Skocz do zawartości
Mozaden

Odpalanie

Rekomendowane odpowiedzi

Ja po spaleniu kilku rozruszników wróciłem do 12V ale nadal miałem dwa akumulatory 12V tylko podłączyłem szeregowo dwie dwunastki nie zwiekszając V tylko Ah i siłe rozruchu i rozrusznik gwizdał

Zwiększając do 24V tak szybko się nie spali ,chyba że nim piłujesz ,a podłączając szeregowo dwie12V zwiększasz volty a nie amperaż ,stąd ten kop a podłączając równolegle co sugerujesz zwiększasz tylko pojemność akumulatora a nie jego moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam! Polecam do odpalania ciągnika opalarkę do farby ponieważ daje pożądny strumień gorącego powietrza a jeżeli dostarczysz go do kolektora ssącego to efekt gwarantowany, opalarkę można kupić już za 50 zł, to dość prymitywne ale skuteczne. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Grześ napewno spalisz ale nie odrazu ja w 1014 ze 2 zimy paliłem na 24V i potem wirnik nadawał sie tylko w 1 miejsce ale miałem rozrusznik od stara 200 przełożyłem tylko łeb od tego co był w ursusie i wtedy to super było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Grześ napewno spalisz ale nie odrazu ja w 1014 ze 2 zimy paliłem na 24V i potem wirnik nadawał sie tylko w 1 miejsce ale miałem rozrusznik od stara 200 przełożyłem tylko łeb od tego co był w ursusie i wtedy to super było

Pasuje wirnik i uzwojenie stara do reszty od ursusa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co tyle kombinacji starczy rozrusznik PLANETARNY.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Grześ pasuje od stara albo bizona różnica jest tylko w tym łbie co przykręca się rozrusznik do silnika

 

Przełącznik 12/24 V jaki kupiłeś ja założyłem od Robura jest malutki i zmieściłem go pod zegarami nie tak jak w 6 na podłodze

 

@adam te rozruszniki planetarne to są 1 razówki nie ma do tego wcale częśći

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja po spaleniu kilku rozruszników wróciłem do 12V ale nadal miałem dwa akumulatory 12V tylko podłączyłem szeregowo dwie dwunastki nie zwiekszając V tylko Ah i siłe rozruchu i rozrusznik gwizdał

Zwiększając do 24V tak szybko się nie spali ,chyba że nim piłujesz ,a podłączając szeregowo dwie12V zwiększasz volty a nie amperaż ,stąd ten kop a podłączając równolegle co sugerujesz zwiększasz tylko pojemność akumulatora a nie jego moc.

Podłączyłem dwie dwunastki + do + i - do - volt sie nie zmienił ale moc tak twierdzisz ze moc sie nie zwiekszyła przeciez to normalne ze siła rozruchu bedzie wieksza jak juz pisałem wcześniej spaliło mi ze 3 rozruszniki stosując rozruch na 24 a rozruszniki 12V , ciągnik palił lekko przy takim uderzeniu wiec nie był piłowany a rozrusznik starczał na kilka miesięcy tak odrazu go niespalisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza ,ale ja nie negowałem tego że ci lepiej palił ,sposób podłączenia jaki opisałeś to szeregowe ,i zwiększyłeś amperogodziny czyli pojemność aku czyli przedłużyłeś jego czas oddawania energii a czy przy tym jego amperaż to nie mam pewności może tak , ale dobrze by było jak by się ktoś kompetentny wypowiedział na ten temat na forum to by było z pożytkiem dla wszystkich. Czy podłączając dwa akumulatory szeregowo o mocy 12 V i 750 Amper zwiękrzamy moc rozruchu do 12V i 1500 Amper ,prośże fachowca o wypowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na podstawach elektroniki miałem że przy połączeniu szeregowym dodajesz napięcia czyli volty a przy równoległym dodajesz natężenia czyli ampery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szmery bajery.Większy akumulator nic nie da bo będzie niedoładowany zawsze.Ja nie kombinuje,wkładam zalecane przez producenta i mam spoko przez kilka lat,tylko wymiana szczotek i spoko 7-8lat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko się zgadza ,ale ja nie negowałem tego że ci lepiej palił ,sposób podłączenia jaki opisałeś to szeregowe ,i zwiększyłeś amperogodziny czyli pojemność aku czyli przedłużyłeś jego czas oddawania energii a czy przy tym jego amperaż to nie mam pewności może tak , ale dobrze by było jak by się ktoś kompetentny wypowiedział na ten temat na forum to by było z pożytkiem dla wszystkich. Czy podłączając dwa akumulatory szeregowo o mocy 12 V i 750 Amper zwiękrzamy moc rozruchu do 12V i 1500 Amper ,prośże fachowca o wypowiedz.

Przepraszam miałem w obu przypadkach na myśli równolegle ,a napisałem szeregowo

Alternator na pewno się nie spali od większego akumulatora ale morze go nie doładować ,i co jakiś czas wskazana będzie pomoc prostownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łącząc szeregowo 2x12V 750Ah otrzymujesz 24V 750Ah, natomiast łącząc równolegle 2x12V 750Ah otrzymujesz 12V 1500Ah.

Cos wam powiem, dziś u mnie cały dzień trzymało -5 stC, wieczorem potrzebowałem ciągnik, a że Władek stał na dworze, to wypadło że on zrobi co było potrzeba, stał tydzień nie używany, odpalił po drugim obrocie wału, bez użycia odprężnika i prostownika, przypomniały mi się wtedy bolesne narzekania z forum, jaki to co niektórzy mają kłopot z odpaleniem powiem tylko tyle, że mam rozrusznik szybkobieżny, aku 12V 110Ah, alternator BOSCH od Saaba 900, w zbiorniku oranżada i zero problemów z odpaleniem ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem ja mam taki szybkobieżny w lublinie i miałem z nim kilka problemów . Na allegro widziałem takie do ruska za 470 pln ale nie wiem czy są wytrzymałe i czy lepiej kręcą od tradycyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie wiem ja mam taki szybkobieżny w lublinie i miałem z nim kilka problemów . Na allegro widziałem takie do ruska za 470 pln ale nie wiem czy są wytrzymałe i czy lepiej kręcą od tradycyjnych.

Jak miałem tradycyjny, oryginalny rozrusznik, to od nowości silnik był nie do odpalenia przy dużym mrozie, więc gdyby na szybkobieżnym nie było różnicy, to bym nie pisał tego co napisałem, bo też bym nie odpalił silnika, a różnica jest porażająca. Większość rozruszników stosowanych w nowszych pojazdach, są to rozruszniki z przekładnią planetarną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak za bardzo zwiększy się pojemność akumulatora to alternator Pojdzie z dymem

Nie alternatorowi nic sie nie działo tylko co jakis czas trzeba podładować akumulatory bo altek niedawał rady rozrusznik miałem z przekładnią

tatamarty.323a ale coniekturzy pisali o troszke wiekszych mrozach niz te -5 stC przynajmniej ja o -5 nie pisze ja miałem kłopoty z odpaleniem faktycznie ale przy -20 -30stC oczywiście niewtym roku ja myśle ze i ty miałbyś kłopot z odpaleniem przy tym mrozie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwo wymienic swiece żarową w T25A i czy to cos wogle da przy odpalaniu w zimę , macie jakies inne sposoby na odpalanie go w zime [rzy srednich mrozach ! ? Prosze o Pomoc !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz dobre akumulatory to pewnie,że da i to dużo .Można też gazetkę podpalić w kolektor ,też dobry sposób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie stety akumulatory tez sa juz troche stare , ale w lato pali i to bardzo dobrze,prubowałem nawet na kijku zapalic szmate io podgrzewac caly silnik ale tez nie pomagało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...