Grześ 0 Napisano 12 Grudnia 2005 w moim 3512 pekł wał tak jak kolega pisałem na 2 łozysku głownym, a co lepsze nie bardzo bylo to słychac i ciagnik z tym peknietym wałem chodził jescze jakis dobry czas az do momentu zaczepienia go w rotacyjna i wtedy pekł w rugim miejscu( na 1 łozysku glownym) Wyobrarzacie sobie taki widok po rozebraniu silnika???? Ciagnik wtedy miał jakies 4 latka. Mysle ze powodem był rok wczesniej robiony szlif wału i został osłabiony. Bo w tym ciagniku na gwarancji sworzen tłoka przetarł tuleje i robili to tacy fachowcy w serwisie którzy zle założyli ( podwinęła sie od dołu) rure od filtra powietrza do kolektora dolotowego. Co poskutkowało padnietym silnikeim po 6 miesiacach od skonczenia sie gwarancji i wtedy był zrobiony szlif bo wał był porysowany od syfów w oleju. Ten ciagnik ma teraz 13 lat 5600mth silnik bede robił niedługo po raz chyba 4 bo w tym roku znowu pekła mi ta chol... rura od filtra i znowu pali wiecej oleju niz ropy w kostkujacej 5l na nie cały dzien pracy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!Co najlepsze otatni remont generalny robiłem 600mth wczesniej bo tez olej palił jak ON( ta jeb... rura to jest przeklenstwo tego silnika, guma truchleje i peka po jakioms czasie, oryginał jest o wiele wytrzymalszy ale nie dostepny), oczywisci remont oznacza wymiane tuleji, tłoów, sworzni, osiowanie i wymiane tylejek w korbowodach, nowe panewki i jesli jest potrzeba szlif wału. Ogóleni przez ten silnik nienawidze tego ciagnika, mam ochote go sprzedac, ale jest mi potrzebny do lekkich prac. Co do 4514 czy 4512 to mój znjomy orał przez 3 lata 4512 4 skibowcem 4x30cm i ładnie mu to wychodziło na lekkich glebach V i IV klasa, ale skarzył sie ze jest za lekki i nie ma odpowiedniego uciago w stosunku do mocy, wiec pisanie ze kupowanie 4514 jest bez sensu = wielka bzdura, bo przedninaped powoduje bardzo duze zwiekszenie uciagu i dzieki niemu spokojnie bedzie pracował z każdym sprzetem który potrzebuje 60-70KM, czyli agregat takze nie stanowi zadnego problemu o szerokosci 2,8mJak mogę Ci coś poradzić to daj cały silnik do firmy. Ja tak zrobiłem z MF 235 podobnie się działo wał pękał olej brał uciągu nie miał. W firmie( serwis Bosch Wachowiak w Krotoszynie) szlifowali wał osiwali go, osadzili tuleje planowali głowice i robili coś z wałkiem rozrzadu bo wył wychrupnięty na jednej krzywce. Jak go stykneliśmy to chodzi od 3 lat na opale jak żyleta. Przy okazji dałem wtedy do zrobienia pompę wtryskową. Jestem zadowolony zapłaciłem wtedy 1 500 zł ale podrożało bo znajomy był rok temu i chcieli 2 500. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bialy2005 0 Napisano 12 Grudnia 2005 To bardzo mało Cie to kosztowało, teraz same czesci + robocizna zaufanego dobrego mechanika który robi tylko silniki pewnie w 1500zł sie zamknie, ale jak robi to pozadna firma to jest zawsze lepiej. U mnie przy ostatnim remoncie głowica była zrobiona( nowe zawory, gniazda, prowdnice) pompa miała wtedy tylko wymieniony taki pierdułek za 100zł, który jest w głowicy i powiedzieli ze jescze troche pochodzi do, bo głowice juz kiedys w pompie wymieniałem kilka lat temu. Oczywiscie cały czas na opale chodzi Musze sie zorientowac u siebie bo do krotoszyna to mam za daleko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek183 0 Napisano 13 Grudnia 2005 Witam wszystkich wiecie panowie myslalem ze przerabany dostep do pewnych czesci, srob itp to jest w polskich ursusach ale zaczalem sie bawic w zakladanie turbosprężarki do AD3p (3 culindrowy perkins) no i tzreba bylo wyjąć klektor wydechowy (tak bedzie latwiej spasowac go z turbina a tak wogole myslalem ze maske bede musiał pociąć a tu mile zaskoczenie tak ladnie wchodzi ze nic nie musze niszczyc )Zdjąlem maske odkrecilem3 z 4 nakrętek mocujacych kolektor zostala jedna na pierwszym wyjściu patrzac od chlodnicy ta na dole i masakra zdemontowalem przewod przelewowy od pompy wtryskowej i nic przewod chłodzacy tez nic wkoncu wzialem spawarke i upalilem ta mende wkręci sie nowa szpilke Tylko jak to przykręcic?? Zdjąc pompe wtryskowom??Jak myslicie w ktorym miejscu w misce olejowej bedzie najlepiej zrobic dziure na olej powracajacy ze smarowania turbinki?? Wiecie tam wszystko jest tak fajnie zrobione ze az bylem zdziwiony filtr powietrza idealnie tylko trzeba obrucic o 180 stopni i gra smarowanie sprezarki jest!! (wywalamy czujnik spadku ciśnienia oleju) wykręcamy to przyłącze i wspawujemy w nie rurke srednica na tyle duza ze styknie jesli chodzi masowy przeplyw oleju!! A czujnik olac i do smieci ewentualnie do innego ciągnika Llepiej zalozyc sobie zegar to jest to!!!! Wlasciwie czemu taki ciągnik nie ma zegara zamiast tego pieprzonego czujnika ktory stale nawala?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 22 Grudnia 2005 O dziwo niektórzy mechanicy muszą wręcz "splanować" tłoki bo są za wysokie!!! Same badziewia teraz robią i w dodatku niewymiarowe /editPrzepraszam, że jedno nad drugim ale niech "blu" przypomni sobie co napisał jedząc coś co wyprodukowali rolnicy. Ciekawe, czy jak będzie głodny będzie sie tak odnosił m.in. do mnie. Trochę kultury i szacunku!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 30 Grudnia 2005 wały tez pekają często po naprwaie bo jak jakis psedo mechanik zrobi silniczek i nie zplanuje tłoków to mamy klops 3 przypadlki tskie były czlowieku wiesz co ty piszesz przeciez przedni naped daje bardzo duzo przedni naped dodaje mocy uciagu ciagnikowi wiem bo moj sasiad ma 4514 i plug 4 skibowy unie grudziadz 40cm skiby albo 45cm i idzie tylko musi mu w pedal dac bo by mial ciezko oj ciezko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 30 Grudnia 2005 O dziwo niektórzy mechanicy muszą wręcz "splanować" tłoki bo są za wysokie!!! Same badziewia teraz robią i w dodatku niewymiarowe /editPrzepraszam, że jedno nad drugim ale niech "blu" przypomni sobie co napisał jedząc coś co wyprodukowali rolnicy. Ciekawe, czy jak będzie głodny będzie sie tak odnosił m.in. do mnie. Trochę kultury i szacunku!!! wały korbowe kolego jak wiesz jest róznica nie?????!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 30 Grudnia 2005 sory zle zacytowałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 30 Grudnia 2005 co sadzicie o ursusach 4514 5314 5714 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 2 Stycznia 2006 sadze ze sa to dobre traktory... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 8 Stycznia 2006 ludzie co nic nie piszecie??:>??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przem 0 Napisano 12 Stycznia 2006 4514 super sprzet, duzy uciag ale tylko po obciazeniu przodu, maszyna nie do zatrzymania, na II i III klasie gleby ciagnol bez wiekszych oporow 4 zagonowa Unia-Grudziadz na jedynce szosowej, bardzo ladnie silnik wchodzi na obroty i nigdy nie dymi. MINUS to glupio ulozone biegi ktore trzeba szukac, obsluga chydrauliki, kiepska widocznosc, no i oczywiscie dostepnosc czesci zamiennych, jak cos sie zepsuje to tragedia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Farmer z Turza 0 Napisano 12 Stycznia 2006 Jeździłem niedawno takim 4514 i rzeczywiście widoczność jest b.kiepska.Maskę miałen na wysokości brody(a do niskich ludzi to ja nie należe, mam 189cm) z boków także te błotniki tak wysoko, no i te biegi, ile się trzeba na machać tą wajchą żeby wrzucić odpowiedni.Silnik chodzi jak szwajcarski zegarek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piootr 0 Napisano 12 Stycznia 2006 4514 super sprzet, duzy uciag ale tylko po obciazeniu przodu, maszyna nie do zatrzymania, na II i III klasie gleby ciagnol bez wiekszych oporow 4 zagonowa Unia-Grudziadz na jedynce szosowej, bardzo ladnie silnik wchodzi na obroty i nigdy nie dymi. MINUS to glupio ulozone biegi ktore trzeba szukac, obsluga chydrauliki, kiepska widocznosc, no i oczywiscie dostepnosc czesci zamiennych, jak cos sie zepsuje to tragedia. NA jedynce to w trzech będzie dymić wim bo kumprl ma na 4 orze 4 terenowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek! 0 Napisano 14 Stycznia 2006 Ja u-4514 bym Ci odradzał a dlaczego? Pisałem w innym temaciehttp://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?t=60 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 18 Stycznia 2006 Ja u-4514 bym Ci odradzał a dlaczego? Pisałem w innym temaciehttp://www.ppr.pl/forum/viewtopic.php?t=60 siemka gdzie ty sie krzysek podziewasz miales mi wyslac zdjecia zetora 6340 na maila co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek! 0 Napisano 19 Stycznia 2006 jestem troche zagoniony robotą i nie bardzo mam kiedy a oprucz tego 2 razy już z nimi kombinowałem tylko ze net mi chodzi beznadziejnie jakas awaria była i strasznie sie muli zaraz spróbuje jeszcze raz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 19 Stycznia 2006 jestem troche zagoniony robotą i nie bardzo mam kiedy a oprucz tego 2 razy już z nimi kombinowałem tylko ze net mi chodzi beznadziejnie jakas awaria była i strasznie sie muli zaraz spróbuje jeszcze raz To wystarczy ze wyslesz mi na maila sebastian_92@wp.pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysiek! 0 Napisano 19 Stycznia 2006 Sebastiannajpierw próbowałem na farm photo potem na www.imageshack.us ale za kazdym razem wyskakiwał mi bład 3 dni temu moja cierpliwośc sie wyczerpała i spróbowałem wysłac na email ale znowu bład Okazało sie ze mam jakąś awarie na łaczu (mam radiówke) przerywa mi połaczdenie co kilka nascie sekund na setną sekundy i dlatego nie moge załadować załączików (czyli zdjeć) Nie wiem kiedy naprawią mi neta bo nie mam sie kiedy tym zająć rozmawiałem już z moim providerem nie wie co to jest ale w najbliższym czasie ma to usunąc szkoda ze nie jestes zarejestrowany to bysmy pisali na prywatna wiadomość, żeby forum nie zasmiecac Napisz do mnie to moze przez gg Ci wysle tylko ze ja jestem puzno jak pewnie zauważyłes 4641666 /edit (tam gdzies u góry ^ ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 20 Stycznia 2006 4514 super sprzet, duzy uciag ale tylko po obciazeniu przodu, maszyna nie do zatrzymania, na II i III klasie gleby ciagnol bez wiekszych oporow 4 zagonowa Unia-Grudziadz na jedynce szosowej, bardzo ladnie silnik wchodzi na obroty i nigdy nie dymi. MINUS to glupio ulozone biegi ktore trzeba szukac, obsluga chydrauliki, kiepska widocznosc, no i oczywiscie dostepnosc czesci zamiennych, jak cos sie zepsuje to tragedia. To jest problem jeżeli się nie ma pompy typu tandem. za 3 tyś. włożą ci ją w każdym serwisie i problem z głowy a hydraulika 62 l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid19 0 Napisano 20 Stycznia 2006 mozesz powiedziec cos wiecej o tej pompie typu Tandem? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sebastian 0 Napisano 24 Stycznia 2006 Sebastiannajpierw próbowałem na farm photo potem na www.imageshack.us ale za kazdym razem wyskakiwał mi bład 3 dni temu moja cierpliwośc sie wyczerpała i spróbowałem wysłac na email ale znowu bład Okazało sie ze mam jakąś awarie na łaczu (mam radiówke) przerywa mi połaczdenie co kilka nascie sekund na setną sekundy i dlatego nie moge załadować załączików (czyli zdjeć) Nie wiem kiedy naprawią mi neta bo nie mam sie kiedy tym zająć rozmawiałem już z moim providerem nie wie co to jest ale w najbliższym czasie ma to usunąc szkoda ze nie jestes zarejestrowany to bysmy pisali na prywatna wiadomość, żeby forum nie zasmiecac Napisz do mnie to moze przez gg Ci wysle tylko ze ja jestem puzno jak pewnie zauważyłes 4641666 /edit (tam gdzies u góry ^ )TY to napisz chociaz w jakich godz jestes mniej wiecej dostepny i podaj swoj nr gg tylko taki rzebys byl dostepny /editKrzysiek! wreszcie mozemy pogadac na privie odezwi sie do mnie na gg nawet jak bede niedostepny:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 1 Lutego 2006 mozesz powiedziec cos wiecej o tej pompie typu Tandem? dziekiPoprostu do tej co masz dołacza się drugą tak jak jest w 5314oddzielna jest dla hydrauliki a inna dla podnośnika.Można ja połączyć dzginią i w hydralice masz 62 l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid19 0 Napisano 1 Lutego 2006 Ty no to ja nawet nie wiedzialem ze mam taka pompe:D.myslalem ze to chodzi o cos innego.ale ok dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 5 Lutego 2006 czy ktos moze powiedziec ile spali 4514 prosze o dodpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano 5 Lutego 2006 4514 pali od ok. 3,5 do 6 litrów na mth wiem bo mierzyłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach