tekmie 0 Napisano 26 Lipca 2010 Witam.A jaki stan szczotek ,komutatora,tulejek?Może wystarczy wymienić zużyte a komutator obczyścić?Wtedy koszt będzie niższy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MACIEK0224 0 Napisano 26 Lipca 2010 Wszystko jest ok przynajmniej mnie się tak wydaje, szczotki prawie jak nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krisu21 0 Napisano 26 Lipca 2010 Mam problem z Ursusem c 360. Mianowicie były wymieniane tłoki i tuleje oraz były wyregulowane wtryski. Niestety wyrzuca paliwo do tłumnika. Trzeba go długo docierać czy trzeba szlifować zawory?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 26 Lipca 2010 Witam.Do ok.20-25mt/h,może się pocić.Ale to jest raczej olej nie paliwo.Jednym słowem pofolgowałeś sobie że mając rozegrany silnik nie sprawdziłeś głowic.Ale jeżeli przed remontem nie było zastrzeżeń do głowic,to rozumie. MACIEK0224-Jeżeli rozrusznik się nie odzywa a wygląda na sprawny to może prąd do rozrusznika nie dochodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erolnik 0 Napisano 26 Lipca 2010 Połącz biegun ujemny akumulatora bezpośrednio do korpusu ciągnika , jak najbliżej rozrusznika. Wyrzuć wyłącznik masy a kabinę połącz plecionką też z korpusem ciągnika. Rowiązanie sprawdzone na kilku ciężkich ursusach (w oryginale występują duże spadki napięcia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MACIEK0224 0 Napisano 27 Lipca 2010 przejrzałem wszystko jeszcze raz i zakręci ale nie może przerzucić wału jak go odkręciłem to śmiga aż miło a jak go zakręce to tak jakby mu siły brakowało kontrolki siadają i nic brak mi sił na niego już Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 27 Lipca 2010 w moim ciapku (c-328) nie działała dłuższy czas prądnica więc wywaliłem ją i zamontowałem alternator z seata Ibizy (taki miałem) ładuje elegancko 14,2 - 14,4V. kontrolka wskazuje ładowanie ale w dziwny sposób tzn odwrotnie-zamiast gasnąć po odpaleniu to się zapala troszkę dziwne ale może ktoś wie o co tu chodzi gdzie zrobiłem błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 28 Lipca 2010 Witam.A jak masz podłączone akumulatory + czy - na masę? MACIEK0224 Opiszę swój przypadek.Zapalam ciągnik-przygasają kontrolki i nie obróci.Czyszczę klemy-bez zmian.Decyzja-wyjęcie rozrusznika.Pierwsze to odkręcenie kabla od elektromagnesu i tu się oparzyłem(z powodu braku dobrego styku,nagrzało się).Po wyczyszczeniu i podłączeniu kręci.A niedawno w C-360 wymieniałem tulejki,szczotki.Po założeniu do ciągnika-nie ruszył.Sądziłem że zrobiłem błąd w montażu,ale po rozebraniu nic nie zauważyłem i złożyłem z powrotem.Po zamontowaniu-kręci.Można by rzec-złośliwość rzeczy martwych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf3085 0 Napisano 28 Lipca 2010 w moim ciapku (c-328) nie działała dłuższy czas prądnica więc wywaliłem ją i zamontowałem alternator z seata Ibizy (taki miałem) ładuje elegancko 14,2 - 14,4V. kontrolka wskazuje ładowanie ale w dziwny sposób tzn odwrotnie-zamiast gasnąć po odpaleniu to się zapala troszkę dziwne ale może ktoś wie o co tu chodzi gdzie zrobiłem błąd A jaką masz instalacje minus na mase czy plus na mase, bo alternator jest pewnie minus na mase? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrews 0 Napisano 28 Lipca 2010 miałem plus na masę ale przerzuciłem wszystko na minus na masę ale to nie to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erolnik 0 Napisano 29 Lipca 2010 Maciek0224 jak sprawdzić obwód rozruchu pisałem w temacie o Ursus 4514. Mogą też być niedoładowane kumulatory. Andrews możliwe że masz żle podłączoną stacyjkę , kontrolka powinna być podłączona do zacisku 15 lub 54 a zacisk 30 przy rozruszniku z plusem akumulatora. Jak masz tak podłączone to przyczyną może być uszkodzona stacyjka. Jeśli chodzi blokujące się po demontażu rozruszniki ,to trzeba skręcać je stopniowo i opukiwać lekko młotkiem , na koniec sprawdzić wkrętakiem czy wirnik da się obrócić i można zakładać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sendar 0 Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam, Ostatnio przeglądając internet trafiłem na fajny serwis z bezpłatnymi ogłoszeniami rolniczymi. Więc jak chcecie sprzedać lub kupić jakąs maszynę rolniczą to polecam: http://targ.rolniczy24.pl dużo ogłoszeń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mf6130 0 Napisano 19 Sierpnia 2010 witam panowie,mam do sprzedania Ursusa 1214 z 1982 roku. stan dobry cena 22000 do negocjacjinr tel 507 458 591nr gg 3002897chętnych zapraszam do obejrzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekka 0 Napisano 22 Sierpnia 2010 Panowie w ursusie 1224 jakieś 200 mh po zrobieniu remontu silnika (m.in. wymiana tulei, pierścieni i tłoków) zaczął iść ogień na kolektor z 6 cylindra.Czy przyczyną może być pęknięty pierścień na tym tłoku, czy może coś innego? Brat sugeruje, że może mechanik źle dobrał materiał pierścieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michaił04 0 Napisano 22 Sierpnia 2010 znak, że ma siłę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rusin 0 Napisano 23 Sierpnia 2010 moze zawor wypalony lub nie domyka sie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 2 Września 2010 Moze ktos z doswiadczonych mechaników powie mi w jakim momencie powinny otwierać i zamykać zawory lub powinna nastepować tgz mijanka czy w GMP czy w innym momencie? Mam 385 turbo i mały problem ponieważ mam pompe paliwowa nowego typu i nie chce chodzic na sprzęgiełku typowym czyli 2/4 od ciagników 4 garowych tylko na 3/6 czyli z przesunięciem o jeden ząbek. Moze były jakies rózne rodzaje kół zębatych i w rozrządzie u mnie jest cos kąbinowane? wtrysk jest ustawiony na znaki w kole zamachowym i dla pewnosci sprawdzałem go jeszcze po wyjęciu wtryskiwaczy i jest ok, natomiast ciagnik nie chodzi tak jak powinien. Podejrzewam właśnie przestawienie walka rozrządu ale nie moge znaleśc informacji o tym jak on powinien być ustawiony. oczywiście koła sprawdzałem i ustawione są na znakach tak że jesli były rózne rodzaje kół to mozliwe ze jest któreś nieprawidłowe. oriętuje sie ktoś w tym temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matii 0 Napisano 2 Września 2010 W/g mnie to jezeli chodzi o ustawienie rozrzadu to jak sie nie myle (a rozbierałem to pare ładnych lat temu) to tłok na 1 cylindrze powinien byc w GMP a na 4 powinny sie mijac zawory wydechowy z ssacym.A co do poczatku wtrysku to na kole zamachowym od strony pompy wtryskowej masz trzpien ktorym ustawiasz poczatek wtrysku, co do sprzegiełek z pompy wtryskowej to musisz załozyc z silnika cztero cylindrowego bo moze ktos załozył inne a do ursusa pasuja i z 1224 ,1614 1014 a nawet z zetora 7211tak ze patrz sie na poczatek wtrysku co wiecej ty masz c 385 z dokładanym turbo czy jest to 1004 lub 1014 oryginał? bo jak masz dokładane turbo to takze trzeba uwzglednic poprawke na opoznienie wtrysku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 3 Września 2010 Jest to ciagnik sprowadzany z Danii i prawdopodobnie jest to c 385A Turbo przynajmniej taki był napis na masce i wedłóg napisu wszystko by sie zgadzało.wcześniej była w nim zwykła stara pompa bez regulatora ciśnieniowego tylko ze zwiekszoną dawka paliwa i od początku nie chodził tak jak trzeba wiec kupiłem nowa pompe z regulatorem i jest bez zmian. Sprzęgiełko na starej pompie równiez było od sześciocylindrowego .Wtrysk ustawiałem właśnie na znakach w kole zamachowym i jeśli jest dokładnie na znakach to najlepiej chodzi a próbowałem i przyspieszać i opuźniać wtrysk i bez rezultatów.Dziwne jest właśnie to ze niechce chodzic na sprzęgiełku tym którym powinien czyli na typowym od 385 dlatego podejzewam ze jest cos nie tak z kołami w rozrządzie.Ale dzieki za informacje o tej mijance na 4 cylindrze, sprawdze to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 3 Września 2010 Sprawdziłem i gdy pierwszy cylinder jest w GMP to faktycznie na 4 jest mijanka i moze nie sprawdzałem tego co do milimetra ale w momencie gdy tłok jest w GMP zaczyna otwierać sie zawór ssący . Czy przypadkiem nie jest to za późno? czytełem gdzieś że zawór ssacy powinien otwierać sie iles tam stopni przed GMP w zależności od modelu silnika ale dotyczyło to silników w autach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tekmie 0 Napisano 3 Września 2010 Witam.Nie mam danych dla tego silnika.W silniku od C-330 zawór ssący otwiera się 10*przed GMP,a zawór wydechowy zamyka się 10*za GMP.Także środek mijania następuje w GMP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matii 0 Napisano 3 Września 2010 Erdem to musisz wszystko sprawdzic od poczatku koła rozrzadu poczatek wtrysku a nawet wałek rozrzadu bo nie wiem czy wałek jest taki sam zwykły czy od turbo. Co ci sie nie podoba teraz w pracy jego? ciezko pali rano? nie ma siły czy co?Ja jeszcze sprawdził bym pompe u dobrego goscia bo dobra pompa to serce ciagnika.Co do,otwierania sie zaworow to w kazdym silniku bedzie to inaczej ale w/g mnie to mijanie sie zaworow musi nastepowac w GMP tak na prosty rozum nie moze to byc inaczej poniewaz gdyby zawor wydechowy zamykał sie wczesniej to by tłok jeszcze gazy sprezał a wtedy otwierał by sie zawor ssacy i te sprezone gazy szły by w kolektor ssacy a tak nie moze byc. Takie jest moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
massey88 0 Napisano 6 Września 2010 witam mam pytanie jak w temacie:) ile pali 4512 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erdem 0 Napisano 6 Września 2010 Sprawdzałem dzisiaj rozrząd i wychodzi na to że jest w porządku przynajmniej tak mi sie wydaje. Przestawiałem go o ząbek w jedna i drugą sprone i nie ma znaczącej róznicy. po przestawieniu o dwa ząbki zawory opieraja sie o tłok .Sprawdzałem różnież początek wtrysku i zaczyna sie ok 7mm przed GMP.Jutro jade jescze z pompą i wtryskiwaczami .Matii co mi sie w nim nie podoba? a no to że wcześniej zaczyna dymic niz zrobi mu sieciężko zwłaśzcza w transporcie i na wolnych obrotach.Silnik jest po kapitalce tak ze to raczej nie jego wina . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek22 0 Napisano 7 Września 2010 Witam mam pytanko jaki jest koszt założenia wspomagania do 912 bo mam na serwomechanizm a bym przerobił na orbitron . Bo nie mogie oleju nastarczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach