Skocz do zawartości
juan79

uwspółwłasnościowienie ziemi rolnej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Proszę o pomoc w sprawie:

Ojciec rozwiodł się z matką. Jest po sprawie o podział majątku, strony się porozumiały i w ratach spłaca równowartość połowy ziemi matce. Jest jedynym właścicielem ziemi a mianowicie 1,54ha.

To jest ziemia, która jest już przewidziana w lokalnym planie zagospodarowania przestrzennego na przeksztalcenie w dzialki budowlane.

Poki co, jest ziemią rolniczą,

Ojciec ma kupca na 1ha tej ziemi, wobec czego teren ten zostanie podzielony na dwie dzialki 1ha i 0,54ha. Te 0,54ha nadal bedzie we władaniu ojca.

Podobno nie można dzielić działki rolnej ponieważ działką rolną nie może byc teren ponizej 30arow? Stad pewnie brak mozliwosci podzielenia tej dzialki 0,54h na dwie mniejsze? ( Tak aby ojcu cos zostalo i tak aby mnie mogl przepisac tez jakis skrawek ziemi - mysle o budowie domu a nie jestem rolnikiem , gdy plan zagospodarowania stanie sie faktem ).

Czy jest jakieś rozwiązanie dla mnie? Tak aby ojcu cos zostalo a i ja zebym mial pewnosc ze mam jakies prawa do ziemi ( chodzi o to aby nie mogl sprzedac ziemi beze mnie )

Czy w naszym prawie istnieje mozliwosc taka, aby ojciec mnie uczynil wspolwlascicielem owego 0,54ha? ( podpowiem ze mam dwoch braci, jeden niepelnoletni pod opieka matki, drugi pelnoletni, niepelnosprawny mieszkajacy w DPS. Godzę sie na wydziedziczenie mnie z pozostalej czesci majatku mojego ojca, pragnac zachowac jakies prawo do owego skrawka ziemi na ktorej w przyszlosci, pragnalbym postawic wlasny dom )

Mysle ze satysfakcjonujacym mnie zapisem byloby wspolwlasnosc do 0,54ha w ksiedze wieczystej.

Jesli to jest mozliwe, ewentualnie inne lepsze rozwiazanie Panstwo widzicie i jestescie w stanie mi podpowiedziec, i ile takie rozwiazania by kosztowaly.

I jeszcze jedno, raczej nie ma mozliwosci by ojciec cale 0,54ha przepisal na mnie, gdyz chce tez miec mozliwosc budowania sie na tej ziemi.

Udostępnij tę odpowiedź