuc palcem wiec była wymiana samych pierscieni a ten ciagnik ma prawie 15000 mgh no ale nie był uzywany do ciezkich robót np przy agregacie czy pługu jest u nas od nowsci czyli 15 lat juz mineło mocna maszyna gdyby nowe takie produkowali

 

Te są o niebo lepsze od tych co teraz robią , koło 60 koni to niema bardzo co nowego kupić

 

Ha ha ale jaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie może zdażyć się że trafił na porządną maszynę nie katował jej dbał o nią kolega przy mieszańcu robił kapitalny dopiero po 9000 mtg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie MTZ 82 remont skrzyni co roku a pierwszy raz pierscienie po ok 11 tyś. MTH, silnik bardzo wytrzymaly! Ale nie jest przeciazany!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak zetory z rocznika 80 wzwyz maja mocne silniki ja ostatnio robiłem w 7211 wymiane pierscieni bo olej wywiewało chciałem wymienac tuleje ale progów prawie nie dało sie wyczuc palcem wiec była wymiana samych pierscieni a ten ciagnik ma prawie 15000 mgh no ale nie był uzywany do ciezkich robót np przy agregacie czy pługu jest u nas od nowsci czyli 15 lat juz mineło mocna maszyna gdyby nowe takie produkowali

 

Te są o niebo lepsze od tych co teraz robią , koło 60 koni to niema bardzo co nowego kupić

 

pozostawiam bez komentarza. Nie ma co się zniżać do ich poziomu i się z nimi kłócić.Pozdrawiam wszystkich NORMALNYCH forumowiczów

 

Pisząc "Te są o niebo lepsze od tych co teraz robią " chodziło mi o to że zetory 7211 z lat 80 tych sa lepsze od takich zetorów co teraz robią

A jeśli chodzi że zrobił 15000 godzin przez 15 lat to dość sporo ale nie widomo ile ma ziemi może ten zetor ma co robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy nie mozna zrobic rocznie 1000 mgh ??? np sadzeniem tytoniu sianiem zboza zadzeniem i sianiem buraka cukrowego tramsportem tytoniu do domu opielaniem opryskiwaniem w zimie zwózka kiszonki wycinakiem odsniezaniem ??? wy chyba jestescie dziecmi !!! faktycznie ten ciagnik praktycznie nie gasnie a to obornik a to cos tam zawsze wypadnie i do takich zeczy nie uzywam wiekszych ciagników bo nie ma po co i faktycznie nie był katowany a do tych zadan nie potrzebne jest duzo mocy wiec nie wiem kto tu skąd sie urwał ?? jak nie weymieniasz oleju jeden z drugim to ci pochodzi te 4000 i padnie i dlatego sie trzymacie tej reguły a ja i tak swoje wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do ralf:ile teraz masz motogodzin w swoim zetorze 7211? Szlifowaleś już wał korbowy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wierze ze mozna zrobic 1000mth w ciagu roku, bo mi nie duzo choc troche brakuje bo ja swoim 7341 zrobilem 600mth w ciagu roku i wcale tak duzo nie mam bo tylko 35ha + 2 ciagnik 3512 który robi 400mth w ciagu roku. Serwisanci mowili mi ze żadko kto tyle robi mth co ja, mówili ze wiekszosc ciagbników które serwisuja robia srednio 300-400 mth na rok.

 

Czyli wniosek jest taki ze u mnie ciagniki sa dobrze wykorzystane nie stoja w garazu tylko pracuja podobnie jak u "ralfa", bo do tego sa stworzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wał po szlifie a licznik sie zatrzymał w tym roku na 15352 i trzeba by wymienic ten czujnik bo obroty działaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ilu mth szlifowaleś wał ?? U mnie tez nie dzialaly motogodziny a obroty działały ale wymiana czujnika zlikwidowała usterkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie pierscieni uznałem ze to za mało i szlifowałem wał tak gdzies 15000 ale dokładnie nie pamietam

 

/edit

ja uznałem ze za mało ale gosciu który mi to robił z pomu 20 lat pracy przy zetorach mówił ze nie było potrzeby ale klijent płaci klijent wymaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

dawniej na tym forum tylko turbina był wariatem a teraz mało kto jet tu normalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...