Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

@marekbrzozowski5

czy po oklejeniu blotnikow gabka zmniejszyl sie halas w kabinie?? czy moze uszczelniales jeszcze podloge? i jaki masz pomysl na obnizenie halasu dochodzacego od silnika? da cos przyklejenie maty bitumicznej na scianie grodziowej miedzy silnikiem a deska rozdzielcza ? mam na mysli pronara

 

W 1014 główne źródło hałasu jest przy desce rozdzielczej, okolice pedałów i szyba w obrębie maski. U siebie okleiłem gąbką wszystkie elementy metalowe kokpitu od srodka a po zewnetrznej stronie dałem skaję dodatkowo w okolicy drążków sterowania gazem recznym itp włożyłem grubą warstwę gąbki. Mam zamiar zrobić ścianę z jakiegoś tworzywa odgraniczającą maskę i silnik od szyby. I tu masz bardzo dobry pomysł . Na podłodze leży guma, lecz także chce podkleić ją jakimś materiałem nienamakalnym. Apropo hałasu: wiesz dlaczego valtry mają takie długie przody? oprócz tego ze między skrzynią a silnikiem jest zbiornik paliwa i żeby wyrównać siłe nacisku kół, to zrobili to takze dlatego zeby ograniczyc hałas biegnący do kabiny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekaw jestem tylko, czym te wszystkie chwalipięty jeżdżą, skoro myślą, że mogą obrażać i poniżać innych użytkowników, każdy ma to, na co go stać i co jest mu potrzebne do gospodarstwa.

 

I tu bardzo dobrą kwestię poruszyłeś. To ciągnik powinien pracować na ciebie a nie ty na ciągnik... Niestety nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę... Kto będzie brał 1014 na 10 ha ziemi! przecież na kupnie ciągnika sie nie kończy, przeciwnie- to dopiero początek, bo samym ciągnikiem uprawiać nie bedziesz... Chociaż znam paru desperatów którzy kupili ciągniki po to zeby to właśnie jego ciągnik był największy w wiosce... Jeden koleś kupił valtre 190 KM a ma 15 ha ziemi ciągnik ma 3 lata i jeszcze nie miał pierwszej wymiany oleju:P

a pierwsza jest po 500mth hehe ale za to zdążył pompę wtryskową rozwalić bo zaczął jeździć na czystym oleju rzepakowym bo mu za drogo wychodziło na oleju napędowym... Pamietajcie rozsądek musi być w tym wszystkim...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie haki do szybkosprzęgu maszyn, na allegro są po ok 500 zł

Nieumiem nic znaleźć na allegro jeśli ktoś wie gdzie takie haki można kupić bardzo prosze o info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Takie haki do szybkosprzęgu maszyn, na allegro są po ok 500 zł

Nieumiem nic znaleźć na allegro jeśli ktoś wie gdzie takie haki można kupić bardzo prosze o info.

http://www.allegro.pl/item162117816_haki_dolne_kat_3_kpl_2szt_.html

http://www.allegro.pl/item162525717_kula_ramion_podnosnika_z_kolnierzem_do_ciagnika.html http://www.allegro.pl/item164643232_kula_ramion_podnosnika_z_kolnierzem_do_ciagnika.html

kule są w GRENE, w najnowszym TOP AGRAR jest katalog i są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie wysówane końcówki, są takie chaki kture można włożyć w miejsce tych moich wysówanych końcówek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie można do tych wysuwanych końcówek ramion, dospawać tych haków, tylko, że trzeba wtedy odciąć ten kawałek z kulką i w to miejsce wspawać haki, albo poprostu dopasować taki płaskownik zamiast tych wysuwanych listew i do niego wspawać hak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[/b]jak usunąć wycie zwolnic w ursusie c-360.doradzcie bo nie moge już w nim wytrzymać

pozagatunkowy smar taki dość rzadki rozmieszaj z olejem do uzyskania takie płynnej konsystencji i to wlej do zwolnic powinno trochę pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[/b]jak usunąć wycie zwolnic w ursusie c-360.doradzcie bo nie moge już w nim wytrzymać

pozagatunkowy smar taki dość rzadki rozmieszaj z olejem do uzyskania takie płynnej konsystencji i to wlej do zwolnic powinno trochę pomóc

sory że śmietnik robię chyba jestem dziś jakiś nieprzytomny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marekbrzozowski5

 

A propo obicia wewnątzr ciągnika. Możesz dojkładniej opowiedzieć w jaki sposób położyłeś tapcerkę nie odkręcając błotników?Jestem ciekawy tego ponieważ sam planuje teraz wyciszyć swojego u-1222 a zdejmować nie mam ochoty ich bo już się z nimi męczyłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozagatunkowy smar taki dość rzadki rozmieszaj z olejem do uzyskania takie płynnej konsystencji i to wlej do zwolnic powinno trochę pomóc

przeciez to zwolnice nie wyja tylko mechanizm roznicowy,w zetorach np.7211 nie ma tego problemu bo jest inaczej skonstruowany mechanizm, i to jest cala prawda dlaczego wyja zwolnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeciez to zwolnice nie wyja tylko mechanizm roznicowy

Ten temat był już wieloktonie poruszany, podobno wymiana koła talerzowego i ataku na zetorowski załatwia sprawę wycia mostu ale prawdą jest, że wolnice też wyją. A wiem, że tak jest bo u mnie kiedyś z prawej zwolnicy uciekł olej i zalany byl jakiś inny no i tę prawą mniej słychać... Może kombinowanie z olejami tak jak pisał @qazi1 całkowicie zapobiegnie wyciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można zalać TRANSOLem, to jest specjalny olej do przekładni zębatych np. do kosiarek rotacyjnych. Jest dużo gęściejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Można zalać TRANSOLem, to jest specjalny olej do przekładni zębatych np. do kosiarek rotacyjnych. Jest dużo gęściejszy.

a przy gesciejszym oleju nie beda siadac lozyska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego miałyby siadać, przecież to olej. W kosiarce są trochę większe obciążenia niż w zwolnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przerobiny mechanizm na zetoroski i jest inne życie , troche szybszy jest , zwolnice słychać ale to jest do wytrzymania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@marekbrzozowski5

 

A propo obicia wewnątzr ciągnika. Możesz dojkładniej opowiedzieć w jaki sposób położyłeś tapcerkę nie odkręcając błotników?Jestem ciekawy tego ponieważ sam planuje teraz wyciszyć swojego u-1222 a zdejmować nie mam ochoty ich bo już się z nimi męczyłem...

 

Doradzałbym zacząć od wyjęcia siedzenia i tylnej szyby. Najpierw gąbką okleić błotniki, dopiero później tapicerkę do gąbki... tak wydawało mi się łatwiej, tymbardziej ze sam wszystko robiłem i tapicerki z gąbką sam bym nie położył... może źle zrobiłem ze nie poluzowałem błotników i nie włożyłem tapicerki pod ramę, ale bałem się że śruby zardzewiały i nie chciałem ich urwać. poza tym pozostawała kwestia wody, czy nie bedzie się dostawać do środka. Należy na pomiary brać dużą poprawke i lepiej dać 15 cm wiecej zakładu, żeby później odciąć niż sztukować... do kokpitu sam klej trzyma i niczym jej nie przykęcałem a na błotnikach na styku ramy i błotnika przycisnąłem tapicerke listwami aluminiowymi, można takie kupić w sklepie jako wykończeniówka np. w domach... to jest jakies max 2 dni roboty ( mówie o całym wyklejaniu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale te tapicerke to normalnie przykleiłes na gąbkę czy przykręciłeś jeszcze??Sory,że pytam bo niezrozumiałem poprzedniego Twojego postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marekbrzozowski5

Ahy dzięki za wyjaśnienie. A jakiego kleju używałeś?I jeszcze ciekawi mi z tymi listwami w jaki sposób niemi przyciskałeś? Z gódy dzięki za odpowiedz.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kokpicie samym klejem, na błotnikach też, tylko górne krawędzie przycisnąłem listwami zeby brud się nie dostawał pod tapicerke. Jeśli włożysz tapicerke pod ramy kabiny to obejdzie się bez listw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli zajdziesz do tapicerskiego to poprosisz o budapren on jest chyba w litrowych puszkach... tylko pamietaj zeby wyklejać tapicerke w ciepłym pomieszczeniu żeby klej dobrze wiązał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki marekbrzozowski5 Twoje sugestie i odpowiedzi wielce mi pomogły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma za co:) mam nadzieje że bedziesz usatysfakcjonowany nowym wyglądem i komfortem kabiny:) dodatkowe plusy: wybierasz sobie kolor tapicerki, a nawet w nowych ciągnikach jeszcze takiej opcji nie ma hehe:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@marekbrzozowski5

A widze że jesteś mechanikiem i znasz się w fachu. Chciałbym się dowiedzieć co myślisz o zakładanui przedniego napędu do Ursusa? Czy lepiej dać sobie spokój i kupić innego z przodem( tylko tego mi szkoda, znam w nim bebechy i wiem co mu może dolegać). W sumie to przód mi nie potrzebny bo i tak ciągnik jest barzdo mocny w zasadzie, ale lato tamtego roku uff.... ciągnik tak grząsł w polu że przód by mu się przydał....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...