Skocz do zawartości
yenon10

ZETOR VS MTZ

Rekomendowane odpowiedzi

a jak ze wspomaganiem kierownicy bo w tym temacie nic o mtz niewiem

no to masz szczęście że cię to omineło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co ze spalaniem może podacie ile wam palą mtz i zetory w lekkiej, ciężkiej robocie oraz tak przeciętnie. Jakie są różnice pomiędzy 82SA i proxima 8441?

Czy pronar w lekkiej robocie zejdzie poniżej 5l/godz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yenon, zetora 8145 możesz porównywać do 902/914. a czym się różni 8011 od 385? ja, nie widze.

Co do jakości Ursus/Zetor do MTZ to moje zdanie jest takie że polski przemysł z końca lat 80tych i początku90tych produkował głównie buble (za co minn Ursusik pokutuje do dziś) odwrotnie jak czeski. stąd znaczny rozrzut jakościowy pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami i popyt na ursusy z zachodu do których wykonania się bardziej przykładano. co do MTZ to nie odniósł on takich sukcesów eksportowych jak Ursus (np skandynawia). Może i te MTZ są dobre, niezniszczalne, małopalące, ale się w mojej okolicy nie ostał ani jeden a zetorów przybywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Zetor najpopularniejszy w Polsce

Jak już podawaliśmy, Zetor zdobył pierwszą pozycję wśród marek ciągników sprzedanych w Polsce w ubiegłym roku. Sprzedał ich ponad 2900 sztuk, co świadczy nie tylko o dobrej działalności przedstawicieli tej firmy w Polsce, ale także o uznaniu przez rolników zalet tych produktów. Zgodne z ogólną tendencją zakupów do gospodarstw ciągników o większej mocy, także wśród Zetorów najpopularniejsze były modele w przedziale 80-100 KM, czyli: 8441 Proxima (82 KM/60 kW) oraz 11441 Forterra (110 KM/81 kW)."

Rolniczy przegląd techniczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jestem bardzo wyculony na dymienie ciagnika, a jak widze jak sie niektore mtz-ty zachowuja w orce z 4 skibowym plugiem to mnie zalewa, ale wlasciciel sie tlumaczy ze "silnik nie ruszany" od 98r. Macie tez racje ze i wyglad sie liczy, mtz przypomina bardziej bociana niz ciagnik ale coz, druga sprawa to odglos silnika, nawet nowki belarusy tak do d**y chodza. Aha i jeszcze jedna sprawa, gargamel napisal ze ma "tuleje azotowane", to ja to ci sprostuje bo juz dano nie masz, azotowanie tulejow wytrzymuje 2-3 sezony od nowosci, wysoka temp. a potem jej spadek powoduje utlenianie azotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To gargamel się pochwalił , moje zdanie jest tekie Zetor leje na mtz-y ,

Według mnie MTZ-y są nadal zacofane .Teraz pewnie właściciele zaczną ich bronić.Zetor rulez , zaraz za John Deerem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co ze spalaniem może podacie ile wam palą mtz i zetory w lekkiej, ciężkiej robocie oraz tak przeciętnie. Jakie są różnice pomiędzy 82SA i proxima 8441?

Czy pronar w lekkiej robocie zejdzie poniżej 5l/godz?

 

Zwykły mtz 82 pali mniej od zwykłego 7245?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co ze spalaniem może podacie ile wam palą mtz i zetory w lekkiej, ciężkiej robocie oraz tak przeciętnie. Jakie są różnice pomiędzy 82SA i proxima 8441?

Czy pronar w lekkiej robocie zejdzie poniżej 5l/godz?

 

Zwykły mtz 82 pali mniej od zwykłego 7245?

DYSKUTUJEMY NA TEMAT wiekszych zetorów niz 7245 bo to niema co porównywac do mtz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porsche ma duzo mniejsza sprzedaz niż Kia ale to nie swiadczy ze ta druga cieszy sie wiekszym uznaniem,nigdy nie pisałem ze MTZ to jakiś tytan ale przeglądając oferte białoruskiego producenta ,ciągły rozwój szeroką ofertę od 30 km do najpotęzniejszych maszyn oraz wielkość sprzedazy i rynki na które ten sprzęt jest eksportowany włącznie z usa można stwierdzić że żal i zazdrość iż biedna Białoruś potrafi cos robić w temacie a ursus zszedl na przysłowiowe psy i produkcję opiera na konstrukcjach z lat 70.Prawdę mówiac ursus produkował kiedys 70000szt rocznie a dziś coś koło 1500 .Dzisiaj Fendt sprzedaje 15000 rocznie więć dawna produkcja ursusa była powazna .Zetor i ursus razem wzieci nie są konkurencją dla Mtz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co ze spalaniem może podacie ile wam palą mtz i zetory w lekkiej, ciężkiej robocie oraz tak przeciętnie. Jakie są różnice pomiędzy 82SA i proxima 8441?

Czy pronar w lekkiej robocie zejdzie poniżej 5l/godz?

 

Zwykły mtz 82 pali mniej od zwykłego 7245?

DYSKUTUJEMY NA TEMAT wiekszych zetorów niz 7245 bo to niema co porównywac do mtz

 

temat jest zetor vs mtz nie ma wyszczególnionych modeli, ale ok jak chcecie to o większych tylko dlaczego nikt nie pisze o spalaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To gargamel się pochwalił , moje zdanie jest tekie Zetor leje na mtz-y ,

Według mnie MTZ-y są nadal zacofane .Teraz pewnie właściciele zaczną ich bronić.Zetor rulez , zaraz za John Deerem .

 

W moich stronach te starsze zetory mają respekt natomiast te nowe to gó..o w ładnym opakowaniu! i nikt nie będzie mi tu wmawiał że to jest sprzęt do ciągłej pracy,w czasie sezonu ciągnik powinien robić w polu a nie stać i czekać na"szybki"przyjazd serwisu gwarancyjnego bo jak nie skrzynia biegów jęczy to ćiśnienie oleju w(nowym)silniku jest poniżej 1,najpierw zrób swoim zetorem 2000 mtg i dopiero wyraż swoją opinię o przebiegu pracy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa dobrodzieju, bo Ursus zamiast rozwijać swoje ciągniki, to kupił licencję i siadł na laurach, kolejnego gwożdzia do trumny mu wbili związkowcy w latach 90tych którzy sądzili iż polski rolnik będzie zawsze marzył o nowym ursusie (tak jak polski kierowca o Polonezie) i tak z jednego z największych producentów ciągników na świecie, stanie się montownią gdzie będzie się składać angielskie traktory z lat 60-tych w legendarnej tureckiej jakości, krótko mówiąc podzieli los FSO. A Zetor, zetor ma się świetnie, mtz toże do czasu jak Białoruś ma tanie surowce i łukaszenka żyje, bo jak go braknie to nie tylko MTZ rozkradną ale i resztę tego kraiku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu twierdzę że powinnismy dziękowac białoruskiej fabryce za eksport tych ciągników do Polski.Ich niska cena skutecznie hamuje innych producentów do podnoszenia cen na swoje wyroby.Kupuj chłopie co chcesz ale smutny bylby nasz zywot jak na rynku byłby tylko fendt ,chociaż jest swietny.Zobacz co sie stało z kombajnami i kogo na nie stać po wykupieniu tanszych produktów przez potentatów z branzy.Sielanka z MTZ sie skonczy gdy mińska fabrykę kupi jakiś koncern a pisanie ze zetor zaraz za JD jest barbarzyństwem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

belarus jest na rynku od baaardzo dawna i na nim jeszcze bardzo długo pozostanie a ursus nie koniecznie. A poruwnując zetor domtz trzeba wziąć pod uwagę cenę i poruwnywać roczniki o podobnej wartości więc za mtz kturym pracuję (96 rok) mogę zainkasować około35000zł, a za tą kasę to kupię ciągnik prawie 10 lat stasszy i nawet tylko z tego względu na pewno nie lepszy.

A to mopje zestawienie cech:

 

Spalanie: Prawie wszyscy stwierdzą że mtz wygrywa.

Skrzynia biegów: w mtz- 18/4, zetor 16/8 (licząc wzmacniacz co często nie działa), ale wzmacniacz momentu w zetorku to niewątpliwy+,

zmiana biegów mtz jak dla mnie górą (jedna wajcha dobrze usytuowana+reduktor i zgrzyta normalnie jak to bez synchro, zetor ma 2 wajchy+wzmacniacz i jak dla mnie to źle ustawione(trzeba miećręce do kolan aby wygodnie biegi zmieniaći jeszcze biegi po 2 stronach siedzenia .

z moich doświadczeń wynika że 914 to muł (wolny i nieruchawy) do mtz,

Silnik: no kultura pracy jednego jak i drugiego to dno.

Siła uciągu: zetorek wygrywa, szersze koła i większa masa muwi wszystko.

Kabina: 914 na pewno nie jest bardziej komfortowa jak w mtz(oczywiście nie ta mała klitka tylko kkomfortowa)

ja osobiście wolę mtz jak 914 czy odpowiednik ze stajni zetora, bo za tą samąkasę mam młodszy ciągnik i wcale nie muszę go ciągle remontować!

 

Na dzień dzisiejszy mtz z 96roku ma 2300mth, i dostał nowe końcówki wtryskiwaczy, nowe sprzęgło (raz na własne rzyczenie, a drugi raz po prostu pech zawleczki zabespieczające bolec od łapki sprzegła były do niczego i popękały) po za tymi usterkami uszczelniliśmy resorowanie przedniej osi bo siępociło i nowe tulejki do rozrusznika i więcej nic został do uszczelnienia rozdzielacz chydrauliki i myślęże na 10 lat to nie wiele i jestem ciekaw czy kupując starego zetorka za 60000(tyle kosztuje nowy belarus) nie będzie go częściej naprawiał jak ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
belarus jest na rynku od baaardzo dawna i na nim jeszcze bardzo długo pozostanie a ursus nie koniecznie. A poruwnując zetor domtz trzeba wziąć pod uwagę cenę i poruwnywać roczniki o podobnej wartości więc za mtz kturym pracuję (96 rok) mogę zainkasować około35000zł, a za tą kasę to kupię ciągnik prawie 10 lat stasszy i nawet tylko z tego względu na pewno nie lepszy.

A to mopje zestawienie cech:

 

Spalanie: Prawie wszyscy stwierdzą że mtz wygrywa.

Skrzynia biegów: w mtz- 18/4, zetor 16/8 (licząc wzmacniacz co często nie działa), ale wzmacniacz momentu w zetorku to niewątpliwy+,

zmiana biegów mtz jak dla mnie górą (jedna wajcha dobrze usytuowana+reduktor i zgrzyta normalnie jak to bez synchro, zetor ma 2 wajchy+wzmacniacz i jak dla mnie to źle ustawione(trzeba miećręce do kolan aby wygodnie biegi zmieniaći jeszcze biegi po 2 stronach siedzenia .

z moich doświadczeń wynika że 914 to muł (wolny i nieruchawy) do mtz,

Silnik: no kultura pracy jednego jak i drugiego to dno.

Siła uciągu: zetorek wygrywa, szersze koła i większa masa muwi wszystko.

Kabina: 914 na pewno nie jest bardziej komfortowa jak w mtz(oczywiście nie ta mała klitka tylko kkomfortowa)

ja osobiście wolę mtz jak 914 czy odpowiednik ze stajni zetora, bo za tą samąkasę mam młodszy ciągnik i wcale nie muszę go ciągle remontować!

 

Na dzień dzisiejszy mtz z 96roku ma 2300mth, i dostał nowe końcówki wtryskiwaczy, nowe sprzęgło (raz na własne rzyczenie, a drugi raz po prostu pech zawleczki zabespieczające bolec od łapki sprzegła były do niczego i popękały) po za tymi usterkami uszczelniliśmy resorowanie przedniej osi bo siępociło i nowe tulejki do rozrusznika i więcej nic został do uszczelnienia rozdzielacz chydrauliki i myślęże na 10 lat to nie wiele i jestem ciekaw czy kupując starego zetorka za 60000(tyle kosztuje nowy belarus) nie będzie go częściej naprawiał jak ja.

 

Podzielam twoją opinię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne że lepiej nowego białorusa od starego zetora w tej samej cenie ,tylko za ruska nowego masz 10 letniego zetora a to już spory wiek. Ale porównajmy nowy do nowego to rusek traci.A teraz z drugiej beczki 2300mth to nie jest żaden przebieg to dopiero ledwie dotarty silnik po 5-ciu zmianach oleju to jak auto z przebiegiem 50000kilometrów tak dla porównania.Jak twierdzisz że zmiana biegów to taka super sprawa to ja jestem pod wrażeniem [mam jumza i tam w miarę jest normalnie jak na kraj rad przystało ]ale w mtz to mi rąk brakowało jak turem baloty stogowałem a zgrzałem się jak bym je sam na plecach nosił .W ursusie co by nie powiedziec w miare normalnym traktorze jest o niebo lepiej ,a biegi z dwóch stron to na dziś jest standard w ciągniku z rewersem[farmer,jd,lamborghini,zetor proxima,farmtrak itp.]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie przebieg jest niewielki ale i motogodziny wolno w mtz płyną , pierwszy sezon pracujęz turem i jeszcze się nie zgrzałem zmieniając biegi więc nie jest źle że jest rewelacyjnie to nie twierdze tylko jak w karzdej skrzyni nie synchro trzeba się przyzwyczaić i tak kto przesiądzie sie (na krutko) z zetora w mtz i odwrotnie to powie "w moim lepiej" więc uważam że zgrzyty sąporuwnywalne, a w zetroach może łatwiej dla laika się nauczyc bo ma tylko 4 biegi w dzwigni a mtz 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak brak synchronizacji to normalka że zgrzyta ,ale te biegi znależc to wielka tajemnica właściciela .A w zetorze,ursusie zapinasz bieg i tylko dajesz w tył lub przód jak rewersem [prawie].,a z turem w rusku chociaż manewrowniejszy ale robi wrażenie ze zaraz się wyrżnie na bok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie większa masa i jak ktoś wcześniej napisał mały prześwit więc i niżej położony śrobek ciężkości sprawiają że zetor jest stabilniejszy. A z tą tajemnicąto nawet na + bo mi byle kto za kółko się niepcha .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupujac mtz warto szukac takiej z synchronizowaną skrzynią?

Podobno synchronizowana zgrzyta tak samo a jest delikatniesza to prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Któryś z kolegów wcześniej napisał, że w 914 jest lepszy komfort w kabinie jak w MTZcie, ja się z tym całkowicie nie zgadzam, w moi rusku było o wiele wiele ciszej jak w 914 kolegi z którym miałem okazję troche pojeździć, w MTZcie silniczka prawie nie słyszałem, nie mówiąc już o skrzyni, która wogóle nie wydawała żadnych odgłosów, tylko że mój rusek to była wersja exportowa do niemiec, więc może z tąd ten komfort.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupujac mtz warto szukac takiej z synchronizowaną skrzynią?

Podobno synchronizowana zgrzyta tak samo a jest delikatniesza to prawda?

Też słaszałem taką opinię od człowieka który sprzedaje nowe Belarusy, ale osobistych porównań nie mam.

Po pierwsze synchronizowana ma mniej biegów do przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Któryś z kolegów wcześniej napisał, że w 914 jest lepszy komfort w kabinie jak w MTZcie, ja się z tym całkowicie nie zgadzam, w moi rusku było o wiele wiele ciszej jak w 914 kolegi z którym miałem okazję troche pojeździć, w MTZcie silniczka prawie nie słyszałem, nie mówiąc już o skrzyni, która wogóle nie wydawała żadnych odgłosów, tylko że mój rusek to była wersja exportowa do niemiec, więc może z tąd ten komfort.

moim zdaniem to MTZtem trzeba popracować pare godzin żeby przezwyczaić się do kabiny która jest bardziej ergonomiczna od ursusów, mawet t25jest bardziej przyjazny dla użytkownika od np c330 czy nawet mf 255(tylko że to porównanie do ursusa bo w zetorach kabina jest zrobiona lepiej jak w ursusach).

a teraz pytanie do tatamarty.323a seryjnie miałeś taki model w którym prawie silnika nie słyszałeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...