Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie co może być przyczyną że drży mi kierownica niezawsze w ursusie 1634 ladnie lekko sie kreci ale jest wyczuwalne take drżenie kierownicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz orbitrol, to takie drżenie może być spowodowane zbyt wysokim ciśnieniem lub wyrobieniem któregoś z zaworków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki użądzenie między bakiem a kabiną to jest chyba orbitrol niejest on stary może ma dwa lata a to drżenie zaczeło sie z 3-4 miesiące temu. To co taki orbitrol pewnie trzeba zawieźć do jakiegoś specjalistycznego zakładu czy można to jakoś samemu sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej samemu ciężko jest to sprawdzić. Drżenie na kierownicy może pochodzić tylko od hydrauliki, przecież nie masz tu żadnego przełożenia mechanicznego. A kierownica nie ma tendencji do racy skokowej ? Tzn. czuje się przy delikatnym popychaniu kierownicy pracę delikatnymi małymi skokami. Rozumiem, że drgania są w płaszczyźnie obrotu kierownicy, bo przecież kierownica jest jako cały element z orbitrolem mocowana do skrzyni na sztywno i mogą się przenosić drgania z kadłuba, na przykład z powodu wyrobionego łożyska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Na mojego ursusa 1014 przyszła pora - silnik praktycznie nie trzyma kompresjii i dymi z odmy jak parowóz. Chciałbym przy remoncie zamknąc się w jak najmniejszej sumie - planuje wymianę kompletów naprawczych (tuleje, tłoki, pierścienie...) regeneracje głowicy i wymiana /regeneracja turbiny. Tu się rodzą moje pytania:

1. Jakiej firmy stosowac komplety naprawcze ?

2. Turbinę kupic nową czy regenerowac starą? - jeżeli kupic to jaka? polską czeską czy niemiecką.

 

Za wszelkie porady, sugestie będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ruletka jak diabli. Komplety najlepiej stare zapasy z Mahla przed 2009 bo potem to już przepakowywali i ładowali tłoki hinduskie. Ja do 330 zakładałem czeskie z jicina. Do Twego modelu znajdziesz zetorowski powinny być dobre. Kiedyś czytałem że chełmno ma dorabiać ale czy zaczęli to nie wiem. Jak nie masz oplutego kolektora od turbiny to ja bym zostawił ją w spokoju. Pomyśł o półpanewkach na wale jak masz słabe ciśnienie smarowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zetorowskie tuleje powinny być dobre. 270 zł komplet z teflonowym ślizgiem 3 pierścienie. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie, posłucham Was i kupię zetorowskie - będzie chyba najrozsądniej. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś już doświadczenie z zakładaniem przedniego napędu do ursusa? Mój ursus to 1002. Może ktoś wie gdzie najtaniej kupić przodek? moze jest jakaś firma zajmująca sie tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doswiadczenia nie mam, ale wlasnie ostatnio zastanawialismy sie nad regeneracja/ wymiena przodka to jesli kogos to interesuje regeneracja/wymiana na regenerowany kosztuje w zaleznosci od Agromy ok 4-5tysi a nowy przod ok 15.

No i musialbys oczywiscie jeszcze wyjscie ze skrzyni kupic ale tutaj nie mam pojecia ile by to kosztowalo, wiem ze wklad ok 250zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj orałem c 385 1,5ha i dzis pojechałem orac nastepny kawałek i po zaoraniu ok 1ha podnosnik nie zadziałał i nie było zadnej reakcji a WOM działał bez problemu. Po ruszałem troche ta dzwignia w ksztauci łopaki ta za wajcha od podnosnika i nic. Wyłaczyłem kilka razy pompe i wł i nic. Wieć odpiołem pług i wróciłem do domu po lolnej drodze ok 2km i na podwórku przed domem podnosnik zaczął działac jak należy......??????????????? o co tu chdzi czy sie zaciął????? czy jest mało oleju???????????????? czy juz teraz bedzie tak robił czesto????? i czy trzeba wymienic olej bo moze jest brudny???????????? albo filtry

Kupiłęm ten ciagnik całkiem niedawno i tam troszke olej chyba cieknie ze skrzyni. Dodam ze to moja pierwsza 385 wczesniej tylko 360 tki uzytkowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem była słaba pompa, przy opuszczeniu pługa wyleciał z niej olej i nie miogła zaciągnąć ze skrzyni. Po regeneracj (wymieniłem uszczelniacze i dołożyłem iciełek) jest dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, jak dotad poruszanie ta lopatka czyli regulacja silowa pomagalo, ale przed nastepnym sezonem bedziemy to naprawiac. Rozmawialem juz z mechanikiem, mowi, ze to czesta awaria i trzeba zdjac plecak i wina jest po stronie rozdzielacza ktory jest w srodku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki koledzy. Wczoraj jeszcze pojechałem wieczorem orac i wszystko wróciło do normy i podnosnik znowu działa bardzo szybko i dobrze. Ale w przyszłości pewnie trzeba bedzie zajrzeć do środka. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak myslicie ursus 902 bez przodu z turem poradzi sobie z krokodylem 180cm przy załadunku obornika z płyty gnojowej ? W tej chwili mam tylko łyżkę 150cm i nie wiem czy zainwestować w krokodyla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krokodyl to swietny pomysl, ale nie wiem czy tak szeroki bedzie dobry

ja przy 16245 mam chyba 160 a zdarzalo sie juz ze (słowo zostało usunięte) sie unosila, a Twoj ciagnik jest krotszy.

Chociaz z drugiej strony jesli chcesz go uzywac tylko na plycie, moze da rade, z tym ze jak zdarzy Ci sie jezdzic w byle blocie to bez przedniego nie wycofasz i tez nie bedziesz mial na tyle sily zeby pozadnie nabrac.

 

A powiem Ci, ze moim turem chyba na d 55(6ton) z niskimi nadkladkami wystarczy 8-9 widel gnoju i masz zaladowane z czubkiem.

 

Moze sie ktos jeszcze wypowie, ale wydaje mi sie ze to jest jednak troche za szeroki dla porownania w 105konnym pronarze mam 140cm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

być może, że za szeroki lecz najlepszy by był taki aby zakrywał całą szerokść traktora bo płyte mam z 3 sciankami, w tej chwili ładuje c-330m +trol 350 i troche długo schodzi, a rozrzutnik mam polski dwu osiowy 3,5t a jak bym mmiał roić krokowyla to najlepiej jaka szerokośc i z zamykanymi górnymi zębami czy bez ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o podnośnik,tzn tuz w 80 i pewnie mocniejszych też,to ja mogę powiedzieć na swoim przykładzie a mam 902,912,wcześniej 1002 i jeszcze jedną 912,że tam często tak się dzieje że przestaje podnosić.Wiele razy musiałem odczepiać pług w polu i najlepiej znależć górkę i postawić ciągnik lekko z górki i zgasić na chwilę.Dzieje się tak najczęściej gdy brakuje oleju,i pompa się zapowietrza.Filtry też oczywiście należy czyścić i wymieniać....a olej to niestety lubi uciekać ze skrzyni w tych dziadkach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tak olej z nich lubi popłynąć i ciągłe dolewanie jest konieczne.

odczepianie pługa w polu jest troszke marudne. ja często stłem i czekałem aż po kawałku podniesie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z ursusem c 328. Mam w nim założony kilka lat temu nowy przód od c 330. A teraz muszę w nim zlikwidować luzy na przedniej osi tylko że mam sworzeń pasujący od 330 ale tulejki już nie pasują ja miałem całkiem inne wie ktoś od czego to są, Oś mam płaską

sam0086yv.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam ursusa 902 i potrrzebował bym danych ile wchodzi oleju do skrzyni biegów, do zwolnic, do silnika oraz do wspomagania i jeżeli jeszcze o czymś zapomniałem to proszę też napisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do silnika- 10 L

filtr powietrza- 1,5 L

skrzynia przekładniowa i przekładnia główna- 45 L

zwolnice tylne- 2x4,5 L

przekładnia główna osi przedniej napedzanej* - 2x 1,25 L

serwo. kierowniczy- 5,5 L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...