Skocz do zawartości
Moderator

Ciągniki Ursus

Rekomendowane odpowiedzi

ale czemu szkoda silnika mozna go zepsuc?? moj traktor jest z 1999r. i jak jest pompa ustawiona na fabryczny znacznik to jest zaplon opuzniony kolektor ma przystosowany do turbo bo skalada sie z 2 czesci jedna trzeba wyrzucic i w jej miejsce wkrecic turbo. Moze on jest juz przystosowany pod turbine??

orginalny silnik z turbo ma inny wał, korbowody , głowice, wtryskiwacze.a twój kolektor nie jest przystosowany do turbo tylko jest uniwersalny musisz zmienic jeszcze kolektor ssący i pewnie filtr powietrza.

Jeśli masz pompe na znakach to jest ustawiona do silnika wolnossacego takiego jakiego teraz masz a do turbo musisz opóźnic zapłon.zapytaj sie pompiarza on dokladnie wytłumaczy ci jakie sa różnice miedzy pompą zwykła wolnossąca a turbo.Jeśli miał byś silnik zajeżdzony i robił byś remont to wtedy mozesz przerobić na turbo a jeśli masz silnik wporzadku to przeróbka jest nieekonomiczna jeśli chciałbyś zrobić to dobrze a jeśli zrobisz to najtańszym kosztem wymieniając tylko niezbedne rzeczy wtedy silnik długo ci nie pochodzi i jak mówiłem niewiele zyskasz na mocy przy takiej przeróbce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik turbo, ale bez samej turbiny jest o wiele słabszy niz silnik oryginalny bez turbo, więc ten twój ciągnik na pewno nie jest przystosowany do turbiny, bo byś nim poprostu nic w polu nie zrobił był by bardzo słaby. Wiem to z własnego doświadczenia, jak kupiłem kiedyś auto z silnikiem benzynowym z turbiną, turbina była uszkodzona, więc wymontowałem ją aby dać do regeneracji, a na ten czas założyłem zwykłe kolektory i reszte poskładałem tak aby móc jeździć autem, ale niestety nie dało się tym jechać, pomimo, że silnik miał 2,5l pojemności i niby oryginalnie z turbiną miał mieć ok 150 KM, bez turbo miał może z 50 KM, wiem, że zaraz odezwiecie się że to nie możliwe i tak dalej bo turbina daje jedynie wzrost mocy o ok 25%, ale poprostu był to silnik oryginalnie przystosowany do turbo, ale że nie miał najważniejszego elementu, więc to uniemożliwiało jego prawidłową prace z pozostałymi elementami silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem, że zaraz odezwiecie się że to nie możliwe i tak dalej bo turbina daje jedynie wzrost mocy o ok 25%, .
Ja nie zresztą wystarczy zaobserwować jak trudno silnikowi z Turbo zebrać się z niskich obrotów w porównaniu do podobnego bez Turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko ładnie wszystkie pięknie tylko nie na temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik w 101x jest z turbiną

No tak, ale to nie wszystko. Dotąd, z tego co piszesz wnioskuje że nie miałeś z tymi silnikami za dużo do czynienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik w 101x jest z turbiną

No tak, ale to nie wszystko..

Wiesz samo włozenie turbiny wymaga też sporo różnych części, a to początek wydatków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest to bez sensu, lepiej kupić drugi silnik. Nowa głowica do 1012 kosztuje 3200zł, turbina 1200zł, a gdzie reszta ?

Używany silnik z możliwością sprawdzenia(trzeba trafić) kosztuje 4000zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy z jakiego roku mamy ciągnik, starsze miały takie same głowice z doładowaniem i bez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zależy z jakiego roku mamy ciągnik, starsze miały takie same głowice z doładowaniem i bez.

 

Ja mam jeden 1012 z 86r i 100% jest tam inna głowica niż w 912 z 89r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, w 1988 wprowadzono zmiany, w 1987 była też zmiana układu paliwowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik w 101x jest z turbiną

No tak, ale to nie wszystko. Dotąd, z tego co piszesz wnioskuje że nie miałeś z tymi silnikami za dużo do czynienia.

Masz racje, nie miałem do czynienia z tymi akurat silnikami, ale to co pisałem na temat róznic miedzy silnikami z turbo i bez, to na podstawie doświadczeń z innymi silnikami turbo, dieslami, jak równierz benzynowymi, które miałem okazje robić w warsztacie. Trzymam się zasady, że nigdy nie piszę o czymś, o czym nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy to prawda ze turcy chcą wsadzić do ursusa silnik perkinsa i skrzynie MF jak tak to w jakie modele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież Ursusy oprócz ciężkich to Perkins i MF już od dawna, Uzel też produje to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to z uzlem będzie wielki h.j i bąbelki obym nie miał racji. polacy mają inżynierów którzy by coś wymyślili ale komuś na tym nie zależy.pozatym cena 90tys za te gów.no 4514 to o 30tys przesada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jak mam sie turbo to pierścienie powinny być o przekroju trapezowym?

bo jak kiedyś robiłem remont mojego 902 to mechanik mówił że to są tłoki od turbo i lepiej wymienić tylko pierścienie niż zakładac nowe tuleje, tłoki i pierścienie zwykłe. a dodam ze nie mam turbo tylko czesci w silniku są od turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wyglądały jak by miały trapezowy od środka tłoka troche niższe a na zewnątrz wyższe były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo zużyte były tłoki

nie mogły być zuzyte bo pierścienie też miały przekrój trapezowy i pasowały w rowki idealnie. mechanik powiedział że an takich tłokach bedzie troche mocniejszy niz na zwykłych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...