Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

bo zetor duzo pali.

porownanie w lekkich pracach spali o ursus polowe tego co zetor

 

A tak słyszałem, że chcesz kupić Zetora. Od razu może spali Ursus 25% tego co Zetor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak nie wierzę w to, że te postlicencyjne Ursusy na perkinsie spalą w lekkiej robocie połowę z tego co podobnej mocy Zetor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do szanownych forumowiczów. Kupiłem ostatnio U3512 i mam problemy z regulacją ciśnienia powietrza. Czy w powyższym ciągniku nadmiar powietrza z instalacji spuszczany jest podobnie jak w C-360? U mnie ciśnienie w instalacji rośnie do momentu, kiedy sprężarka staje( ślizga się pasek, ok. 0.9 MPa). Czy to jest normalne? W mojej okolicy brak jest podobnych ciągników, a instrukcja obsługi..... szkoda pisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek44, niewiem czy ci coś pomoże moja rada ale domyślam się, że jest podobnie tak jak we wszystkich ursusach.

Znajdź zawór do spuszczania powietrza (mam nadzieje że wiesz jak on wygląda), najczęściej jest gdzieś przy zbiorniku powietrza i na dole albo na górze (niewiem jak masz ustawiony zawór), tego zaworu będzie taka śrubka.

Nabij 5 atmosfer powietrza i kręć tą śrubką (jeżeli dobrze kojarze to wykręcaj ją) aż do momentu gdy zawór spuści ci powietrze.

Jak spuści to zostaw to tak jak jest i od tej pory sprężarka będzie dobijałą do 5-6 atmosfer i zawór będzie spuszczał.

A tak na marginesie to nie ryzykował bym na twoim miejscu pompowania do 9 atmosfer gdyż z tego co wiem to instalacja w ciągniku wytrzymuje tylko 10 atmosfer więc w pewnym momencie ciągnik może zrobić ci wielkie bum... uszkoszić maszyna i w dodatku człowieka który będzie przebywał przy ciągniku gdyż 9 atmosfer to bardzo duża siła.

Gdyby coś było nie jasne to pisz.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupuje ktoś rolniczy przegląd techniczny? Interesuje mnie wzmianka o ursusie 7524. Czy ktoś mógłby to zeskanować i wstawic kiedyś to widziałem. A tej gazety nigdzie u mnie nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janek44, niewiem czy ci coś pomorze moja rada ale domyślam się że jest podobnie tak jak we wszystkich ursusach.

Dziękuje Włodek. Właśnie jest inaczej jak w Ursusach. Śruba, o której piszesz u mnie służy do regulacji ciśnienia w ukł. hamulcowym przyczepy( konkretnie chodzi o szybkość załączania). Sprawdzałem na jednym napotkanym na drodze, właściciel stwierdził, że u niego nie ,,psiuka'', a ciśnienie trzyma ok. 0.55MPa.

O tym, że 0,9 MPa jest niewskazane wiem, już przy 0.8 MPa istnieje możliwość zapłonu sprężarki, dlatego robie na powykręcanych zaworach, niby nie przeszkadza a wnerwia mnie sam fakt, iż nie mogę rozwiązać niby drobnego problemu. Chyba dopasuje od C-360 zawór i będzie ok.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ursus 7524 Artykuł z RPT

Nasz rodzimy producent ciągników proponuje nowego Ursusa 7524 ze 100-konnym turbodoładowanym silnikiem Perkinsa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 413 Nm i uzyskiwany przy 1400 obr./min. Zsynchronizowana skrzynia biegów ma 12 przełożeń do przodu i 4 do tyłu. Dźwignia do ich przełączania znajduje się z prawej strony fotela operatora. Mechanizm różnicowy posiada hydraulicznie sterowaną blokadę. Ponadto załączanie WOM-u (540 lub 1000 obr./min)odbywa się również hydraulicznie. Tylny TUZ ma udźwig wynoszący 3500kg i obsługuje go pompa tłoczkowa o wydatku 26l/min. Natomiast olej do 4 gniazd hydrauliki zewnętrznej podaje pompa tandem o wydatku 36 l/min. Natomiast wydatek oleju na szybkozłączach wynosi 62 l/min. Kabina posiada klimatyzację i siedzisko firmy Seat lub Grammer. Cena nowego Ursusa 7524 wynosi około 143 tys. zł brutto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie najlepiej wstaw sobie jakiś zawór i problem z głowy. Ja sobie kupiłem zawór od autosanu z odzysku, ale to do innego ciągnika, bo miałem sprzęgło i hamulce pneumatyczne wiec bez zaworu bym nie pociągnął, a wtedy się pytałem to od c360 żądali ponad 2stówy a od autosanu za 100 kupiłem prawie nowy i tak skończyły mi się problemy z uciekającym powietrzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu zawór sie zastał proponuje nabić prawidłowe ciśnienie i popukać w niego i zobaczyć czy pusci... U mnie tak raz było ze po jakimś czasie nie używania zawór nie chciał działaś ... trzasnęłem w niego młotkiem i jak ręką odjoł:P Odrazu psika kiedy trzeba:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek44, radze zrobić ci tak jak mówi oli007 tylko może nie bądź tak drastyczny dla tego zaworu i nie wal w niego niczym.

Poprostu go odkręć, rozbierz i zobacz jak sprawa w środku wygląda, możesz go nawet czymś naoliwić delikatnie w środku, powinno pomóc.

A jeżeli nie to poprostu załóż zawór od c 360 i będzie po sprawie.

A swoją drogą to ja nie wyobrażam sobie roboty bez tego zaworu ponieważ praktycznie co drugi dzień jeżdże z przyczepami a dla mnie hamulce to podstawa.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od c360 żądali ponad 2stów

U mnie ten zawór kosztuje 80zł na dzień dobry w sklepie, jak potarguje będzie mniej. Problem polega na tym,że jest trochę motania, a ja jeżdżę często po wertepach wiec kiedyś napewno go zostawię.

Może po prostu zawór sie zastał

Nie zastał się, etap rozbiórki i pukania mam już za sobą, dzięki za dobre chęci.

 

Wstawię ten od C-360 , jakoś to będzie. A swoją drogą, co to za wynalazek? O tym, że hamulce to podstawa nikt mnie nie musi przekonywać. Nic tak nie uczy jak własne doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten nowy ursus 7524 ma półbiegi? bo nie doczytałem się o tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janek44, mam znajomego któy zajmuje się naprawą ciągników w dużej firmie która właśnie je naprawia i jutro się go zapytam jak można wyregulować zawór spustowy w tym ciągniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik Ursus 7524 ma wejść do produkcji we wrześniu 2006

Oto jego dane techniczne

Silnik:

- ekologiczny PERKINS 1104C-44T (turbo) o mocy 74kW/ 100 KM przy 2200

obr/min

- maksymalny moment obrotowy 413 Nm przy 1400 obr/min

- 4 cylindrowy o pojemności skokowej 4400 cmł

- filtr powietrza - suchy

- chłodnica z wentylatorem 10 łopatkowym

- zbiornik paliwa o pojemności 180 L pod podłogą kabiny

Układ napędowy:

- sprzęgło jednostopniowe

- skrzynia 12 biegowa zsynchronizowana (12/4)

- koła jezdne: niskoprofilowe przód 380/70R24, tył 480/70R34

- przedni most napędowy firmy DANA, wzmocniony, kategorii 2,5 z hydraulicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego

- WOM niezależny o obrotach 540/1000 obr/min, sterowany hydraulicznie (zmiana obrotów za pomocą dodatkowej dźwigni w kabinie)

- układ hamulcowy sterowany hydraulicznie z 2-obwodową instalacją pneumatyczną, hamulce tarczowe mokre

Układ agregowania:

- podnośnik hydrauliczny o udźwigu 3850 kg

- z regulacją pozycyjną, siłową i pompą tłoczkową o wydatku 26L/min

- układ zawieszenia narzędzi kategorii 2 z szybkosprzęgami Walterscheida

- górny zaczep transportowy do przyczep dwuosiowych

- zaczep wychylny do dużych obciążeń

- instalacja hydrauliki zewnętrznej z rozdzielaczem 2-sekcyjnym KONTAK i 4-szybkozłączami ISO AGRIC

- pompa TANDEM o wydatku 36L/min,

- wydatek oleju na szybkozłączach 62L/min

Kabina komfortowa:

- typ SPS 06

- obszerna, wypukłe szyby, doskonała widoczność

- niski poziom hałasu, poniżej 81dB

- płaska podłoga i podwieszone pedały

- sterowanie skrzynią biegów na prawą rękę

- Hi - Lo sterowany przyciskiem na dźwigni zmiany biegów

- wychylna kierownica z płynną regulację położenia

- ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja

- deska rozdzielcza z cyfrowym wyświetlaczem prędkości rzeczywistej

- siedzisko komfortowe firmy SEAT lub GRAMMER

- filtr powietrza kabiny z boku (łatwa wymiana ze stopnia kabiny)

Inne zespoły:

- układ kierowniczy hydrostatyczny

- obciążniki ramy przedniej 440kg

- błotniki przednie z tworzywa sztucznego i z mechanizmem skrętnym

- maska z tworzywa sztucznego

- EHR BOSCH – opcja

 

 

Zielonea era URSUSA

Chodzi o nową serię ciągników wyposażonych w silniki Perkinsa, które spełniają normę Euro II, określającą poziom emisji spalin. Już od stycznia przyszłego roku dostępne będą trzy nowe typy Ursusa: 7524, 5024, 4024. Największy z nich - 7524 - został wyposażony w silnik o pojemności 4400 cm3 gwarantuje uzyskanie 100 KM mocy przy 2200 obr/min. Czterocylindrowy silnik wyposażony jest w turbosprężarkę o stopniu sprężania 18,2 do 1. Ciągnik posiada zsynchronizowaną dwunastobiegową skrzynię biegów. Sprzęgło jest jednostopniowe z tarczą ceramiczną. Przedni most napędowy ma zwiększoną nośność oraz hydrauliczną blokadę mechanizmu różnicowego. Układ hydrauliki zewnętrznej wyposażony jest w rozdzielacz dwusekcyjny typu Kontakt z czterema szybkozłączami. Podnośnik hydrauliczny wzmocniony jest dwoma siłownikami wspomagającymi. Może podnieść nawet 3800 kg. Niezależny napęd WOM (540/1000 obr/min) sterowany jest hydraulicznie. Hamulce nożne również są sterowane hydraulicznie, a pneumatyczny układ hamulcowy przystosowany jest do współpracy z przyczepami. Układ zawieszania narzędzi wyposażony jest w szybkosprzęgi typu Walterscheida. Ciągnik posiada górny zaczep transportowy do ciągnięcia przyczep dwuosiowych oraz zaczep wychylny do dużych obciążeń. Zastosowano koła jezdne z oponami radialnymi z przodu 12,4 R 24, a z tyłu niskoprofilowe 480/70 R 34. Komfort pracy zapewnia kabina 07S, z wmontowaną nagrzewnicą, klimatyzacją oraz nową deską rozdzielczą firmy Ganz z cyfrowym wyświetlaczem prędkości. Zastosowano również komfortowe siedzisko firmy Gramer.W Ursusie 5024 silnik o pojemności 4400 cm3 osiąga moc 68 KM przy 2200 obr/min. Ciągnik posiada ośmiobiegową skrzynię biegów, sprzęgło dwustopniowe i przedni most napędowy. Niezależny napęd WOM (540/1000 obr/min) sterowany jest mechanicznie. Podnośnik hydrauliczny o udźwigu 2800 kg ma zamontowany jeden siłownik wspomagający. Układ hydrauliki zewnętrznej wyposażony jest w rozdzielacz dwusekcyjny typu Kontakt z czterema szybkozłączami. Pneumatyczny układ hamulcowy posiada instalację do sterowania hamulcami przyczepy. Górny zaczep transportowy przystosowany jest do ciągnięcia przyczep dwuosiowych, a zaczep wychylny do dużych obciążeń. W ciągniku zastosowano koła jezdne z oponami radialnymi: 12,4 R 24 z przodu, a z tyłu 16,9 R 34. Najmniejszy z tej serii Ursus 4024 ma trzycylindrowy silnik Perkinsa o pojemności skokowej 3300 cm3. Osiąga moc 54 KM. Maszyna posiada ośmiobiegową skrzynię biegów, sprzęgło dwustopniowe i przedni most napędowy. Niezależny napęd WOM sterowany jest mechanicznie. Układ hydrauliki zewnętrznej wyposażony jest w rozdzielacz dwusekcyjny z czterema szybkozłączami. Układ hamulcowy z instalacją pneumatyczną przystosowany jest do sterowania układem hamulcowym przyczep. Ciągnik posiada górny zaczep transportowy do ciągnięcia przyczep dwuosiowych oraz zaczep wychylny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poj zbiornika paliwa 180 litry już o czymś świadczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten nowy ursus 7524 ma półbiegi? bo nie doczytałem się o tym

 

 

Hi-lo to wlasnie polbiegi wlacyane elektrochydraulicznie czy jakos tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artykuł z RPT

Nawa szóstka

Poza stukonnym Ursusem 7524 na rynku pojawi się nowa wersja 6-cylindrowego ciągnika tej marki o symbolu 1654. Montuje się w niej silnik Martin o mocy 160 KM uzyskiwanej przy 2200 obr/min. Zsynchronizowana skrzynia przekładniowa z dwustopniowym wzmacniaczem momentu ma 16 biegów do przodu i 8 do tyłu. WOM, tarczowy układ hamulcowy oraz blokada mechanizmu różnicowego sterowana za pomocą hydrauliki. W Ursusie 1654 montowane są nowa deska rozdzielcza, wychylna kierownica oraz fotel firmy Gramer. Podłoga płaska, a dźwignie zmiany biegów znajdują się z prawej strony siedziska. Podnośnik hydrauliczny ma udźwig wynoszący 6800kg, a wydatek oleju na szybkozłączach to 55l/min. W opcji można zamówić m.in. klimatyzację i elektrohydrauliczne sterowaie tylnym TUZ-em, czyli EHR. Ursus 1654 kosztuje około 213500zł brutto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dach kabiny tego 7524 to nie z tej ziemi, mogli bardziej się postarać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi sie kabina podoba, tylko przednia część maski z tym czarnym grilem troche tandetnie wygląda, ale moze w rzeczywistości to lepiej sie prezentuje.

Ogólnie pozytywne wrażenie

 

Ciekawe jak wygląda 1654

 

/edit

juz wiem

1654

 

w dużych Ursusach ta maska jest ładniejsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawiązuje do poprzedniej wersji maski, której z reszta dziś nie można nic zarzucić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te plastikowe błotniki są kiepskie z najomy ma 1234 z 2004 roku i błotniki popękały , maska nie przylega dobrze jak się ją rozłoży to nie można potem tych bocznych osłon założyć wykładzina na podłodze jest kiepska bo już się podarła , jescze trzeba dodać popękane zawiasy w drzwiach ale w kabinie jest dość cicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was przerabiał w URSUS-e wspomaganie układu kierowniczego z serwa na orbitrol w ciagniku z przednim mostem napędowym nie przystosowanym do zamontowania siłownika ? Zastanawiam się czy przyspawana kostka mocująca siłownik do mostu wytrzyma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...