Skocz do zawartości
Gość Gr4nt

Ursus 4514

Rekomendowane odpowiedzi

Młody rolnik pytasz o nowe? Jeśli chodzi o nowe mam 20 lat mf 255 i w życiu nie dał bym prawie 100 tyś za to samo tylko jeden gar więcej i przedni napęd Tak samo wolny w transporcie, mało biegów i głośna kabina, nie wiem jak jakość wykonania teraz Zaleta to spalanie. Ten sam silnik ma farmtrac 80 a do tego więcej biegów, rewers samoblokujący się przód i k ilka innych bajerów, ale nawet farmtrac 70 to też ciekawa propozycja.

W tej mocy? Za 100 można mieć coś 80km np. farmer, albo coś wschodniego belarusy 592 czy z serii 820.3 z przodem na krzyżakach i jeszcze kasy zostanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest dobra alternatywa dla 4514 ?, myślałem nad Renault 75.14 albo o Case 685XL (70KM podobno). Zaproponujcie mi cos plz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy ktoś wie czy istnieje możliwość założenia przodku do 4512, i jakie mogą być koszty takiej operacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 5314 ostatnio po podniesieniu pługa nie trzyma w jednej pozycji tylko pulsuje minimalnie podnosi pług i opuszcza najgorzej na wolniutkih obrotach, aż traktor się trzęsie . A po wyłączeniu silnika pług sam opada. Ciągnik jest z 96 roku i od nowego pracuje z agregatem uprwowym Amazone 2,5 m (brona wirnikowa + siewnik z hydropkiem) Czy może została przeciążona hydraulika ? Co mogło walnąć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co Jarek-t w mf 255 podskakuje aż trzęsie a po zgaszeniu od razu to nie ale po 20 min opada, ja bardzo dużo robie podnośnikiem po 700 bel siana i słomy i po 150 rozrzutników ładuje kolcami czepanymi do tyłu. Podnośnik jest już troche słabszy jak kiedyś ale jak wyskoczyło cięgiełko na dnie skrzyni i majster oglądał pompe to stwierdził że wszystko jest Ok,może się mylił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno tłoczysko ,uszczelniacze i tłok powinny być w porządku. bo uszczelniacze są metalowe (pierścienie metalowe) i powinny dużo dłużej wytrzymać może coś jest z rozdzielaczem ?A jak go wymontować i zregenerować ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Może ktoś wie gdzie mogę kupić tura do 4514? Udźwig nie jest istotny. Ważne aby ten tur wysoko podnosił (min.3,7 m).

POZDROWIONKA!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tutaj że w nowym 4514 topornie chodzi wspomaganie kierownicy to co z nim nie tak? Czy pod turem mogą być z nim jakieś problemy? Czym poza maską i lepszym wyciszeniem kabiny różni się agro od agro bis?

A może ma ktoś porównanie z nowym 5024 bo z tego co czytałęm to niewiele się różni w wersji podstawowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to buchaj napisz mi jak jest z przednim napędem w tym ciagniku,bo słyszałem kilka złych opinii o napędzie.Spalanie ponoć bardzo małe nawet w ciężkich pracach,czy to prawda??Pytam się,bo dobrze jest coś wiedzieć o nawet o ciągniku którego sięnie ma,a kiedyś,kiedyś C-360 trzeba będzie zmienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten ciągnik jest świetną alternatywą dla c360. A jęsli chodzi o przedni napęd to ja z nim nie miałem problemów. Być może trafiły się jakieś nieliczne wadliwe egzemplarze, ale ja o nich nie słyszałem.

A co się tyczy spalania to ja nie znam oszczędniejszego ciągnika (w końcu ma silnik perkinsa). Kiedyś porównywałem spalanie c360 i 4514 takim samym pługiem i okazało się, ze 4514 pali znacznie mniej a orze się szybciej (c360 rzuca w orce, albo jak wolisz - "przytrzymuje" ).

Ale żebyś nie myślał, że 4514 to ciągnik bez wad, to powiem Ci, że ja wymieniłbym w nim podnośnik, Ale nie dlatego, że jest słaby, tylko dlatego, że strasznie drży, kiedy chce się go dokładnie ustawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak tam ze skrzynia w nim??Niektórzy piszą,że kabina jest w nim licha,prawda to??Masz jego fotki na Agrofoto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fotek nie mam bo nie mam czym zrobić

A skrzynia mogłaby być nieco bardziej rozbudowana (tzn. czasami przydałoby się więcej biegów), ale i tak nie jest źle (jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby były z nią jakieś problemy).

Co do kabiny to ja mam zwykła, ale złego słowa nie mogę na nią powiedzieć. Jest dość przestronna i widoczność jest niezła. Czasami tylko przydałay się klima, ale to kosztuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja juz wole farmtraca, silnik też perkins a skrzynia 12/12 i kabina lepsza i wykonanie, 4514 to to samo co mf 255 kabina badziewiasta tylko jeden gar więcej i napęd i za to trzeba dać 100 tysi to przesada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@chochlik23 - nie mogę się wypowiadać w sprawie farmtraca, bo nie miałem z nim do czynienia. Ale faktem jest, że U 4514 to sprawdzony, wytrzymały i oszczędny ciągnik. 100tyś. to wcale nie za dużo. Gdybym miał jeszcze raz kupić taki ciągnik to beż wachania wyłożyłbym tę kasę

P.S.

Napisałeś: "tylko jeden gar więcej i napęd ". Z tego wnioskuję, że farmtrac jest beznapędu. Jeśli tak, to nie radzę kupować. Jeśli już to tylko ciągnik z napędem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Jeżeli kupować,to tylko ciągnik z napędem"-święte słowa,ciągnik do wszystkiego się nada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedy my kupowaliśmy 4514 to ojciec chciał wziąć 5312 (wiekszy ale bez napędu). Na szczęście sprzedażą tego ciagnika zajmował się kolega mojej mamy jeszcze z czasów liceum i powiedział, że on nam innego ciągnika niż 4x4 to nie sprzeda. Dzisiaj ojciec jest mu wdzięczny i nie chce słyszeć o ciągniku bez napędu. W mojej wiosce są jeszcze 2 ursusy 4512, ale już nie są tak super jak 4514 (choć tak samo oszczędne )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem jeden gar więcej i napęd porównując do mf 255 bo takiego posiadam. Buchaj nie twierdze że 4514 to zły ciągnik, ale ma pewne braki. Np. nie wiem jak tobie ale jak dla mnie za wolny lub za szybki wsteczny, wogule za mało biegów, zero komfortu i huk w kabinie, brak blokady przedniego mostu, słaby podnośnik, toporny układ kierowniczy, nie wiem jak 4514 ale 3512 z lat 90 tych mają tragiczne wykonanie wszystko co możliwe się sypie, tak jak teraz pronary, ja swojego mf 255 nie zamienił bym na młodszego 10 lat 3512.

Po szczęśliwych 20 latach uzytkowania mf 255 miał bym przesiąść się na to samo? Nie Dziękuje!!!

U dilera zapytałem nawet o 5314 to powiedział mi ze ursusa się teraz nie kupuje!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ooo! Z tym podnośnikiem to przesadziłeś. Wczoraj pogiąłem nim wieżyczkę, którą przenosiłem ściete topole. Podnośnik nawet nie stęknął Słyszałem też, że niektórzy czepiają do niego agregatu uprawowo - siewne 3m!!! Tak, e jak do swijej mocy to podnośnik jest aż, aż.

Toporny układ kierowniczy - słyszałem, że u niektórych tak się dieje, ale u mnie nie. Kierownica chodzi lżej niż w c360.

A co do komfortu to nie narzekam, mimo, że mam zwykła kabinę. Huk nie jest wcale taki duży. Pewnie, że lepiej byłoby jeździć nowiótkim lamborghini, w komfortowej kabinie z klimą, ale to kosztuje.

P.S. Ursusy się ciągle kupuje, chociaż ostatnio w mniejszym stopniu, bo ruszyły te wszystkie fundusze unijne i rolnicy myślą tak: skoro mam wywalać kasę na jakiś ciągnik, to kupię jakiś ekstra wypas, bo unia mi część kosztów zwróci. I najczęściej kupują JD, Case, lub limborghini. Co do wtyc 2 ostatnich to nie mam zdania, ale wiem, że JD to ciągnik super dopóki sie nie zepsuje. Wtedy jest płacz i zgrzytanie zębów, bo części do tych ciągników są zabójzo drogie (pompa paliwowa kosztuje ponoć 10tys )

 

A! I jeszcze jedno: to, że mf255 jest duzo bardziej udanym ciągnikiem od 3512 to nie musisz mnie przekonywać, bo mój wujek ma 255, ale w końcu 4514 to nie 3512

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy 4514 to nie to samo co 3512 to ja bym się nie zgodził skrzynia ta sama sprzęgło dokładnie to samo (nie wiem jak wytrzymuje w 4x4 66 km chociaz teraz podwójnie nitowane) tak samo zamontowana urywająca się sprężarka, a czy 4514 w inny sposób montują jak 3512 to już inna sprawa.

Tak jak pronar spartaczył belarusy, tak ursus mf, chociaż jeszcze raz napisze 4514 to dobry ciagnik, tylko gdyby był tańszy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos sprężarki: w 4514 jest ona inaczej zamontowana niż w 3512. W 3512 jest podłoczona na stałe i nie można jej wyłączyć (tak jak w 360 3P) a w 4514 włącza się tylko wtedy kiedy jest porzebna. I nie psuje się (przynajmniej u mnie). Zresztą, ten ciągnik u mnie jeszcze mechanika w ogóle nie widział, więc awaryjny raczej nie jest.

A jeśli chodzi o pronary to te ciągniki są spartaczone na całe lini. Może byłyby i dobre, dyby były dokładniej wykonane.

Co do nieudanej przeróbki mf to zgoda. Ale cóż, taka jest chyba nasza tradycja narodowa: sipma zwaliła jakieś włoskie prasy zwijające a ursus zwlił mf.

A cena 4514 i tak nie jest zbyt wygórowana porównaniu do zachodnich marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A cena 4514 i tak nie jest zbyt wygórowana porównaniu do zachodnich marek

tylko jak wygladają zachodnie a jak polskie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 4514 100 tys to przesada, proxima 6441 jest tańsza, farmtrac 60 km niecale 90 tyś, za 100 można mieć farmera lub pronara 82ts

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gedii - prawda, ale ceny częsci też są większe = droższa eksploatacja.

@chochlik23 - proxima - ciągnik dobry, ale do lżejszych prac lepszy 4514 (mniej wpali przy małym obciążeniu), farmtrac - nie miałem styczności z tym ciągnikiem. Wiem tylko, że ma silnik perkinsa, więc jeśli byłbby wykonany podobnie do Ursusa, to opłaciłoby się go kupić. A pronar, z tego co wiem jest oszczdny, ale jego wykonanie techniczne, mówiąc dalikatnie, pozostawia wiele do życzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...