Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Haha ja kiedyś kilka lat jeździłem w kasztanie całymi dniami i jakoś było Troche głuchy jestem od tego warkotu ale zawsze milo jest przypomnieć sobie tamte czasy teraz moja c360 nieraz z bronami lata i przyczepy ciąga praktycznie wiecej stoi niz jezdzi i jakoś da sie wytrzymać w niej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajde strony ze zdjeciami wszystkich modeli ursusa?! Czy istnieje cos takego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! Ale niestety chodzi mi o te nieco starsze modele np 1045 itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem okazje prowadzic ursusa 1222 (120KM) z napedem na 4x4 i bylem bardzo rozczarowany ponieważ pompa nie wytrzymywala ciezaru pluga obracanego 4 skibowego i caly czas opadala . mialem tez bardzo duzy problem z dzwignia od podnosnika bo caly czas sie zacinala . A w kabinie bylo bardzo glosno .Ale lubie ciagniki tej marki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ! mam katalogi i instrukcje obsługi do URSUS-ów:

3512,3514,

4512,4514,

5312,5314,

5712,5714,

 

 

a także 912-1614(cała książka z modelami) i 932-1634

 

Jeśli ktoś chce , mój mail : Comp4ct@wp.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mialem okazje prowadzic ursusa 1222 (120KM) z napedem na 4x4 i bylem bardzo rozczarowany ponieważ pompa nie wytrzymywala ciezaru pluga obracanego 4 skibowego i caly czas opadala . mialem tez bardzo duzy problem z dzwignia od podnosnika bo caly czas sie zacinala . A w kabinie bylo bardzo glosno .Ale lubie ciagniki tej marki

To nie że nie wytrzymała tylko to jest tak zwana regulacja siłowa... ciagnik troszke opuszcza i podnosi. Tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś jeździłem u kolegi 60 z taką kabiną to aż garb mnie bolał i zastanawiałem się jak znajomy nim jeździ bo jest odemnie wyższy.

Bo 60, a 4011 to nie to samo. W 40 masz kabine oddzielona od maski zbiornikeim paliwa. W 60 maska jest polaczona z deksa rozdzielcza i co za tym idzie z kabina. I przez to w 60 wszystko, ale doslownie wszystko dzwoni, poczawszy od klapki na wydechu przez dzwi oraz balchy po sroby w reflektorach tylncyh. MASAKRA. A juz najbardziej nie cierpie maski.

 

Ja mam 60 i 40 i w 60 nie moge robic bez ochraniacza na uszy, a w 40 jest o niebo ciszej. Prosze wiec nie piszcie o 40, gdy macie doswiadczenia z 60. To troche inny traktor.

 

POZDRAWIAM ciezko umeczonych praca c-360 bez ochraniaczy sluchu.

 

/edit - Nie Wrz 10 13:51:53

Znaczy chodzilo mi o halas w 4011 i w c-360. Bo poza roznym natezeniem dzwieku, to kabiny w obu ciagnikach sa takie same.

 

A co do obszernosci, to ja przy 192 cm wzrostu musze miec w ciagniczkach poopuszczane siedzenia na maksa. Jak czasem zdarzy sie jakis wiekszy dolek, ze az podskocze, to musze bardzo uwazac, zeby nie zadac sobie ciosu w glowe przy pomocy dachu. Poza tym jak jade droga, to musze jechac skulony, bo jak jade wyprostowany, to wisze tylko... dach, a konkretnie to miejsce gdzie dach schodzi sie z przednia szyba oraz maksymalnie 10-15m przed maska. Jak jade po polu, to nie musze widziec co jest daleko przed traktorem. Wystarczy mi te 10m przed maska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak w konkursie na najgłośniej pracujący ciągnik zdecydowanie wygrywa C 350-3P, tam tak okrutnie wyją zwolnice no i sam silnik jest dość głośny, ja po żniwach mam dość prawie całe zboże nim zwiozłem tylko troche ursusem 1014 tym to juz jest luksus(wersja eksportowa z wygłuszoną kabiną i sund system) no i jeszcze słome perkinsem zwijałem zdecydowanie jest do tego za słaby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Razem z kolegą budujemy stronke internetową o Ursusach i potrzebujemy pomocy ludzi którzy sie zanają na seriach ww. marki.

Prosze o odp. na PW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa juz w sprzedazy nowe ursusy ???

silniki perkinsa hym chyba hydraulike maja slaba co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam kupic ursusa 385 stad mam prosbe do uzytkownikow tego ciagnika o opinie na ich temat. Tzn na co zwracac uwage w tych modelach przy zakupie,moze na jakies roczniki zwracac szczegolna uwage? ktore silniki sie lepiej spisuja 4-tero garowe czy 6 jak wyglada u nich spalanie, jaki jest udzwig podnosnika, z jakim sprzetem se poradzi czy beczkowoz 8 tys litrow bedzie dla niego wsam raz?? Za wszystkie wasze spostrzezenie na temat tego ciagnika dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sa juz w sprzedazy nowe ursusy ???

silniki perkinsa hym chyba hydraulike maja slaba co??

Dane techniczne Ursusa 7524 i 5024. Do sprzedaży mają wejść na przełomie roku.

5024

Silnik

- ekologiczny PERKINS 1104C-44 o mocy 50kW/ 68 KM przy 2200 obr/min

- maksymalny moment obrotowy 273 Nm przy 1400 obr/min

- 4 cylindrowy o pojemności skokowej 4400 cmł

- filtr powietrza - suchy

 

Układ napędowy

- sprzęgło dwustopniowe

- skrzynia 8 biegowa zsynchronizowana (8/2)

- koła jezdne: przód 12,4R24, tył 16,9R34

- przedni most napędowy kategorii 2

- WOM niezależny o obrotach 540/1000 obr/min, sterowany mechanicznie; w opcji WOM sterowany hydraulicznie

- układ hamulcowy z instalacją pneumatyczną, hamulce tarczowe mokre

 

Układ agregowania

- podnośnik hydrauliczny o udźwigu 2800 kg z regulacją siłową pozycyjną i siłową i pompą tłoczkową o wydatku 26L/min

- układ zawieszenia narzędzi kategorii 2

- górny zaczep transportowy do przyczep dwuosiowych

- zaczep wychylny do dużych obciążeń

- instalacja hydrauliki zewnętrznej z rozdzielaczem 2 - sekcyjnym KONTAK i 4 - szybkozłączami ISO AGRIC

- pompa TANDEM o wydatku 36L/min,

- wydatek oleju na szybkozłączach 62L/min

 

Kabina komfortowa

- typ 07 S

- ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja

- niski poziom hałasu poniżej 85 dB

- deska rozdzielcza firmy GANZ z cyfrowym wyświetlaczem prędkości rzeczywistej

- siedzisko komfortowe firmy SEAT

Inne zespoły

- układ kierowniczy hydrostatyczny

- obciążniki ramy przedniej 440 kg

- błotniki przednie z tworzywa sztucznego i z mechanizmem skrętnym

- maska z tworzywa sztucznego

 

7524

Silnik:

- ekologiczny PERKINS 1104C-44T (turbo) o mocy 74kW/ 100 KM przy 2200

obr/min

- maksymalny moment obrotowy 413 Nm przy 1400 obr/min

- 4 cylindrowy o pojemności skokowej 4400 cmł

- filtr powietrza - suchy

- chłodnica z wentylatorem 10 łopatkowym

- zbiornik paliwa o pojemności 180 L pod podłogą kabiny

Układ napędowy:

- sprzęgło jednostopniowe

- skrzynia 12 biegowa zsynchronizowana (12/4)

- koła jezdne: niskoprofilowe przód 380/70R24, tył 480/70R34

- przedni most napędowy firmy DANA, wzmocniony, kategorii 2,5 z hydraulicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego

- WOM niezależny o obrotach 540/1000 obr/min, sterowany hydraulicznie (zmiana obrotów za pomocą dodatkowej dźwigni w kabinie)

- układ hamulcowy sterowany hydraulicznie z 2-obwodową instalacją pneumatyczną, hamulce tarczowe mokre

Układ agregowania:

- podnośnik hydrauliczny o udźwigu 3850 kg

- z regulacją pozycyjną, siłową i pompą tłoczkową o wydatku 26L/min

- układ zawieszenia narzędzi kategorii 2 z szybkosprzęgami Walterscheida

- górny zaczep transportowy do przyczep dwuosiowych

- zaczep wychylny do dużych obciążeń

- instalacja hydrauliki zewnętrznej z rozdzielaczem 2-sekcyjnym KONTAK i 4-szybkozłączami ISO AGRIC

- pompa TANDEM o wydatku 36L/min,

- wydatek oleju na szybkozłączach 62L/min

Kabina komfortowa:

- typ SPS 06

- obszerna, wypukłe szyby, doskonała widoczność

- niski poziom hałasu, poniżej 81dB

- płaska podłoga i podwieszone pedały

- sterowanie skrzynią biegów na prawą rękę

- Hi - Lo sterowany przyciskiem na dźwigni zmiany biegów

- wychylna kierownica z płynną regulację położenia

- ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja

- deska rozdzielcza z cyfrowym wyświetlaczem prędkości rzeczywistej

- siedzisko komfortowe firmy SEAT lub GRAMMER

- filtr powietrza kabiny z boku (łatwa wymiana ze stopnia kabiny)

Inne zespoły:

- układ kierowniczy hydrostatyczny

- obciążniki ramy przedniej 440kg

- błotniki przednie z tworzywa sztucznego i z mechanizmem skrętnym

- maska z tworzywa sztucznego

- EHR BOSCH - opcja

 

Nie wiecie przypatkiem czy ta skrzynia 12/4 ma pół biegi. Jest montowana jako opcja w mniejszych Ursusach do 100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1222 i powiem że swoje pociągnie. Np. mam agregat uprawowy z Bometu 4,2 m i lata na dwójce szosowej. Przy zwijce go czepiam to nie ma co robić i na godzinę zegarową spala mi około 6 litrów. Zależy do czego ta 6-a miała by być używana. Wiadomo że ciągnik z przodem ma większy uciąg, ale... są też minusy. Taki ciągnik ma mniejszy skręt, brak amortyzacji, wiadome też jest że i napęd również się zużywa i co najważniejsze z przednim jest średnio z 10 tys. droższy. Więc to zależy gdzie jak i do czego jest potrzebny taki ciągnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez sie wlasnie sam zastanawialem czy ma sens szostka bez przedniego napedu. powiedzcie jakie macie doswiadczenia z tym ciagnikiem( ursus 385) na co zwracac uwage przy zakupie czy za ta cene tzn okolo 15 tys jest to dobry sprzet ja niestety nie mam doswiadczenia z tymi ursusami beczkowoz 8 tys litrow uciagnie ? za kazda rade bylbym wdzieczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrobisz jak uważasz ale ja bym radził kupić zetora sprowadzonego z czech z wyglądu napewno będzie nie ciekawy ale na 100% będzie miał półbiegi oni nie dbają wizualnie o sprzęt ale w środku wszystko działa, a w polsce sam wiesz jak jest dobrego nikt nie sprzedaje.możesz kupić za 12-15tys a za chwilę się okaże że z 5-6 trzeba włożyć żeby to jeżdziło jak należy.decyzja należy do ciebie.ja bym szukał na orbitrolu bo z serwem to są jaja czasami.jak byś kupował 6 to zwróć uwagę żeby most nie był od 912, zwolnice są węższe.jak coś więcej to pytaj [/url]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez bym wolal Zetora tylko ze przewaznie sa troszke a nawet czasem duzo drozsze. dzwonilem troche za tymi ursusami to prawie kazdy mowil ze u niego polbiegi dzialaja, moze nie jest z tymi polbiegami az tak zle ale wiadomo co przez telefon to nie na zywo. a co do zetora a ursusa to podobno to jest prawie calkiem to samo jesli chodzi o ten model, wiec czy warto wiecej dac tyklko za to ze jest tam napis zetor czy moze zetory sa trwalsze?? porownuje tutaj do modela 8011. a tak ogolnie to jak wyglada awaryjnosc w tych ciagnikach prosta konstrukcja wiec chyba nie powinno byc tak zle co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to nie są ciągniki w których coś psuje się od razu i do domu nie zjedziesz.385 czy 912 a zetor 8011 to praktycznie to samo częsci pasują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba zespoły napędowe w ciężkich URSUSach to nawet zmontowane od ZETORa przychodziły ( może ktoś wie na pewno ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silniki to ostatnimi lat przyjeżdżały z martina a jak skrzynie to nie wiem.zwykłe będą podobne a te z synchronizatorami to raczej nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chce kupic ciągnik tylko zastanawiam sie jaki. Myślałem nad dwoma tzn albo Ursus1224 albo Zetor 12245 nie miałem takich jeszcze i prosze o porade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...