Skocz do zawartości
Mozaden

Odpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

POMOCY Mam problem z T25 ponizej 10 stopni C nie chce zapalic co moze byc nie tak !!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
POMOCY Mam problem z T25 ponizej 10 stopni C nie chce zapalic co moze byc nie tak !!?

Żeby ci pomóc muszę wiedzieć nieco więcej np; czy rozrusznik ma odpowiednie obroty,jeśli tak to czy z rury wydobywa się dym jeżeli tak to jaki.

Odpowiedz na te pytania a sprubuje ci pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno tez jest to tez przez akumulatory bo sa juz troche stare,ale nawet jak sa troche naładowane to nie zapala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to ciśnienie sprężania, odpowiedni kąt początku wtrysku, luzy zaworowe i sprawne wtryskiwacze, jeśli kręci to nie ma siły żeby nie odpalił.

Poza tym jest temat o T 25 i w tym temacie jest wszystko już dawno opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
napewno tez jest to tez przez akumulatory bo sa juz troche stare,ale nawet jak sa troche naładowane to nie zapala.

Rusek żeby odpalił niestety musi mieć dobrego kopa. Musisz prawdopodobnie kupić nowy akumulator, ale sprawdż jeszcze po dłuzszej próbie odpalenia czy przewody gdzieś się nie grzeją, szczegulnie wyłącznik masy i automat bo może tam są duże straty prądu. Czarny dym oznacza że układ paliwowy jest w porządku, niewiem czy ten silnik miał już remont bo jerzeli było coś grzebane to może być nieodpowiedni kąt wtrysu no i same wtryskiwacze można by też sprawdzić. Ai ważne tezjest jakim olejem jest zalany silnik ja wypraktykowałem że najlepszy (oczywiście z tanich) jest superol alanda 15W40 no i nie zmieniać oleju tuż przed zimą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

posiadam zetora 8011(ursus 902) , słabiutko pali w zimie , czy rozruszniki planetarne dają rade w zimie ? to znaczy czy 80 na dobrych akumulatorach zapaliz takim rozrusznikiem przy - 15 stopniach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
posiadam zetora 8011(ursus 902) , słabiutko pali w zimie , czy rozruszniki planetarne dają rade w zimie ? to znaczy czy 80 na dobrych akumulatorach zapaliz takim rozrusznikiem przy - 15 stopniach??

Do rozrusznika planetarnego nie potrzeba wcale "wielkich" akumulatorów, a czy odpali to zależy od stanu silnika, bo kręcił na planetarnym będzie że hej, ale czy odpali?

A co do olejów, to widzę, że znalazł się "znawca", przecież superol, a tym bardziej alanda to najgorszy syf, w zimie w misce olejowej zrobi się z niego smoła asfaltowa i jak zaś ma silnik odpalić do silnika małego ruska wchodzi 7 litrów oleju, więc chyba można sobie pozwolić na katastrofe finansową i kupić mu troche lepszy olej, choćby LOTOS do diesla, nie wspominając już o markowych olejach typu TEXACO czy coś w tym stylu, zupełnie inna kultura pracy silnika i brak kłopotów z odpalaniem w zimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tatamarty.323a masz racje olej to nie to na czym mozna by oszczędzać markowe oleje wysokiej klasy zdecydowanie ułatwiają rozruch w zimie pprawiaja kulture pracy i przedłuzają żywotność silnika i to znacznie najpierw był superol juz bardzo dawno po przesiadce na lotos znaczna poprawa ale z lotosu na shella to juz wogóle poezja napewno będzie na podobnych olejach innych producentów nic nie tracisz a zyskac możesz wiele co z tego że pare zł więcej warto i tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tatamarty.323a masz racje olej to nie to na czym mozna by oszczędzać markowe oleje wysokiej klasy zdecydowanie ułatwiają rozruch w zimie pprawiaja kulture pracy i przedłuzają żywotność silnika i to znacznie najpierw był superol juz bardzo dawno po przesiadce na lotos znaczna poprawa ale z lotosu na shella to juz wogóle poezja napewno będzie na podobnych olejach innych producentów nic nie tracisz a zyskac możesz wiele co z tego że pare zł więcej warto i tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
posiadam zetora 8011(ursus 902) , słabiutko pali w zimie , czy rozruszniki planetarne dają rade w zimie ? to znaczy czy 80 na dobrych akumulatorach zapaliz takim rozrusznikiem przy - 15 stopniach??

Rozrusznik z przekładnią to super sprawa ,brat załorzył do ruska i kręci jak głupi a co do zetora i ursusa ja mam c 385 silnik rozrusznik i akumulatory bardzo dobre a w zimie poniżej -15 bez gorącej wody ani nie obróci. 1012w którym silnik ledwo dycha dam mu troszkę samostartu i pali na dotyk i sam niewiem co w tym jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę rozpisywał się na temat przyczyn ,bo morze być ich wiele ,a próba ich wyeliminowania sporo cię wyniesie ,a skoro latem pali dobrze to nic tam nie grzeb bo to i tak niewiele poprawi one po prostu tak mają (wszystkie typy CCCP) Kup na stacji paliw albo w sklepie motoryzacyjnym samostart Schela na bazie eteru tylko nie jakieś gów.. ale koniecznie ETER i wstrzyknij do kolektora przez sekundę i odpalaj będziesz w szoku jakie to proste , a następnie opisz nam wrażenia .

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zetora 5245.Do -15 pali bez problemów ,przy -20 musi trochę pokręcić,no a poniżej -25 zaczyna sie ciąganie po drodze Ciągnik jest cały czas zalany płynem.2 lata temy wstawiłem grzałkę w blok bo ciąganie po drodze mnie wkużało

A mam znajomego z zetorkiem 7211 i od nowości poniżej -10 ma problemy z odpalaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zetora 5245.Do -15 pali bez problemów ,przy -20 musi trochę pokręcić,no a poniżej -25 zaczyna sie ciąganie po drodze Ciągnik jest cały czas zalany płynem.2 lata temy wstawiłem grzałkę w blok bo ciąganie po drodze mnie wkużało

A mam znajomego z zetorkiem 7211 i od nowości poniżej -10 ma problemy z odpalaniem.

gdzie Ty mieszkasz ze masz ponizej -25 mroz, a jezeli odpala to brawo dla ciebie i twojego zetorka tylko przy takiej temp. to nie ryzykowalbym odpalac go........ a co ze smarowaniem??? ty wiesz co sie dzije z olejem przy -30??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no umnie w zeszłą zime było nawet -26 w Wielkopolsce. I mf 255 zalałem gorącą wodom i zapalił na dotyk.

a olej ma odporność do - 50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zetora 5245.Do -15 pali bez problemów ,przy -20 musi trochę pokręcić,no a poniżej -25 zaczyna sie ciąganie po drodze Ciągnik jest cały czas zalany płynem.2 lata temy wstawiłem grzałkę w blok bo ciąganie po drodze mnie wkużało

A mam znajomego z zetorkiem 7211 i od nowości poniżej -10 ma problemy z odpalaniem.

 

To że jeden zapala przy -20 a drugi przy - 10 ma problemy to raczej zależy

od regulacji różnych podzespołów i elementów a nie koniecznie od typu

ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zetora 5245.Do -15 pali bez problemów ,przy -20 musi trochę pokręcić,no a poniżej -25 zaczyna sie ciąganie po drodze Ciągnik jest cały czas zalany płynem.2 lata temy wstawiłem grzałkę w blok bo ciąganie po drodze mnie wkużało

A mam znajomego z zetorkiem 7211 i od nowości poniżej -10 ma problemy z odpalaniem.

 

To że jeden zapala przy -20 a drugi przy - 10 ma problemy to raczej zależy

od regulacji różnych podzespołów i elementów a nie koniecznie od typu

ciągnika.

Masz rację ja wcale nie twierdzę że mój zetorek zapala najlepiej w mrozie

A mróz 2 lata temu dochodził do 30 stopni.(na północy opolszczyzny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie będę rozpisywał się na temat przyczyn ,bo morze być ich wiele ,a próba ich wyeliminowania sporo cię wyniesie ,a skoro latem pali dobrze to nic tam nie grzeb bo to i tak niewiele poprawi one po prostu tak mają (wszystkie typy CCCP) Kup na stacji paliw albo w sklepie motoryzacyjnym samostart Schela na bazie eteru tylko nie jakieś gów.. ale koniecznie ETER i wstrzyknij do kolektora przez sekundę i odpalaj będziesz w szoku jakie to proste , a następnie opisz nam wrażenia .

Powodzenia.

 

Oj takich bzdur dawno nie słyszałem, ja mam władka to zbytnio problemu nie mam z odpalaniem. Miałem w nim superol alanda, nie polecam to jest swinstwo ale i tak władzio potrafił z dobrym akumulatorem i na odprezniku zapalic. Dlaczego russki maja zle palic w mrozie jak one na syberii pala, dlatego tez jest odpreznik w kabinie z tego powodu we władku. Ja polecam wam jak juz kolea wczesniej napisał zainwestowac w lepszy olej, u mnie róznica nie polega tylko na lepszym paleniu w zime, ale lepszy rozruch w kazdej porze roku, równa praca na niskich obrotach, nie grzeje sie juz przy ciezkiej robocie, bardziej elastyczny silnik i wrazliwy na ruchy nogi, jest tylko jedna wada ze tak sie silnik wyczyscił że juz nie słychac bulgotania tylko cykanie silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie będę rozpisywał się na temat przyczyn ,bo morze być ich wiele ,a próba ich wyeliminowania sporo cię wyniesie ,a skoro latem pali dobrze to nic tam nie grzeb bo to i tak niewiele poprawi one po prostu tak mają (wszystkie typy CCCP) Kup na stacji paliw albo w sklepie motoryzacyjnym samostart Schela na bazie eteru tylko nie jakieś gów.. ale koniecznie ETER i wstrzyknij do kolektora przez sekundę i odpalaj będziesz w szoku jakie to proste , a następnie opisz nam wrażenia .

Powodzenia.

 

Oj takich bzdur dawno nie słyszałem, ja mam władka to zbytnio problemu nie mam z odpalaniem. Miałem w nim superol alanda, nie polecam to jest swinstwo ale i tak władzio potrafił z dobrym akumulatorem i na odprezniku zapalic. Dlaczego russki maja zle palic w mrozie jak one na syberii pala, dlatego tez jest odpreznik w kabinie z tego powodu we władku. Ja polecam wam jak juz kolea wczesniej napisał zainwestowac w lepszy olej, u mnie róznica nie polega tylko na lepszym paleniu w zime, ale lepszy rozruch w kazdej porze roku, równa praca na niskich obrotach, nie grzeje sie juz przy ciezkiej robocie, bardziej elastyczny silnik i wrazliwy na ruchy nogi, jest tylko jedna wada ze tak sie silnik wyczyscił że juz nie słychac bulgotania tylko cykanie silnika

Kolego a widziałes jak one na syberii palą bo ja wątpie chyba ze ogniska pod nimi palą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat nie byłem ale swego czasu moj ojciec był to widział ze pala jak i moj tylko ze przy -30 maja jeszcze takie ustrojstwo jak jakis reczna pompa rozruchowa. Teraz widze ze nastała moda na najezdzanie na rusków, wiec przypomne ze ruscy pierwsi w kosmos polecieli, wiec ich technologia nie jest stara. To fakt, a plotka jest taka ze Rudolfa Disla russcy porwali wiec z ich dislami nie jest zle jak im pomagał sam ich wynalazca. Prosze nie myslec ze akurat te ciagniki on robil ale tu chodzi o technologie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej na pewno warto zmienić . Każdy umie doradzić na odległość , a jak ze swojej kieszeni nie wykłada to mu łatwo proponować prawie że kapitalny remont a to przecież o to nie chodzi. W mojej okolicy pełno rusków śmiga i przy dużych mrozach mało kto odpala ,a ja z racji na to że mam na nim tura to muszę niezależnie jaki mróz,bo w okolicy to nie mnie ale ja zaciągam .Jak chłopakowi pali i chodzi w wyższej temperaturze to niech nie kombinuje bo skoro to władek to pewnie mu się nie przelewa z kasą (jak każdemu zresztą) .NIe opowiadam herezji jak pisze kolega Miras ale proponuje wyprobować,a może sie uda . najtańszy (14pln) sposób , na te dolegliwość .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kapitalka we władku tez nie jest droga, samostart jest dobry zeby zapalił, Ale jak nie pali w -10 to musi byc jakas inna dolegliwosc która akurat w takich sprzetach kosztuje tylko troche poswieconego czasu. Moze trza tylko ustawic i dotrzec zawory, wymienic pierscienie za 47 zł komplet i olej zmienic by sprzet sie nie grzał i cieszył niezawodnoscia własciciela. Szkoda ze nie zarabiamy duzo na roli, U mnie władzio ma dobrze bo dbam o niego bo rolnictwo z 7 ha ziemi to hobby. Dlatego nie wyciagam nie wiadomo jakich pieniedzy z tego rolnictwa bo nie z niego zyje. Tylko jak se pomysle jak samostart ma go tylko zapalic a porysowac korbowód za którego trza chyba 300 zł dac to lepiej dac 47.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie będę rozpisywał się na temat przyczyn ,bo morze być ich wiele ,a próba ich wyeliminowania sporo cię wyniesie ,a skoro latem pali dobrze to nic tam nie grzeb bo to i tak niewiele poprawi one po prostu tak mają (wszystkie typy CCCP) Kup na stacji paliw albo w sklepie motoryzacyjnym samostart Schela na bazie eteru tylko nie jakieś gów.. ale koniecznie ETER i wstrzyknij do kolektora przez sekundę i odpalaj będziesz w szoku jakie to proste , a następnie opisz nam wrażenia .

Powodzenia.

 

Oj takich bzdur dawno nie słyszałem, ja mam władka to zbytnio problemu nie mam z odpalaniem. Miałem w nim superol alanda, nie polecam to jest swinstwo ale i tak władzio potrafił z dobrym akumulatorem i na odprezniku zapalic. Dlaczego russki maja zle palic w mrozie jak one na syberii pala, dlatego tez jest odpreznik w kabinie z tego powodu we władku. Ja polecam wam jak

 

 

 

 

juz kolea wczesniej napisał zainwestowac w lepszy olej, u mnie róznica nie polega tylko na lepszym paleniu w zime, ale lepszy rozruch w kazdej porze roku, równa praca na niskich obrotach, nie grzeje sie juz przy ciezkiej robocie, bardziej elastyczny silnik i wrazliwy na ruchy nogi, jest tylko jedna wada ze tak sie silnik wyczyscił że juz nie słychac bulgotania tylko cykanie silnika

 

władek zapala na dotyk bo jest chłodzony powietrzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja akurat nie byłem ale swego czasu moj ojciec był to widział ze pala jak i moj tylko ze przy -30 maja jeszcze takie ustrojstwo jak jakis reczna pompa rozruchowa. Teraz widze ze nastała moda na najezdzanie na rusków, wiec przypomne ze ruscy pierwsi w kosmos polecieli, wiec ich technologia nie jest stara. To fakt, a plotka jest taka ze Rudolfa Disla russcy porwali wiec z ich dislami nie jest zle jak im pomagał sam ich wynalazca. Prosze nie myslec ze akurat te ciagniki on robil ale tu chodzi o technologie

No właśnie trzeba im pomoc przy wielkich mrozach bo inaczej trzeba go męczyć sam miałem MTZ-a Belarusa akumulatory nowe i rozrusznik i jak go przelałem ciepłą wodą a potem nalałem gorącej to palił lekko a znajomi mieli nowe MTZ-y na płynie i nawet mowy niebyło zeby zapalił mowa o -28 -30stopni mrozu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...