bialy2005 0 Napisano 31 Października 2007 dokłądni stoje przd podobnym dylematem wyboru małego ciagnika i waham sie miedzy proxima 6441, case jx60 lub NH TD60 w moim rankingu najlepeij cenowo wychodzi zetor, ale mam ochote na case. Oczywiscie ciagnim bedzie z turem w zastepstwie 3512 z turem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 31 Października 2007 dokłądni stoje przd podobnym dylematem wyboru małego ciagnika i waham sie miedzy proxima 6441, case jx60 lub NH TD60 w moim rankingu najlepeij cenowo wychodzi zetor, ale mam ochote na case. Oczywiscie ciagnim bedzie z turem w zastepstwie 3512 z turem Trudny wybór, obraź się lub nie Biały, ale masz zetora 7341 ( spalanie moim zdaniem przeciętne napewno nie niskie), ale mam poważne obawy (zrobiłem mały wywiad) że ta 6441 będzie palić bardzo podbnie a 19 km mniej . Co do case lub nh, bardzo mi sie podobają wizulanie i w kabinie moim zdaniem mają fajniej jak proximy, ale oglądałem tylko td80d a ten 3 cyl jest chyba dużo krutszy i do tura już taki doskonały nie będzie chyba zeby dobrać odpowiednio tura, zeby jak najmniej wystawał ale jakiego? Wiesz moze na jakim poziomie kształtują się częsci do td i jx?Ciekawy również roller i części nie są drogie tylko jeszcze krótszy od nh 3 cyl. Więc może zaoszczedzić kasy i farmtrac 665dt a jak by tak było grosza to landini 69km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 31 Października 2007 nawet niewiedziałem że 6o KM NH iCASE ma 3 cylindry wiec odrazu odpadaj musze miec 4 cylindry i wazna jest waga do tura mus byc ciezki zeby tyłu nie podnosiło. ładowacze track lifta mało wystaja zaciagin podobnie stoll. Jesli chodzi o lambo czy same to jakis taki mały jest i mi sie do tura nie widzi. Własnie jedyna żecz która zniecheca do 6441 to to ze bedzie chlał jak mój 7341 a jednak dużo słabszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 31 Października 2007 nawet niewiedziałem że 6o KM NH iCASE ma 3 cylindry wiec odrazu odpadaj musze miec 4 cylindry i wazna jest waga do tura mus byc ciezki zeby tyłu nie podnosiło. ładowacze track lifta mało wystaja zaciagin podobnie stoll. Jesli chodzi o lambo czy same to jakis taki mały jest i mi sie do tura nie widzi. Własnie jedyna żecz która zniecheca do 6441 to to ze bedzie chlał jak mój 7341 a jednak dużo słabszy To co Biały2005 zostaje tylko farmtrac (3cyl odpada) więc z perkinsem 74km albo new holland td80d 80km, więc będzie mocy jak 7341 a spalanie poniżej 4 l/godz w lekkich pracach, to chyba lepsze rozwiązanie jak 60km i spalanie jak w 7341? .A dlaczego nie założysz tura na 7341?> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 1 Listopada 2007 Problem w tym ze prow bede brał na siebie , a 7341 jest na moja mame i chyba nie bede mógł założyc tura na 7341. Ja oficjalnie we wniosku praktycznie nie bede miał żadnego sprzetu, a to po to zeby sie nie czepiali że juz cos mam i chce podobne Druga sprawa 7341 chodzi z prasa a wtedy tur byłby nie możliwy do kosrzystania np. zworzenie słomy czy przy sianokiszonce. Jescze musze dokładniej przyjrzec sie JX 60 choc niedawno ogladałem ale nie brałem go wogóle pod uwage. I najważniejsze jaka mi oferte wystwi dealer od którego juz brałem 7341 także licze na jakąs dobra oferte Widziałem najakiejs stronie oferte promocyjna na JX 60 za 75000zł !!! chyba strona techpom-u, ale pewnie jest tam jakis haczyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 1 Listopada 2007 Problem w tym ze prow bede brał na siebie , a 7341 jest na moja mame i chyba nie bede mógł założyc tura na 7341. Ja oficjalnie we wniosku praktycznie nie bede miał żadnego sprzetu, a to po to zeby sie nie czepiali że juz cos mam i chce podobne Druga sprawa 7341 chodzi z prasa a wtedy tur byłby nie możliwy do kosrzystania np. zworzenie słomy czy przy sianokiszonce. Jescze musze dokładniej przyjrzec sie JX 60 choc niedawno ogladałem ale nie brałem go wogóle pod uwage. I najważniejsze jaka mi oferte wystwi dealer od którego juz brałem 7341 także licze na jakąs dobra oferte Widziałem najakiejs stronie oferte promocyjna na JX 60 za 75000zł !!! chyba strona techpom-u, ale pewnie jest tam jakis haczyk Ten haczyk to może brak pneumatyki, ale w sumie to całkiem możliwe, ja jestem tylko ciekaw czy ten jx ma większy rozstaw osi i masę własną jak roller/lampo 70w. Nęci ta 6441 tylko żebym to ja wiedział konkkretnie ile z turem będzie paliła i w lekkich pracach. ps. ja biorę prywatną firmę do załatwienia prow i powiedzieli że co chcę to tak opiszą że dostane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 1 Listopada 2007 przy tak małym ciagniku to nie ma wiekszej filozofi przy wypełnianiu gorzej jak bys chciał wziasc 130km na 30 ha to trzeba by to ładnie opisac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 1 Listopada 2007 Podobno teraz obostrzyli i będą sprawdzać wykożystanie sprzętu ja mam maszyny do mf 255 wiec żeby wziąsć coś dużego musiał bym jeszcze jakieś duże graty wziąść, z kolei podobno nie przejdzie taka sama maszyna lub ciągnik tej samej mocy co jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 2 Listopada 2007 tak zgadza sie nie moze to byc inwestycja odtworzeniowa czyli jak masz ciagnik 47KM to musisz wiekszy. ale ja nie mam tego problemu bo nie mam nasiebie żadnegociagnika i można powiedziec że zaczynam od zera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jkustalik 0 Napisano 6 Listopada 2007 przeczytalem wszystko co w tym temacie piszecie (4x4 60 KM) i moge napisac tyle ze farmtrac 665DT ze swoja cena wyposazeniem przewidywanymi kosztami eksploatacji (cena przegladow czesci zamiennych przewidywanym spalaniem) oraz 24 miesieczna gwarancja jest napewno alternatywa dla innych marek i nie upieram sie ze jest najlepszy ale napewno wart jest uwagi.w moim rejonie jest operatywny diler NH i drugi ktury sprzedaje pronara fotona i farmtraca ale w zwiazku z operatywnoscia tego pierwszego duzo rolnikow jezdzi NH , jezdza i nazekaja :bo cieknie , bo serwis kosztowny , bo drogie czesci bo lekkie w stosunku do mocy ale kupuja NH bo sasiedzi maja .ja po zastanowieniu sie rozwarzeniu ofert dilerow i opini o NH W SWOJEJ OKOLICY POSTANOWILEM ZAMOWIC FARMTRACA 665 DT i sadze ze bede bardzo zadowolony nie ukrywam ze informacje z interntu pomogly mi w wyborze.a przyszlym nabywca proponuje pytac dilerow nie tylko o cene wyrobu ale tez o koszty przegladow ceny podstawowych czesci np szyb gdy ktos duzo pracuje rotacyjna itp. zobaczymy czym wykaza sie sprzedawcy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 6 Listopada 2007 przeczytalem wszystko co w tym temacie piszecie (4x4 60 KM) i moge napisac tyle ze farmtrac 665DT ze swoja cena wyposazeniem przewidywanymi kosztami eksploatacji (cena przegladow czesci zamiennych przewidywanym spalaniem) oraz 24 miesieczna gwarancja jest napewno alternatywa dla innych marek i nie upieram sie ze jest najlepszy ale napewno wart jest uwagi.w moim rejonie jest operatywny diler NH i drugi ktury sprzedaje pronara fotona i farmtraca ale w zwiazku z operatywnoscia tego pierwszego duzo rolnikow jezdzi NH , jezdza i nazekaja :bo cieknie , bo serwis kosztowny , bo drogie czesci bo lekkie w stosunku do mocy ale kupuja NH bo sasiedzi maja .ja po zastanowieniu sie rozwarzeniu ofert dilerow i opini o NH W SWOJEJ OKOLICY POSTANOWILEM ZAMOWIC FARMTRACA 665 DT i sadze ze bede bardzo zadowolony nie ukrywam ze informacje z interntu pomogly mi w wyborze.a przyszlym nabywca proponuje pytac dilerow nie tylko o cene wyrobu ale tez o koszty przegladow ceny podstawowych czesci np szyb gdy ktos duzo pracuje rotacyjna itp. zobaczymy czym wykaza sie sprzedawcy W pełni popieram Twój wybór, przeczytałem tutaj i na agrofoto chyba wszystko na temat mniejszych ciągników, porównałem podzespoły i dane techniczne i z całą pewnością mogę stwierdzić ze ten farmtrac jest nawet lepszą wersją starszej wersji lamborghini lampo - bo masa trochę większa napędy to samo rozstaw osi to samo, kabina jest więskza serwis tańszy koła większe ale zanim mnie wyśmiejecie to przyznam że lambo napewno ma lepszej jakości wykonanie i niektóre rozwiązania lepsze ale ogólnie gabaryto i technicznie to te same ciągniki, boje się tylko trochę tego silnika forda na pompie rotacyjnej no i do tura rozstaw osi 205cm to trochę mało. Bardziej podoba mi się farmtrac z perkinsem silnik to samo co landini czy mc cormic masa własna może mała ale rozstaw osi dłuższy jak w proximie 7cm, no i myśle że spalanie w lekkich pracach powinno być takie same jak i tego z silnikiem forda czyli od jakichś 3,5l na godz zegarową, szkoda tylko że chydraulika słąba i deska rozdzielcza paskuna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 6 Listopada 2007 Własnie jedyna żecz która zniecheca do 6441 to to ze bedzie chlał jak mój 7341 a jednak dużo słabszy Nareszcie ktoś uczciwie i rzetelnie napisał o spalaniu(nic nie palącego) Zetora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 6 Listopada 2007 Własnie jedyna żecz która zniecheca do 6441 to to ze bedzie chlał jak mój 7341 a jednak dużo słabszy Nareszcie ktoś uczciwie i rzetelnie napisał o spalaniu(nic nie palącego) Zetora. A co tu rzetelnego i uczciwego jest w temacie że jeden zetor pali tyle co i inny model? Rozumem janek gdybys czepił się proximy ale tak ogólnie, nie wiem o co Ci chodziło że nowe modele palą więcej od starszych?Popytałem trochę ludzi i wydaje mi się że jednak 6441 pali mniej od 7341 przy spokojnej eksploatacji oczywiście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
141daniel 0 Napisano 6 Listopada 2007 a co byscie polecali z ciagnikow 70 km 4x4 bo mosze kupic cos nowego oczywiscie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 6 Listopada 2007 a co byscie polecali z ciagnikow 70 km 4x4 bo mosze kupic cos nowego oczywiscie Ale za jakie pieniądze do czego ma służyć i dlaczego 70km bo przecież masz proxime 82km? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
141daniel 0 Napisano 6 Listopada 2007 no mam ale musze zmienic 4512 ktore ma 66 km i teraz trzeba kupic cos kolo tego czyli z 70 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 6 Listopada 2007 no mam ale musze zmienic 4512 ktore ma 66 km i teraz trzeba kupic cos kolo tego czyli z 70 km A co proximy 7441 nie bierzesz pod uwagę? 4512 chyba już Ci się przejadł? to są farmtracki jak masz sentyment do perkinsa albo roller/lambo 70w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
141daniel 0 Napisano 6 Listopada 2007 biore proxime pod uwage Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 7 Listopada 2007 biore proxime pod uwage Masz 8441, a 7441 chyba niewiele mniej spali, jak chcesz zastąpić 4512 to chyba 6441 styknie, bo np. kumpel m 4512 i 7245 i twierdzi że zetor pomimo 2 czy tam 4km mniej to wydaje się być silniejszy, ale ile ten zetor wiecej skopci w porównaniu do perkinsa to już inna sprawa , jak kolega mawia przejedzie kilka razy w tą i spowrotem zimą odsnieżyć drogę dla mleczarni (bo 4x4) i wiadra ropy nie ma .6441 powinna godnie zastąpić 4512 tylko ile ten 4512 pali w cięższych pracach,a ile w lekkich pochwal się! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil 0 Napisano 7 Listopada 2007 a może wstarczył b Ci poczciwy 4514 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 7 Listopada 2007 a może wstarczył b Ci poczciwy 4514 A co w tym 4514 takiego poczciwego? Mf 255 z jednym garem więcej i przodem nawet bez blokady i za to prawie 100 tyś .Farmtrac z perkinsem to już niebo a ziemia w porównaiu do 4514,a podobno pronar jest nawet lepiej wykonany od tych nowych ursusów. W tej "klasie" ciągników jest do wyboru tylko dwie maszyny proxima i farmtrac, reszta to albo popelina albo zachodnia drożyzna Tylko jest to ale: ale ile tak dokłądnie pali proxi, i drugie ale jak z wytrzymałością tego farmtracka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 7 Listopada 2007 Popytałem trochę ludzi i wydaje mi się że jednak 6441 pali mniej od 7341 przy spokojnej eksploatacji oczywiścieFakt. Faktem bezsprzecznym jest obecność na rynku innych ciągników, które przy podobnej mocy palą znacznie mniej.Napisałem ten tekst specjalnie, nareszcie Biały , piewca Zetorów, przyznał, że wcale nie są takie cacy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 7 Listopada 2007 Popytałem trochę ludzi i wydaje mi się że jednak 6441 pali mniej od 7341 przy spokojnej eksploatacji oczywiścieFakt. Faktem bezsprzecznym jest obecność na rynku innych ciągników, które przy podobnej mocy palą znacznie mniej.Napisałem ten tekst specjalnie, nareszcie Biały , piewca Zetorów, przyznał, że wcale nie są takie cacy. Oczywiście że są ale w cenie zetora z oszczędnych ciągników jest bardzo mizerny wybór a prawie żaden, bo jest własciwie tylko farmtrac (może i dobry ciągnik ale słabsza chydraulika i boje się ze konstrukcja delikatniesza, no i prostrzy technicznie), farmer (moim zdaniem jeszcze niedopracowany) no i ursus (kturego właściwie już nie ma a nowe modele to też niewiadoma), cała reszta to przynajmniej 30-40tyś drożej (mc cormic landini lambo r3), jest jeszcze roller i new hollandy ale to właściwie małe ciagniczki o większych mocach tylko a i tak z 10-15 tyś droższe), o starych pronarach nie wspominam a nowe też cena nie teges trochę. Więc jeśli faktycznie ta proxima ma komfort i wyposarzenie zachodniego ciągnika a spalanie będzie o ten 1 - 2 l większe od perkinsa, to przy średnich przebiegach 300-400 mtg to w skali roku daje max 500l oszczędności w paliwie czyli te 1500 w skali roku to nie tragedia a spłacać 30 tyś więcej to 20 lat będzie się zwracać paliwem Boje się tylko że ten 1 -2l to zbyt OPTYMISTYCZNE założenie a wtedy cały plan jest g*wno warty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
semos 0 Napisano 8 Listopada 2007 Słyszeliście o tym, że od nowego roku zanika produkcja ciągników ROLLER i LAMPO. Ciągniki będą dostępne tylko rocznik 2007 a z nowym rokiem 2008 będą to już zupełnie inne modele o innej nazwie i innych silnikach (EURO 3). Może doradzi mi ktoś co mam teraz kupić. Miałem zamiar kupić LAMPO 70W a okazuje sie ze już sobie go nie kupie w 2008 roku. Potrzebuje ciągniczek mały i zwrotny o mocy max 70 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chochlik23 0 Napisano 8 Listopada 2007 Słyszeliście o tym, że od nowego roku zanika produkcja ciągników ROLLER i LAMPO. Ciągniki będą dostępne tylko rocznik 2007 a z nowym rokiem 2008 będą to już zupełnie inne modele o innej nazwie i innych silnikach (EURO 3). Może doradzi mi ktoś co mam teraz kupić. Miałem zamiar kupić LAMPO 70W a okazuje sie ze już sobie go nie kupie w 2008 roku. Potrzebuje ciągniczek mały i zwrotny o mocy max 70 KM. Jest new holland td70d lub case jx 70 również 3 cyl turbo bardzo zbliżone gabaryty i masa, jak zamówisz szersze opony jak 9,5 na przód to będzie felga 20'ka. A jak chcesz aoszczędzić to farmtrac 70 bardzo podobne albo i te same co w starszych wersjach rollera a na klime jeszcze zostanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach