Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz manometrem jakie ciśnienie otwarcia ma zawór przelewowy w orbitrolu. W tym ciągniku powinno być 100bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I sie wyjaśniło. Głowica była w porządku. Po jej zdjeciu tez niby wszystko było ok i tuleje wygladały ladnie ale po wyjeciu tłoków okazało sie ze pierscienie olejowe sa do niczego . Na olejowym te dwa "wytłoczenia" były zdarte praktycznie do zera. Teraz już jestem po docieraniu i ciagnik chodzi inaczej. Tzn moc ma i wtedy tez miał ale z komina sie nie leje i nie dymi na niebiesko. Po prostu w tych tańszych zestawach naprawczych pierscienie to -"masło".

To by było na tyle.

Dziekuje za wszelkie rady i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, wyjąłem pompę do sprawdzenia, okazała się dobra, ale chyba coś przekombinowałem z założeniem, bo ciągnik gorzej odpala. Po głosie silnika dochodzę do wniosku, że chyba jest coś z zapłonem, a nie wiem jak go ustawic poprawnie? Dodam, że jest to ciągnik C-360 3p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmij pompę bo źle pewnie nałożyłeś na frezy.Ja tak kiedyś w c-360 zrobiłem i nie mogłem odpalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. tam się nie da źle założyć. jedynie należy zdrapać brud i ewentualnie farbę i ustawić obudowę pompy "zapłon" na znaki . robiłem coś takiego w brata w 3 p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktos moze katalog do Ursusa seri 45XX? Potrzebuje wymiary "plyty bocznej lewej i prawej zaczepu transportowego". Jakby ktos mogl chociaz ta strone podeslac z katalogu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moim U-1222/4 po remoncie skrzyni padł silnik więc znów poszła kasa poskładany na nowych częściach

 

nowe zestawy korbowody pompa oleju zawory gniazda prowadnice wałek wszystko co sie dało jest nowe tylko wał po szlifie 1 i azotowaniu po 10 Mth zatarl sie zawór na 4 cylindrze ssący (wina zakładu) pare razy tłok klepnął zawór by ten sie schował zrobiona głowica jeszcze raz i pięknie chodził 35Mth w czasie orki zaczął powoli coraz barziej kopcić na czarno szaro z początku myślałem że to z przeciążenia dalej orka bez wału ale to nic nie zmieniło zaczął nierówno chodzic całym szarpie wtryski do sprawdzenia igła pompa poszła na reklamacje założyłem 2 nie odpala raz pyknął dosłowni jeden zapłon czy morze to być coś z kołem napędzającym pompe wtryskową? całkowicie opóźniony zapłon ciut białego dymu i nie zapala zapłon na max przyspieszony dużo białego dymu nadal nie odpala.

 

może ktos pomóc ? jakies pomysły ? myśle że może to byc cos z kołami rozrządu np ściety klin i przestawiony zapłon tylko czy to jest możliwe? miał ktos cos takiego

musze go uruchomić zostało prawie 60ha do orki a nie widze tego mf-255

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę za wcześnie po remoncie zapiąłes go do pługa. Po tak rozległym remoncie powinien być dłużej docierany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę za wcześnie po remoncie zapiąłes go do pługa. Po tak rozległym remoncie powinien być dłużej docierany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba trochę za wcześnie po remoncie zapiąłes go do pługa. Po tak rozległym remoncie powinien być dłużej docierany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to mu nie zaszkodziło ciągał pług 3 skibowy 1,2m 20cm głęboko +wał 1,6m na 3 terenowej miał naprawdę lekko nie wysilał się na pewno ani nie przegrzewał temperatura nie przekraczała 90stopni dzis go rozkręcam muszę dowiedzieć się co jest grane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maniek183 sam robiłeś kapitalny remont? Opisz co poszło w 12 . Głowicę jak widać zrobili fantastycznie skoro się po paru godzinach zepsuło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak remont robiłem sam nie ufam mechanikom niema odpowiednich co do głowicy która sie zatarła brakowało zamka w środkowej podporze klawiatury ciśnienie waliło w pokrywe i przytarł się zawór za naprawę zapłacił warsztat (za robocizne też)

 

 

Co było tym razem a no przypuszczenia okazały się właściwe przeciągnięty klin na kole rozrządu napędzającym pompe wtryskową

 

straty koło napędowe pompy wałek napędowy pompy klin łozyska wałka profilaktycznie wyleciały mimo iz były nowe ładnie musiała się pompa zatrzec ze tak skasowało a pompa po regeneracji (warsztat który regenerowal pompe stawiał się i to dośc znacznie a konkretnie kierownik lecz pokryją koszty naprawy za błędy sie płaci!!) zaczynam odkładac na fabrycznie nowa pompe szkoda nerwów i czasu

 

ciągnik juz na chodzie swoja droga chodzi na półsyntetyku shell i nawet na dotarciu nic nie wypił

 

ogólnie remont był robiony z powodu panewki która było ciut słychać a skończyło sie na praktycznie nowym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam za umiejętności składania i rozkładania Ursusa. Ciekawa usterka się trafiła. Jeśli mam robić generalny remont silnika to zaworze go do zakładu w którym wykonują naprawy generalne. w moich okolicach to Białystok lub Zambrów. Po tych naprawach silniki ładnie pracują c-330 już 5 lat c-360 3p 4 lata i w tym roku wiosną zrobiłem ursusa 1002. Jak do tej pory żadnych usterek nie było. Na wykonane naprawy dają roczną gwarancję. Sam nie podjął bym się składania tego wszystkiego. Nie posiadam nawet klucza dynamometrycznego. Skręcał Pan go przestrzegając odpowiedniego dociskania śrub czy na wyczucie? Kiedyś z Tata robiliśmy kapitalne remonty c-330 lecz co roku mieliśmy z nim problemy więc oddaliśmy do zakładu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja robilem remont 3p w profesjonalnym zakladzie-przynajmniej tak mi sie wydawalo- gwarancja 6 miesiecy a po 7 zaczely sie klopoty, a po 3 latach lekkiej pracy [jako pomocniczy] silnik nadaje sie na zlom, tloki mozna reka ruszac w tulejach, a remont byl robiony z powodu przerdzewienia zaslepki za 10 zl a poszlo 4 tys w bloto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego też robie sam w okolicy jest kilkanaście ciągników które naprawiałem wszystkie chodzą jak trzeba zawsze daje 2 lata gwarancji na usługe nigdy na części!! Wszystko skręcam dynamometrycznymi kluczami każda jedna śruba. Silnik zawsze rozbieram w mak myje wszystko dokładnie i oceniam zużycie zawsze informuje właściciela co trzeba zrobić i on sam podejmuje decyzje. Niema w tym nic trudnego tylko trzeba się przykładac i starać. Za dopłatą docieram na gotowo tak że po oDebra1niu silnik od razu można pracowac normalnie. Mój 3p do pierwszej generalki mial ciut ponad 17tys Mth ODpowiedni serwis przedłuża czas pracy silnika 2x

 

12 mam od 10 lat i powoli wyremontowałem całą most skrzynia silnik dołożyłem napęd w sumie wyszło kasy jak za dobry ciągnik ale mój jest prawie nowy choc stary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z odpaleniem mojego ursusa 1614.A mianowicie akumulatory są dobre naładowane,wszystkie styki przeczyszczone,masowe jak i prądowe również w tym przełączniku 12/24 wszystko przeczyściłem.A mimo tego ten przełącznik pstryka a rozrusznik nie drgnie tak jakby prąd nie dochodził;(pomóżcie.Myślałem pożyczyć z Grene kable i ten przełacznik i sprawdzić co jest nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miernik do ręki i sprawdź czy 24V docierają do rozrusznika, czy włączany jest elektromagnes rozrusznika. Na początek tyle. W zależności jak wyjdą pomiary można myśleć dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miernik wskazuje 12.36 a elektromagnes pracuje,tak pstryka jak patrze to wszystkie styki w nim się łączą tak więc powinien łączyc akumulatorki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź jeszcze czy na grubym na rozruszniku gdy stacyjka jest w pozycji kręcenie rozrusznikiem. Ma być 24V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie tak zrobiłem i się okazało że napięcie idzie dobre.Miałem drugi rozrusznik,podłączyłem i działa;)Tak więc rozrusznik do naprawy a najmniej się spodziewałem że to on może być zepsuty hehe.Dzięki wielkie za podpowiedzi;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Właśnie jestem w trakcie nabycia Ursusa 1134 i mam kilka pytań co do tego modelu. Jest w nim coś takiego, że jak się odpali zimny silnik i zaraz zgasi to nie można wyłączyć zapłonu. Czym to jest spowodowane. A drug sprawa to orientujecie się czy pompa wtryskowa reguluje pracę turbiny? Właściciel mówi że jak silnik jest zimny to potrafi zgasnąć przy ruszaniu bo turbina jest wyłączona. Nie mam pojęcia o co w tym chodzi.

Jakby ktoś miał chęć odpisać to będę wdzięczny.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w 1634 też tak mam wydaje mi sie że dopuki ciśnienie oleju niezejdzie z silnika to nieidzie wyłączyć zapłonu ale czemu to ma służyć niemam pojęcia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz kolego czy jest to uciążliwe w codziennym użytkowaniu? A u Ciebie występuje ten efekt turbodziury na zimnym silniku. I jeszcze jedno pytanie czy jesteś zadowolony z tego sprzętu?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...