Skocz do zawartości
dzik

Przedni napęd - rady i porady

Rekomendowane odpowiedzi

witam

spotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!

napiszcie cos mądrego.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jeździć na automacie który załącza wtedy gdy tylne koła się ślizgają, na sztywno załączać jest niedobrze, ale robić na niewłączonym to można go nie zdążyć włączyć na czas, gdy będzie niezbędny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

spotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!

napiszcie cos mądrego.

pozdrawiam

Szkoda słów .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

spotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!

napiszcie cos mądrego.

pozdrawiam

 

zmień znachora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

spotkałem sie ostatnio z opinią znachora(mechanika) ze w zadnym ciagniku nie wolno używac przedniego napędu dłuzej niz jest to konieczne. np. właczamy tylko jak lgniemy, orzemy na wyłaczonym.!!

napiszcie cos mądrego.

pozdrawiam

 

wiadomo ze nienależy używac przedniego napedu np jak jedziesz z pustą przyczepą pod góre na asfalcie ale o takiej opini pierwszy raz słysze,

a niby czemu według tego fachowca nie można używać przedniego napedu np podczas orki??

Przecież przedni napęd jest właśnie po to aby żwiekszyć uciąg traktora podczas praac polowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ja dojeżdzam na pole włączam przedni napęd i wyłączam go dopiero jak jade do domu. na asfalcie pod górecze jak jaede z dwiema pelnymi przyczepkami też używam przedniego napędu.

 

a tu tekst serwisanta z pronaru(znajomykupiłpronara i zaprośił mnie żebym zobaczył go )

"nie wolno skręcać z włączonym przednim napędem" koleś smigał z pługiem i co dojeżdzał do końca to wyłączał przedni napęd (ale miałem pompke)

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj to ten znachor nigdy nie jeździł ciągnikiem z napędem

 

Jeździć może jeździł mtz z przodem stożkowym, a tak naprawde to podczas szybkiej jazdy po polu to chyba nienależy włączać przodu, i o co chodzi z tym automatycznym załączaniem da sie tak ustawić w ursusie lub zetorze zamias na stałe bo na stałe to cały czas szybciej troche przód idzie tak?

 

Podczas pracy na twardym placu zładowaczem należy używac przedniego napędu gdy tył się nie kopie? Myśle ze te ruszanie i cofanie i szarpanie chyba bardziej szkodzi naprzód jak jazda z włączonym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak jeżdzisz po miękim z włączonymprzednim napedem zostawiaszza sobą mniejsze koleiny. z przednim napęde popolusmigam do około 20km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja MTZ-em jak jeżdże po polu z ładowaczem, zawsze włączam przedni napęd. A z tym skręcaniem bez napędu to rzeczywiście dobra pompka.

 

znachor? co to za znachor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w mtz jest urządzenie które załącza przedni napęd gdy koła są wyprostowane (reguluje się to linką która idzie do kolumny w przodzie) tak że można jeżdzić cały czas na włączonym ale tylko po polu inaczej łatwo pozrywać sprzęgło ponieważ przedni napęd lekko nadbiera i przy braku poślizgu kół w najlepszym przypadku idą tarczki sprzęgiełka

nie wiem jak to jest z innymi a ciekawi mnie john dere z lat 95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

dzieki za opinie mysle ze został poruszony fajny temat. ze sowjego (małego) doswiadczenia wiem ze sprawa jest prosta dla mostów krzyzakowych onaczej jest w mtz z napedem przenoszonym w sposób łamany.....

spotkałem sie z przypadkiem gdzie w agrotronie podczas jazdy po asfalcie na właczonym nap. wypadła skrzynia biegów-dosłownie a tryby rozleciały sie po rowach. spotkałem sie tez z przypadkiem gdzie zabrakło oleju w przednim moscie-w zyciu nie widziałem tak fioletowego metalu.

co do mechanika to jego opinie/teorie zawsze dziele na 4 i odejmuje 1.

ale wg mojego zwyczaju nie wchodze w duskusje z kims kto ma wieksze dosw. w danej dziedzinie-poprostu to nie jest moja profesja wiec nie musze sie na tym znac.

jeszcze raz dzieki za posty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak jeżdzisz po miękim z włączonymprzednim napedem zostawiaszza sobą mniejsze koleiny. z przednim napęde popolusmigam do około 20km/h

Przy takiej predkosci powstaja wieksze tarcia napedu gedii na asfalcie uzywasz przedniego napedu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nita ta linka słóży do blokady tylnedo mostu a nie napędu. Jak skręcisz kołami to rozłancza. To sie tyczy modeli z serwomechanizmem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedni krzyczą ze używają przedniego napędu tylko jak muszą inni robią wszystko w polu z włączonym przodem, tam gdzie jest mokro to nawet ze zgrabiarką lepiej żeby nie kopał się chwilami i niszczył darń, no ale jak np. sieje zwykłym siewnikiem zbożowym to co z przodem będzie mniej znać ślady na polu za siewnikiem???

Co się najbardziej wyrabia w przodzie na krzyżakach i najszybciej wymaga wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marian892 zgadza się pomyliłem z blokadą

napęd przedni mam wrażenie że w każdym ciągniku ma minimalny nadbieg w celu eleminacji luzów dlatego można go łatwo rozwalić gdy wszystkie koła są dobrze zaparte bez poślizgu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc dalej tym trybem myślenia nie opłaca sie na polu używać kierownicy, przecież zużywa się siłownik od wspomagania, pompa... bedziesz się grzebał na polu i myslał czy włączyć bo przecież się zużywa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to po co wogóle przedni napęd jak mam go tylko uzywać w ostateczności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gedii na asfalcie uzywasz przedniego napedu

tylkojak lece z pełnymi DB10000 pod górki na których musze redukować biegi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to po co wogóle przedni napęd jak mam go tylko uzywać w ostateczności.

ludzie sami nie wiedza co pisza , a co z samochodami które maja przedni naped załączany na stale ? Po to jest przycisk do wyłączania napedu aby ciągnik mniej spalil w transporcie ,wolniej zdzieraly się laczki no i skrzynia miała lżej . Wyłącza się ale blokadę ponieważ przy skrecaniu może się rozlecieć skrzynia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza w tym przypadku ostateczność? jak już tył ciągnika siedzi na dupie? po to jest napęd 4x4 w ciągniku, żeby go używać, a nie tylko mieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...