ansu 0 Napisano 4 Sierpnia 2006 Orbitrol tzw. setka oznacza wydajność w 100ml oleju/1obrót kierownicy do tego trzeba dobrać odpowiedni siłownik by uzyskać 3-4 obroty kierownicy przy skręcie od max lewego do prawego skrajnego położenia np. 50x25x200 i do tego pompa około 12 l/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 witam! mam pytanie: czy ktoś przerabiał w bizonie osłony chłodnicy tak aby sie same z kurzu czyściły? czytalem o czymś takim na agrofoto, facet przerobil jakieś pasy od fortschritta ale zdjęcie bylo beznadzieja. może ktoś robił coś takiego? mam z056 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzes1597156717 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 Tak same sięnie wyczyszczą ale ja mam założoną wycieraczke od TIRA i zdaje egzamin. Wjeddną strone pociągam linką przeciągniętą do kabiny a powrót załatwia za mnie sprężyna. Napewno lepiej w ten sposób niż ręcznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 a na jakiej zasadzie są te pasy na oslonach chlodnicy w fortschritcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 W ten sposób, że z osłony wystaje przedłużona ośka od napędu przenośników i do tej ośki przymocowany jest pasek, robiący za "śmigła", które obracając sie tuż przy osłonie z dość dużą prędkością nie pozwalają na "zbliżanie" sie kurzu do osłony chłodnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 nie wiem czy o to chodzi , ale w Fortschrittach niektórzy robią wiatraczek na osi z której idzie napęd na przenośnik zbożowy i to podobno pomaga , łatwiej to zrobić w E - 512 . Przedłuża się ośkę i na końcu zakłada się kawałek paska . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 Tak, dokładnie o to chodzi i pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 Orbitrol tzw. setka oznacza wydajność w 100ml oleju/1obrót kierownicy do tego trzeba dobrać odpowiedni siłownik by uzyskać 3-4 obroty kierownicy przy skręcie od max lewego do prawego skrajnego położenia np. 50x25x200 i do tego pompa około 12 l/minMógłbyś rozszyfrować te wymiary? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 6 Sierpnia 2006 Poczytaj sobie http://www.ognibene.com/pdf/Power_Steering-eng.pdf jak będziesz miał jakieś konkretne pytania to postaram się odpowiedzieć mam w excelu arkusz do liczenia wydajności pompy i wielkości siłownika do wydajności orbitrola Te wymiary to przykładowe dla orbitola „100” wymiary siłownika w mm tłok*tłoczysko*skok i zapotrzebowanie na olej wydajność pompy wspomagania w l/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 7 Sierpnia 2006 Sprawa wygląda następująco: pompa musi być standardowa bo innej nie podepnę ,jaką wydajność ma to nie wiem ,na tabliczce jest tylko max ciśnienie 12Mpa ograniczone zamontowanym zaworem przelewowym.Nie daje mi spokoju tylko kwestia ilości obrotów koła kierownicy .Normalnie jest 1,75 w jedną stronę .Orbitrol ma takie oznaczenia: OSPC 100 0R 150N 2054 ,I TAK myślę ,że to jest "setka".Skok siłownika może wnosić maksymalnie i nie więcej jak 240mm a tak nalepiej to żeby miał 210mm ,ale to jest kwestia tego w którym miejscu dźwigni się podłączę.(oczywiście od 240mm w dół).I teraz pytanko :przy skoku 210mm jaka musi być średnica wewnętrzna tego siłownika .Specjalnie nie zależy mi na sile kierowania ,raczej na ilości obrotów koła kierownicy. /edit - Pon Sie 7 9:19:47Orbitrol jest taki :http://www.allegro.pl/item118001246_orbitrol_pompa_nowy_okazja_.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansu 0 Napisano 7 Sierpnia 2006 Takim orbitrolem "100" przy dobrej pompie to można słoniem kierować Według dokumentacji Ognibene może być tak:obroty koła kierownicy nv 125 1/minobjętość geometryczna orbitrola Cu 100 ccm/obrminimalny wydatek pompy Qi=Cu*nv/1000 =12,5 l/minSiłownik Tłok D 5 cmTłoczysko d 2,5 cmSkok H 20 cmobjętość siłownika od L>R Vt=H*pi*(D^2-d^2)/4 =294,5 ccmobjętość siłownika od R>L Vt=H*pi*D^2/4 =392,7 ccmIlość obrotów kierownicy L>R Nv=Vt/Cu =2,9 obr.Ilość obrotów kierownicy R>L Nv=Vt/Cu =3,9 obr. Jak chcesz inaczej można policzyć dla innego siłownikaU mnie wygląda tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 7 Sierpnia 2006 Wielkie dzięki "ansu" za te informacje (swoją drogą dużo wiesz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawoln 0 Napisano 8 Sierpnia 2006 Witam,może ktos przerabiał osprzet z jumza na zaczepianie trzypunktowe?pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz S 0 Napisano 9 Sierpnia 2006 Panowie poczym poznać, że orbitrol jest do remontu? Bo mam problem jak rano odpalę ciągnik to się kieruje lekko, ale jak trochę pojeżdżę to zaczyna się ciężko kierować. J jeszcze tak jakby kierownica przepuszczała. Może to być wina orbitrolu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 9 Sierpnia 2006 pompę masz wyjechaną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 10 Sierpnia 2006 Co to znaczy :"kierownica przepuszczała "??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz S 0 Napisano 10 Sierpnia 2006 To znaczy, że jak kręce szybciej kierownicą to koła się wolniej skręcają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 11 Sierpnia 2006 To raczej nie wina pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 11 Sierpnia 2006 Tomaszu, a oleju masz dosyć??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz S 0 Napisano 11 Sierpnia 2006 Tak oczywiście zmieniałem olej 3 tygodnie temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 12 Sierpnia 2006 Spróbuj wymienić pompe, albo daj zregenerować, jak masz bystrego tokarza, to zrobi ci regeneracje w godzine. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowy 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Ale co ma pompa do przepuszczającego orbitrolu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 A skąd wiadomo, że to orbitrol?, trzeba zacząć szukanie od najmniej kosztownej części, czy naprawy, mój "pokładowy" tokarz za taką regeneracje pompy bierze 50 zł i pompa jak nowa, chociaż myśle, że orbitrol też w ten sposób można by zregenerować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześ 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 A co robi ten tokarz przy tej pompie? U mnie taki jeden podkłada pod te podkładki w kształcie 8 cienkie folie. Ale to jak leczenie umarłego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tatamarty.323a 0 Napisano 13 Sierpnia 2006 Boczne ścianki pompy wyrównuje na stole magnetycznym i nowe uszczelnienia zakłada, a jeśli jest potrzeba, to i zębatki też wyrówna po bokach, w zależności od rodzaju pompy, musi po regeneracji "ciasno" chodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach