Skocz do zawartości
tomb2

Do użytkowników SAME, LAMBORGHINI i DEUTZ-FAHR !!!

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam lasera 90, to o jest bardzo podobny ciągnik do eksplorera tylko starszy. Laser w porównaniu z Proximą ma dużo lepszy uciąg, zwrotność, podnośnik,skrzynie i mniejsze spalanie. jeżeli chodzi o prasę to nie wiem bo nie podpinałem, ale jest on szeroki więc na pewno nie do wszystkich pras się nadaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić prawdopodobnie Deutz-Fahra Agrotrona 150....

wart zakupu, jest ktoś może użytkownikiem takiego???

Roku 1997, 6800mtg. na nowych 4 oponach sprowadzony z Niemiec.

Proszę o opinię lub radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie przyczyną czego może być biały dymek z tłumika przy dodawaniu gazu zwłaszcza po tym jak ciągnik dłuższą chwilę chodzi na wolnych obrotach, gdy się rozgrzeje bardziej to już nie widać raczej dymku. Ciągnik to SAME TAURUS 60 3-cylindry chłodzony powietrzem, olej z silnika ubywa, ciśnienie na panewka ponad 4atmosfery. Zauważyłem również że jak go trochę rozgrzeję jak ma co robić to coś stuka głośniej w silniku, z kolei jak mu popuszczę, trochę zmniejszy się temperatura cichnie. Czy mogą to być zawory lub popychacze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki olej masz w silniku?? luz na zaworach nie zaszkodzi sprawdzić ja w swoim laserze ustawiłem 0,3mm. ja z własnego doświadczenia wiem że lepiej zajrzeć wcześniej i szukać przyczyny bo jak się zostawi to potem duże koszty. skoro olej ci bierze to może go albo spalać albo wyrzuca odmą.proponuje ci podwiązać butelkę pod odmę i wtedy będziesz wiedział czy wyrzuca. jak nie wyrzuca to znaczy że pierścieni nie ma. a co do tego stuku to może być popychacz, mi się na jednym zrobił większy luz i też tak stukało, ale też może być to luz na korbowodzie(wyrobiona tulejka, korba do regeneracji). jak ciśnienie masz dobre to remont nie będzie drogi, może być tak też że sama wymiana pierścieni załatwi sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a i jeszcze zależy jak dużo bierze tego oleju, bo jak trochę to nie masz czym się martwić bo to się często zdarza , nawet w nowych. Koniecznie sprawdź luzy na zaworach, czynność nie jest skomplikowana a może dużo wyjaśnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej mam DIESEL 2 ten gęstszy wcześniej miałem diesel 3 i było gorzej z odmy leci jakby jakaś para wkoło jest trochę zachlapane oleju no trochę ubywa no ale nie jestem w stanie powiedzieć ile jutro zobaczę to napiszę, tylko nie rozumiem jednej sprawy, mi się wydaję że jeżeli pierścienie są na wykończeniu to wtedy olejem bryzga przez odmę i korek wlewu. Jeszcze jedno pytanie czym mogę zmatować cylindry przy wymianie pierścieni czy drobnym papierem ściernym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta para z odmy to normalne, to jest związane z różnicą ciśnień. ja mam silnik po kapitalce i też para leci i jest końcówka odmy lekko przybrudzona. trzeba zdjąć głowice i zobaczyć czy nie ma progów na cylindrach, jak są to trzeba szlifować i nowe tłoki kupić. ja miałem równe cylindry więc nie szlifowałem, słyszałem że można zmatować cylindry papierem ściernym ale ja tego nie robiłem, oddałem cylindry do warsztatu w którym mi szlifowali wał korbowy i oni tam mają takie specjalne szczotki, cylinder po tych szczotkach był równo przerysowany pod różnym kontem. jeszcze musisz sprawdzic czy korby są dobre bo jeżeli lekko stuka to trzeba zdjąć i dać do regeneracji, koszt nie duży a już potem nie musisz się martwić o nie.mi oleju brał między 0,5l -1l na 10mtg był wlany turdus, a i pojawiały się lekkie wycieki np sączyło sie ze śrub przy kolektorze. bardzo ważne jest żebys zlokalizował źródło tego stukotu, bo jeżeli stuka na małych obrotach a na większych nie to moze byc tez tak że wyrwało zęba na kołach wyrównawczych a to jest już droga sprawa i im dłużej będziesz z tym jeździł tym gorsze szkody zrobisz. sam tak miałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do stukotu to gdy rano go odpalę przez pierwsze 2-3 sekundy cisza potem 2-3 sekundy lekko stuka i potem cichnie. stukot jest bardziej słyszalny przy większych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli czego może być przyczyną ten stukot? Moim zdaniem są trzy warianty

1. źle wyregulowane zawory (fajnie by było ale mało prawdopodobne)

2. korbowody ( z tym już gorzej)

3. popychacze

Co wy o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nie trać czasu na zbędne gdybanie tylko rozbieraj silnik i zrób kapitalke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwo powiedzieć gorzej zrobić! Nie sztuka rozebrać i czekać na część i wywalić pieniądze, jak na razie mam dużo do pryskania, więc z rozbiórką poczekam jeszcze ze 2-3 tygodnie bo prawie codziennie wykorzystuję go do pryskania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kapitalka pewnie nie będzie konieczna, to są wytrzymałe silniki, a poza tym kolega ma dobre ciśnienie na wale więc i góra nie powinna być bardzo zużyta. ja bym zdjął dekielki i posprawdzał czy tam luzy są w porządku, zajmie ci to z godzinę a już będziesz mógł coś więcej powiedzieć. Działa ci obrotomierz, ile mtg masz?? w najgorszym przypadku to tak jak mówisz to bedzie luz na korbie albo w tłoku.a żeby zdjąć miskę u ciebie to trzeba przednim mostem odjeżdżać?? takie części jak pierścienie, uszczelki, tłoki to jest kwestia tygodnia więc nie jest tragicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam katalogi części zamiennych do wybranych modeli ciągników marki Same, Deutz-Fahr oraz Lamborghini!

Katalogi są w języku polskim dostępne na płycie CD w formacie PDF.

 

Informacje; 689145380

i.scibisz@interia.pl

GG 724235

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mierzyłem ciśnienia na cylindrach bo nie miałem czym.ja robiłem swój silnik z powodu tych kół na wałkach wyrównawczych. jakby na nich zębów nie wyrwało i nie stukało przez to w silniku, to bym nie ruszał. ciągnik palił lekko, siłę miał, tyle że trochę oleju brał ale nie kopcił, i lekkie wycieki się pojawiały.Silnik był rozebrany całkowicie, a pierścienie jak się przyłożyło do cylindrów no to brakowało ich z 5mm żeby się zeszły w okrąg. za uszczelki, pierścienie, swożnie, czyszczenie cylindrów, regeneracje korbowodów, szlifowanie wału (to było u jednego gościa robione) zapłaciłem 1250zł, koła wyrównawcze i ten wieniec na wale kosztowały (były dorabiane) z przesyłką 2830zł no i mechanik wziął 1000zł.

a ty zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach, jakie masz? a i ciekawi mnie jeszcze jakie masz luzy na zaworach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy co by miał u ciebie ten ciągnik robić? Zastanawia mnie po co w nim zamontowano aż 4cylindry i jeszcze turbo, to tylko 47KM. Ciekawe ile to pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest na forum użytkownik agroprimy? mam pytanie

 

 

Ja mam Agroprimę junior 4.31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale czy na pewno to jest sadowniczy? nie nadawałby się do mnie? w takim razie co byście polecili w podobnych pieniądzach co ten same?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mamy ci coś doradzić jak nie napisałeś do czego konkretnie ci potrzebny te ciągnik. Określ do jakich prac byłby używany to może ci ktoś coś poradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciągnik byłby do opryskiwacza, kosiarki, bron, sadzarek, ogólnie do lekkich rzeczy, moje gospodarstwo jest warzywne, więc co byście polecili? ten same nie byłby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...