Skocz do zawartości
Gość JAROII

Elektryka w ciągnikach

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam w MF255 HEAVY DUTY 120Ah i juz prawie dwa lata chodzi bez zastrzezen, poza tym jeden akumulator nie jest wcale gorszy od dwoch... Pitersan15-jesli zaloze np. halogenowe zarowki w c-330 w przednie lampy stacyjka tez sie wypali??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam w MF255 HEAVY DUTY 120Ah i juz prawie dwa lata chodzi bez zastrzezen, poza tym jeden akumulator nie jest wcale gorszy od dwoch... Pitersan15-jesli zaloze np. halogenowe zarowki w c-330 w przednie lampy stacyjka tez sie wypali??

 

Odrazu sie nie wypali. Z czasem moze sie pogorszyc jej przewodzenie. Zagladalem nie jeden raz do srodka stacyjki. Tam przelacznikiem swiatel jest kawal blachy i ten malo kiedy sie konczy . Najgorszy jest styk 31 w stacyjce ten co wlacza ladowanie. Blaszki sie podginaja i stacyjka nie kontaktuje.

 

Dla lepszego efektu swiecenia H4 zaloz przekazniki. Wyprobowane. Napiecie w instalacji mialem 14,4V na zarowkach bylo zaledwie niecale 12V. Swiecilo to blado. Po zalozeniu przekaznikow napiecie 14V i jasnosc niesamowita.Przewod zasilajacy t minimum 1,5mm2 i koniecznie przed przekaznikiem bezbieczniki dla obu swiatel.

Dobre efekty sa jezeli zasilanie przekaznikow zalozysz bezposrednio na wyjscie alternatora.

Na pradnicy i wielkich aku jak standardowo w traktorach, zakladanie mocniejszych zarowek nie ma sensu. Pradnica w C330 czy C360 ma max wydajnosc 13A!! Same zarowki H4 55/60W pobieraja ok 10A na swiatlach drogowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odrazu sie nie wypali. Z czasem moze sie pogorszyc jej przewodzenie. Zagladalem nie jeden raz do srodka stacyjki. Tam przelacznikiem swiatel jest kawal blachy i ten malo kiedy sie konczy . Najgorszy jest styk 31 w stacyjce ten co wlacza ladowanie. Blaszki sie podginaja i stacyjka nie kontaktuje.

 

Dla lepszego efektu swiecenia H4 zaloz przekazniki. Wyprobowane. Napiecie w instalacji mialem 14,4V na zarowkach bylo zaledwie niecale 12V. Swiecilo to blado. Po zalozeniu przekaznikow napiecie 14V i jasnosc niesamowita.Przewod zasilajacy t minimum 1,5mm2 i koniecznie przed przekaznikiem bezbieczniki dla obu swiatel.

Dobre efekty sa jezeli zasilanie przekaznikow zalozysz bezposrednio na wyjscie alternatora.

Na pradnicy i wielkich aku jak standardowo w traktorach, zakladanie mocniejszych zarowek nie ma sensu. Pradnica w C330 czy C360 ma max wydajnosc 13A!! Same zarowki H4 55/60W pobieraja ok 10A na swiatlach drogowych.

 

 

Ja mam zalozone zarowki halogenowe z przodu, bez przekaznikow, juz bedzie prawie rok jak smigaja i wszystko jest ok. Tyle ze mam alternator No a ze stacyjka tez narazie nic sie nie dzjeje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja mam zalozone zarowki halogenowe z przodu, bez przekaznikow, juz bedzie prawie rok jak smigaja i wszystko jest ok. Tyle ze mam alternator No a ze stacyjka tez narazie nic sie nie dzjeje

 

Ja zalozylem przekazniki tylko dla tego ze mialem niskie napiecie na zarowkach.Zalozona mamy nowa instalacje(tzn nowa byla jakies 5 lat temu ) a przektoje przewodow w niej sa kary godne. Nie wiem czy maja wiecej jak 1mm2. Poza tym mam pod kierownica przelacznik zespolony od Autosana i nie chcialem nadwyrezac jego stykow.

 

IMGSTJ7XF6XEY.jpg

 

IMGAYT2RPPZ53.jpg

 

IMGNAITUS8T3O.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie możesz zapomnieć ,że zasilanie przekaźników (napisałeś ,że bierzesz bezpośrednio z alternatora) musi być zabezpieczone bezpiecznikiem .bo inaczej przy zwarciu wszysstko pójdzie z dymem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie możesz zapomnieć ,że zasilanie przekaźników (napisałeś ,że bierzesz bezpośrednio z alternatora) musi być zabezpieczone bezpiecznikiem .bo inaczej przy zwarciu wszysstko pójdzie z dymem

 

Wiem wiem

Przed kazdym przekaznikiem siedzi bezpiecznik plytkowy. na swiatla mijania dalem 10A, a na drogowe 15A. Sterowani eprzekaznikami sa na oryginalnych bezpiecznikach.

Ten sam manewr zrobilem u tescia. Tam to wogole swiatla drogowe i mijania swiecily jak pozycyjne. Teraz sa wysmienite.

Z reszta polecam wszystkim zalozenie przekaznikow. Mnie koszt jednostkowy w ciagniku wyniosl nie wiecej jak 6 zl liczac w tym 2 przekazniki troch eprzewodu elektrycznego bezpieczniki i kilka wsowek zenskich 6,3mm. Na allegro taki przekaznik kupilem po mniej jak 2 zl.Zeby koszty przesylki byly mniejsze wzialem odrazu 10 szt. Rozeszly sie jak swieze buleczki.

Teraz rozgladam sie za jakimis wiekszymi reflektorami zeby drogowe miec na 4 lampach. Chyb asi ezdecyduje na lampy od Golfa2 bo te maja w komplecie juz blaszki (kolnierze) i to bardzo by ulatwilo ich montaz w siatce maski. Poza tym maja dizo wieksza srednice niz np od PF125p czy poloneza. Zaladowac w nie 100W H4,lub jakies 60W +50% np Silverstar z Osram. To bylo by swietne.

Zmienialiscie juz te aluminiowe przerywacze na elektroniczne od samochodow?? Ten zabieg tez daje swietne efekty w jasnosci kierunkow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem w mojej 4011 przerywacz od jakiegoś auta, ale nie był hermetyczny i podczas mycia go zalałem i jest złom, ale prawdą jest, że kierunki były super, mocne światło i równomierny puls bez względu na obciążenie. A te aluminiowe przerywacze, to jest złom kompletny, kilka razy pomruga i już po nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem taki za 30 zł w agromie kupiłem.

Powiem ze chodzi bardzoo dobrze, równe przerwy w świeceniu itp. Na focie ta mała czarna skrzynka.

818dfb1fd5ec8091.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMG7GEEWX1UXD.jpg

 

Ja zamontowalem od forda. Na girldzie nabylem za 5 zl. Jedyne co zrobilem to zaklejenie go klejem na goraco zeby wolgos mu nie przeszkadzala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z reszta wszystkie zdjecia naszej 60 sa TUTAJ .

Elektryka jak elektryka dziala dziala zdecydowanie lepiej, al enajwazniejsze ze od kilku lat niezawodnie. Jednak najwiekszym plusem jaki zrobilismy to zalozenie innego pedalu gazu. Oryginalny drucik usuniety i zastapiony (słowo zostało usunięte)m od Autosana. Zdecydowanie wygodniej. Noga sie nie meczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta żaróweczka od ładowania jest 4 watowa; nie przeładowuje akumulatorów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaroweczka po wzbudzeniu alternatora ni ema potem nic wspolnego z jego ladowaniem. Potem zajmuje sie tym jego regulator. A zarowka 4W pozwala w traktorze wzbudzic alternator przy niskich obrotach. Z 4W zarowka moj Delco poprawnie laduje juz po przekroczeniu ok 500obr/min silnika. Z zarowka 2W trzeba bylo przegazowac do ok 1000obr/min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie możesz zapomnieć ,że zasilanie przekaźników (napisałeś ,że bierzesz bezpośrednio z alternatora) musi być zabezpieczone bezpiecznikiem .bo inaczej przy zwarciu wszysstko pójdzie z dymem

 

Wiem wiem

Przed kazdym przekaznikiem siedzi bezpiecznik plytkowy. na swiatla mijania dalem 10A, a na drogowe 15A. Sterowani eprzekaznikami sa na oryginalnych bezpiecznikach.

Ten sam manewr zrobilem u tescia. Tam to wogole swiatla drogowe i mijania swiecily jak pozycyjne. Teraz sa wysmienite.

Z reszta polecam wszystkim zalozenie przekaznikow. Mnie koszt jednostkowy w ciagniku wyniosl nie wiecej jak 6 zl liczac w tym 2 przekazniki troch eprzewodu elektrycznego bezpieczniki i kilka wsowek zenskich 6,3mm. Na allegro taki przekaznik kupilem po mniej jak 2 zl.Zeby koszty przesylki byly mniejsze wzialem odrazu 10 szt. Rozeszly sie jak swieze buleczki.

Teraz rozgladam sie za jakimis wiekszymi reflektorami zeby drogowe miec na 4 lampach. Chyb asi ezdecyduje na lampy od Golfa2 bo te maja w komplecie juz blaszki (kolnierze) i to bardzo by ulatwilo ich montaz w siatce maski. Poza tym maja dizo wieksza srednice niz np od PF125p czy poloneza. Zaladowac w nie 100W H4,lub jakies 60W +50% np Silverstar z Osram. To bylo by swietne.

Zmienialiscie juz te aluminiowe przerywacze na elektroniczne od samochodow?? Ten zabieg tez daje swietne efekty w jasnosci kierunkow.

 

panowie o co chodzi z tym przekaznikiem ????? jakie jest jego zadanie ??

mam mf 255 z 89 roku swiatła swieca jak by chciały a nie mogły

nie wiem co jest grane.........a na zniwa musze załozyc dodatkowe halogeny 4 sztuki i nie wiem jak sie do tago zabrac........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadaniem przekażnika jest odciążenie włączników (stacyjki) w ciągniku. Przekażnikiem płynie główny prąd z akumulatora (alternatora) do lampy, natomiast fabryczne przewody służą do sterowania (załączania) przekażników. Ja w ciągniku przekażniki zamontowałem przy filtrze powietrza. Zasilanie przerażnika bierze się od przewodu przy rozruszniku lub z alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik można przyrównać i powiedziec ze jest to to samo co stycznik np do silnika 3 fazowego. Za pomocą małego włacznika włączamy stycznik/przekaźnik po jego załączeniu płyną przez niego duze prądy. Styk rozwierny czyli bez podania napiecia na cewke styk jest załaczony służy on w bardziej skąplikowanych sterowaniach. O ile sie nie myle to używa sie takze takiego przekaźnika przy jkontrolce ładowania alternatora 6D. Pierwszy stycznik jest sterowany przez wyłacznik i do masy bo jeden z końców uzwojeń cewki jest połączony z głównym pradem przekaźnika a tam jest zawsze prąd. wyjścia 87 są podwójne czasami sie to przydaje jak 2 rzeczy podłaczamy na wyjsciu przekaźnika.

 

Na dole załączam foto przekaźników. Troche słąba jakość ale mój aparat nie domagał, zwłąszcza jego funkcja macro.

 

b3bd681369f596ebm.jpg

 

A tu zamieszczam foto jak ja to zrobilem przy ciapku. Przekaźniki sa schowane za kolumną kierowniczą zbytnio ich nie widać. ale załczam przez nie halogeny tylnie. Zasilanie wziołem przez bezpieczniki a sterowanie przełacznik po prawej.

 

0cf84dc71ad38669m.jpg

 

ae11f663e371e10bm.jpg

 

Troche się rozgadałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie możesz zapomnieć ,że zasilanie przekaźników (napisałeś ,że bierzesz bezpośrednio z alternatora) musi być zabezpieczone bezpiecznikiem .bo inaczej przy zwarciu wszysstko pójdzie z dymem

 

Wiem wiem

Przed kazdym przekaznikiem siedzi bezpiecznik plytkowy. na swiatla mijania dalem 10A, a na drogowe 15A. Sterowani eprzekaznikami sa na oryginalnych bezpiecznikach.

Ten sam manewr zrobilem u tescia. Tam to wogole swiatla drogowe i mijania swiecily jak pozycyjne. Teraz sa wysmienite.

Z reszta polecam wszystkim zalozenie przekaznikow. Mnie koszt jednostkowy w ciagniku wyniosl nie wiecej jak 6 zl liczac w tym 2 przekazniki troch eprzewodu elektrycznego bezpieczniki i kilka wsowek zenskich 6,3mm. Na allegro taki przekaznik kupilem po mniej jak 2 zl.Zeby koszty przesylki byly mniejsze wzialem odrazu 10 szt. Rozeszly sie jak swieze buleczki.

Teraz rozgladam sie za jakimis wiekszymi reflektorami zeby drogowe miec na 4 lampach. Chyb asi ezdecyduje na lampy od Golfa2 bo te maja w komplecie juz blaszki (kolnierze) i to bardzo by ulatwilo ich montaz w siatce maski. Poza tym maja dizo wieksza srednice niz np od PF125p czy poloneza. Zaladowac w nie 100W H4,lub jakies 60W +50% np Silverstar z Osram. To bylo by swietne.

Zmienialiscie juz te aluminiowe przerywacze na elektroniczne od samochodow?? Ten zabieg tez daje swietne efekty w jasnosci kierunkow.

 

panowie o co chodzi z tym przekaznikiem ????? jakie jest jego zadanie ??

mam mf 255 z 89 roku swiatła swieca jak by chciały a nie mogły

nie wiem co jest grane.........a na zniwa musze załozyc dodatkowe halogeny 4 sztuki i nie wiem jak sie do tago zabrac........

 

to bardzo proste. W kazdym przekaznikujestcewka (ty potrzebujeszna 12V). Jedenkonieccewki dajesz na mase, drugi zapinasz do kabelka plusowego od zarowki. Pojawia sie na nim 12V jak wlaczysz swiatla. dwa pozostale wyjscia z pryekaznika dajesz jedno na zarowke ( jak poprzednio kabelek) a drugie z bezpiecznikiem do + akumulatora. Jak wlaczyszswiatla to cewka zewrze styki przekaznika i poplynie prad przez zarowke. Ma to taka zalete ze prad na zarowke tj ok 5A na jednej plynie bezposrednio zakumulatora przezprzekaznik do zarowki. Normalnie w wiekszosci tozwiazan plynie pd aku do stacyjki dalej na przelacznik (jesli jest zmiana swiatel nie w stacyjce ). Wszystkie te polaczenia maja pewna rezystancje na ktorej tworza sie spadki napiec.

 

Sprawdz przedewszystkim jakie masz napiecie na zarowkach. Czyli wlaczswiatla i woltomierzem sprawdz piny masowy i zasilajacyzarowki. Powinno byc na zapalonym silniku i sprawnym ladowaniu ok 13-14V. Jezeli jestmniej niz 12V na zarowce to zapomnij o mocnych swiatlach. Wiekszosc produkowanychzarowek nominalna moc i barwe swiatla odpowiedzialna za jasnosc daja przy napieciu ladowania czyli ok 14V.

U mnie przed zalozeniam przekaznikow na zarowce bylo 11,5V. Po zalozeniu przekaznikow mam 14V. W odlaglosci 20 cm od reflektora czuc cieplo zzarowki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie - stała sie jasnosc

wczoraj alternator przestał ładowac - są tam jakies szczotki ktore mozna wymienic samodzielnie ???? mowa o mf 255

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczotki są i można je wymienić samodzielnie, z tym, że w nowszych alternatorach są razem z regulatorem napięcia (nie wiem jak jest w MF) więc takie trochę więcej kosztują. Może wypowie się ktoś kto ma MF 255 bo ja nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się na jakiej wysokości powinny być mocowane tylne lampy w ciągnikach konkretnie ursus c330 teraz mam jedne standardowo na błotnikach a drugi komplet przy dachu i zastanawiam się czy wystarczą te przy dachu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz poszukac w rozporzadzeniach ministerstwa odnosnoi eoswietlenia maszyn rolniczych. Albo zapytaj diagnoste. Na pewno powinny byc jakos w osi pojazdu i w odpowiedniej odlaglosci od siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w celu sprawdzenia bez regulatora.

 

Plus przez zarowke 4-21W do D+, DF do masy. Przewod na Plus akumulatora i na wyjscie pradowe B+, bez przekaznikow i wlacznikow!!!!!!!

Masa na obudowe akumulatora. Nie kreci sie nie laduje. Poniewaz bedzie bez regulatora napiecie bedzie roslo wraz ze wzrostem obrotow alternatora!!! Moni9toruj wszystko woltomierzem nie przesadzaj z napieciem max to ok 14,5V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna lekkiego świecenia się kontrolki ładowania (widać tylko w nocy)? Bezpieczników nie przepala, akumulatorów nie rozładowuje. Ciągnik to mf 699. Niby żadnych efektów ubocznych nie ma ale ciągnik szykuję do sprzedania i chciałbym żeby wszystko grało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...