Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Ja teraz w MF mam skrzynie 24/24 i jest w miare

 

1014 orałem na 4 teronowej z agregatem 2 szosowo , wzmacniacza nie miałem bo go wywaliłem i zamiast niego wsadziłem wałek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie brakuje biegu pośredniego pomiędzy IV Ist a IIna IIst i cos szybsze od II a wolniejsze od III by się przydało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

se wstawie 16245 albo12245 i będzie miodzio chociaż na 16 i tak narzekają że za mało biegów.koła przód 28 tył 38 i w pole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale z przodu też trzeba większe wcisnąć albo zmienić trybiki na zejściu no i wmienic błotniki bo się nie mieszczą koła. Wiem bo kumpel przerabiał. Koszt powyżej 5 000 zależy jakie dasz opony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mała podpowiedź jak z przodu były 24 tył 34 a wstawisz 28 i 38 to i tak będzie się chrzanić trzeba jeszcze tryby pozmieniać a niby by się wydawało że obydwa o 4 cale zwiększone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam takie prędkości w MF

 

najwolniejsze 1,9/2,3/2,5/3,0/3,3/4,0/4,4/5,2 km/h

 

średnie 5,5/6,5/7,1/8,5/9,4/11,2/12,3/14,6 km/h

 

szybkie 14,8/17,6/19,3/23,0/25,3/30,2/33,1/39,5 km/h

 

wszystkie biegi w jednej dzwigni szkoda tylko że jak się jedzie z 30 tonami to trzeba na średnie przełączać bo z miejsca nie chce ruszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zmierzyć obwody i potem z proporcji dobrać o odpowiednim obwodzie. Ale on ma z przodu większy balon chyba 13,9 ale nie jestem pewien.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 14,9 a jak bym chciał założyć 16,9 to nie ma takich trybów chłopaki nie przewidzieli takich szerokich rozmiarów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czym się przejmujesz ja jak kupił to miał łyse koła to pozakładałem mu na tył od bizona 18,4/34 i nic się nie działo

 

naukowo mówiąc jak się zmienia koła to po zmianie stosunek promieni dynamicznych kół przed i po powinien być taki sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos wie ile może kosztowac regeneracja podnośnika od U-1222 lub podobnych???

Bo w moim sie skończył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy za duzo jest tych dzwigni ale napewno te od zmiany biegow sa zle umieszczone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

od 400zl w góre zależy co do wymiany jak wał to z rozdzielaczem i nowymi uszczelniaczami wyjdzie koło 800 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jak chodzi o wzmacniacz momentu obrotowego w ursusie to sa rozne plotki a to ze nie mozna jezdzic za długo na żółwiu a to ze najlepiej go wcale nie uzywac prawda jest taka ze wzmacniacz jest umieszczony pomiedzy silnikiem a skrzynia biegow i to własnie przez niego idzie cały naped na skrzynie itd a wiec nie idzie go wyłaczyc gdyz ma on dwie pozycje żółw lub zajac albo jest przełaczony na żółwia albo na zajaca i wtedy zużywa sie dana czesc. Naprawa jest dosc kosztowna gdyz nie wystarczy zmienic beben kompletny ale trzeba równiez mikropompke jak rowniez tuleje i pierscienie uszczelniajace na bebnie a jesi ciagnik posiada przedni naped to trzeba rowniez zajrzec do sprzegła przedniego napedu i tam rowniez wymienic uszczelniacze i tuleje z pierscieniami mało to trzeba zajrzec równiez do sprzegła WOM poniewaz jest to ten sam układ hydrauliczny i równiez tam nalezy wymienic uszczelniacze i tuleje jesli jest taka potrzeba PRAWDA!!! jest to czasochłonne ale jesli chcemy zeby nam wzmacniacz działał poprawnie to trzeba pozdrawiam wszystkich!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez przesady, nie zawsze przyczyną złej pracy wzmacniacza jest ciśnienie oleju w układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie ale najczestrza przyczyna jest własnie to owszem jeszcze jest wiele innych czynnikow takich jak rodzaj oleju itd : robiłem juz kilka ładnych razy te uzadzenie i wiem oco tam chodzi czesto bywa tez tak ze peka na spawie tasma odpowiadajaca za prace żółwia najgorsze jest to ze wrazie jakiejkolwiek naprawy trzeba rozpoławiac traktor pozdrawiam...

 

/edit - Pon Sie 14 20:56:13

Czy ktoś z szanownego towarzystwa przerabiał C-385 względnie 912 na przednionapędowy? jeśli tak to prosze odpowiedzieć

a. gdzie można nabyć części?

b. na co należy zwracać uwagę?

c. czy sprawa jest wogóle warta zachodu?

Z góry dziękuję za podzielenie się spostrzeżeniami

Witam powiem tak oczywiscie przedni naped to dobra sprawa ale jak chodzi o uprawy itd natomiast jesli ma ten ciagnik jezdzic w transporcie to odradzam zakładanie napedu a jesli chodzi o przeróbke to jest dosyc duzo pracy i bardzo duzy koszt trzeba zwrocic szczególna uwage na zgranie opon z kołem zebatym napedzajacym sprzegło przedniego napedu jest kilka rodzajow zaleznie od rozmiaru kół jesli zle sie dopasuje te koło zebate to moze uledz zniszczeniu ktorys z mostow albo bedzie bardzo darło opony jesli ktos nigdy nie robił takich przeróbek sam to odradzam POZDRAWIAM

 

/edit I po co te dwa posty, skoro można załatwić wszystko w jednym. MOD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ursus wprowadzi 5 nowych modeli ciągników 54km, 68km, 80km, 100km, 160km. Ceny 7524(100km)-140tyś, 1654(160km)-213tyś. Na poprzednich stronach umieszczałem dane techniczne 5024 i 7524.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co myslicie o ursusie C 385 - kupiłem takiego na 15 HEKTARÓW I MAM DO TEGO TEZ c 360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry ciągnik jedyną jego wadą jest duży ciężar i mały prześwit.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Ahed

Gratulacje też mam takiego, jeśli masz drugi ciągnik do lekkiej roboty to ciężar 385 jest raczej zaletą niż wadą. w mojej okolicy głębsze orki 360 mało kto wykonuje na 3 skiby a ja sobie jadę w cztery a spale na godzine takiej orki 1-1,5 litra więcej jak 360, no i mam półbiegi, nie słucham wycia, i siedze w kabinie jak biały człowiek a nie owijam sie kocami jak mój sąsiad, co nie mam kabiny w 360. Widoczność do tyłyu nie jest rewelacyjna. no i to już dziadek czasem cosik poleci jakość części zamiennych jest bardzo słaba, jak już z bólem serca wyciągne część co włożyła fabryka i z bólem i czsem po parugodzinnym "cięciu gięciu" wsadzę prywaciarskie badziewie to jestem dziwnie spokojny że za jakiś czas zaś tą część będę wymieniał.

Na szczęśie mój jest jescze na czeskich podzespołach Rocznik 1974 i wał szlifu nie widział. Pytanko ile dałeś i w jakim stanie kupiłeś? jeśli nie tajemnica, alem sie rozpisał uff.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...