Skocz do zawartości
wjacek

Ciekawe pomysły rolników

Rekomendowane odpowiedzi

i nici z mojego pomysłu mam taką pompę którę trzeba zalewać bo sama nie zassie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma zrobioną ze starej pompy hydraulicznej od 330. Napędza ją silnikiem od pralki. Trochę węży i włącznik i paliwo pompuje koło 20l na min zależy jakie przełorzenie zastosujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My mmamy pompe hydrauliczna od c360 silnik od pralki i beczke 200l kilka min ciagnie.i prawie do zera.zostaje moze z gora 10l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jutro bede kombinował z pompą od c 360 i solnika od pralki może tym razem coś z tego wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresor włsanej roboty.

Pompa sprężarkowa B2800B zakupiona nowa 600,- złotych,

Silnik używany od piły 150,- złotych, do tego gratis koło pasowe aluminiowe robione na zamówienie według odpowiednich wyliczeń aby obroty silnika zgrywały się z obrotami kompresora.

Zawór zwrotny 34,- złote,

Wyłacznik ciśnieniowy z prestostatem 90,- złotych,

Butla ood instalacji gazowej LPG 70 litrów, 40,- złotych,

Komplet kółek 25,- złotych,

Przewód hamulcowy od ursusa 360 do łączenia wyłącznika z zaworem zwrotnym. 11,- złotych

Zegar - ciśnieniomierz 20,- złotych

Wtyczka kabla 10,- złotych

Pozostałe (farba, złączki, taśma teflonowa, itp...) 50,- złotych.

W sklepie taka nowa 2000 - 2400 złotych.

 

Pracuje bardzo dobrze, z podstawowymi narzędziami + smarownica pneumatyczna, sztyfciarka BEA, pistolet do konserwacji nadwozi, klucz pneumatyczny.

Jedynie przydałby się większy zbiornik ale z tym nie ma problemu można zaopatrzyć się w drugi, uszczelinić i podłączyć przez szybkozłączki.

 

A oto efekt.

 

kompr0.jpg

 

kompr1.jpg

 

kompr2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No musze przyznać ze sie postarałeś i to bardzo. Mógłbyś podac z jaka prędkością obraca sie kompresor. Widze ze lutowałeś rurki miedziane. Wytrzymują ?? Do jakiego ciśnienia dobija kompresor i w jakim czasie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezły. Niektóre ze sklepu wyglądają gorzej, ale proponowałbym założyc osłonę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinna sie sprawdzic a jka ma wyfdajnosc. ja używam pompy ogrodowej do wody asgatec za 100zł z allegro + krucce i zawór zwrotny i juz 2 lata smiga po kilka tysiecy rocznie przepalam wiec chcyba test bojowy przeszłą pozytywnie
wczoraj kupiłem pompe ogrodową(nie wiem czy taka sama) samozasysająca napędana od wiertarki za 91 zł w ogrodniczym. można kręcić nawet akumulatorową wiertarką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompresor nabija do 8 atmosfer na tyle nastawiłem, pompa ma maksymalne ciśnienie 10 atmosfer mi wystarczy 8 tak jak jest w oryginale. Lut rurek miedzianych wytrzymuje takie ciśnienie, próby były przy dużo wyższym ciśnieniu i wytrzymało. Co do osłony to może zrobię na wiosnę? W garażu chcę zrobić rozprowadzenie powietrza, rurkami 18 mm w miedzi z szybkozłączkami. Jedna też szybkozłączka na zewnątrz garażu a jedna w kanale. Sprężarka schowana bezpiecznie w osobnym pomieszczeniu, jest cicho i nie ma zagrożenia w bezpośrednim kontakcie z wirującymi kołami kompresora.

Silnik ma obroty 2710 i na takiej podstawie dopasowałem, koło aby na agregacie były obroty 1400.

Długo to wszystko składałem, ponieważ nie miałem zbyt dużo wolnego czasu (praca). Na początku sprężarkę miałem zrobioną z bojlera 150 litrowego skróconego do pojemności 96 litrów (miało być 100), bojler nie wytrzymał ciśnienia 5 atmosfer rozszedł się na spawie ponowne spawy nic nie dały.

Nie radzę robić kompresora z bojlera, gdyż jest duże niebezpieczeństwo rozerwania.

Dużo informacji zdobyłem na temat budowy kompresora.

Bojler wytrzymuje ciśnienie 6-7 atmosfer, zwłaszcza te nowe ze względu oszczędności na materiale. Kiedyś była dawana grubsza blacha, takich informacji dowiedziałem się u producenta bojlerów.

Lepszym rozwiązaniem jest hydrofor, ciśnienie 11 atmosfer.

Ostatecznie natrafiłem na butle od samochodowej instalacji gazowej. Tak zostało.

Trochę o budowie, a więc, spawałem wszystko spawarką transformatorową, wszystkie spawy poprawiałem cyną i palnikiem, a na koniec wyrównałem szpachlą samochodową. Tam gdzie były gwinty w butli zakręciłem odpowiednimi korkami do gazu (czarne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj widziałem w Praktikerze kompresor olejowy ze sprężarką dwutłokową, 100l pojemności, 8 bar za niewiele ponad 1100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja kompresor sam zrobiłem butla od przyczepy zawory od c 360, sprzężarka od wojskowego liaza, silnik 1,1kw. oto zdjecie sorki za bałagan w warsztacie

df693a10b9cdd11dm.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o wymianie akumulatorów z 6V na 12V w 1012, oczywiście zmienię podłączenie, żeby nadal instalacja była na 12V. Czy to przyniesie lepszy efekt rozruchu podczas mrozów i czy zmieszczą się w podłogę te bo chyba są ciut większe ? Cenowo to tylko 35zł różnicy na sztuce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jak chcesz je wymienic na dwie 12V czy na jedną. Jeżeli na jedną 12 to słaba sprawa przy większym ciągniku. My tak mamy przy 330 i 60 i nienarzekamy. Pali dobrze. A dwie 12 będziesz musiał połaczyć równolegle i tu jest problem bo ciężko spasowac 2 przewody do jednej klemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a jak chcesz je wymienic na dwie 12V czy na jedną. Jeżeli na jedną 12 to słaba sprawa przy większym ciągniku. My tak mamy przy 330 i 60 i nienarzekamy. Pali dobrze. A dwie 12 będziesz musiał połaczyć równolegle i tu jest problem bo ciężko spasowac 2 przewody do jednej klemy.

Tak właśnie planuję od każdego akumulatora oddzielne przewody do plusa rozrusznika, a masę w jednym miejscu do kabiny przykręcić. Nie widzę potrzeby żeby do jednej klemy 3 przewody podłączać. Tylko na plusie rozrusznika trzeba dwa kable zakuć i myślę, że powinno ,,grać'', martwi mnie tylko jeszcze czy się zmieszczą w podłodze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze kolego krakers że jesteś pewny siebie i uważasz ze wszystko już w życiu przezyłes, widziałeś, robiłes itp. A sądze ze jesteś człowiekiem troche starszym odemnie i od kolegów forumowiczów. To zapewne powinieneś wiedzieć ze za tych niedawnych czasów konstruktorzy budowali wszystko z dużą nadwyżką. np kratowniece były wykonywane z gróbszych stali, były wieksze, spawy miały wieksza długość itp, z przweodami było tak samo dawali duże, grube, sztywne(to od starości raczej), i rozruszniki są więkdze niz te nowoczesne gdyż ich konstrukcje sie nieco zmieniły. A teraz w XXI wielu buduje się wszystko cienkie lekkie i tak samo wytrzymałe( no nie w każdym przypadku). Więc nie chwal sie na forum że włożenie 2 przwodów do jednej klemy to nie problem. Nie każdy jest moze tak bogaty jak ty i ma kase na nowe przewody, eastyczne w gumie i zarazem cienkie, gdyż woli zaoszczędzić pienądze wydane i założyc stare przewody, które mimo wieku i tak są dobre. Ja kolege uprzedzałem że możliwe jest założenie akku w ten sposób jaki proponował tylko musi sie liczyć z trodnościami związanymi z przewodami. A uwierz mi włożenie 2 przwodów gróbości palca do klemy ujemnej (mniejszej) może przysporzyć nerwów. Z tego względu ze te nowe klemy maja małe odległości między śróbami mocujacymi i jest tam mało miejsca.

Wiec nie chwal sie ze to nie problem jak nigdy tego nie robiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze kolego krakers że jesteś pewny siebie i uważasz ze wszystko już w życiu przezyłes, widziałeś, robiłes itp. A sądze ze jesteś człowiekiem troche starszym odemnie i od kolegów forumowiczów. To zapewne powinieneś wiedzieć ze za tych niedawnych czasów konstruktorzy budowali wszystko z dużą nadwyżką. np kratowniece były wykonywane z gróbszych stali, były wieksze, spawy miały wieksza długość itp, z przweodami było tak samo dawali duże, grube, sztywne(to od starości raczej), i rozruszniki są więkdze niz te nowoczesne gdyż ich konstrukcje sie nieco zmieniły. A teraz w XXI wielu buduje się wszystko cienkie lekkie i tak samo wytrzymałe( no nie w każdym przypadku). Więc nie chwal sie na forum że włożenie 2 przwodów do jednej klemy to nie problem. Nie każdy jest moze tak bogaty jak ty i ma kase na nowe przewody, eastyczne w gumie i zarazem cienkie, gdyż woli zaoszczędzić pienądze wydane i założyc stare przewody, które mimo wieku i tak są dobre. Ja kolege uprzedzałem że możliwe jest założenie akku w ten sposób jaki proponował tylko musi sie liczyć z trodnościami związanymi z przewodami. A uwierz mi włożenie 2 przwodów gróbości palca do klemy ujemnej (mniejszej) może przysporzyć nerwów. Z tego względu ze te nowe klemy maja małe odległości między śróbami mocujacymi i jest tam mało miejsca.

Wiec nie chwal sie ze to nie problem jak nigdy tego nie robiłeś.

 

 

a nie pomyslałeś że można zastosować dłuższe śruby do skręcenia tych przewodów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[

 

 

a nie pomyslałeś że można zastosować dłuższe śruby do skręcenia tych przewodów

Ba fabryka dała do klem takie jakie dała i d...a, przewód można też przykręcić do śruby ściskającej zacisk, najlepiej jeszcze do tego jak są płaskie przewody, albo z płaskimi końcówkami. Oczywiście trzeba dobrać kable wystarczające do natężenia prądu.

Dodatkowo przewodów nie trzeba wcale łączyć na akumulatorach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze kolego krakers że jesteś pewny siebie i uważasz ze wszystko już w życiu przezyłes, widziałeś, robiłes itp. A sądze ze jesteś człowiekiem troche starszym odemnie i od kolegów forumowiczów. To zapewne powinieneś wiedzieć ze za tych niedawnych czasów konstruktorzy budowali wszystko z dużą nadwyżką. np kratowniece były wykonywane z gróbszych stali, były wieksze, spawy miały wieksza długość itp, z przweodami było tak samo dawali duże, grube, sztywne(to od starości raczej), i rozruszniki są więkdze niz te nowoczesne gdyż ich konstrukcje sie nieco zmieniły. A teraz w XXI wielu buduje się wszystko cienkie lekkie i tak samo wytrzymałe( no nie w każdym przypadku). Więc nie chwal sie na forum że włożenie 2 przwodów do jednej klemy to nie problem. Nie każdy jest moze tak bogaty jak ty i ma kase na nowe przewody, eastyczne w gumie i zarazem cienkie, gdyż woli zaoszczędzić pienądze wydane i założyc stare przewody, które mimo wieku i tak są dobre. Ja kolege uprzedzałem że możliwe jest założenie akku w ten sposób jaki proponował tylko musi sie liczyć z trodnościami związanymi z przewodami. A uwierz mi włożenie 2 przwodów gróbości palca do klemy ujemnej (mniejszej) może przysporzyć nerwów. Z tego względu ze te nowe klemy maja małe odległości między śróbami mocujacymi i jest tam mało miejsca.

Wiec nie chwal sie ze to nie problem jak nigdy tego nie robiłeś.

Szkoda słów ! Myślenie przynosi ból ....... !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wejdź do obojętnie którego sklepu elektrycznego złączek od wyboru do koloru tylko chyba żal 1-2zł na nią jak tak piszesz. moim zdaniem te stare przewodu grube jak palec i tak nie są dobrym rozwiązaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odwiedzić złomowisko, lub punkt likwidacji pojazdów, takie gotowe przewody są za grosze i to w dodatku nieraz już gotowe zakłute fabrycznie dwa kasble w jedną kleme. Panowie, trochę więcej pomyślunku, pomysłowości i własnej inicjatywy, a wtedy nie ma praktycznie rzeczy nie do zrobienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...