Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem ci że to niema znaczenia dlamnie, jesli chodzi o włanczanie turbiny to też tego nierozumiem bo przecież ona zaczyna sie kręcić od samego początku bo ją napędzają wydmuchiwane spaliny, u mnie niegaśnie na zimnym silniku może tamten koleś ma coś nie tak jakieś paliwo może mu sie cofie i dlatego tak jest, niemam pojęcia. Ogulnie powiem tak kiedyś złożyłem papiery na PROW na valtre ale sie niezałapałem bo brakło kasy, teraz znowu coś mówią o naboże na wielkopolske i mam dylemat wydaje mie sie że ta moja 1634 jest holernie oszczędna 12-14 l na ha orki a tu jak słucham to nowe niby oszczędne ciągniki potrafią do 20 wj.....bać l ropy na ha a dajmy na to że choćby ciągnik palił 2-3l na motogodzine więcej to po 200 mam zmiane oleju i filtrów za darmo. Może niech sie wypowie ktoś jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Mój 1614 targa płóg 4x40 i na ha pali ok.14 litrów ropy.Stryjek w tym roku kupił na prow valtre 101n ok. 125 koni ma i ciąga pług 4x35 albo 4x30 już nie pamietam i komputer srednio pokazuje coś koło 20 litrów.Tak więc nie ma to jak URSUS.On mówił że zamiast wydawać ponad 300 tys. zł mógł kupić drugą szóstkę z turbo i by śmigał lata na 60 ha.Jedna ma 1224

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem za rozwijaniem sie itd ale jak to zrobić jak tu takie wyliczenia wychodzą trzeba mieć kopalnie pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy na jakiej ziemi, ten sam ciągnik na piachu spali 12l/hektar a na glinie 20l/hektar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem tak. Mój 1614 targa płóg 4x40 i na ha pali ok.14 litrów ropy.Stryjek w tym roku kupił na prow valtre 101n ok. 125 koni ma i ciąga pług 4x35 albo 4x30 już nie pamietam i komputer srednio pokazuje coś koło 20 litrów.Tak więc nie ma to jak URSUS.On mówił że zamiast wydawać ponad 300 tys. zł mógł kupić drugą szóstkę z turbo i by śmigał lata na 60 ha.Jedna ma 1224

Witam.Odnośnie ciągnika "valtre 101n ok. 125 koni"sądzę że miał za mały pług.Dlaczego ?Porównam do swojej sytuacji.Orze ciągnikiem (ZT300 ok.100koni) i w pługu 5X35 cm. spalił mi średnio ok.15 litrów/ha. a jak orałem 4X35cm. to spalił ok.18 litrów/ha.Czyli w dużym uproszczeniu w pierwszym"wziął" 3 litry na skibę,a w drugim akurat o tyle więcej spalił, bo mu brakło tej jednej skiby.I jeżeli ciągnik ma 125 koni to tak jak na moich gruntach to sądzę że mógł by pociągnąć np. 6x35. Ale może ma ciężkie ziemie i ten pług akurat gwarantuje wykorzystanie mocy ciągnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To by raczej trzeba przeliczyć na godziny. Hektar piątką zrobił szybciej niż czwórką temu licząc zużycie na areał wyszło mniej pięcioskibowcem. Dziesięć minut jazdy to załóżmy około 1 litr paliwa. Kończąc hektar 20 minut wcześniej wyjdzie mniej na godzinę. Dokładając mu obciążenia jedną skibą nie spali aż tyle więcej co każdy litr na 10 min. pracy. Tutaj powiedział bym że większy wpływ ma sposób jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowoczesne ciągniki muszą mieć wykorzystana moc bo niewiele mniej spalą przy małym obciążeniu niż przy dużym. jak porównuję swoje JD to starszy na przelotach pali mniej do nowego a przy ciężkiej pracy na ha tyle samo. Dodatkowo nowe normy nie pozwalają oszczędzać paliwa silnikom, dlatego zmieniam zimą mapowanie nowego JD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wujas w tym roku nie chciał zbytnio obciążać traktora bo na dotarciu.może zmieni rozstaw na przyszły rok.Pług też ma nowy pottingera obrotowy servo 35.Do valtry ma balast 650 kg ale jak pług unosi to przód podrywa.Chciał taką valtre 140 koni ale w agencji siedzą mózgi i przystali na 125 ;(Ale mówi że mój 1614 to potwór w porównaniu z jego valtrą.orzę na 4 terenowej ok.1700 obrotów pługiem phx zawieszanym 4x40 i nawet dymku nie puści,czasem brakuje tej 5 skiby ale po co męczyć na glinach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nowoczesne ciągniki muszą mieć wykorzystana moc bo niewiele mniej spalą przy małym obciążeniu niż przy dużym. jak porównuję swoje JD to starszy na przelotach pali mniej do nowego a przy ciężkiej pracy na ha tyle samo. Dodatkowo nowe normy nie pozwalają oszczędzać paliwa silnikom, dlatego zmieniam zimą mapowanie nowego JD.

 

Ale wnikałeś dlaczego tak jest ja myślałem że te nowe miej wydalają śmieci z komina spełmniają te normy bo mniej paliwa przerabiają a stare dużo palą i to wszystko idzie w komin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To kwestia proporcji mieszanki i oddawania mocy. Nowe JD jak naciśniesz gaz to "zastanawiają się" i dopiero powoli wzrasta ich moc. Gwałtowne naciśniecie gazu nie daje szybkiego przyrostu mocy. Wykresy mocy i spalania są zupełnie inne niż w starszych modelach. Rozmawiałem z serwisem i wiem że czasem już nowe na gwarancji maja zmieniane przynajmniej mapowanie silnika nie mówiąc o mocy. Na wschód najnowsze z filtrem cząstek są sprzedawane z zestawem do ominięcia tego filtra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem napalony na valter 160 koni ale chyba zostawie sobie ursusa a złoże wniosek na coś około 90km też valtre do lżejszych prac może niebędzie mnie tak boleć zużycie paliwa choć w porównaniu z MTZ82 będzie i tak większe, Jak myślicie90km poradzi sobie z agregatem uprawowo siewnym 3m? To wszystko oczywiście jak zrobią nabór w 2013 na Wielkopolske.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. URSUS 1134 1998 2500 mth cena 54000. Czy uważacie, że to słuszny zakup czy za tą cenę lepiej coś zachodniego? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z odpaleniem mojego ursusa 1614.A mianowicie akumulatory są dobre naładowane,wszystkie styki przeczyszczone,masowe jak i prądowe również w tym przełączniku 12/24 wszystko przeczyściłem.A mimo tego ten przełącznik pstryka a rozrusznik nie drgnie tak jakby prąd nie dochodził;(pomóżcie.Myślałem pożyczyć z Grene kable i ten przełacznik i sprawdzić co jest nie tak.

sprawdz bezpieczniki w przełaczniku 12/24 sa 2 po jednym z każdej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiecie moze jak rozebrac przednie kolo osi napedzanej-chodzi o wybicie tego sworznia z tarczy kola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam ursusa 1002. Musze wymienić mu opony. standardowo mam rozmiar 18.4 R34 . Jak szerokie opony mogę do niego założyć?? czy opony o rozmiarze 600/65R34 zmieszczą się tam. Dziękuję za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby miejsca jest sporo ale nie wiem jak beda wygladały te opony na orginalnej feldze, czy nie będzie za wąska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11.2 R 20 280/85 R 20

11.4 R 20 320/85 R 20

11.2 R 24 280/85 R 24

12.4 R 24 320/85 R 24

13.6 R 24 340/85 R 24

14.9 R 24 380/85 R 24

16.9 R 24 420/85 R 24

11.2 R 28 280/85 R 28

12.4 R 28 320/85 R 28

13.6 R 28 340/85 R 28

14.9 R 28 380/85 R 28

16.9 R 28 420/85 R 28

14.9 R 30 380/85 R 30

16.9 R 30 420/85 R 30

18.4 R 30 460/85 R 30

14.9 R 34 380/85 R 34

16.9 R 34 420/85 R 34

18.4 R 34 460/85 R 34

12.4 R 38 320/85 R 38

13.6 R 38 340/85 R 38

14.9 R 38 380/85 R 38

16.9 R 38 420/85 R 38

18.4 R 38 460/85 R 38

20.8 R 38 520/85 R 38

18.4 R 42 480/80 R 42

20.8 R 42 520/85 R 42

18.4 R 46 480/80 R 46

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam ursusa 1614 składaka od znajomego,cieknie mu olej spod skrzyni,co może być przyczyną???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam ursusa 1614 składaka od znajomego,cieknie mu olej spod skrzyni,co może być przyczyną???[/quote

Będę strzelał... może NIESZCZELNOŚĆ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głupi wie że to nieszczelność,tylko czy jak rozpołowie maszynę to czy wymieniać oringi w skrzyni???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak już to simeringi jaki olej cieknie? ciemny stawiam na uszczelniacz za kołem zamachowym, jaśniejszy jak w skrzyni to wałek sprzęgłowy tam są dwa uszczelniacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głupi może wie. Tam na dzień dobry jest 20 miejsc z których może lać się olej. A ty napisałeś tylko że spod skrzyni i chcesz konkretnej odpowiedzi. Nie podasz szczegółów to się nic nie dowiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Głupi wie że to nieszczelność,tylko czy jak rozpołowie maszynę to czy wymieniać oringi w skrzyni???

 

Jestem chory .... ktoś powie co mi dolega

Mniej wiecej taki sam sens ma twoje pytanie.

jak pisze seweryn7701 szczegóły to podstawa aby ktos mógł ci pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...