Skocz do zawartości
Gość JAROII

Elektryka w ciągnikach

Rekomendowane odpowiedzi

witam czy ktoś mi moze powiedziec jaki jest standardowy układ przewodów w gniezdzie zasilania przyczepy w traktorze chodzi mi o to ktory styk to jakie światła zebym jaką nie podłączył przyczepe to ma działać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obrazek

 

/edit Fajnie. Następnym razem proszę o większą grafikę. Tylko, że wtedy nikt jej nie zobaczy, ponieważ zostanie całkowicie usunięta. MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,

ale...

nie w takich rozmiarach, przeciez takie obrazki ładnie rozjeżdzają ramkę forum, a wątpię, że wszyscy mają monitory 22-calowe, żeby im to nie przeszkadzało w czytaniu pozostałych postów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam elektryczny licznik obrotów. sek w tym że teraz pokazuje cały czas 1500 obrotów a jak się dodaje gazu to wskazówka opada wieci co jest ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko: czy można jeszcze w jakiś sposób uratować akumulator, który traci napięcie, dosłownie pięć minut ładowania prostownikiem i już można używać akumulator, i tak do końca dnia, niestety następnego jest już za słaby, aby zakręcić rozrusznikiem.

 

Coś poradzicie? Może wymiana elektrolitu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie poszły cele w akumulatorze i sam sie bedzie rozładowywał niestety czeka cie kupono akumulatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może wie ktoś jak naprawia śię przerywacz kierunkowskazów w ursusie?

Wiem ze to jest duperelka, ale w grażu mam ich 10 i moż ektoś wie co można z nimi zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie pytanko: czy można jeszcze w jakiś sposób uratować akumulator, który traci napięcie, dosłownie pięć minut ładowania prostownikiem i już można używać akumulator, i tak do końca dnia, niestety następnego jest już za słaby, aby zakręcić rozrusznikiem.

 

Coś poradzicie? Może wymiana elektrolitu?

 

Ściągnij na noc klemę i sprawdż czy rano też się rozładuje. Możliwe, że gdzieś jest małe zwarcie, lub coś pobiera prąd i to wystarczy, żeby rozładować akumulator.

Ale jeśli nic to nie da to akumulator raczej do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerywacz jak przerywacz. Był montowany w Ursusie od nowości. U mnie w C-360 już któryś z kolei. Mam ich sporo na półce w garażu bo pomyslałem, że mogą sie przydać.Chyba zepsuło się ta część, która ,,tyka''

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie

 

Zakupic przerywacz od fiata 126p eleganta i założyć ( wyglada jak wiekszy przekażnik) koszt 12-17PLN.

Działa bez problemu, słychaćtykanie i ładnie pulsuja kierunki.

Wpina się jak normalny przerywacz z tą różnicą że aby poprawnie działał końcówkę oczkową z przewodem trzeba podłączyc do - (minusa czyli masy)

Schemat lub opis jest dostarczony w opakowaniu razem z przerywaczem.

A .... i jeszcze jedna sprawa - ten typ przerywacza jest dla instalacji minus na obudowie ciagnika.

 

Jakby ktoś miał problem to pytac ....

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówisz, do ciągnika nie ma lepszego przerywacza jak od maluszka, u mnie juz kilka lat sobie "tyka" i nie wiem co to kłopot z przerywaczem, a oryginalne - szkoda gadać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam takie pytania (chodzi o mtz z 86):

 

1 mam inst na 24V I jak zrobic bymmogl podpinac przyczepy z inst 12V?

2 Nie bardzo wiem jak u mnie dziala alternator Tzn kontrolka ladowania ciagle sie pali Sprobowalem odpalic ciagnik, wlaczylem swiatla i rozlaczylem klemy na akumulatorze Wtedy na klemach mialem 27V z groszami Dodam ze zegar ladowania tez nie pokazuje ladowania Aha- z alternatora wychodza dwa przewody Gruby idzie na rozrusznik a ten cienki to sam nie wiem gdzie- gdzies na tablice przyrządow Przed kabina- tam kolo wlewu oleju jest chyba jakis regulator- moze napiecianie wiem Ale do niego nic nie jest podlaczone Poradzi ktos jak ta insalacje poprostowac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli z alternatora wychodzą dwa przewody to chyba masz już regulator w alternatorze. Grubym przewodem płynie prąd ładowania, a cienki powinien być podłączony do kontrolki. Na zgaszonym silniku powinien dawać minus a gdy uruchomisz silnik to na tym przewodzie powinien być plus, a wówczas kontrolka dostaje dwa plusy i gaśnie. Natomiast amperomierz aby pokazywał prąd ładowania to powinien być podłączony szeregowo pod ten gruby przewód, który łączy się przy rozruszniku z przewodem z akumulatora. Natomiast co do 1 pytania to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Mam takie pytania (chodzi o mtz z 86):

 

1 mam inst na 24V I jak zrobic bymmogl podpinac przyczepy z inst 12V?

do gniazda wyjściowego w ciągniku musisz podłączyć zasilanie poszczególnych świateł prądem 12V z jednego aku, poprzez przekaźniki, przekaźnik będzie uruchamiany normalnym prądem 24V, a załączał będzie przejście 12V do gniazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki

Bo juz mialem szukac jakiegos alternatora na szrocie i wracac do inst 12V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W3reWolf napisał:

Mam takie pytanko: czy można jeszcze w jakiś sposób uratować akumulator, który traci napięcie, dosłownie pięć minut ładowania prostownikiem i już można używać akumulator, i tak do końca dnia, niestety następnego jest już za słaby, aby zakręcić rozrusznikiem.

 

Coś poradzicie? Może wymiana elektrolitu?

 

 

Ściągnij na noc klemę i sprawdż czy rano też się rozładuje. Możliwe, że gdzieś jest małe zwarcie, lub coś pobiera prąd i to wystarczy, żeby rozładować akumulator.

Ale jeśli nic to nie da to akumulator raczej do wymiany.

 

 

A moze siadla cela?? przynajmniej ja tak mialem. W3reWolf jaki masz ten akumulator?? i do jakiego ciagnika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze siadla cela?? przynajmniej ja tak mialem. W3reWolf jaki masz ten akumulator?? i do jakiego ciagnika??

 

 

Jak by siadała cela to akumlator po 5 min. od odłaczenia prostownika juz by sie do niczego nie nadawał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

emil-tu sie z Toba nie zgodze,mialem kiedys padnieta cele w ciapku,na poczatku byl ladowany akumulator a po pewnym czasie zmostkowalismy i akumulator chodzil do zimy(okolo 3miesiecy) wiadomo ze nie mial juz swojej sily i zima byl problem z kreceniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie

Jestem elektronikiem ze wsi, obecnie studiuje.

1. Zaletą użycia pojedyńczego akumulatora 12V i tylko tyle, dwie szóstki mają większąpojemność i większy prąd rozruchowy. Odradzam zastosowanie pojedyńczego akumulatora w c 330.

2. można zamontować w miejsce grilla lampy np. halogenowe, ale trzeba się zastanowić nad ich mechanicznym stelażem, drga sprawa to słba moc prądnicy, nie wytrzyma obciążenia mocnymi halogenami, zamiast prądnicy radzę zastosować alternator samochodowy. Trzecia sprawa jest taka ze stacyjka spali się bardzo szybko bo nie wytrzyma obciążenia dużum pradem, trzeba zastosować przekażniki samochodowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witajcie

Jestem elektronikiem ze wsi, obecnie studiuje.

1. Zaletą użycia pojedyńczego akumulatora 12V i tylko tyle, dwie szóstki mają większąpojemność i większy prąd rozruchowy. Odradzam zastosowanie pojedyńczego akumulatora w c 330.

2. można zamontować w miejsce grilla lampy np. halogenowe, ale trzeba się zastanowić nad ich mechanicznym stelażem, drga sprawa to słba moc prądnicy, nie wytrzyma obciążenia mocnymi halogenami, zamiast prądnicy radzę zastosować alternator samochodowy. Trzecia sprawa jest taka ze stacyjka spali się bardzo szybko bo nie wytrzyma obciążenia dużum pradem, trzeba zastosować przekażniki samochodowe.

 

A mnie przez cale technikum uczyli ze pojemnosc rosnie przy polaczeniu rownoleglym.Przy polaczeniu szeregowym sumuja sie napiecia, przez obwod szereowy plynie ten sam prad we wszystkich jego elementach.

Ja ni ewidze zadnego pozytku ze stosowania 2x6V.

Pozatym Rozrusznik w C330 czy C360 to R11a o ile dobrze pamietam, a ten ma moc nominalna 2,9kW, co przy napieciu instalacji 12V daje zaledwie 250A pradu rozruchu. Zobaczcie w kazdym sklepie motoryzacyjnym jakie wartosci sa podawane na akumulatorach o pojemnosciach ok 70Ah.

W C360 mam Future 65Ah i dzis przy - 6 stopniach krecil ajak szalona. 3-4 obroty i silnik dziala. I tyle wiecej pradu z akumulatorka nie potrzeba.

Teraz zrodlem napiecia jest alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...