Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że taki np. zetor 9540 byłby lepszy i nowszy i wogole bardziej zaawansowany technologicznie ale właśnie jest jedno otóż strasznie mnie sie nie podoba. Niby ciągnik jest do pracy a nie do podobania ale poprostu jakos strasznie mnie sie nie widzi. A co do 10245 to wszsytko fajnie ale kabina taka jakas kwadratowa i też od pada bo mnie sie nie podoba i już.

Może i jestem porąbany jesli chodzi o to że mii sie te ciągniki nie podobaja ale tak mam i już.

Nadal pozostaje przy albo dokładaniu przedniego albo turbo. No chyba ze by sie trafił jakis z turbo i z przednim to by było bez problemu ale wątpie!!

skad jestes?

mi jak ojciec podeslal link do tego zetorka na sieci to go wysmialem wprost,

ze mial byc nowoczesny ciagnik i z czym on tu wyjezdza,

ale jednak dalem sie namowic na wyjazd, z bliska juz wygladalo inaczej. a dopiero jak sam sie kawalek przejechalem to zmienilem zdanie.

wiadomo ciagnik musi byc wygodny i musi sie podobac, bez sensu sie katowac patrzac na niego

jakbys chcial to zapraszam do siebie zobaczysz jak wyglada ten zetorek moze juz nie bedziesz mowil ze ta kabina taka zla

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zabawne że mam też tą książke i w tabelach danych jest tak: Piierwsze to w KW + 5% a drugie to w Km

914 57,1 -77,6km

1014 70,5 - 95,8km

1224 84,8 -115,2km

1614 111,5 151,5km

twoja jest nowsza książka maja jest do 902-1604

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co ta kłótnia o te parę koników przecież/ort i tak byscie nie poczuli różnicy w polu! A nawet np ten niby slabszy dobrze dociazony i z dobrymi oponami lub na blizniakach bedzie mial lepszy uciag niz taki niby mocniejszy a np na lysych laczkach!

 

 

A co do dokladania turbo w silnikach to nie jest takie proste. Te silniki np 1224 a 1614 nie roznia sie tylko sama turbosprezarka, w gre wchodzi tez rozrzad, uklad zasilania paliwem, pompa wodna, pompa olejowa a juz nie mowiac o np skrzyni biegów. Robiac kiedys moja 1214 rozmawialem z fochmanem (ktory by te ciagniki poskladal w nocy po omacku ) o mozliwosci takiej przerobki na 16 to poradzil mi ze wiecej by mi to przynioslo szkody niz pozytku!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej jest założyć przedni napęd niż przystosować ten ciągnik do turba. Inna sprawa jak jest ono założone fabrycznie. Niektórzy włożą Turbo do ciągnika nic nie zmieniając i potem się dziwią dlaczego wszystko się sypie. Lepiej np. niż zakładać turbo, to lepiej już kupić ciągnik z turbem i założyć przedni napęd, tylko też trudno zdobyć używany, bo nowy jest cholernie drogi. Znajomy kiedyś chciał założyć nowy przedni napęd do Zetora 10111, to jak mu zaśpiewali bodajże 27 tys. zł za taki bajer, od razu mu się odechciało.

 

Lepiej kupić jakiś stary ciągnik za parę groszy, aby miał sprawny przedni napęd i go przeżucić do innego ciągnika, a resztę sprzedać na części lub w całości ze zwykłą przednią osią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łatwiej jest założyć przedni napęd niż przystosować ten ciągnik do turba. Inna sprawa jak jest ono założone fabrycznie. Niektórzy włożą Turbo do ciągnika nic nie zmieniając i potem się dziwią dlaczego wszystko się sypie. Lepiej np. niż zakładać turbo, to lepiej już kupić ciągnik z turbem i założyć przedni napęd, tylko też trudno zdobyć używany, bo nowy jest cholernie drogi. Znajomy kiedyś chciał założyć nowy przedni napęd do Zetora 10111, to jak mu zaśpiewali bodajże 27 tys. zł za taki bajer, od razu mu się odechciało.

 

Lepiej kupić jakiś stary ciągnik za parę groszy, aby miał sprawny przedni napęd i go przeżucić do innego ciągnika, a resztę sprzedać na części lub w całości ze zwykłą przednią osią.

 

dobrze przyjacielu kombinujesz tylko zauwaz że ciągniki z przednim napędenm sa o 10000zł drozsze niz bez chodzi mi oczywiście o ten sam rocznik

jak i również trudno jest sprzedac ciągnik jednonapędowy

i czasami może nam zostać taki "złom"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wszystko jest bardziej skomplikowane niż myślałem. Ale musze zaczac cos mysleć bo wiosna za pasem a tu ciągnika ni widu ni słychu. Jestem ze wsi pod Kaliszem dokładnie z Kościelnej Wsi. Jest u nas w Kościelnej firma

Agro-Rami jest to churtownia części oraz maszyn rolniczych (mają dosłownie wszystko jesli chodzi o Ursusa i Zetora). Dzis skocze do nich i sie dowiem dokładnie o cene tego przedniego napędu.

A jeszcze jedna sprawa czy wszystkie przednie napędu są takie same?

To znaczy czy np. w ursusie 914, 1014,1134,1214 napęd jest taki sam? Czy może różnią się czymś? Bo nie wiem o co powiedziec jak zapytaja do jakiego ciągnika??

 

/edit

Właśnie wracam z tego Agro-Rami!! I jak mi koles powiedział cene tego kompletnego przedniego napędu to prawie zemdlałem a dokładnie to

28.230zł. Fajna cena. Już wiem przynajmniej czemu ten nowy 1014 był taki drogi. Dobra daje se spokój z dokładaniem turbo i dokładaniem przeniego też. Musze kupic cos od razu z tum i tym i naprawdopodobniej wezme 1014.

Dziekuje wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do doładowania w 12 to była seria ciągników exportowych np. 1224 T.

Turbo było w nich zainstalowane do oryginalnego silnika 8701.xx . Moc wynosiła

około 140 kilku km. Nie psuły się nadmiernie z tego powodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do doładowania w 12 to była seria ciągników exportowych np. 1224 T.

Turbo było w nich zainstalowane do oryginalnego silnika 8701.xx . Moc wynosiła

około 140 kilku km. Nie psuły się nadmiernie z tego powodu.

No własnie mam na stronce kolesia który handluje/ort ciągnikami z Holandii Zetora 14245 bodajrze i on ma 140 km:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

petekw jeśli możesz to zajrzyj na forum o 330 i napisz mi co myślisz o takiej transakcji którą mam zamiar dokonać, która tam opisałem.Wiem że masz 360-3P wiiec Twoje zdanie byłoby dla mnie cenne Dzięki i pozdrawiam.Grzegorz znany też jako "g"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale tdk pisał o standardowym 8701.xx, w którym było doładowanie. W tym 14245 jest 8602.13, a w 16245 8602.12. Różnią się one układem paliwowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ursusa 1214 to kolega ma 1212 z roku 1983 z silnikiem Z 8701 i mocą 84.8 kW. Czyli tyle samo co ma 1224 M 85. Nie wiem jak w tamtych książkach liczyli moc ze wyszlo im 107 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

http://62.93.42.11/galeria_2.html

 

Zajebista galeria!!!

Zwrócie ueagę na kabinę Ursusa 7524!

Czyżby barany trochę pomyślały!!!

 

/edit1

Dodam, że zdjęcia są autorstwa Polszu

Przepraszam go za pominięcie tego faktu

 

/edit2

zakladka 11 dotycząca ursusa 7524

 

Sorry, że tak na raty ale tak jakoś wyszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

W zakładce 11 jest jedno zdjecie U7524, reszta tzn. 3 to U1654. No ciekawy jestem czy bedą to udane maszyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to powinny one już być w sprzedaży, bo na Polagrze w październiku były juz pokazane nowe modele Ursusa, a 1654 już na Agro Show, ciągle są tylko prezentowane. Zazwyczaj z takich ciągłych prezentacji nic dobrego nie wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgrzyty w skrzyni biegów i zapach spalonego oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

O ile sie nie myle to U1654 już dawno był pokazywany.(jakieś 2 lata temu) Ale z tego co słyszałem to bedzie dobra maszyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe tylko po co ursus zwleka z wypuszczeniem tego na rynek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od słyszenia do prawdy długa droga. Przekonamy się jak wprowadzą go do sprzedaży. Zależy też jaka cena będzie i czy w ogóle będzie się sprzedawał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znając życie w skrzyni mogą nic nie zmieniać, tylko nowe typy silników zts'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Wprowadzili kilka nowych dupereli, jakieś standarty spalania itp. No i moc wzrosła do 160 koni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Słyszałem, że mają wprowadzić perkinsa do 160 km! a ZTS do ponad 200km

Swoją drogą to fajna kbinka w 7524!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Mocniejszy silnik i stara skrzynia, to nic dobrego nie wyjdzie.

Z tą mocą to nie przesadzajmy, bo wrosła tylko o 5 koni. Nie ma co go na starcie przekreślać. Okaże sie za 3-4 miesiące co jest wart.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ta kabinka to nie powiedzial bym

otwozysz ozwi od pierwszego slupka do samego tylu stukniesz gdzies szybe i sszytkaj potem jej a moze dasz za nia 1000zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie można go określić dopiero ładnych parę miesięcy po wprowadzeniu do sprzedaży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...