Skocz do zawartości
Gość

opinia o traktorach JCB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich !!!

 

Od ok. 2 m-scy posiadam Fastraca model 3155 170 KM z 1998 roku. (...) Niedługo wrzucę jakieś zdjęcia tej maszyny a na wiosnę jak pójdzie w pole byćmoże jakiś filmik.

 

Swoją drogą może macie jakieś namiry gdzie można kupić do niego instrukcję obsługi lub instrukcję serwisową (książka napraw)

 

No starczy tego narazie tyle.

 

Pozdro...!

No napisz jak ci się ta maszyna sprawuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maszyna sprawuje sie bardzo dobrze nastukałem juz nia 250mth i jak narazie żadnych awarii nie było. Trzeba przyznac ze jest bardzo wygodny podczas szybkiej jazdy po drodze utwardzonej czy tez po polu co nie wątpliwie jest zasługą amortyzowanych osi w tym przedniej na sprężynach zwojowych a nie hydraulicznych jak to ma miejsce w innych ciągnikach. W pracach polowych radzi sobie doskonale ma duży uciąg za sprawą nieco inaczej rozłożonej masy a mianowicie przód 55% tył 45% oraz mozliwosci blokawania obydwu mostów Spalanie wychodzi przyzwoicie na 1godz. zegarkowa pracy pod obciążeniem spala ok 20l ON. Niewątpliwie najlepszą jego stroną jest praca w transporcie jak dotąd najwiekszy ładunek jaki nim ciągełem to 25t zboza + masa przyczep tj. ok 32 t na równej drodze bez problemu rozpedził sie do 70 km/h. Plusem jest również to ze posiada oddzieny zbiornik na olej hydrauliczny a skrzynia biegów jest smarowana osobnym olejem. Minusem jest dosc spory promien zawracania ,niezbyt lekko wchodzące biegi oraz rewers przełączany mechanicznie a nie hydraulicznie. Jak dorwe aparat to wrzucę parę zdjęć!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maszyna sprawuje sie bardzo dobrze nastukałem juz nia 250mth i jak narazie żadnych awarii nie było. Trzeba przyznac ze jest bardzo wygodny podczas szybkiej jazdy po drodze utwardzonej czy tez po polu co nie wątpliwie jest zasługą amortyzowanych osi w tym przedniej na sprężynach zwojowych a nie hydraulicznych jak to ma miejsce w innych ciągnikach. W pracach polowych radzi sobie doskonale ma duży uciąg za sprawą nieco inaczej rozłożonej masy a mianowicie przód 55% tył 45% oraz mozliwosci blokawania obydwu mostów Spalanie wychodzi przyzwoicie na 1godz. zegarkowa pracy pod obciążeniem spala ok 20l ON. Niewątpliwie najlepszą jego stroną jest praca w transporcie jak dotąd najwiekszy ładunek jaki nim ciągełem to 25t zboza + masa przyczep tj. ok 32 t na równej drodze bez problemu rozpedził sie do 70 km/h. Plusem jest również to ze posiada oddzieny zbiornik na olej hydrauliczny a skrzynia biegów jest smarowana osobnym olejem. Minusem jest dosc spory promien zawracania ,niezbyt lekko wchodzące biegi oraz rewers przełączany mechanicznie a nie hydraulicznie. Jak dorwe aparat to wrzucę parę zdjęć!

 

Czekamy na zdj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą wrzucam zdjęcia nie są moze najlepszej jakosci ale costam widac Na jednym ze zdjec dosyc dobrze widac jak wygląda amortyzacja przodu.

4e150ebdefbeec37.html

166b5c2e9cefae40.html

4390fcbaa503e99f.html

a4fa75dd50819295.html

0df3d0fe18fb5445.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezła maszyna to już masz maksymalny skręt czy da się jeszcze bardziej skręcić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie jest maksymalny skret chociaz do max juz nie duzo brakuje. Jak juz wczesniej pisałem jedna z jego wad jest wlasnie spory promien skretu. No i musze sie pochwalic ze udalo mi sie załatwic do niego instrukcje napraw przez co juz sie tak nie boje ewentualnych napraw. Firma JCB spiewa sobie za nia az 500E a mi udało sie znalezc w Irlandii za 100E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z widocznością w tej maszynce?

No i napisz jak z codzienną obsługą ( smarowanie, tankowanie, filtry itp )

Zdjęciafajne, maszyna super. Coraz bardziej mi się podoba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widocznosc jest taka sama jak w innych ciagnikach mysle ze do tyłu jest nawet troche lepsza np. podczas orki widac doskonale wszystkie skiby a w zwykłych ciagnikach troche gorzej widac pierwszą itp.

Obsługa codzienna równiez jest taka sama jak w kazdym ciagniku no moze dodatkowo trzeba smarowac kilka punktów w układzie zawieszenia(drażki stabilizacyjne itp.) oraz co 50mth krzyzaki w przednim i tylnim wale napedowym. Zbiornik paliwa (350l) wystarcza mu na ok. 17h ciezkiej pracy (orka ,agregat itp.) Dostęp do filtrów jest dobr (stosuję Sędziszowskie zamienniki) Klocki hamulcowe pasuja z samochodów dostawczych(tył) i ciężarówek (przód) Wszystkie zamienniki olejów i płynów bez problemu mozna kupic na stacji Statoil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało opinji tego ciągnia i zastanawiam sie nad jego kupnem. Około 170 km i oczywiscie nowy. Wziobym w tedy przeni podnośnik i 2 osie skrentne. Ciekawe jak jest rozwizana skrzynia w tych nowych. Musze sie wybrać do dilera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pola jest 150 plus łak 20. Chodzi oto że 90h jest odalone od reszty i wsumie miejsca zamieszkania o 35 km chce szybki ciągnik. a z prednia i tylnią osią skretna bendzie zwrotny. Rajcują mnie w nim 2 resorowane osie to na polskich drogach sie przyda i oszczedzi uderzeń reszte dziągnika szczegulnie elektronike. Niewiem jak serwis jezęli bendzie drogi to bende musiał z rezygnować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najszybsze są te z szeroką kabiną na odpowiednim ogumieniu i w najszybszej specyfikacji jakieś 85km/h szbsze są jedunie MB Unimogi koło 90km/h

Fastrac z wąską kwadratową kabiną jadą 50km/h

Jak się myle to niech mnie ktoś poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Polsce jeśli ciągnikiem przekroczysz 40 km/h to można zapłacić 1000 zł za taką rozrywkę już sie jeden u nas o tym przekonał jak śmigał fastrackiem 80 km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem zainteresowany kupnem ciągnika Fastrac 2170 4 WS, 170 km. Chciałbym wiedzieć jak ten ciągnik sprawuję się w polu (orka, agregat podorywkowy). Jak wygląda siła uciągu w polu w porównaniu do klasycznych ciągników o tej mocy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

barszcz17 nie tylko ty szukasz informacji na temat fasrtaca sam mam zamiar kupić takie cudo ale informacji i opinji jest w necie jak na lekarstwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chcialbym kupic ciagnik JCB Fastrac i poszukuje opini o tych maszynach moze ktos cos wie o tym sprzecie

 

ty chcesz kupić a ja sprzedać polecam swojego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Maszyna sprawuje sie bardzo dobrze nastukałem juz nia 250mth i jak narazie żadnych awarii nie było. Trzeba przyznac ze jest bardzo wygodny podczas szybkiej jazdy po drodze utwardzonej czy tez po polu co nie wątpliwie jest zasługą amortyzowanych osi w tym przedniej na sprężynach zwojowych a nie hydraulicznych jak to ma miejsce w innych ciągnikach. W pracach polowych radzi sobie doskonale ma duży uciąg za sprawą nieco inaczej rozłożonej masy a mianowicie przód 55% tył 45% oraz mozliwosci blokawania obydwu mostów Spalanie wychodzi przyzwoicie na 1godz. zegarkowa pracy pod obciążeniem spala ok 20l ON. Niewątpliwie najlepszą jego stroną jest praca w transporcie jak dotąd najwiekszy ładunek jaki nim ciągełem to 25t zboza + masa przyczep tj. ok 32 t na równej drodze bez problemu rozpedził sie do 70 km/h. Plusem jest również to ze posiada oddzieny zbiornik na olej hydrauliczny a skrzynia biegów jest smarowana osobnym olejem. Minusem jest dosc spory promien zawracania ,niezbyt lekko wchodzące biegi oraz rewers przełączany mechanicznie a nie hydraulicznie. Jak dorwe aparat to wrzucę parę zdjęć!

 

Od siebie dodam że biegi wskakują ciężko bo na bank była wymieniana tarcza sprzęgłowa i źle jest złożone ( wyregulować trzeba )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widze że jeszcze musze napisać coś od siebie na temat spalania fastraki mają różne silniki od prekinsów poprzez inne do amerykańskich i spalanie jest uzależnione od oczywiście silnika i modelu Mój JCB posiada 185 konny silnik kamisa !! najlepsze na świecie (słowa mechanika) i w swoim użytkowaniu i kulturze pracy wiem że miał racje Spalanie wacha się pomiedzy 16 a 18 l / moto godzine fizycznie przeliczając orke 5 cio skibowym atlasem robie na 1550 obr/min tak więc żeby motogodzine nastukać trzeba trochu dłużej (jakieś 1,2 godz) przez które potrafie zaorać 3 ha !! zapierdziela 14 / godz tak więc jeśli chodzi o JCB to pytajcie mam takiego i jeździłem innymi wiem co i jak z nimi pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich uzytkownikow fastracow. ja tez nabylem takie cacko i w zwiazku z tym mam prosbe: czy ma moze ktos do niego instrukcje obslugi po polsku. bylbym wdzieczny jesli przeslalby mi ja ktos na meila a moze ktos ma mozliwosc zalatwienia takiej instrukcji w wersji ksiazkowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomman a co masz za maszynę bo ja pod koniec listopada kupiłem 155-80 i jestem zachwycony a pozatym też by mi się przydała jakakolwiek instrukcja do tego modelu za rozsądną cenę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dopiero w niedziele kupilem tego fastraca i to jeszcze bez sruby centralnej i zaczepu transportowego i jeszcze nie wiem co i jak w nim dziala.to jest model 185-65.a moze ktos ma na sprzedanie srube centralna albo zaczep do niego? jesli cos to prosze o kontakt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć chciałem sobie kupić jcb fastrac 3155 a nic o nim nie wiem czy mi pomorzecie. chciałem sie dowiedziec jaki ma silnik ile pali w orce głębokiej a ije w transporcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...