Skocz do zawartości
Gość Gr4nt

Ursus 4514

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby się uprzeć to i 4514 w Twoim gospodarstwie mógłby pełnić rolę ciągnika pomocniczego. Pod warunkiem, ze kupiłbyś mu laczki do upraw międzyrzędowych. Spalanie raczej duże nie będzie.

A mógłbyś napisać z jakimi maszynami miałby 4514 współpracować??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mne ma robić to co robił 360 czyli głownie służyc do transportu. Do rozwożenia obornika, ciagniecia przyczep na pole. A gdy bedzie mokro to kopania ziemników, no i buraków oczywiście z którymi co roku najwiecej problemów (kombajn Neptun) , w tamtym np. było u mnie tak mokro ze musialem je kopac zetorem 8540, bo 360 topił sie co kawalek i musiał mnie ojciec pociagac 3P.

A 4514 właczylo by sie przedni i cheja do przodu! Przeczytalem juz chyba caly temat o 4514 i stwierdzam ze jest to taka troche mocniejsze 60 z przednim. Czyli ciagnik stworzony dla mnie jako sredni ciagnik w gospodarstwie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do uprawy czy orki to raczej u mnie słuzył nie bedzie. Ze wzgledu chociazby na to ze nie mam dla niego maszyn. Agregat mam podrobke expomu 3,60m a pług Zetor junior Roto 4 skibowy obracany 4x35cm. Na moich ziemiach 8540 ledwo z tym pługiem idzie. To taki 4514 jest zasłaby.

Ale jako ciagnik do transportu napewno ladnych pare lat by mi posłużył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do transportu polecam jak najbardziej. Trzeba przyznać, ze ten ciągnik ma (słowo zostało usunięte) uciąg i nawet jak będzie trochę mokro na polu to nie powinien ulgnąć.

To samo z obornikiem.

Natomiast z kopaniem buraków to coś mi się przypomina, ze kiedyś ojciec próbował nim kopać i były jakieś problemy... Nie pamiętam dokładnie co chodziło, ale chyba rwał korzenie. chodziło o to, ze w 4514 zaczep jest trocę wyżej niż w 360 oraz nie ma możliwości ruchu w pionie przez co kombajn jakby do końca nie opadał. Być może była to wina zużytych lemieszy (kombajn kleine5000), bo i przy kopaniu 360 się to pojawiało a po wymianie lemieszy było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna dobra rzecz którą ja widzę w tym ciągniku , to wąskie opony. Za drogi, za ładny, i ma już sporo przepracowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy duzo 3800 to nie tak duzo. Mam zetora który jest 1997 i ma juz ponad 7000 mtg. To jest duzy przebieg. A ten jest powiedzmy sredni. Jesli ten lakier jest oryginalny to na moje oko ciagnik warty jest tych pieniedzy. Widac ze ktos dbał o niego.

Chyba pojade go obejrzec. Fakt ze narazie nie mam kasy na niego ale obejzec nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe chce nic mówic ale wlasnie z allegro go wziałem. Jest najładniejszy z tych które sa tam akurat wystawione. I wcale nie jest taki drogi gdyz nie ma na allegro zadnego 4514 ponizej 40000tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3512 z 98, jestem jego drugim właścicielem, pierwszym był dziadek, który podobno o niego dbał. Nieda się w normalnej eksploatacji uniknąć pewnych zniszczeń. Siedzenie u mnie wygląda kiepsko, lakier tu i ówdzie jest porysowany, itp. . Na zdjęciu tego nie widzę, stał i pukał na pusto? Przód zawsze zużywa się szybciej, na zdjęciu też wygląda to inaczej.Ty go kupujesz nie ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szkoda ssie kłucic bo ze zdjecia nie dasie wywnioskowac w jakim stanie jest ciagnik. lakier to najmniejszy problem . pouszka farby i bedzie "igła malina"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj sobie dolny zaczep, powie ci najwięcje jak już widac że wszystko jest tam powicierane a zaczep kołysze się we wszystkie strony i ma luz to ciagnik ma już duzo mtg zrobione tak samo ramiona tuz, wszystko powinno być w miarę sztywne i nie mieć dużych śladów powycierania, kierownica gałki pedał sprzęgła czy mocno wygładkany tzn wyślizgany to ocenisz ile tak naprawde ma mtg, a reszta standard czy nie ma luzów na wale od napędu pokręć ręką, czy silnik nie dymi nicn nie stuka nie klekocze czy lekko odpala, czy nie ma przecieków, obczaj czy nie poci się pod pompeczką podającą w perkinsach jak jest tam pzreciek to silnik ma na bank ponad 10 tyś mtg,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry to będzie ciągniczek jako podstawowy w gospodarstwie nastawionej na hodowle opasów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"czy nie ma przecieków, obczaj czy nie poci się pod pompeczką podającą w perkinsach jak jest tam pzreciek to silnik ma na bank ponad 10 tyś mtg,"

 

Super metoda na ocenienie ilości MTG jak sie poci to może znaczyć dużo lub nic. Fajną metodę miał mój dziadek i prawie zawsze się sprawdzała. Często po obejżeniu sprzętu szedł do któregoś z sąsiadów i ci to dopiero mogli (większość )nigdy nie kłamała opowiedzieć o danym sprzęcie, nie zawiódł się na kombajnie Bizon, ani na innym . Warunek sprzęt musi być od rolnika a nie od pośrednika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szykuję się do wymiany uszczelniaczy przedniego napędu w 4514, przy okazji do wymiany pójdą łożyska piast. Orjętuje się ktoś o rozmiarze uszczelniaczy piast przedniej osi, z tego co wiem są marki Corteco. Katalog nic nie mówi na temat ich rozmiarów.

 

Ps. przy okazji, nie wiecie koledzy kto jest producentem wsporników kabiny k07. Nigdzie nie mogę ich dostać.

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam powiedzcie jak odpowietrzacie swoje 4514 po wymianie filtrów albo w przypadku skończenia się paliwa. Bo ja ze swoim się zawsze pierdziele może nie tak robie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzedam 4514 I własciciel z łądowaczem czolowym.... ciągnik jest mi zbedny od roku... bo kupilem wiekszy... moge sprzedac tez bez ładowacza. zainteresowani proszeni na pw.... jestem rolnikiem to dla scisłosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów mam pytanie. Jak jest załanczany przedni naped w 4514?? Jest załanczny jakos mechanicznie? czy moze przełacznikiem. Pytam gdyz mam problem z MF 365 ktorego jakis czas temu kupilem to odpowiednik 4514 tylko skrzynie ma inna.

Moj problem polega na tym iż przód mi sie w czase jazdy sam załancza i rozłancza. I tak non stop. Zwłaszcza gdy sie olej nagrzeje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 4514 przód załącza się mechanicznie, dźwignią po lewej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam powiedzcie jak odpowietrzacie swoje 4514 po wymianie filtrów albo w przypadku skończenia się paliwa. Bo ja ze swoim się zawsze pierdziele może nie tak robie.

 

 

Ja w 3514 odkręcam przewód od wysokiego ciśnienia ten co do wtryskiwaczy idze i pompuje potem pali bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Potrzebuje pomocy przy moim u4514. chodzi mi o to że gdy temperatura powietrza spadnie poniżej zera to chce polic. Na początku wymieniłem baterie, później wymieniłem wirnik i szczotki, ale nie pomogło. Teraz wymienilem caly rozrusznik na nowy przekładniowy produkcji czeskiej, ale nic nie pomogło. Mam wbudowaną grzałkę w blok i po 30 min grzania z wielkimi trudami odpala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...