Skocz do zawartości
Gość JAROII

Elektryka w ciągnikach

Rekomendowane odpowiedzi

Wywiad z Grzegorzem Gajewskim, szefem serwisu Auto Wimar Centrum w Warszawie

 

- Jak wydłużyć żywotność akumulatora?

 

- Wszystko zależy od warunków eksploatacji. Jeżeli nie dopuścimy do rozładowania, przeładowania lub uszkodzenia na skutek wstrząsów na drodze, to akumulator może być sprawny cztery a nawet pięć lat.

 

- Czy można stosować akumulator o większej pojemności niż zaleca producent?

 

- Zwykle producent wylicza, jaka pojemność jest optymalna dla danego modelu auta. Jeżeli chcemy zwiększyć moc, to tylko o 10-15 proc. w stosunku do akumulatora zalecanego przez producenta. Oczywiście większy akumulator zimą zapewni większy zapas pojemności i ułatwi rozruch silnika, ale jest też droższy. Istnieje zagrożenie, że zbyt duży akumulator może pozostać niedoładowany i doprowadzi to do jego zniszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolergo volf z aku 100ah można pobrać prąd rzędu 1A przez 100 h ,prąd 10 A przez 10 h prąd 100 A przez 1 h a że giodzina ma 60 minut to wiesz już skąd chyba jest 6000A.Czy zaspokoiłem twoją ciekawość?

I tu się Kolego mylisz, podawana pojemność akumulatora to pojemność tzw 20-sto godzinna. Czyli z akumulatora 100Ahmożna pobierać prąd 5 A w czasie 20 godzin. Jeśli uważasz, że prąd o wartości 50A można czerpać przez 2 godziny to jesteś w błędzie(ten czas będzie znacząco niższy). Im większy będzie pobierany prąd tym mniejsza pojemność rzeczywista akumulatora...

Tych bajek o możliwym dopuszczalnym zwiększeniu pojemności akumulatora o max 15% szkoda nawet komentować..., choć w samochodzie czasami trudno zmieścić coś większego, ale Tobie chyba nie chodzi o wymiary...

Co do wywodów o rozruszniku, to pragnę zauważyć, że miarę nagrzewania się uzwojeń oraz przewodów ich rezystancja rośnie i zgodnie z prawem Ohma pobór prądu ze źródła maleje...

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1261&f=iw_1443.xmlwybór odpowiedniej baterii

 

O ile w pojemności akumulatora dopuszcza się tolerancję plus minus 10 proc., to już musi być on dopasowany do wydajności alternatora (ten powinien ładować baterię prądem o napięciu 14,0-14,4 V). Ważne są też wymiary zewnętrzne akumulatora, kształt jego strefy podłogowej, położenie i rodzaj zacisków.

 

W wyborze pomocny będzie sprzedawca, zaopatrzony w stos katalogów albo internetowa wyszukiwarka. Takowa świetnie działa na stronach Centry i Varty. Nie namawiam do korzystania z wyszukiwarki Boscha.

 

Nawet dla nowego i całkowicie sprawnego akumulatora...Dwa pytania do...

 

Rafała Kamińskiego, szefa serwisu Toyota Bednarscy w Toruniu

 

- Jak dobrać nowy akumulator, gdy stary jest zużyty i przybyło nowych odbiorników prądu, zwiększających zapotrzebowanie na energię?

 

- Proponujemy zawsze dobór akumulatora ściśle według zaleceń producenta, dotyczących głównie pojemności i wymiarów. Akumulator powinien być produkcji znanych, renomowanych firm, by wystarczył na dłuższy czas. Zamontowanie w aucie niewielkich dodatkowych odbiorników prądu, np. CB-Radia, nawigacji satelitarnej czy ładowarki do telefonu komórkowego, nie wymaga instalowania akumulatora o pojemności większej niż zalecana przez producenta auta.

 

- Czym grozi użytkowanie akumulatora o nieodpowiedniej pojemności?

 

- W przypadku pojemności mniejszej niż zalecana akumulator będzie przeładowany, co grozi jego uszkodzeniem lub przedwczesnym zużyciem. A gdy pojemność jest za duża, to alternator, który ma określoną wydajność, nie nadąży z doładowywaniem. Nastąpi wtedy trwałe niedoładowanie akumulatora, równie szkodliwe jak przeładowanie. To są wybrane zdania i widze ze znasz sie lepiej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

volf napisał-Tych bajek o możliwym dopuszczalnym zwiększeniu pojemności akumulatora o max 15% szkoda nawet komentować. A tak to przedstawiaja inni

- Czym grozi użytkowanie akumulatora o nieodpowiedniej pojemności?

 

- W przypadku pojemności mniejszej niż zalecana akumulator będzie przeładowany, co grozi jego uszkodzeniem lub przedwczesnym zużyciem. A gdy pojemność jest za duża, to alternator, który ma określoną wydajność, nie nadąży z doładowywaniem. Nastąpi wtedy trwałe niedoładowanie akumulatora, równie szkodliwe jak przeładowanie. To są wybrane zdania i widze ze znasz sie lepiej

No ale kolega volf jest większym autorytetem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, czy Ty myślisz, że ci spece od toyoty powiedzą ci abyś wstawił jakiś inny akumulator niż nakazuje im instrukcja serwisowa (oczywiście z logo toyoty)?. Oni dmuchają na zimne... A te ich uzasadnienia, które tak chętnie przytaczasz, o przeładowaniu i niedoładowaniu to BZDURY... najpierw należy się zastanowić po co montowane są regulatory napięcia...

Oczywiście wiadomo, że do większości współczesnych samochodów nie można wsadzić jakiegokolwiek akumulatora, bo przeważnie jest mało miejsca, różne systemy mocowania,typy klem, itp., ale temat jest o ciągnikach-tu przeważnie nie ma tych problemów.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uklad alternator-akumulator-odbiornik jest tak samo skonstruowany w kazdym rodzaju pojazdu.masz prawo nikomu nie wierzyc ,ale w dobrym tonie jest podeprzeć się jakaś inną opinią niż swoja.Kiedyś był taki teleturniej-Wielka Gra i uczestnik który udowodnil że ma oparcie dla swojej odpowiedzi w jakiś żrodle ,to choć była zla przechodził dalej.Ja to próbuję zrobić ,ale wg.ciebie tylko ty masz racje.Pozdro i Wesołych Swiat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Gargamel masz rację w 100%. Akumulator o pojemności za małej w stosunku do mocy alternatora przeładujesz tak samo jak prostownikiem zasilanym z sieci 230V. Za dużego akumulatora z kolei nie doładujesz (choć to bardziej teoretyczna ewentualność). Regulator napięcia służy do stabilizacji napięcia prądu wytwarzanego przez alternator przy zmieniającej się ilości obrotów wirnika alternatora w jednostce czasu - obrotów/minutę. Cytatów na poparcie nie będzie, kto chce niech wierzy, kto nie chce nie musi . Wesołych Świąt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nowy wskaźnik temperatury płynu ale nie mam pojęcia jak go podłączyć, ma inne oznaczenia jak oryginalny. Przy jednej końcówce ma znaczek uziemienia, przy drugiej literę B a przy trzeciej T. Może ktoś się orientuje gdzie podłączyć + a gdzie kabel od czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie mam audi B4 chcem założyć do niego hak holowniczy i czy musze do niego zakładac kierunkowskazy z boku na przednie błotniki? czy to tyczy sie tylko ciężaru powyżej 750kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata sprowadzony był z Niemiec i ma zamontowany hak (już tam ), ciągam nim także przyczepkę już 4 lata. Kierunkowskazów na przednch błotnikach nie mam i nikt się o to nie czepiał. Niestety nie wiem, jak to wygląda według prawa.

Zapytaj na forum Audi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zamierzasz zamontować hak to musi to być hak z homologacją ,potem

na stację kontroli pojazdów po zaświadczenie od diagnosty że dopuszcza pojazd

do ruchu i piecządka z wydziału komunikacji do dowodu rejestracyjnego ,

o kierunkowskazach nikt niemówił.Tak było w moim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie dla osób które znaja się trochę na ciągnikach rolniczych na ich eksploatacji o poradę w dwóch kwestiach. 1. Czy założenie jednego akumulatora 12v zamiast dwóch 6v jest uzasadnione 2. Czy można założyć do c330 inne światła drogowe w miejsce "grila", jak to zrobić żeby drały podczas jazdy jak to jest z tymi oryginalnymi.

 

 

Czy uzasadnione to nie wiem. Wiem jedno!! C360 bez problemu po ok 3-4 tygodniowych postojach nawet zima na akumulatorze 65Ah zapalala bez najmniejszego problemu. Teraz z musu( musialem future wziac do samochodu) zalozylem stary ale jeszcze sprawny akumulator 90Ah do 60tki. Kreci az milo. Ale jest jedno ale !!. Musi to pracowac na dobrym alternatorku. JA mam 70A Delco od Opla.

 

Co do swiatel. Chcesz wmontowac dalekosiezne w gril i zeby ci sie zapalaly razem z drogowymi( dlugimi ) ?? Wogole to mozliwe to jest ale nie zaczynaj jakich kolwiek przerobek zez zasilenia tego przez przekazniki!!. Wiem z doswiadczenia ze spadek napiecia na stacyjce i przewodach moze wynosic nawet 1,5V. I zamaiast w oryginale zarowka swiecic przy napieciu 14,4V swiacila z napiecia 13,6V. Po zalozeniu przekaznikow teraz daje ogniem z 14,4V jaie podaje alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schematy elektryczno-hydrauliczne jak rowniez pelen zestaw materialow montazowych do ciagnikow Fendt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś może jak się dokładnie "regeneruje" akumulatory

i dlaczego może się palić kontrolka w T-25 od ładowanie przy pracującym silniku i nowym alternatorze dodam że od wiosny nie musiałem doładowywac akumulatorów więc jest dobre ładowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie dla osób które znaja się trochę na ciągnikach rolniczych na ich eksploatacji o poradę w dwóch kwestiach. 1. Czy założenie jednego akumulatora 12v zamiast dwóch 6v jest uzasadnione 2. Czy można założyć do c330 inne światła drogowe w miejsce "grila", jak to zrobić żeby drały podczas jazdy jak to jest z tymi oryginalnymi.

 

Instalacja z jednym akumulatorem jest bardziej niezawodna. Mniej jest połączeń, krótsze kable. Ja mam w C-360 akumulator zamontowany nad przednimi obciążnikami. Umieszczony jest w dorobionej ramce, która jest przykręcona do otworów od tura. Zaletą tego rozwiązania są bardzo krótkie kable, dzięki temu mam mniejsze spadki napięć przy rozruchu. Ułatwiony jest także dostęp do akumulatora. Ciągnik posiada nową maskę która przykrywa także akumulator, jest odchylana do tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciągnik posiada nową maskę która przykrywa także akumulator, jest odchylana do tyłu.

Możesz wrzucić foto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jeżdżąc z przyczepą na światłach, grzeje mi się bezpiecznik (ten od świateł mijania) do tego stopnia, że zaczyna się topić? Instalacja w przyczepie jest nowa, wszystkie światła działają bez zarzutu, a jednak coś jest nie tak, a skoro jest coś nie tak to dlaczego bezpiecznik się po prostu nie spali tylko tak mocno grzeje? Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że jeżdżąc samym ciagnikiem wszystko jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego jeżdżąc z przyczepą na światłach, grzeje mi się bezpiecznik (ten od świateł mijania) do tego stopnia, że zaczyna się topić? Instalacja w przyczepie jest nowa, wszystkie światła działają bez zarzutu, a jednak coś jest nie tak, a skoro jest coś nie tak to dlaczego bezpiecznik się po prostu nie spali tylko tak mocno grzeje? Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że jeżdżąc samym ciagnikiem wszystko jest ok

 

Witam

Prawdopodobnie masz zaśmiedziałe styki w gnieździe bezpiecznikowym i stosujesz bezpieczniki aluminiowe (te plastiki), przy podłączeniu przyczepy bezpiecznik dostaje większe obciążenie Min. 20 wat(tylko z przyczepy ,a jeszcze dochodzi ciągnik), a te aluminiaki zaczynają się grzaći i sie utleniają.

Po przegrzaniu gniazd, gniazda styków tracą swą sztywność i potem już wszystkie bezpieczniki będą się grzały w tym gnieździe. Proponował bym wymienić również gniazdo (myślę że tu chodzi o zwykłe bezpieczniki nie płytkowe) to niewielki koszt.

 

Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, najpier przeczyszczę dokładnie wszystkie styki w gnieździe i zobacze czy to coś da.

Mam jeszcze jedno pytanie: mieliście bądź macie problem z wyrywaniem gniazda albo urywaniem instalacji podczas ostrych zakrętów? Ja miałem od zawsze, kiedy instalacja puszczona była tak jak w oryginale, pod lewą burtą, teraz puściłem srodkiem, obok pneumatyki i wydaje mi się, że nie ma możliwości zerwania jej, macie jakieś inne patenty? Widziałem jeszcze jak jakiś sprytny rolnik podwiązywał kabel sznurkiem tak, że wisiał cały czas metr nad dyszlem, ale to rozwiązanie neizbyt praktyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przyczepie puściłem przez ramę i koło przedniej osi do zaczepu. Przewód może sie lekko skręcać ale nie wygina sie i nie rozciąga. A jeżeli masz przy ciągniku gniazdo niedaleko zaczepu np przy błotniku to przewód jak najbliżej bolca i mały zapas i sie nie zerwie. Możesz podwiązać ewentualnie do czegoś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w noich przyczepach też instalacja idzie pod lewą burta ale później jest przymocowana do przewodów pneumatyki czyli na środku skrętu a dopiero pożniej idzie na zaczep. od tej pory jak przerobiłem w taki sposób nie zdażyło mi sie urawac zadnego przewodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam szczegółowe katalogi części do różnych modeli maszyn rolniczych - ciągniki, kombajny, sieczkarnie, prasy.

 

Posiadam również katalogi do;

 

New Holland

Ford

Fiat

Case

Claas

John Deere

 

oraz do wybranych modeli;

 

Kemper

Geringhof

Krone

Amazone

Overum

Deutz-Fahr

Rabewerk

Inne

 

Katalogi są w języku angielskim, niemieckim oraz częściowo w języku polskim.

 

Katalogi są dostępne na płycie CD w formacie PDF.

 

Mogę wysłać przykładową stronę katalogową.

 

Wysyłka za pobraniem.

 

@-mail katalogi_maszyn@interia.pl

 

tel. 698145380

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem z alternatorem do Zetora 7245, muszę wymienić na nowy. Kupiłem Magnetona i w porównaniu do starego nie ma jednego wyjścia oznaczonego DF, może ktoś wie co zrobić z przewodem który dochodził do tego przyłącza i od czego to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary pewnie tak jak u mnie w 7211 był bez regulatora , regulator jest pod kierownicą, a w nowym masz wbudowany regulator, więc dlatego masz tylko 2 przewody. Podłączasz tylko główny prądowy i drugi, który jest do kontrolki ładowania, regulator (ten stary ) pomijasz. Przewód idący od kontrolki do regulatora (starego) łączysz bezpośrednio z przewodem od alternatora .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...