damian9871 0 Napisano 23 Września 2008 ta druga wajcha (pierwsza od szyby) to regulacja siłowa pozycyjna do przodu pozycyjna tył siłowa w orkach ustawiasz ją na środku i przesuwasz w miarę potrzeby. z rozsiewaczem czy opryskiwaczem powinna być ustawiona na maks do przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzych22 0 Napisano 23 Września 2008 witam wszystkich mam taki probloem w agrotronie 6.30 ze jak go zapale rano i jest zimny olej to nie idzie zadnego biegu wbic póżniej wszystko chodzi jak nalezy . Czy to jest normalne w tego typu ciągnikach ? prosze o jakieś informacje na ten temat . Pozdrawiam Pewnie masz nieodpowiedni olej w skrzyni (za gęsty) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz2208 0 Napisano 24 Września 2008 Witam olej jest oryginalny wlany kupilem w serwisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 25 Września 2008 PROBLEM Z PODNOŚNIKIEM Mam trzy wajchy jedna od wywrotu przyczep i dwie od siłownika pierwsza zielona krótsza pierwsza od siedzenia i druga od siedzenia żółta dłuższa, w każdej pozycji wajchy krótszej zielonej gdy podniosę wajcha żółtą do góry to stuka ale zauważyłem że na pusto ramiona idą wyżej niż z obciążęniem czy może być za mało oleju, mam olej oddzielny niż w skrzyni bo miarkę do oleju w skrzyni mam w kabinie koło biegów i jaki olej dolać ciągnik jest z Holandii a i wydaje mi się że pompa olejowa do podnoszenia nie jest to pompa zębata tylko tłoczkowa i znajduje się zaraz za podnosnikiem chodzi w poprzek (względem siłownika) i na pusto nie stuka tylko pod obciążeniem więc może coś co ją napędza jest już wyrobione i stuka pod obciążeniem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 25 Września 2008 a jest jakaś miarka od poziomu oleju w podnośniku? też mam dwie wajchy od podnosnika takie same. według mnie to nie wina oleju, bo olej bedzie ten sam co wskrzyni i jeżeli w podnosniku jest go za mało to powinien pobrać sam ze skrzyni, więc jak jest stan odpowiedni w skrzyni to i w podnośniku powinien być. Mimo wszystko może warto dolać oleju do podnośnika może pomoże i nie bedzie konieczne rozbieranie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 26 Września 2008 poziom oleju w skrzyni nie jest równy z poziomem oleju do podnosnika z tego względu że miarka do poziomu oleju w skrzyni jest przy biegach czyli na poziomie podłogi kabiny a poziom oleju do podnosnika jest dużo wyżej gdzieś na wysokości siedzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 26 Września 2008 ale jeśli nie ma miarki do poziomu oleju w podnosniku to oznacza to że olej jest pobierany do podnośnika ze skrzyni i jak jest stan oleju w skrzyni to i w podnośniku jest ok. ale dolać troche zawsze można, napewno to nie zaszkodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 26 Września 2008 Mam problem z moim Laserem 90DT. stuka mi coś w silniku,traktor pali dobrze ,kontrolka od oleju gaśnie,najpierw stukało tylko na małych obrotach i jak się dodało gazu to praca się wyrównywała, po kilku odpaleniach stukot się nasilił, teraz to dosłownie wali. spuściłem olej i z miski wyjąłem przez korek kawłki ząbków od jakiegoś koła.Podejrzewam że mogło się wyrobić któreś z kół na wałkach wyrównawczych lub koło zębate na wale.Jężeli to na wale to już sprawa się komplikuje bo trzeba wał wyjmować i rozbierać bo to koło jest między trzecim a czwartym korbowodem. Czy mieliście podobne problemy czy rozbierał ktoś z was wał i wymieniał takie koło? w przyszłym tygodniu ma przyjść mechanik no i będziemy rozbierać.żeby wogóle zdjąć miske to trzeba najpierw przedni most odsunąć:/ bede wdzięczny za każdą wskazówke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 30 Września 2008 Witam ponownie wszystkich potrzebuje informacji!!Muszę dolać oleju do hydrauliki i w tym tkwi pytanie jaki olej dać aby nie popsuć, ciągnik starszego typu z 1985 roku Same TAURUS Proszę o informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian9871 0 Napisano 30 Września 2008 koncern SDF stosuje Akros Multi(dzisiaj) ja bym radził wylać cały i zalać orlenoskim Agro stou 10w/30 masz te same parametry a cenę o połowę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 1 Października 2008 co do oleju AGRO to na razie słyszałem jak same złe opinie, że podzespoły siadaja przez ten olej że coś jest nie tak z nim ale to było w tych nowszych ciągnikach ciekawe jak w starszych.? A może wie ktoś ile oleju do hydraulik do SAME TAURUS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 1 Października 2008 do mojego lasera wchodzi okolo 50litrów oleju, ja dolałem jakiegos przekładniowego oleju polskiego już nie pamietam nazwy (bo tata go kupował akurat) wszystko w skrzyni jak i wpodnosniku działa dobrze. ja mam obecnie inny problem poszły mi obydwa wałki wyrównawcze i koło żebate na wale korbowym, części drogie:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 1 Października 2008 No właśnie co do silnika nie wie ktoś jaka ma być ustawiona szczelina na zaworach bo coś mi stuka jakby zawory bo u góry. Do maciek1987 gdzie kupujesz części?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 1 Października 2008 częsci jeszcze nie kupiłem, traktor rozebrany, silnik wyjety. u dealera ceny następujące wałek wyrównawczy 2400zł a idą dwa takie tylko jeden ma ząbki prawoskretne a jeden lewo a kolo zębate na wale korbowym 1900zł ceny są netto czyli za te trzy rzeczy około 8tys. dzwonilem do wuja do włoch i ma do fabryki pojechać ciekaw jestem ile tam. części są dostepne tylko w tym przypadku orginalne nie ma żadnych zamienników kolo jest u dealera a wałki trzeba zamawiać okres oczekiwania to okolo dwa tygodnie do miesiąca.nie wiem jak te wałki wyrównawcze się rozbiera bo przecież w środku muszą być jakieś łozyska albo panewki, pozatym idzie do nich ciśnienie oleju.Nie wiem również jak ich ustawic potem wiec dlatego narazie ich nie rozlożylem czekam na mechanika.słyszałem że ich sie wkłada jak wał jest ustawiony pierwszym korbowodem do góry.jeden wałek jest opuszczony i prawdopodobnie to dla tego się wybily zęby na głównym kole które znowu wybilo ten drugi wałek.objawe: zaczęlo nam najpierw lekko stukać na minimalnych obrotach, szukalismy przyczyny, zapalilismy go jeszcze z pięc razy i już zaczeło tak walić że więcej nie bylo sensu.Wiem że podobnie działają inne silniki zachodnich marek(new holland, deutz fahr...) pozdrawiam i nie zycze nikomu tej usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 4 Października 2008 Widzę że nikt z obecnych na tym forum niechce nikomu pomóc to wam powiem co i jak z zaworami.Ustawiamy je na całkiem zimnym silniku najlepiej zostawić go na całą noc do ochłonięcia, gdy już podniesiemy dekielki zaworowe musimy sprawdzić czy między klawiaturą a zaworem jest wszystko ok (tzn. czy niema żadnych rowków progów itp. jeżeli tak to należy je wyrównać za pomocą pilnika). gdy to sprawdzimy ustawiamy wszystkie zawory na 0.20 tak żeby ciasno wchodził szczelinomierz. Ja u siebie tak ustawiłem i jak ręka odjął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 4 Października 2008 w fabryce we włoszech te dwa wałki wyrównawcze i to koło na wale o którym pisałem wcześniej kosztują razem 2100euro.ale ludzie z serwisu z włoch powiedzieli że te wałki wyrównawcze mozna całkowicie wyjąć i ciągnik bedzie chodził troche głosniej ale nic sie nie stanie!!! czy ktoś tak robił??? czy wał się nie popsuje? nie wiem co zrobić może złoże bez tych wałków i zobacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tony 0 Napisano 4 Października 2008 Prawdopodobnie te wałki są tylko po to aby ograniczyć drgania silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 6 Października 2008 tak masz racje one wlaśnie ograniczają drgania.Zdecydowaliśmy wkońku żę bedziemy robic kapitalka bo już silnik ogolnie kiepski.a te wałki są rozbieralne, prawdopodobnie tylko kola na nich wymienie.ale jeszcze nic nie wiadomo, mysle że w tym tygodniu silnik bedzie całkowicie rozebrany i części zamówie.części zamawiam w fabryce we włoszech.wczesniej na częściach o wartosci 8tys było tysiąc zł różnicy teraz euro skoczyło więc nie wiem jak to wyjdzie ale sądze że i tak korzystnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
p_zajaczkowski 0 Napisano 7 Października 2008 witam ma pytanko czy to normalne że w silniku 3-cylindrowym chłodzonym powietrzem ciśnienie oleju waha się w granicach 4-4.5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 7 Października 2008 cisnienie jest wpożadku według mnie. ja miałem dwie atmosfery no i bede robil teraz kapitalke.a kontrolka od cisnienia słyszałem ze się zapala dopiero przy 1,5-1,2 atmosfery i poniżej, u mnie w kazdym badź razie gasła po zapaleniu ciągnika i nie zapalała się w trakcie pracy.A jak odkrecisz korek od wlewu oleju do silnika w trakcie pracy silnika to wywala ci bardzo olej?? mi wywalało, to oznaka zużycia pierścieni, jeśli są przedmuchyto bedzie ci rzucac ostro olejem.u mnie też brał olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej56 0 Napisano 12 Października 2008 Witam! Panowie czy może mi ktoś powiedzieć coś o ciągniku Same Explorer II 90 turbo. Mam zamiar taki kupić. Wygląd ciągnika dość dobry jechałem nim i wydaje mi się dość fajny, ale chyba jest lekki. Czy da radę w pługu 4x35. Ile może mieć udźwigu na pompie, bo chodził by w agregacie uprawowo-siewnym 2,5m aktywnym bez hydropaku. Dotychczas w tych sprzętach chodził Zetor 8011 i sobie radził, ale po wymianie zębów w agregacie na nowe brakuje mu troszkę mocy. Czy cena za Same 33.000 zł -rocznik 94 to dobra cena. Jeżeli ktoś taki użytkuje to prosiłbym o opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikruss 0 Napisano 13 Października 2008 Witam.Mam Same Laser 110 z 1994 roku z pompą wtryskową wbudowaną w blok, z którą pojawił sie problem. Otóż jest ona podzielona na dwie sekcje i w obu sekcjach nie zasila po jednym wtrysku (nie podaje paliwa). I teraz pytanko - droga jest regeneracja i gdzie moge to zrobic w wielkopolsce (okolice kalisza, Ostrowa Wlkp.)Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 13 Października 2008 ja mam laser 90 turbo, ciągnik nie jest lekki waży bez obciążników 4500kg, co do udźwigu mój ma 6200kg ale podstawowe wersje miały 4600kg. udźwig jest wybity na tabliczce w kabinie pod symbolem PTC, z tymi maszynami powinien sobie poradzić.Pompa jest w budowana w blok tak jak kolega pisał u mnie sprawuje się dobrze.sprzęgło podnosnik też dobrze, skrzynia w miarę dobrze tzn czasami na średnim zakresie potrafi wyskoczyc bieg. obecnie jestem na etapie robienia kapitalki, części troche drogie no ale nie ma co się dziwić.Ja radził bym sprawdzić ci cisnienie oleju ja nie sprawdziłem jak kupowałem, miałem 1,5 do 2 atmosfer no i olej brał.A i jeszcze turbine miałem popsutą czego nie zauważyłem przy kupnie, radził bym zdjąć wąż prowadzący z filtra powietrza do turbiny i sprawdzic czy wiatrak w turbinie jest u mnie go poprostu nie było no i nie powinien on miec luzu(koszt regeneracji turbiny to 1000zł). ja traktor zakupiłem w lutym dałęm za niego 34000zł rok 1989. traktor był w stanie bardzo dobrym przy -12stopni zapalił bez większego problemu (a bateria jakaś stara troche słaba), wycieków żadnych nie było ale jak wymieniłem olej to już się pokazały, w cieżkiej robocie nie dymił ale ale olej musiał spalac bo odma nie wyrzucał a brał dość dużo.troche się rozpisałem gdybyś coś potrzebował to chętnie spróbuje pomóc, a do lasera mam katalog moge wysłac.ciągnik prosty w obsłudze, wszystkie mechanizmy włączane mechanicznie,uboga elektronika, ja osobiście polecam.pozdro i powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek1987 0 Napisano 13 Października 2008 a i jeszcze mój same laser w pracach polowych typu agregat czy talerzówka lepiej się sprawował niż zetor 8441, wiecej siły i cięższy i skrzynia lepsza,więcej przełożeń.Jeśli wiec pracowałeś na 8011 to ten eksplorer bedzie mocniejszy i będzie mniej palił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej56 0 Napisano 14 Października 2008 Dzięki Maciek za te informacje, narazie wezmę go na próbę do orki, zasiewy już zrobiłem ale sprawdzę go też w agregacie. Myślę , że cena nie jest wygórowana. Zobaczymy co wyjdzie jak pójdzie w pracę. Ważne, że daje go na próbę, w końcu u tego handlarza kupuję drugi ciągnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach