daniel z 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 pukanie ginie tak około 1000 obrotów a poniżej jak się włączy wzmaczniacz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel5314 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 mam pytanie. słyszałem gdzieś że ursus mogł się złączyc z JD zamiasy z MF ktos o tym też cos słyszał???zgadza sie JD miał przejać ursusa ale przez zwiazki zawodowe w ursusie nie doszło to do skutku poprostu w polsce sa za silne związki zawodowe. a wyobraż sobie jak by teraz wyglądał zielony Ursus wg mnie to dobrze ze ursus zaczal produkowac ciagniki na licencji MFa , tylko szkoda ze po ponad 20 latach nie zmienil konstrukcji i nie zaczal unowoczesniac ursusa na licencji MF , mam MF 390 z 1996 roku z silnikiem A4.248 z takim samym silnikiem jak w Ursusie 5714 z 2008 roku tylko jak wsiadlem do ursusa to dopiero zobaczylem jego zacofanie w Mf mam 12/12 wrewers przy kierownicy , blokady obydu mostow , siedzenie grammer , rozbudowana hydraulkika - wzmocniona itd, nie wyobraam sobie Ursusa w polaczeniu z JD , tego nikt by nie kupil i tak niewiem dlaczego kupujecie te ursusy 3512,4514,5314 skoro to technika ktora byla juz dostepna w latach 70-tych tyle ze nie byla tak ''plastikowo'' obudowana z ursusa najlepsza jes tylko 30 -C-330M poniewaz to tylko ten ciagnik jest rodowitym polskim ursusem (( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 wg mnie to dobrze ze ursus zaczal produkowac ciagniki na licencji MFa , tylko szkoda ze po ponad 20 latach nie zmienil konstrukcji i nie zaczal unowoczesniac ursusa na licencji MF Może dobrze - może nie.Przygotowana była całkowicie polska nowa linia produkcyjna ciągników serii 400,500, 600,i700. Parametry owych ciągników były jak na owe czasy rewelacyjne, stało się jak się stało. Szkoda tylko, że to co Ursus dostał z ciągnikiem licencyjnym nigdy nie weszło do produkcji(12/12 też było). Słyszałem, że całe skrzynie z maszynami stały nierozpakowane. Dlaczego go kupujemy? To proste , BO JEST POLSKI. Nie rozumiem natomiast jednego, kto i dlaczego blokuje rozwój naszego jeszcze Ursusa?ps. Niektóre opracowania z tamtych lat(68-72) kupił właśnie JD. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 kiedys byliśmy pod władzą zsrr no i nie pozwalali może produkować inaczej ale po 89 hyba nie było juz tak zle więc powinni rozwinąć skrzydła.ja tez nie dawno kupywałem ciagnik i kupiłem ursusa czemu bo to polski ciągnik i wiem ze sam go naprawię i części znajdę bez problemu w pobliskim sklepie z częściami do maszyn. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 No i z nowu problemik mam prosze o porade co zrobić. Z tego co mi wcześniej napisaliście to wałek włącza sie w kolumnie kierownicy taka wajchą no i działało i tak raz działa raz nie więc ktos mi podpowiedział że to cięgła mogą byc ktoś o tym cos wie wiecej. wyłączało w cześniej a teraz lipa :(:( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopen72 0 Napisano 8 Kwietnia 2008 Pewnie na zimnym oleju się włączał a jak się rozgrzał to nie? do rozbiórki sprzęgło wałka, podobne do wzmacniacza albo pompa za słaba(wątpię) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel5314 0 Napisano 9 Kwietnia 2008 kiedys byliśmy pod władzą zsrr no i nie pozwalali może produkować inaczej ale po 89 hyba nie było juz tak zle więc powinni rozwinąć skrzydła.ja tez nie dawno kupywałem ciagnik i kupiłem ursusa czemu bo to polski ciągnik i wiem ze sam go naprawię i części znajdę bez problemu w pobliskim sklepie z częściami do maszyn. no jesli kupiles c360 to z czesciami jest ok ale jesli np 5314 itp to nie jedna skladnice objedziesz i nie dostaniesz tego co chcesz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 9 Kwietnia 2008 byłem dziś w fabryce która również dostarcza kabiny do ursusa zakład koja smoilniki. widziałem jak powstaja kabiny cały proces. fabryka jest świetnie wyposażona. pytałem sie również właściciela bo to oni projektóją ostateczny kształt całości czy ten garb na masce to ich wymysł ale facet sie roześmiał i zrobił krzywa mine i był wręcz wkurzony ze ursus zarzyczył sobie właśnie taki kształt i nie miał juz wpływu na to. widziałem również inne ciekawe produkcje tego zakładu które nie stety nie ida na nasz rynek a szkoda. moze kiedys uda się mi obejrzeć fabryke ursus. wie ktos może jak można by było sie tam dostać i obejrzeć choć troche produkcję? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 10 Kwietnia 2008 no to mam peszek. wesoła sprwa z wałkiem. ta wajcha od włączania to w ogole nie reaguje. wałek z tyłu sie nie kręci ale i przekręcić go ręką niemożna. jak sie ciągnik rozgrzał to wcale ta wajcha żadnego oporu nie stawiała. ktos wie co moze byc przyczyną??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 witam. robiłęm ursusem 1002 w agregacie 2,5 metra wiem ze mały do tego ciągnika ale innego nie mam i spaliłem 8 litrów na hektar. hyba to jest rozsądne spalanie??? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
osa21 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 witam. robiłęm ursusem 1002 w agregacie 2,5 metra wiem ze mały do tego ciągnika ale innego nie mam i spaliłem 8 litrów na hektar. hyba to jest rozsądne spalanie???ja agregatem 2,7m ursusem 902 robie w ciągu godziny ponad 2ha, spalanie m wychodzi poniżej 6l/ha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 witam. robiłęm ursusem 1002 w agregacie 2,5 metra wiem ze mały do tego ciągnika ale innego nie mam i spaliłem 8 litrów na hektar. hyba to jest rozsądne spalanie???ja agregatem 2,7m ursusem 902 robie w ciągu godziny ponad 2ha, spalanie m wychodzi poniżej 6l/ha a jakim biegiem pracujesz??? ja robiłem szybka 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
osa21 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 ja też 2 szosową ale obroty 1700-1900/min wtedy jest najmniejsze spalanie w orce mi wychodzi około 14l/ha Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 ja też 2 szosową ale obroty 1700-1900/min wtedy jest najmniejsze spalanie w orce mi wychodzi około 14l/ha nium to ja troche pzegiołem nie wiedziałem i jedzdziłem 2000 obrotów starałem sie pilnować i nie przekraczać a czasami jechałemna maxa ponieważ teren troche ciężejszy był. postaram sie jeżdzić jak napisaleś i mam nadzieje ze uda mi sie zmniejszyć jeszcze zurzycie paliwa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 ursus 1002 ma silnik o symbolu Z-8002 a ursus 1012 o oznaczeniu Z-8002.1 czym sie różnią??? za pewne jak to w ursusie tylko szczegulikami? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenon10 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 czy 902 lub 912 da rade jakiemuś agregatowi uprawowo siewnemu? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matii 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 ursus 1002 ma silnik o symbolu Z-8002 a ursus 1012 o oznaczeniu Z-8002.1 czym sie różnią??? za pewne jak to w ursusie tylko szczegulikami?po1 głowica ma uszczelniacze na zaworach ssących 2 pompa wody na 2 paski 3 pompa wtryskowa smarowanie centralne i jak sie nie myle inne sprzegło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 ursus 1002 ma silnik o symbolu Z-8002 a ursus 1012 o oznaczeniu Z-8002.1 czym sie różnią??? za pewne jak to w ursusie tylko szczegulikami?po1 głowica ma uszczelniacze na zaworach ssących 2 pompa wody na 2 paski 3 pompa wtryskowa smarowanie centralne i jak sie nie myle inne sprzegło czy za tymi zmianami poszedł przyrost mocy?? ten drugi silnik zyskał na trwałości??? mam tez pytanie. czy wajcha do włączania wom ta przy kierownicy to ma zaledwie gdzieś 90 stopni ruch i włącza wom i jak sie wyłączy go to nie staje od razu tylko tak delikatnie staje?? bo u mnie tak jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 czy 902 lub 912 da rade jakiemuś agregatowi uprawowo siewnemu? to też jest ciekawe pytanie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janek44 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 czy 902 lub 912 da rade jakiemuś agregatowi uprawowo siewnemu?Biernemu da, czynnego raczej nie podniesie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yenon10 0 Napisano 13 Kwietnia 2008 no chodzi mi o jakis bierny z poznaniakiem , niewiem jak z uciągiem bo niema 4x4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
osa21 0 Napisano 14 Kwietnia 2008 ja też 2 szosową ale obroty 1700-1900/min wtedy jest najmniejsze spalanie w orce mi wychodzi około 14l/ha nium to ja troche pzegiołem nie wiedziałem i jedzdziłem 2000 obrotów starałem sie pilnować i nie przekraczać a czasami jechałemna maxa ponieważ teren troche ciężejszy był. postaram sie jeżdzić jak napisaleś i mam nadzieje ze uda mi sie zmniejszyć jeszcze zurzycie paliwa.kiedyś podczas orania pługiem 3 skibowym obrotowym spalał mi 18l/ha ale gaz do dechy czyli 2200 obr/min Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ka_mil 0 Napisano 14 Kwietnia 2008 no chodzi mi o jakis bierny z poznaniakiem , niewiem jak z uciągiem bo niema 4x4 Da radę.Ja 912 siałem agregatem z famarolu 3m(wał strunowy 2rzędy zębów i wał plastikowy) a do tego siewnik amazone d8. Ciężko miał ale szło. Najgorzej było z pełnym siewnikiem za nawrotach bo podnosiło przód. Później siałem z zaczepionym turem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 14 Kwietnia 2008 ja też 2 szosową ale obroty 1700-1900/min wtedy jest najmniejsze spalanie w orce mi wychodzi około 14l/ha nium to ja troche pzegiołem nie wiedziałem i jedzdziłem 2000 obrotów starałem sie pilnować i nie przekraczać a czasami jechałemna maxa ponieważ teren troche ciężejszy był. postaram sie jeżdzić jak napisaleś i mam nadzieje ze uda mi sie zmniejszyć jeszcze zurzycie paliwa.kiedyś podczas orania pługiem 3 skibowym obrotowym spalał mi 18l/ha ale gaz do dechy czyli 2200 obr/min ola la 18 na hektar ale 3 skiby nie było by pewnie tak zle gdyby nie te 3 skiby. ogólnie nie jest tak strasznie z spalaniem. wyszedłem lepiej robiąc tym durzym niż np mój kuzyn c360 by miał to samo zrobić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalisk 0 Napisano 14 Kwietnia 2008 no i peszek. musze zmienić akumulatory w 1002 ursie no i nie wiem kupić 6v czy 12v??? jakie kosmicznie drogie akumulatory 2 sztuki 12v to wydatek prqawie 900 zł a dwa razy po 6v ro 500 zł. które wybrać 12v czy 6 v Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach